• Buradasın

    Maarif modeline göre öğretmen dosyası nasıl hazırlanır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Maarif modeline göre öğretmen dosyası hazırlamak için aşağıdaki adımlar izlenebilir:
    1. Danışman Öğretmen Ataması: Okul müdürlüğü, öğretmenin göreve başlamasının ardından 5 iş günü içinde danışman öğretmen atar 2. Bu atama, MEBBİS üzerinden yapılır 2.
    2. Formların Doldurulması: Danışman ve okul müdürüne imzalatılmak üzere gerekli formlar basılı olarak gönderilir 2.
    3. Seminerlerin İzlenmesi: ÖBA (Öğretmen Bilişim Ağı) üzerinden adaylık ile ilgili seminerler izlenir ve ilgili belgeler okunur 2.
    4. MEBBİS Onayı: Okul müdürü, eğitimlerin gerçekleştirildiğine dair onay işlemini MEBBİS üzerinden yapar 2.
    5. Son Kontrol ve Arşivleme: Dosya, danışman, okul müdürü ve maarif müfettişi iş birliğiyle son kez kontrol edilir ve okul idaresince arşivlenir 2.
    6. Yemin Töreni: Adaylığın kaldırılması için yemin metni, il-ilçe müdürlüklerince düzenlenen törenle okunur 2.
    7. MEBBİS İşlevi: Adaylığınızın kaldırıldığına dair bilgiler il-ilçe kurumlarınca MEBBİS'e işlenir 2.
    Ayrıca, turkcedersi.net sitesinde Maarif modeli öğretmen dosyasında bulunması gereken evraklar hakkında bilgi bulunmaktadır 4.
    Daha fazla bilgi ve destek için ogretmenadaydosyasi.com gibi platformlarla iletişime geçilebilir 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Öğretmen dosyası için hangi kapak kullanılır?

    Öğretmen dosyası için kullanılabilecek kapaklara aşağıdaki kaynaklardan ulaşılabilir: tr.pinterest.com. ozgeogretmen.com. eglenerekogrenelim.com. eduhol.com.

    Maarif modeli değerler nelerdir?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde yer alan bazı değerler: Çatı değerler: Saygı, sorumluluk, adalet. İnsan alanında yer alan değerler: Tasarruf, sabır, mahremiyet, mütevazılık, sağlıklı yaşam, çalışkanlık. Aile ve toplum alanında yer alan değerler: Sevgi, dostluk, özgürlük, dürüstlük, vatanseverlik, yardımseverlik, aile bütünlüğü. Çevre alanında yer alan değerler: Duyarlılık, estetik, merhamet, temizlik. Modelde değerler, "huzurlu insan", "huzurlu aile ve toplum" ve "yaşanabilir çevre" olmak üzere üç ana boyutta sınıflandırılmıştır.

    Maarif Modeli hangi müfredat?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, 2024-2025 eğitim öğretim yılından itibaren 1, 5 ve 9. sınıflarda uygulanmaya başlanan yeni müfredat modelidir. Bu model, öğrenci profili, beceriler çerçevesi, erdem-değer-eylem modeli, sistem okuryazarlığı ve alana ait bilgi kümeleri gibi bileşenlerden oluşan bütüncül bir yapıya sahiptir.

    Türkçe dersi maarif modeli ölçekleri nelerdir?

    Türkçe dersi Maarif Modeli kapsamında kullanılan bazı ölçekler şunlardır: 1. Dil Yapıları ve Söz Varlığının Kullanımına İlişkin Esaslar: Dil bilgisi ve söz varlığının öğretiminde işlevsel bir yaklaşım benimsenir. 2. Kademeli Sorumluluk Devri Modeli (KSDM): Öğrencilerin strateji, yöntem ve teknikleri bağımsız olarak seçip uygulayabilmelerini sağlamak için kullanılır. 3. Üretim Atölyesi Uygulama Esasları: Türkçe dersi kapsamında gerçekleştirilen eğitim-öğretim faaliyetlerinin ürüne dönüşmesini hedefleyen uygulamalardır. 4. Dinleme/İzleme Atölyesi Uygulama Esasları: Öğrencilerin dinleme ve izleme becerilerini geliştirmek için tasarlanmış atölyelerdir. 5. Okuma Atölyesi Uygulama Esasları: Okuma becerilerinin geliştirilmesi için yapılan atölye çalışmalarıdır. Ayrıca, değerlendirme ölçekleri arasında konuşma, dinleme ve yazma becerilerini ölçen çeşitli testler ve puanlama çizelgeleri de yer alır.

    Maarif modeli gelişim raporu nasıl doldurulur?

    Maarif modeli gelişim raporunun nasıl doldurulacağına dair bilgi bulunamadı. Ancak, 2024-2025 eğitim öğretim yılı için yayımlanan "Okul Öncesi Eğitim Beceri Edinim Raporu" ve "Gelişim Raporu" öğretmen bilgilendirme kılavuzlarına şu sitelerden ulaşılabilir: tegm.meb.gov.tr. Gelişim raporları, 2025 yılı itibarıyla ilkokul 1. sınıf öğrencilerine karnelerin yerine verilecek ve öğrencilerin akademik başarılarının yanı sıra sosyal-duygusal becerilerini de değerlendirecek.

    Maarif Modeli'nde gelişim alanları nelerdir?

    Maarif Modeli'nde gelişim alanları şunlardır: Kavramsal beceriler. Fiziksel beceriler. Eğilimler. Alan becerileri. Ayrıca, sosyal-duygusal öğrenme becerileri ve okuryazarlık becerileri de önemli bir yer tutar. Maarif Modeli, bu gelişim alanlarını bütüncül bir yaklaşımla ele alır ve öğrencilerin hem akademik hem de duygusal, etik gelişimlerini destekler.

    Maarif Modelinde öğretmen nasıl değerlendirilir?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde öğretmenin değerlendirilmesi, mesleki gelişim, öğretim süreçlerindeki değişim ve sınıf içi uygulamalara etkisi gibi unsurlar üzerinden yapılır. Öğretmenin mesleki gelişimi: Öğretmenlerin, geleneksel bilgi aktarıcı rolünden çıkarak rehberlik eden, yönlendiren ve öğrenci merkezli öğretimi destekleyen bir konuma geçmesi beklenir. Öğretim süreçlerindeki değişim: Öğretmenlerin, öğrencilere bilgi aktaran rolünden çıkıp onlara rehberlik eden bir danışman konumuna geçmesi gerektiği vurgulanır. Sınıf içi uygulamalara etkisi: Öğretmenlerin, derslerde etkinlik temelli bir yaklaşım benimsemesi ve süreç odaklı ölçme-değerlendirme yapması beklenir. Öğretmenler, modelin belirsizliklerinden dolayı kendi deneyimlerine dayalı çözümler üretmeye çalışmaktadır.