• Buradasın

    Maarif modeline göre öğretmen dosyası nasıl hazırlanır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Maarif modeline göre öğretmen dosyası hazırlığı için aşağıdaki adımlar izlenmelidir:
    1. Kapak Sayfası: Dosyanın ilk sayfasında öğretmen ile ilgili gerekli bilgileri içeren bir kapak sayfası bulunmalıdır 2.
    2. Türk Bayrağı ve Atatürk Portresi: İkinci ve üçüncü sayfalarda sırasıyla Türk bayrağı ve Atatürk portresi veya görseli yer almalıdır 2.
    3. İstiklal Marşı ve Gençliğe Hitabe: Dördüncü ve beşinci sayfalarda İstiklal Marşı'nın 10 kıtası ve Atatürk'ün Gençliğe Hitabesi bulunmalıdır 2.
    4. Öz Geçmiş: Öğretmenin doğum tarihi, okul bilgisi, eğitim durumu gibi bilgileri içeren bir öz geçmiş belgesi eklenmelidir 2.
    5. Talim Terbiye Kurulu Öğretim Programı: Öğretmenin branşına göre değişen MEB Talim Terbiye Kurulu Öğretim Programı dosyada yer almalıdır 2.
    6. İş Takvimi ve Yıllık İş Günü Çalışma Planı: Güncel iş takvimi ve yıllık iş günü çalışma planı eklenmelidir 23.
    7. Günlük ve Haftalık Planlar: Günlük ve haftalık planlar hazırlanmalı ve dosyada bulundurulmalıdır 3.
    8. Zümre Tutanakları: Okulun branş zümreleri tarafından paylaşılan zümre tutanakları da dosyada yer almalıdır 2.
    Ayrıca, farklılaştırma ve dijital içeriklere yönelik materyaller de dosyanın zenginleştirilmesi için eklenebilir 13.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Maarif modeli değerler nelerdir?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde yer alan bazı değerler: Çatı değerler: Saygı, sorumluluk, adalet. İnsan alanında yer alan değerler: Tasarruf, sabır, mahremiyet, mütevazılık, sağlıklı yaşam, çalışkanlık. Aile ve toplum alanında yer alan değerler: Sevgi, dostluk, özgürlük, dürüstlük, vatanseverlik, yardımseverlik, aile bütünlüğü. Çevre alanında yer alan değerler: Duyarlılık, estetik, merhamet, temizlik. Modelde değerler, "huzurlu insan", "huzurlu aile ve toplum" ve "yaşanabilir çevre" olmak üzere üç ana boyutta sınıflandırılmıştır.

    Maarif Modelinde öğretmen nasıl değerlendirilir?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde öğretmenin değerlendirilmesi, mesleki gelişim, öğretim süreçlerindeki değişim ve sınıf içi uygulamalara etkisi gibi unsurlar üzerinden yapılır. Öğretmenin mesleki gelişimi: Öğretmenlerin, geleneksel bilgi aktarıcı rolünden çıkarak rehberlik eden, yönlendiren ve öğrenci merkezli öğretimi destekleyen bir konuma geçmesi beklenir. Öğretim süreçlerindeki değişim: Öğretmenlerin, öğrencilere bilgi aktaran rolünden çıkıp onlara rehberlik eden bir danışman konumuna geçmesi gerektiği vurgulanır. Sınıf içi uygulamalara etkisi: Öğretmenlerin, derslerde etkinlik temelli bir yaklaşım benimsemesi ve süreç odaklı ölçme-değerlendirme yapması beklenir. Öğretmenler, modelin belirsizliklerinden dolayı kendi deneyimlerine dayalı çözümler üretmeye çalışmaktadır.

    Öğretmen dosyası için hangi kapak kullanılır?

    Öğretmen dosyası için mavi kapaklı dosya kullanılması önerilir.

    Maarif Modeli'nde gelişim alanları nelerdir?

    Maarif Modeli'nde gelişim alanları şunlardır: Kavramsal beceriler. Fiziksel beceriler. Eğilimler. Alan becerileri. Ayrıca, sosyal-duygusal öğrenme becerileri ve okuryazarlık becerileri de önemli bir yer tutar. Maarif Modeli, bu gelişim alanlarını bütüncül bir yaklaşımla ele alır ve öğrencilerin hem akademik hem de duygusal, etik gelişimlerini destekler.

    Maarif modeli gelişim raporu nasıl doldurulur?

    Maarif modeli gelişim raporunun nasıl doldurulacağına dair bilgi bulunamadı. Ancak, 2024-2025 eğitim öğretim yılı için yayımlanan "Okul Öncesi Eğitim Beceri Edinim Raporu" ve "Gelişim Raporu" öğretmen bilgilendirme kılavuzlarına şu sitelerden ulaşılabilir: tegm.meb.gov.tr. Gelişim raporları, 2025 yılı itibarıyla ilkokul 1. sınıf öğrencilerine karnelerin yerine verilecek ve öğrencilerin akademik başarılarının yanı sıra sosyal-duygusal becerilerini de değerlendirecek.

    Maarif Modeli hangi müfredat?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, 2024-2025 eğitim öğretim yılından itibaren 1, 5 ve 9. sınıflarda uygulanmaya başlanan yeni müfredat modelidir. Bu model, öğrenci profili, beceriler çerçevesi, erdem-değer-eylem modeli, sistem okuryazarlığı ve alana ait bilgi kümeleri gibi bileşenlerden oluşan bütüncül bir yapıya sahiptir.

    Türkçe dersi maarif modeli ölçekleri nelerdir?

    Türkçe dersi Maarif Modeli kapsamında kullanılan bazı ölçekler şunlardır: 1. Dil Yapıları ve Söz Varlığının Kullanımına İlişkin Esaslar: Dil bilgisi ve söz varlığının öğretiminde işlevsel bir yaklaşım benimsenir. 2. Kademeli Sorumluluk Devri Modeli (KSDM): Öğrencilerin strateji, yöntem ve teknikleri bağımsız olarak seçip uygulayabilmelerini sağlamak için kullanılır. 3. Üretim Atölyesi Uygulama Esasları: Türkçe dersi kapsamında gerçekleştirilen eğitim-öğretim faaliyetlerinin ürüne dönüşmesini hedefleyen uygulamalardır. 4. Dinleme/İzleme Atölyesi Uygulama Esasları: Öğrencilerin dinleme ve izleme becerilerini geliştirmek için tasarlanmış atölyelerdir. 5. Okuma Atölyesi Uygulama Esasları: Okuma becerilerinin geliştirilmesi için yapılan atölye çalışmalarıdır. Ayrıca, değerlendirme ölçekleri arasında konuşma, dinleme ve yazma becerilerini ölçen çeşitli testler ve puanlama çizelgeleri de yer alır.