Sosyal bilgiler dersi tarih, coğrafya, ekonomi ve kültür konularını kapsar. Gruplar ve roller, kültürel özellikler ve birlikte yaşama kültürü temel konulardır. Yardımlaşma ve dayanışmanın toplumsal birliğe etkisi önemli bir konudur
Bu video, bir sohbet formatında gerçekleşen, Türkçülük kavramını ele alan bir konuşmayı içermektedir. Konuşmacılar arasında Sayın Hakan Salih, Berhan Bey ve diğer katılımcılar bulunmaktadır.. Videoda Türkçülük kavramının ne anlama geldiği, tarihsel kökenleri ve günümüzdeki yorumlanması tartışılmaktadır. Konuşmacılar, Türkçülüğün ırkçılık olarak algılanmasının yanlış olduğunu, Ziya Gökalp ve Hüseyin Nihal Atsız gibi düşünürlerin eserlerinden alıntılarla Türkçülüğün ırk değil, Türk terbiyesi ile yetiştirilmiş nesillerin Türkiye'yi yönetmesi sevdası olduğunu vurgulamaktadır. Ayrıca, Türk milletinin Kürt, Ermeni, Rum gibi farklı halkların bir araya gelerek oluşturduğu bir birlik olduğu ve 15 Temmuz gecesi yaşanan olayların Türk milliyetçiliğinin önemini gösterdiği belirtilmektedir.
Bu video, bir öğretmenin 6. sınıf öğrencilerine yönelik hazırladığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, Zeki Doğan Hoca tarafından hazırlanan ders notlarını kullanarak konuyu anlatmaktadır.. Videoda "Kültürel Bağlarımızın ve Milli Değerlerimizin Toplumsal Birliğe Etkisi" konusu ele alınmaktadır. İçerikte kültür ve milli kültür kavramları tanımlanarak, milli değerlerin toplumsal birlikteliğe önemi açıklanmaktadır. Ayrıca milli kültürün önemli unsurları (dil, din, tarih, sanat, gelenek-görenek) detaylıca incelenmekte ve Türk kültüründeki önemli gelenekler, halk oyunları ve bayramlar örneklerle anlatılmaktadır.. Öğretmen, dersin faydalı olduğunu belirtmekte ve gelecek derslerde konuların hızlı bir şekilde devam edeceği bilgisini vermektedir.
Öğrencilerin sosyal bilgiler dersini tanıması ve olumlu tutum geliştirmesi hedeflenir. Bireysel özelliklere saygı ve toplumsal birlik konuları işlenir. Ders, bireysel ve toplumsal katkılarını yorumlama becerileriyle ele alınır
Bu video, bir öğretmen ve Veci Hoca adlı bir eğitimci tarafından sunulan 6. sınıf sosyal bilgiler dersinin bir bölümüdür.. Videoda "Birey-Toplum" ünitesinden "Milli Kültür" konusu işlenmektedir. Milli kültürün toplumun yaşantısı ve hafızası olduğu, kuşaktan kuşağa aktarılan ve bir toplumu diğer toplumlardan ayıran hayat tarzı olduğu açıklanmaktadır. Ayrıca kültürün oluşturan unsurları (dil, tarih, inanç, gelenek, örf, görenekler, sanat, mimari) detaylı olarak ele alınmakta ve bunların toplumsal birlikteliğe katkıları anlatılmaktadır. Video, kültürün genel özellikleri ve toplumsal birlikteliği güçlendiren unsurlarla sonlanmaktadır.
İnsan sosyal bir varlıktır ve sosyal çevreyle uyumlu olmalıdır. Roller doğuştan (kardeş, çocuk, torun) veya sonradan (sınıf başkanı, öğrenci) kazanılabilir. Haklar ailede, okulda ve çevrede bulunur. Sorumluluklar haklardan farklı olabilir
Tarih, geçmişte yaşanmış olay ve olguların gelişimini inceler. Olaylar somut ve kısa süreli, olgular soyut ve genel gelişmedir. Tarih, insanların siyasi, sosyal, kültürel ve ekonomik faaliyetlerini kapsar
Mehmet Akif Ersoy, İstiklal Marşı'nı yarışma ödülü karşılığında millete armağan etmiştir. Necip Fazıl Kısakürek'in Sakarya Türküsü, 1949'daki Türk milletinin durumunu anlatır
Bu video, bir dizi veya film sahnesini göstermektedir. Sahne, Sugay adlı bir karakterin yakalanması ve bir bey'e götürülmesi etrafında şekillenmektedir.. Videoda, Sugay'ın kaçmaya çalıştığı ancak yakalanacağı ve cezalandırılacağı anlatılmaktadır. Daha sonra bir grup insanın bir araya geldiği ve birbirlerine itimat etmeleri gerektiği konusunda bir konuşma gerçekleşmektedir. Video, toplumsal birlik ve itimat temalarını işleyerek, aynı topraklarda yaşayan insanların birbirlerine karşı dürüst ve güvenilir olması gerektiğini vurgulamaktadır.
Milli bayramlar toplumsal dinamikleri besleyen ve insanları birleştiren günlerdir. 23 Nisan, 19 Mayıs, 30 Ağustos, 29 Ekim ve 15 Temmuz önemli milli bayramlardır. Bu bayramlar genellikle şenlik havasında kutlanır ve şehitler anılır
Bu video, vatan sevgisi, birlik ve toplumsal birleşmenin önemi üzerine şiirsel bir anlatım içermektedir. Video boyunca çeşitli şiirsel ifadeler ve vurgular yer almaktadır.. Video, şehitlerin anısını yaşatmak, Türk toplumunun birliğini vurgulamak ve insanların bir araya gelerek vatanlarını korumaları gerektiğini anlatmaktadır. İçerikte Çanakkale Savaşı'ndan örnekler verilerek, geçmişteki fedakarlıklar hatırlatılmakta ve günümüzdeki toplumsal bölünmeler eleştirilmektedir. Video, "herkes ayakta, şimdi birlik olmalıyız" şeklinde bir araya gelme çağrısıyla sonlanmaktadır.
Bu video, öğretmen Özkan Başak ve yardımcısı Sarı'nın 6. sınıf sosyal bilgiler dersini birlikte işlediği eğitim içeriğidir. Öğretmen ve Sarı, konuyu interaktif bir şekilde anlatmaktadır.. Video, "Kültürel Bağlarımızın ve Milli Değerlerimizin Toplumsal Birliğe Etkisi" konusunu ele almaktadır. İçerikte milli kültürün tanımı, oluşmasında etkili olan unsurlar (din, tarih, sanat eserleri, gelenek ve görenekler, dil) detaylı olarak açıklanmakta ve bunların toplumsal birliği nasıl güçlendirdiği örneklerle anlatılmaktadır.. Videoda ayrıca Türk-Islam alimlerinin topluma etkisi, Türk geleneksel sanatları, bayramların toplumsal birliği güçlendirmesi ve 6 Şubat depremleri, 15 Temmuz darbe girişimi gibi olayların toplumsal birlik ruhunu gösterdiği belirtilmektedir. Video, kültürel unsurlar hakkında pekiştirme sorularıyla sonlanmaktadır.
Bu video, bir öğretmenin 5. sınıf sosyal bilgiler ders kitabının sayfa 34-46 arasındaki soruları çözdüğü eğitim içeriğidir.. Video, toplumsal birlik ve dayanışma konusunu ele almaktadır. İçerikte toplumsal birlik kavramı, yardımlaşma faaliyetleri, sosyal sorumluluk projeleri, farklı kültürlerin bir araya gelmesi ve gruplardaki roller ve sorumluluklar gibi konular işlenmektedir. Öğretmen, her bir soruyu detaylı şekilde açıklamakta ve doğru cevapları vermektedir. Ayrıca, Kızılay, Yeşilay, AFAD gibi yardımlaşma kurumları ve sosyal sorumluluk projelerinin topluma katkıları hakkında bilgiler de paylaşılmaktadır.
Bu video, "Sosyal Bilgiler Dersleri" kanalında yayınlanan, 6. sınıf öğrencileri için hazırlanmış bir eğitim içeriğidir. Öğretmen, birinci ünitenin dördüncü konusu olan "Birlikte Daha Güçlüyüz" (Yardımlaşma ve Dayanışma) konusunu anlatmaktadır.. Video, yardımlaşma ve dayanışma kavramlarının tanımıyla başlayıp, bu kavramların toplumsal birlik ve beraberlikle ilişkisini açıklamaktadır. Ardından devlet kurumları (AFAD) ve sivil toplum kuruluşları (Türk Eğitim Vakfı, Türk Kızılay, Darüşşafaka, Lösev) hakkında bilgiler verilmekte, son olarak da bu faaliyetlerin topluma sağladığı faydalar (barış, kardeşlik, dostluk, problem çözme, başarı ve birlik duygusu) anlatılmaktadır. Video, 6 Şubat depremi örneği üzerinden dayanışma kavramını somutlaştırmaktadır.
"Cuma Sohbetleri" adlı bu televizyon programında, sunucu Muhsin Bey ve konuk Necmettin Nur Saçan Hoca yer almaktadır. Program Ebu Eyyub el-Ensari Hazretlerinin türbesinin gölgesinde gerçekleşmektedir.. Program, İslami konularda çeşitli soruların yanıtlanması ve toplumsal birlik prensiplerinin vurgulanması üzerine odaklanmaktadır. İlk bölümde Peygamber Efendimizin toplumsal ihtilaf karşısında duruşu ele alınırken, sonraki bölümlerde izleyicilerden gelen telefon aramalarıyla dini sorular yanıtlanmaktadır. Program boyunca cenaze törenleri, abdest alma kuralları, namaz kılma koşulları, miras konuları, aile ilişkileri ve İslami tarihten örnekler gibi konular işlenmektedir.. Programın son bölümlerinde İslam'ın barış din olduğu, Hz. Muhammed'in barışçı bir tavır sergilediği ve İslami tarihten birlik ve dayanışma örnekleri anlatılmaktadır. Ayrıca Muharrem ayı, Aşure günü, kabir hayatı ve kader gibi İslami konular da ele alınmaktadır.
Bu video, sosyal yapımcılar için hazırlanmış bir eğitim dersidir. Eğitmen, birinci ünitenin üçüncü konusu olan "Yardımlaşma ve Dayanışma Faaliyetlerinin Toplumsal Birliğe Etkisi" konusunu anlatmaktadır.. Ders, yardımlaşma ve dayanışmanın toplumsal birliğe etkisini açıklayarak başlıyor ve bu faaliyetlerin aile içinde başlayıp topluma yayıldığını vurguluyor. Ardından yardımlaşma ve dayanışmanın faydaları (toplumsal barış, kardeşlik, dostluk, problem çözme, başarı ve güçlenme) anlatılıyor. Son bölümde ise Osmanlı ve Kurtuluş Savaşı'ndaki örnekler (sadaka taşları, tekalifi-i milliye emirleri) ve Türkiye'deki sosyal yardım kuruluşları (Türkiye Cumhuriyeti Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı, Kızılay, Darülaceze, Mehmetçik Vakfı) hakkında bilgiler veriliyor.
Bu video, "Bayram olur, barış olur" temasını işleyen bir şiirsel performanstır. Videoda Murat, İbrahim, Aktüy Hanım, Mahzuni ve Seyran gibi karakterler geçmektedir.. Video, barış ve birlik temalarını çeşitli örneklerle anlatmaktadır. Yetimlerin gülmeleri, aile bağlarının güçlendirilmesi, farklı grupların (Kürt, Türk, Alevi, Sünni) birlikte yaşaması gibi durumlar "bayram olur, barış olur" sloganıyla ifade edilmektedir. Performans, demokrasi ve çözüm odaklı bir mesajla devam etmekte ve insanların birbirlerini sevmesi gerektiğini vurgulamaktadır.
Bu video, bir komedi sketçidir. Ana karakterler Arif, Memo, İşık ve bir uzaylıdır. Ayrıca Kilyos'ta koşacak olan bir karakter ve mahallede yaşayan diğer komşular da yer almaktadır.. Video, uzaylı Arif'in mahalledeki insanların dikkatini çekmesiyle başlar. Mahallede huzur kalmadığı, çocukların korktuğu ve insanların uzaylıyı rahatsız ettiği anlatılır. Arif, mahalledeki insanların farklılıklara tahammülsüzlüğünü eleştirir ve "et tırnaktan ayrılır mı?" diyerek toplumsal birlik çağrısında bulunur. Video, mahalledeki insanların uzaylıyı rahatsız etmesi ve Arif'in bu duruma karşı çıkmasıyla ilerler.
Bu video, İstanbul'un fethi ve İslam'ın yayılmasının önemi hakkında bilgi veren bir konuşmayı içermektedir. Konuşmacı, Eyyub el-Ensari hazretlerinin 95 yaşında İstanbul'a kadar geldiğini ve Hz. Muhammed'in (aleyhissalatu vesselam) toplumun insanları birleştirdiğini vurgulamaktadır.. Video, İstanbul'un fethinin tarihsel önemi ve İslam'ın yayılmasının dünya üzerindeki etkisine odaklanmaktadır. Konuşmacı, Hz. Muhammed'in toplumu insanları birleştirdiğini, İslam'ın yeryüzünde hakim olacağını söylemek ayrıştırmak olmadığına dikkat çekmektedir.