• Buradasın

    Milli Kültür

    Özetteki ilgi çekici içerikler

    • 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Temaları

      Çocuk Dünyası teması oyuncak, çocukluk ve anlamak metinlerini içerir. Milli Mücadele ve Atatürk teması Mustafa Kemal'in kağnısı ve 15 Temmuz konularını kapsar. Erdemler teması güvercin, Karagöz Hacivat ve püf noktası metinlerini içerir. Bilim ve Teknoloji teması uzayda bir gün ve sarımsak soslu makarna konularını kapsar. Milli Kültür teması Anadolu sevgisi ve Dede Korkut-Boğaç Han'ı içerir

      • eodev.com
    • Sosyal Bilgiler Dersi: Milli Kültür Ögeleri

      Bu video, bir öğretmenin sosyal bilgiler dersi formatında milli kültür ögelerini anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, önceki derste aile tarihi hakkında araştırmalar yaptıklarını hatırlatarak yeni derse geçiş yapmaktadır.. Video, milli kültürün tanımı ve özellikleri ile başlayıp, Türk milletinin zengin kültürüne ait ögeleri detaylıca incelemektedir. Milli bayramlar, dini bayramlar, geleneksel yiyecekler, gelenek ve görenekler, milli sporlar, el sanatları, halk oyunları ve edebi eserler gibi konular ele alınmaktadır. Ayrıca, milli kültür ögelerinin çevremizde nasıl görülebileceği ve etnografya müzelerinde nasıl incelenebileceği de anlatılmaktadır. Video, doğru-yanlış etkinliği ile sonlanmaktadır.

      • youtube.com
    • Milli Kültürümüz Teması Değerlendirme Soruları

      Şiirde ovalar, yaylalar ve köyler gibi doğal güzellikler anlatılmaktadır. Halk sevgi dolu ve geleneklerine bağlı olarak tasvir edilmektedir. Ana duygu Anadolu'nun baştan başa güzellik dolu olmasıdır

      • nedir.org
    • 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İçeriği

      Tuna Yayıncılık tarafından hazırlanan ders kitabı 260 sayfadan oluşmaktadır. Kitap, öğrencilerin Türkçe dil bilgisi ve okuma yeteneklerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Metin etkinlikleri ve sayfa cevapları öğrencilerin öğrenme sürecini desteklemektedir

      • forummeb.com
    • Sosyal Bilgiler 2. Ünite Değerlendirme

      Aile tarihi çalışmaları yerel tarihe dönüştürülebilir. Müzeler toplumsal hafızanın ve milli kültürün sergilendiği bilgi depolarıdır. Geleneksel çocuk oyunları fiziksel aktiviteye dayanır ve grup halinde oynanır

      • egitim.net.tr
    • İkinci Ünite Soru Çözüm Dersi

      Bu video, bir öğretmenin ikinci ünite sorularını çözdüğü eğitim içeriğidir. Öğretmen, öğrencilere hitap ederek soruları adım adım açıklamaktadır.. Video, milli kültür ve milli mücadele konularında çeşitli soru tiplerini içermektedir. Öğretmen önce ifadeleri tamamlama, doğru-yanlış soruları, tarih sıralaması ve açık uçlu soruları çözmektedir. Sorular arasında halk oyunları, milli kahramanlar, milli mücadele tarihi olayları, Türk kültürü ve tarihi mirasın korunması gibi konular yer almaktadır. Video, öğrencilerin ikinci ünite konularını pekiştirmelerine yardımcı olacak şekilde hazırlanmıştır.

      • youtube.com
    • 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı İkinci Ünite Değerlendirme Etkinlikleri

      Bu video, Mutlu Akademi kanalında bir öğretmenin 4. sınıf sosyal bilgiler ders kitabının ikinci ünite değerlendirme etkinliklerini anlattığı eğitim içeriğidir.. Video, ders kitabının sayfa 59'dan 64'e kadar olan değerlendirme etkinliklerini kapsamaktadır. İçerikte A bölümünde doğru-yanlış soruları, B bölümünde boşluk doldurma soruları ve C bölümünde açık uçlu sorular ele alınmaktadır. Ayrıca soru-cevap formatında bilgiler verilmekte, harita incelemesi yapılmakta ve zihin haritası doldurma etkinliği sunulmaktadır.. Sorular aile tarihi, geleneksel çocuk oyunları, milli kültür, milli mücadele kahramanları ve Türk dilinin gelişim dönemleri gibi konuları kapsamaktadır. Öğretmen, öğrencilerin kendi şehirlerine göre milli kültür ögelerini ve kahramanları yazmalarını önermektedir.

      • youtube.com
    • Niyazi Yıldırım Gençosmanoğlu'nun Hayatı ve Eserleri

      1929'da Elazığ'ın Ağın ilçesinde doğdu. Malatya Akçadağ Köy Enstitüsü mezunudur. Öğretmenlik ve çeşitli bakanlık görevlerinde bulundu. İstanbul Konservatuarı Genel Sekreterliğinden emekli oldu

      • hunturk.net
    • 6. Sınıf Milli Kültür ve Değerler Dersi

      Bu video, bir öğretmenin 6. sınıf öğrencilerine yönelik hazırladığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, Zeki Doğan Hoca tarafından hazırlanan ders notlarını kullanarak konuyu anlatmaktadır.. Videoda "Kültürel Bağlarımızın ve Milli Değerlerimizin Toplumsal Birliğe Etkisi" konusu ele alınmaktadır. İçerikte kültür ve milli kültür kavramları tanımlanarak, milli değerlerin toplumsal birlikteliğe önemi açıklanmaktadır. Ayrıca milli kültürün önemli unsurları (dil, din, tarih, sanat, gelenek-görenek) detaylıca incelenmekte ve Türk kültüründeki önemli gelenekler, halk oyunları ve bayramlar örneklerle anlatılmaktadır.. Öğretmen, dersin faydalı olduğunu belirtmekte ve gelecek derslerde konuların hızlı bir şekilde devam edeceği bilgisini vermektedir.

      • youtube.com
    • 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ergenekon Destanı ve Milli Kültürümüz Cevapları

      Bu video, 8. sınıf Türkçe ders kitabının Ferman Yayınları tarafından yayınlanan "Ergenekon Destanı" ve "Milli Kültürümüz" temalarının cevaplarını içeren eğitim materyalidir.. Video, iki ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde Ergenekon Destanı'nın metninin okunması, karakterlerin hikayelerinin anlatılması ve kitabın sayfa 104-112 arasındaki etkinliklerin çözümleri sunulmaktadır. İkinci bölümde ise "Milli Kültürümüz" teması kapsamında kültürel unsurlarla ilgili konuşma yapma, beden dilini etkili kullanma, destanlarla ilgili araştırma yapma ve akademik yazma becerilerini geliştirmeye yönelik etkinlikler ele alınmaktadır.. Video, öğrencilerin ders kitabındaki etkinlikleri tamamlamasına yardımcı olacak detaylı cevapları içermekte ve metin türünün belirlenmesi, cümle türleri, kültürel unsurların incelenmesi, araştırma kaynaklarını belirtme, taslak hazırlama ve kaynakça oluşturma gibi konuları kapsamaktadır.

      • youtube.com
    • Nasrettin Hoca'dan Fıkra: Milli Kültürümüz

      Bu video, "Altı Tema: Milli Kültürümüz" kapsamında sunulan bir fıkra anlatımıdır. Anlatımda Nasrettin Hoca, bir hoca ve iki haydut karakterleri yer almaktadır.. Video, bir hoca'nın odun toplamak için evden çıkıp haydutlar tarafından yakalanması ve üç gün boyunca ırgat gibi çalıştırılması hikâyesini anlatmaktadır. Haydutların lideri hoca'yı serbest bırakır ancak eşeğini alır. Hoca yorgun bitkin eve döner ve hanımına "insallah ben hanım" diyerek evine varır. Fıkra, Mustafa Afşin Gürler tarafından hazırlanmış ve kısaltılmıştır.

      • youtube.com
    • 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi: Milli Kültür ve Çocuk Oyunları

      "Evde İlkokul" kanalından bir öğretmen tarafından sunulan bu eğitim videosu, 4. sınıf sosyal bilgiler dersi konularını ele almaktadır.. Video, milli kültür ögeleri ve çocuk oyunları konusunu iki ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde millet kavramı, milli kültürün ne olduğu ve Türk milletinin milli kültür ögeleri (dil, gelenekler, kıyafetler, bayramlar, inançlar, ahlaki değerler, sanat anlayışı) detaylı şekilde incelenmektedir. İkinci bölümde ise sanayi gelişiminin toplumsal değişimlere yol açması ve bunun çocukların oyunlarına etkisi anlatılmaktadır.. Video, konuyla ilgili soru çözümleriyle ilerlemekte ve çocukların oynadığı oyunların zaman içinde nasıl değiştiği, şehirleşme ve apartmanlaşma gibi değişimlerin çocukların oyunlarına etkisi gibi konular ele alınmaktadır.

      • youtube.com
    • Nasreddin Hoca'nın Ay Hikayesi

      Bu video, "Dört Tema: Milli Kültürümüz" serisinin bir parçası olup, Nasreddin Hoca'nın bir hikayesini anlatan bir anlatım formatındadır. Hikayeyi Selim Ragıp anlatmaktadır.. Videoda, sıcak bir yaz gecesi uykusunu kaçıran Nasreddin Hoca'nın gökyüzündeki ayı görünce kuyuya su çekmek için indiği ve ay'ı kuyuya düşürdüğü hikaye anlatılmaktadır. Hoca, ay'ı kurtarmak için kanca bağlayıp kuyuya asılır, ancak halat takıldığı için düşer ve ay'ın tekrar gökyüzünde olduğunu görünce "belki düştük falan ama sonunda da ayı düştü, kuyudan çıkardık" diyerek sevinir.

      • youtube.com
    • 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı "Arıları Sulama Vakfı" Metni ve Etkinlikleri

      Bu video, 7. sınıf Türkçe ders kitabının 4. el yayınları tarafından yayınlanan "Arıları Sulama Vakfı" metninin cevaplarını içeren eğitim materyalidir.. Video, Osmanlı'da vakıf kültürü hakkında bilgilerle başlayıp, bir çocuğun dedesinin arıları ve kuşları sulamak için kurduğu "Arıları Sulama Vakfı" hikayesini anlatmaktadır. İçerikte metnin özetlenmesi, başlık belirleme, kelimelerin anlamlarının öğrenilmesi, deyimlerin oluşturulması, fiil türleri (kılıç iş, oluş ve durum fiilleri) ve hikaye yazma etkinliği gibi çeşitli aktiviteler yer almaktadır.. Video ayrıca milli kültür teması altında atalarımızın hayvanlara hizmet veren vakıflar kurması ve günümüzdeki bir kişinin de benzer bir vakıf kurması hikayesini anlatmaktadır. Milli sporcular ve ata sporları hakkında bilgiler de paylaşılmaktadır.

      • youtube.com
    • 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı Dinleme Metni

      Bu video, "Milli Kültürümüz" teması altında hazırlanmış bir dinleme metnidir. Metin, Mert ve Eylül adlı iki öğrencinin 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı törenindeki deneyimlerini anlatmaktadır.. Video, 23 Nisan bayramının önemi ve çocukların bu bayramı nasıl kutladıkları üzerine odaklanmaktadır. Metin, öğrencilerin sabah hazırlıklarını, okula gidişlerini, törenin nasıl düzenlendiğini ve öğrencilerin Atatürk'e saygılarını nasıl dile getirdiklerini detaylı bir şekilde anlatmaktadır. Törende İstiklal Marşı söylenmesi, şiir okuma, halk oyunları ve dans gösterileri gibi etkinlikler yer almaktadır.

      • youtube.com
  • Yazeka sinir ağı makaleleri veya videoları özetliyor