• Buradasın

    Maarif Modelinde değerler eğitimi nasıl olacak?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Maarif Modelinde değerler eğitimi, süreç temelli bir yapıyla ele alınır ve öğrencilerin bireysel potansiyellerini geliştirmeyi hedefler 23.
    Bazı özellikler:
    • Çatı değerler: Adalet, sorumluluk ve saygı gibi değerler, diğer değerlerin temelini oluşturur 15.
    • Bütüncül yaklaşım: Değerler, programın diğer ögeleriyle entegre edilir; ünite veya tema ile uyumlu şekilde işlenir 13.
    • Hiyerarşik olmayan yapı: Değerler, dikey bir hiyerarşiye göre değil, öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun olarak birikimli bir şekilde desteklenir 13.
    • Gerçek hayata uyum: Değerler, öğrencilerin günlük hayatta karşılaştıkları sorunlara ahlaki ve estetik bir bakış açısıyla yaklaşmalarını sağlayacak şekilde işlenir 3.
    • Çeşitli alanlar: Değerler, insan, aile ve toplum, çevre gibi farklı alanlarda sınıflandırılır 5.
    Maarif Modeli, çocuklara adalet, dürüstlük, yardımlaşma, sorumluluk, çevre bilinci gibi evrensel değerler kazandırmayı amaçlar 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    MEB maarif müfredatı nedir?

    MEB Maarif Müfredatı, Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından hazırlanan ve 2024-2025 eğitim öğretim yılından itibaren kademeli olarak uygulamaya konulan yeni öğretim programları bütünüdür. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli olarak adlandırılan bu müfredat, milli bilince sahip, ahlaklı, erdemli, topluma ve insanlığa faydalı olmayı amaçlayan, beden, zihin, kalp ve ruh bütünlüğüne önem veren bilge nesiller yetiştirmeyi hedefler. Müfredat, aşağıdaki temel yaklaşımlara dayanır: Bütüncül eğitim yaklaşımı: İnsanın zihinsel, sosyal, duygusal, fiziksel ve ahlaki gelişimini destekler. Erdem-değer-eylem çerçevesi: Eylemlerden değerlere, değerlerden erdemli insana ulaşmayı amaçlar. Beceriler çerçevesi: Kavramsal, alan, sosyal-duygusal öğrenme ve okuryazarlık becerilerini tanımlar. Müfredat, okul öncesi, ilkokul birinci sınıf, ortaokul beşinci sınıf ve lise dokuzuncu sınıflarda uygulanmaya başlayacaktır.

    Maarif Modeli'nde gelişim alanları nelerdir?

    Maarif Modeli'nde gelişim alanları şunlardır: Kavramsal beceriler. Fiziksel beceriler. Eğilimler. Alan becerileri. Ayrıca, sosyal-duygusal öğrenme becerileri ve okuryazarlık becerileri de önemli bir yer tutar. Maarif Modeli, bu gelişim alanlarını bütüncül bir yaklaşımla ele alır ve öğrencilerin hem akademik hem de duygusal, etik gelişimlerini destekler.

    Maarif Modeli hangi müfredat?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, 2024-2025 eğitim öğretim yılından itibaren 1, 5 ve 9. sınıflarda uygulanmaya başlanan yeni müfredat modelidir. Bu model, öğrenci profili, beceriler çerçevesi, erdem-değer-eylem modeli, sistem okuryazarlığı ve alana ait bilgi kümeleri gibi bileşenlerden oluşan bütüncül bir yapıya sahiptir.

    Değerler eğitimi kaça ayrılır?

    Değerler eğitimi, farklı yaklaşımlara göre çeşitli şekillerde sınıflandırılabilir. İşte bazı sınıflandırmalar: Rokeach'e Göre: Amaç Değerler: Güvenlik, barış, bilgelik gibi hedeflenen yaşamın amacına ilişkin değerler. Araç Değerler: Dürüstlük, hırs, öz denetim gibi amaç değerlere ulaşmak için kullanılacak davranış biçimleri. Nelson'a Göre: Bireysel Değerler: Bireyin çevresinden bağımsız olarak benimsediği değerler. Grup Değerleri: Aile veya dini grup gibi belirli bir grubun paylaştığı değerler. Sosyal Değerler: Toplumun büyük bir kesimi tarafından paylaşılan değerler (adalet, saygı). Spranger'a Göre: Ekonomik Değer: Yararlı ve pratik olana önem verme. Dini Değer: İnancı önceleme. Estetik Değer: Ahenge, sanata önem verme. Politik Değer: Sevme, yardım etme, hoşgörülü davranma. Bilimsel Değer: Gerçeğe, eleştirel düşünceye önem verme. Schwartz'a Göre: Bireysel Değerler: Güç, başarı, haz. Toplumsal Değerler: Güvenlik, uyma, gelenekselcilik, evrenselcilik, iyilikseverlik. Ayrıca, değerler eğitimi yaklaşımları arasında değerlerin doğrudan öğretimi, değer analizi, değerleri belirginleştirme gibi yöntemler de bulunmaktadır.

    Maarif Modelini kim hazırladı?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanmıştır. Modelin hazırlanmasında büyük bir ekip görev almıştır: Akademisyenler. Öğretmenler. Diğer paydaşlar.

    MEB değerler eğitimi yönergesi nedir?

    MEB Değerler Eğitimi Yönergesi, öğrencilere olumlu tutum ve davranışlar kazandırmayı amaçlayan çalışmalar için usul ve esasları belirler. Bu yönerge kapsamında: Amaçlar: Öğrencilere haklarını kullanma, sorumluluk alma, demokratik ve evrensel değerlere saygı gösterme gibi bilinçlerin kazandırılması hedeflenir. Kapsam: Resmi ve özel okul öncesi, ilköğretim ve ortaöğretim kurumlarını kapsar. Dayanak: 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu ve ilgili yönetmeliklere dayanır. Uygulama: Okul Yürütme Kurulları tarafından yönetim ve organizasyon sağlanır, tüm öğretmenler eşit sorumluluk taşır. Değerlerin Belirlenmesi: Değerler, İl Yürütme Kurulları tarafından belirlenir ve eğitim yılı başında açıklanır. Yönergeye göre, değerler eğitimi akademik başarı kadar önemlidir ve toplumun ortak değerlerine saygı gösteren bireyler yetiştirmeyi amaçlar.

    Maarif Modelinde ortak metinde kaç ilke var?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin ortak metninde 20 ilke bulunmaktadır. Bu ilkeler arasında adil, başkalarının haklarına saygı duyan, bayrağını seven, Türkçeye sahip çıkan, vatanını ve milletini seven, güvenilir, saygılı, doğru ve dürüst gibi özellikler yer almaktadır. Özetle: - 20 ilke - Adil, saygılı, doğru, güvenilir gibi özellikler - Karar verme, problem çözme, eleştirel düşünme gibi üst düzey düşünme becerileri - Empati, sorumluluk, girişkenlik gibi sosyal eğilimler