Sayı doğrusu üzerinde A ve B noktaları için üç doğru cevap verilmiştir. Denklem sistemleri ve çarpma işlemleri için sorular sorulmuştur. İşçi sayısı ile paket sayısı arasındaki orantı problemleri yer almıştır
Bu video, bir matematik öğretmeninin 10. sınıf öğrencilerine yönelik hazırladığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, tahtada çizimler yaparak konuyu adım adım açıklamaktadır.. Video, sinüs teoremi ile başlayıp kosinüs teoremine geçiş yapmaktadır. İlk bölümde sinüs teoreminin formülü ve ispatı anlatılırken, devamında çeşitli üçgen problemleri çözülmektedir. Daha sonra kosinüs teoreminin ispatı dik üçgen üzerinden gösterilmekte ve kosinüs teoreminin uygulamaları çeşitli örnekler üzerinden açıklanmaktadır.. Videoda ayrıca sinüs ve kosinüs arasındaki ilişki, açıların 180 dereceye tamamlandığı durumlarda sinüs değerlerinin değişmediği, dik üçgenlerde Pisagor teoremi ile kosinüs teoreminin birlikte kullanımı gibi konular ele alınmaktadır. Dersin sonunda öğretmen, 10. sınıf öğrencilerine yeni Maarif modeli sınav sisteminde fırsat yakalamak için ek kaynaklar kullanmaları ve çalışmalarını artırmaları konusunda tavsiyelerde bulunmaktadır.
Bu video, bir matematik öğretmeni tarafından sunulan sinüs teoremi konulu eğitim içeriğidir. Öğretmen, yazılıya hazırlık amacıyla sinüs teoremi ile ilgili soruları çözmektedir.. Videoda öncelikle sinüs teoremi hatırlatılmakta, ardından 12 civarında soru çözülmektedir. Sorular üçgenlerde kenar uzunlukları, açılar ve trigonometrik fonksiyonlar kullanılarak adım adım çözülmektedir. Öğretmen, sinüs teoreminin uygulamalarını, üçgenlerde açı-kenar ilişkilerini ve günlük hayattan örneklerle (Selim'in evi ile kütüphane arasındaki mesafe gibi) konuyu açıklamaktadır.. Video, sınavlarda çıkabilecek soru tiplerini içermekte ve öğrencilere sınav başarıları dilekleriyle sonlanmaktadır.
Bu video, Seyfi Hoca tarafından sunulan bir matematik dersidir. Eğitmen, trigonometri konusundaki çıkmış soruları adım adım çözmektedir.. Videoda trigonometri konusundaki çeşitli sorular çözülmektedir. İlk bölümde sıralama, özdeşlik ve üçgen-çember soruları ele alınırken, ikinci bölümde 3-8. sorular, son bölümde ise 8-12. sorular çözülmektedir. Çözülen sorular arasında kosinüs teoremi, benzerlik, eşlik, birim çember ve trigonometrik fonksiyonlar (sinüs, kosinüs, tanjant, sekant) ile ilgili problemler bulunmaktadır.. Video, AYT sınavına hazırlanan öğrenciler için trigonometri konusundaki çıkmış soruların çözüm tekniklerini göstermektedir. Eğitmen, özellikle üçgen ve birim çember sorularının son yıllarda sıkça sorulduğunu belirtmektedir.
Bu video, bir matematik öğretmeninin "Rehber Matematiği" platformunda kosinüs teoremi ve trigonometri konularını anlattığı bir eğitim içeriğidir. Öğretmen, öğrencilere sorular çözerken adım adım çözüm yöntemlerini göstermektedir.. Video, kosinüs teoreminin tanımı, formülü (a² = b² + c² - 2bc cos A) ve ispatı ile başlayıp, farklı kullanım alanlarını örneklerle açıklamaktadır. Daha sonra trigonometri problemleri, paralelkenar özellikleri ve iç içe geçmiş üçgenlerde kosinüs teoremi uygulamaları gösterilmektedir.. Videoda ayrıca kosinüs 60 derecenin değeri kullanılarak sorular çözülmekte ve dik üçgenlerde kosinüs teoremi uygulamaları detaylı şekilde anlatılmaktadır. Video, bir dersin sonunda öğrencilere "Soru Avcısı" kitabından altı soru çözmeleri tavsiyesiyle sona ermektedir.
İki vektör arasındaki açı, vektörlerin nokta çarpımının kosinüs fonksiyonuyla çarpımına eşittir. Formül: A • B = |A| |B| cos(θ)
Test 1'de karelerden oluşan şeklin tanana ve cotb değerleri sorulmuş. Test 3'te tan(ëB + ëC) denkleminden cosëA değeri hesaplanmış. Test 4'te üçgende |BD| ve |DC| değerleri verilmiş. Test 5'te tan(ëA) değeri hesaplanmış. Test 6'da tan(ëB) = 5/2 denkleminden cosëA değeri bulunmuş
Trigonometry studies relationships between angles, heights, and lengths of triangles. Applications include astronomy, engineering, architectural design, and physics. Trigonometric identities help solve problems better through formulas
Bu video, bir öğretmenin 10. sınıf matematik dersinde sinüs teoremi konusunu anlattığı eğitim içeriğidir.. Videoda sinüs teoremi konusu detaylı olarak ele alınmaktadır. İlk olarak sinüs teoreminin temel uygulamaları (arsa üzerinde çocuk parkı inşa etme, şehir haritası üzerinde konum hesaplama) gösterilmekte, ardından sinüs teoreminin her üçgen için geçerli olup olmadığı tartışılmaktadır. Son bölümde ise sinüs teoreminin ispatı adım adım anlatılmakta ve üçgende alan formülüyle ilişkisi açıklanmaktadır.. Video ayrıca sinüs teoreminin Pisagor teoremiyle ilişkisini de ele alarak, sinüs teoreminin dik üçgenlerde nasıl kullanılabileceğini göstermektedir. Ordu-Giresun havalimanı örneği üzerinden sinüs teoreminin uygulamaları da videoda yer almaktadır.
Bu video, bir matematik öğretmeninin geometri konularını anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, öğrencilere hitap ederek geometri problemlerini adım adım çözmektedir.. Videoda düzlemde açılar ve paralel doğrular konusu detaylı olarak ele alınmaktadır. Öğretmen, Z ve U kuralı, M kuralı (zikzak kuralı), açıortaylar, üçgende açıların toplamı ve paralel çizgiler arasındaki açı ilişkileri gibi temel geometri kavramlarını açıklamaktadır. Video boyunca yaklaşık 25 soru çözülmekte, her problem için farklı çözüm yöntemleri gösterilmektedir.. Öğretmen, ezber yerine mantıksal yöntemlerle çözüm yapmanın önemini vurgulamakta ve öğrencilerin kendi çözüm yöntemlerini geliştirmelerine teşvik etmektedir. Video, üçgende açılar, üçgen eşitsizliği ve üçgende açı-kenar ilişkileri gibi konulara geçiş yaparak devam etmektedir.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan matematik dersidir. Eğitmen, kenarortay ve ağırlık merkezi konusunu örnek sorular üzerinden anlatmaktadır.. Videoda ağırlık merkezinin kenarortayların kesim noktası olduğu ve kenarortayların köşelere olan uzaklıklarının kenar uzunluklarının iki katı olduğu bilgisi verilmektedir. Eğitmen, iki farklı üçgen sorusu üzerinden çözüm yöntemlerini adım adım göstermektedir. İlk soruda ağırlık merkezinin kenarortayları kesmesi ve kenar uzunluklarının toplamı hesaplanırken, ikinci soruda dik üçgende ağırlık merkezi ve Pisagor teoremi kullanılarak kenar uzunlukları bulunmaktadır.
Sin(a-b) = sina.cosb - sinb.cosa formülü kullanılır. Cos(x+y) = cosx.cosy - sinxsiny formülü geçerlidir
Bu video, bir matematik öğretmeninin geometri kampının beşinci haftasının altıncı videosu olarak sunduğu eğitim içeriğidir. Öğretmen, öğrencilere interaktif bir şekilde ders anlatmaktadır.. Videoda üçgende benzerlik konusu detaylı olarak ele alınmaktadır. Özellikle kelebek benzerliği, paralel doğrularla ilişkisi ve temel orantı gibi konular örnek sorular üzerinden açıklanmaktadır. Öğretmen, birim karelerle benzerlik ilişkisi, paralel çizgiler ve açıortaylık durumlarında benzerlik uygulamalarını göstermektedir.. Video, ÖSYM'nin sık sorduğu soru tipleri üzerinde durmakta ve çözüm stratejilerini detaylı olarak anlatmaktadır. Bir sonraki hafta üçgende alan konusunun işleneceği belirtilmiştir.
Bu video, bir matematik öğretmeninin 10. sınıf öğrencilerine yönelik hazırladığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, konu anlatım kitabından kenarortay konusunu detaylı şekilde anlatmaktadır.. Video, kenarortayın tanımı ve özellikleri üzerine odaklanmaktadır. İlk bölümde kenarortayın tanımı ve ağırlık merkezi ile ilişkisi anlatılırken, ikinci bölümde doksan derece açıya inen kenarortayın özellikleri iki farklı ispat yöntemiyle açıklanmaktadır. Son bölümde ise ikizkenar ve eşkenar üçgenlerde kenarortay özellikleri ele alınmaktadır.. Videoda teorik bilgilerin yanı sıra çeşitli örnek sorular çözülmekte, dik üçgenlerde kenarortay özellikleri, Pisagor teoremi ve ağırlık merkezi gibi konular işlenmektedir. Video, bir sonraki derste üç bir iki kuralının anlatılacağı bilgisiyle sonlanmaktadır.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan matematik deneme sınavının çözüm anlatımını içeren eğitim içeriğidir.. Videoda toplam dokuz farklı matematik sorusu çözülmektedir. İlk bölümde doğru-yanlış formatında üslü sayılar, oran ve orantı, sayı problemleri ve iş problemleri ele alınırken, ikinci bölümde iş problemleri, kar-zarar problemleri, üçgende açı problemleri ve üçgende kenar-açı bağıntısı problemleri çözülmektedir. Eğitmen her soruyu adım adım çözerek çözüm yöntemlerini detaylı olarak açıklamaktadır.. Eğitmen, Milli Eğitim Bakanlığı'nın sınav sorularının açık uçlu veya kısa cevaplı olabileceğini belirterek, test kitaplarından sorular çözmeyi tercih ettiğini ancak Milli Eğitim Bakanlığı'nın izin vermediği için test kitaplarından benzer sorular derlediğini ifade etmektedir.