• Buradasın

    Tarihsel Bağlam

    Özetteki ilgi çekici içerikler

    • Nagging: Definition and Characteristics

      Nagging is repetitive pestering behavior derived from Scandinavian "nagga" meaning "to gnaw". Elizabeth Bernstein defined it as repeated requests ignored by the other person. Nagging is common in both domestic and professional life

      • en.wikipedia.org
    • Nouveau Riche and Social Inequality

      Nouveau riche refers to newly wealthy individuals who gained wealth within their own generation. Term dates back to ancient Greece (8th century BCE). Term "novus homo" (new man) had similar connotations in Roman Republic

      • en.wikipedia.org
    • Nazım Hikmet'in Hapishane Şiiri

      Dünya'nın güneş etrafında on kere döndüğü dizesi şiirin ana temasıdır. Bir kurşun kalem bir haftada tükenmiştir. Katil Osman'ın iki kez hapse girip çıkması dönemin anlayışını yansıtır. Zeytin fidanları hala çocuktur, o yılın tayları kısrak olmuştur

      • eksisozluk.com
    • Foerbach ve Marx Arasındaki Felsefi İlişki

      Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan akademik bir ders formatındadır. Konuşmacı, pazar günü verdiği dersin devamı niteliğinde Foerbach ve Marx arasındaki felsefi ilişkiyi ele almaktadır.. Video, Foerbach'ın (1804-1872) hayatı, felsefi çalışmaları ve Marx ile olan ilişkisini tarihsel bağlamda incelemektedir. Konuşmacı, Foerbach'ın Hegel'den Marx'a geçişin filozofu olduğunu savunarak, Marx'ın ona olan saygısını ve eleştirilerini açıklamaktadır. Ayrıca Marx'ın insan anlayışını "essemble toplumsal ilişkilerin bütünü" olarak tanımlaması ve dinin tarihsel bir olgu olarak görülmesi gerektiği görüşü detaylı olarak ele alınmaktadır.. Videoda ayrıca Foerbach'ın ateizm anlayışı, Marx'ın onun idealist felsefesini eleştirisi ve insanın hayatta kalabilmek için gerekli olanları üretmeye başlamasıyla hayvan dünyasından ayrıldığı vurgusu gibi konular da işlenmektedir. Engels'in mektuplarından alıntılarla ateizmin bir din olduğu da belirtilmektedir.

      • youtube.com
    • Erkek Bebek İsimleri ve Anlamları

      Bu video, "Neoldu.com" YouTube kanalında yayınlanan, erkek bebek isimleri ve anlamlarını tanıtan bir bilgilendirme içeriğidir.. Videoda toplam 28 adet erkek bebek ismi ve anlamları sunulmaktadır. Her isim için kısa bir açıklama yapılmakta ve bazı isimlerin tarihsel veya kültürel bağlamı da paylaşılmaktadır. Video, açıklama kısmındaki içerikte alfabetik sırayla 100'den fazla isim ve anlamın bulunduğu bilgisiyle sonlanmaktadır.

      • youtube.com
    • Shelley'nin Ozymandias Şiiri ve Anlamı

      Shelley'nin çölde bulduğu yarı gömülü heykelin kaidesindeki sözler. Heykelin kaidesindeki "Benim adım Ozymandias, kralların kralı" yazısı. Şiir, sanatın yüceliğini ve baskıcı güçlerin sonunu anlatır

      • eksisozluk.com
    • Ülkelerin Bayraklarının Anlamları

      Bu video, ülkelerin bayraklarının renklerini ve simgelerini açıklayan bilgilendirici bir içeriktir.. Video, bayrakların ne olduğunu açıklayarak başlayıp, Almanya, Andora, Türkiye, Hindistan, Barbados, Fransa, Brezilya, Birleşik Arap Emirlikleri, İsrail, Japonya, Lübnan, Yunanistan, Suudi Arabistan ve Mısır gibi ülkelerin bayraklarının anlamlarını detaylı şekilde anlatmaktadır. Her bayrak için kullanılan renklerin ve simgelerin sembolik anlamları, tarihsel bağlamı ve ülkelerin kimliklerini nasıl yansıttığı açıklanmaktadır.

      • youtube.com
    • Kur'an-ı Kerim'deki Kıssaların Yorumlanması Üzerine Bir Eleştiri

      Bu video, bir konuşmacının Kur'an-ı Kerim'deki kıssaların yorumlanması hakkındaki düşüncelerini paylaştığı bir konuşmadır. Konuşmacı, özellikle Zülkarneyn kıssasının modern bilim ve teknoloji kavramlarıyla yorumlanması konusunda eleştirel bir bakış açısı sunmaktadır.. Konuşmacı, Kur'an-ı Kerim'deki kıssaların tek başına metin olarak değil, tarihsel ve sosyal bağlam içinde yorumlanması gerektiğini vurguluyor. Özellikle Zülkarneyn kıssasının, Hz. Peygamber'in Müslümanların sıkıştığı bir dönemde indiğini ve bu kıssanın modern bilim kavramlarıyla (uzay, NASA, yıldız, gezegen) yorumlanmasının yanlış olduğunu belirtiyor. Konuşmacı, bu tür yorumların Kur'an-ı Kerim'in manevi değerlerini kullanarak rant elde etme amaçlı yapıldığını eleştiriyor.

      • youtube.com
    • Asya Halklarının Genetik ve Kültürel İlişkileri

      Koreliler, Han Çinlileri ve Japonlarla genetik benzerliğe sahiptir. Üç dil de Eski Çin alfabesine dayalı benzer alfabeler kullanır. Japonca ve Korece'deki alfabe sembollerden oluşur, ancak yapıları farklıdır

      • berndes.com.tr
    • Film Analizi Yapma Rehberi

      Yönetmen, filmin üretiminden seyirciye ulaşmasına kadar en etkin isimdir. Yönetmenin yaşadığı çevre ve kişisel deneyimleri filmlerine yansır. Auteur sinemada yönetmen, özgün dil ve teknikleri filme aktarır

      • fikriyat.com
    • Benzer Ülkelerin Bayrakları

      Bu video, benzer görünen ülkelerin bayraklarını inceleyen eğitici bir içeriktir. Konuşmacı, bazı ülkelerin bayraklarının birbirlerine çok benzediğini ve bu benzerlikleri açıklamaktadır.. Video, Yeni Zelanda ve Avustralya, Endonezya ve Monaco, Venezuela, Kolombiya ve Ekvador, Nikaragua ve Honduras, Norveç ve İzlanda, Lüksemburg ve Hollanda, Tunus ve Türkiye, Mısır, Irak ve Yemen, Bahreyn ve Katar, Samoa ve Tayvan, Rusya, Slovakya ve Slovenya, Hırvatistan ve Paraguay, İrlanda ve Hindistan, Romanya ve Çad gibi ülkelerin bayraklarını karşılaştırmaktadır. Her bayrak çifti için benzerlikler, farklılıklar ve tarihsel bağlamlar açıklanmaktadır.

      • youtube.com
    • Kur'an'daki Hukuk Ayetlerinin Yorumlanması Üzerine Bir Sohbet

      Bu video, bir konuşmacının Kur'an'daki hukuk ayetlerinin yorumlanması hakkında yaptığı bir sohbeti içermektedir. Konuşmacı, Hasan Hoca adında bir kişiden bahsederek başlamaktadır.. Videoda, Kur'an'daki hukuk ayetlerinin (ahkamul-kur'an) tarihsel ve kültürel bağlamı içinde yorumlanması gerektiği vurgulanmaktadır. Konuşmacı, Enfal Suresi 60. ayetindeki "atlarla düşman birliklerinizi hazırlayınız" ifadesinin dönemin sosyolojisi gereği at olarak yorumlandığını, ancak günümüzde bu ifadenin askeri eğitim veya teknoloji olarak yorumlanabileceğini örneklerle açıklamaktadır. Ayrıca, miras konusunda erkeğe iki, kadına bir verilmesi gerektiğini öğütleyen ayetin yorumlanmasında yaşanan çelişkiler de ele alınmaktadır.

      • youtube.com
    • Kur'an-ı Kerim Tefsiri Dersi

      Bu video, bir din alimi tarafından sunulan Kur'an-ı Kerim tefsiri dersidir. Konuşmacı, Mümin Suresi'nin 51. ayetinden 73. ayetine kadar olan kısmını ve Kamer Suresi'nden ayetleri yorumlamaktadır.. Videoda müminlerin vasıfları, Allah'a olan korku ve saygı, ibadetlerde kalplerinin ürpermesi, hayır işlerinde yarışma ve takva konuları ele alınmaktadır. Ayrıca müşriklerin davranışları, Allah'a ortak koşma, peygamberi yalanlama ve müminlere karşı kibirli tutumları da ayetlerle açıklanmaktadır.. Program, yarım saatlik bir zaman diliminde ayetlerin kısa yorumlarıyla devam etmekte ve bir sonraki programda kaldıkları yerden devam edeceklerini belirtmektedir. Konuşmacı, ayetlerin tarihsel bağlamını da vererek Mekke dönemindeki olayları ve Bedir Savaşı gibi önemli tarihsel olayları da tefsir etmektedir.

      • youtube.com
    • Tutumluluk ve Köylülük Üzerine Bir Köşe Yazısı

      Fatma Barbarosoğlu tarafından sunulan bu köşe yazısı, günümüz genç kuşağının tutumluluk ve cimrilik arasındaki farkı anlamasındaki zorlukları ele alıyor. Yazar, kendi geçmişinden örnekler vererek konuyu anlatıyor.. Video, tutumluluk kavramının zaman içinde nasıl değiştiğini ve köylülerin şehirdeki durumunu inceliyor. Yazar, yamalı pantolonlar üzerinden tutumluluk günlerini anlatarak, dedesi ve Satı yenge gibi karakterlerin yaşam öykülerinden örnekler veriyor. Ayrıca, köylülerin şehirdeki olumsuz imajı, Kanuni Sultan Süleyman dönemindeki mürür tezkireleri ve modernleşme sürecindeki köylülerin durumu gibi tarihsel bağlamı da ele alıyor.

      • youtube.com
    • İslam İlâhiyatı Akademisyeniyle Röportaj: Kur'an Tefsirleri ve Tarihsellik Anlayışı

      Bu video, bir akademisyenle yapılan röportaj formatında olup, konuşmacı Türkiye'de eğitim gören, Almanya'ya göç eden ve Frankfurt Üniversitesi'nde İslam ilâhiyatı alanında çalışan bir akademisyendir.. Röportajda akademisyenin eğitim hayatı, doktora çalışması ve Almanya'daki akademik deneyimleri ele alınmaktadır. Videoda ayrıca Kur'an tefsir rivayetlerinin dijital veri tabanı projesi, İslam anlayışlarının farklı türleri, Kur'an-ı Kerim'in ve İslam'ın doğuşu, "ikiz doğum" kavramı ve Kur'an'daki mucize kavramı gibi konular detaylı olarak incelenmektedir.. Konuşmacı, kendisini göçmen değil gurbetçi olarak tanımlamakta ve Almanya'da İslam ilâhiyatının tanınması için yapılan çabaları anlatmaktadır. Ayrıca Kur'an'ı tarihsel bağlamında okumanın önemini vurgulayarak, Kur'an'ın sadece bir metin değil, Kurucu Ümmet ile birlikte ortaya çıktığını ve bu ilk Müslüman cemaatinin toplumsal, dini ve kültürel bağlamda nasıl etkilendiğini açıklamaktadır.

      • youtube.com
    • Zorunlu Askerlik ve Profesyonel Askerlik Üzerine Bir Sohbet

      Bu video, bir konuşmacının zorunlu askerlik sistemi hakkındaki görüşlerini paylaştığı bir sohbet formatındadır. Konuşmacı, yeğeni Burak Okay'ın askerlik sırasında hayatını kaybetmesi gibi kişisel deneyimlerini de anlatmaktadır.. Konuşmacı, Türkiye'de zorunlu askerliğin kaldırılması ve profesyonel askerliğe geçilmesi gerektiğini savunmaktadır. Tarihsel bağlamda, Tanzimat'tan sonra başlayan zorunlu askerlik sisteminin yanlış olduğunu, kısa dönemli eğitimde bilgisayar mühendislerinin doğuya gönderildiğini ve şehitlerin terfi edilmesi gerektiğini vurgulamaktadır. Ayrıca İran'ın bu konudaki uygulamalarını örnek göstererek, Türkiye'nin de benzer bir sistem kurması gerektiğini belirtmektedir.

      • youtube.com
    • İslam'da Dört Evlilik Hakkı ve Nikah Üzerine Bir Tartışma

      Bu video, iftara saatlerinde yayınlanan bir program formatında olup, konuşmacı Enes adında bir kişi tarafından sunulmaktadır.. Video, İslam'da dört evlilik hakkı konusunu tarihsel ve sosyolojik bağlamda incelemektedir. Konuşmacı, İslam öncesi dönemdeki çok evlilik geleneğini, İslam'ın bu durumu dört kadına kadar sınırlandırdığını ve Hz. Muhammed'in evliliklerinin sosyal yardım amaçlı olduğunu açıklamaktadır. Ayrıca Türkiye'deki nikahsız yaşam durumuna değinerek, nikahın kadının haklarını güvence altına almak için önemini vurgulamaktadır.. Konuşmacı, İslam'ın evlilik hakkını dörde kadar açıkladığı ancak en iyisinin bir evlilik olduğunu belirterek, günümüz şartlarında dört evlilik hakkının nasıl uygulanması gerektiği konusunda eleştirel bir bakış açısı sunmaktadır.

      • youtube.com
    • Kur'an-ı Kerim'in Yorumlanması ve Mezhepler Üzerine Bir Sohbet

      Bu video, bir konuşmacının Kur'an-ı Kerim'in yorumlanması ve mezhepler hakkında düşüncelerini paylaştığı bir sohbet formatındadır.. Konuşmacı, Kur'an-ı Kerim'in dinin yegane temel kaynağı olduğunu ancak her anlattığı şeyin dine dair olmadığını vurguluyor. Ayetlerin tarihsel bağlamını dikkate almadan yorumlanmasının yanlış olduğunu, özellikle savaş hukuku gibi konularda mezhep imamlarının tarihsel zeminleri dikkate almadan yorumlamalarının sorunlu olduğunu belirtiyor. Ayrıca, mezhep imamlarının cariye edinme konusundaki tutumları hakkında eleştirel bir yorum yapıyor.

      • youtube.com
    • İbrahim'in Aşk ve Kültürel Çatışma Hikayesi

      Bu video, İbrahim adlı bir karakterin aşk hikayesini anlatan bir film veya dizi bölümüdür. Ana karakterler arasında İbrahim, Amerika'da tanıştığı Jessica/Deniz ve İbrahim'in ailesi bulunmaktadır.. Video, İbrahim'in Amerika'da İngilizce öğretirken tanıştığı Jessica ile olan aşk hikayesini ve sonrasında Deniz ile yaşadığı kültürel çatışmaları konu alır. İlk bölümde İbrahim'in Mardin'e yaptığı ziyaret ve Jessica'nın hamileliği anlatılırken, ikinci bölümde Deniz'in erkek olduğunu öğrenen İbrahim'in ailesiyle yaşadığı çatışma ve Amerika'nın Afganistan'a savaş açması nedeniyle köyü boşaltma isteği ele alınır.. Videoda ayrıca İbrahim'in Amerika'ya dönüşünün 11 Eylül 2001 olayları nedeniyle ertelendiği ve İbrahim'in ailesinin direnişi gibi tarihsel ve kültürel bağlamlar da işlenmektedir. Video, aşk ve vatan temalarını işleyen bir şarkı performansıyla sona erer.

      • youtube.com
    • Türkçe Ezan Tartışması

      Bu video, bir röportaj formatında olup, konuşmacılardan biri akademisyen Özcan Hoca olarak tanıtılmaktadır. Diğer konuşmacılar da bulunmaktadır.. Video, Türkçe ezan konusu etrafında bir tartışma içermektedir. Özcan Hoca, ezanın Arapça olduğunu ancak Türkçeye yerleşmiş kelimeler içerdiğini ve Türkçeleşmiş bir kavram olduğunu savunmaktadır. Diğer konuşmacılar ise ezanın Türkçeleştirilmesinin tarihsel bağlamını ve Türkiye'nin homojenleştirilmesi amacıyla yapılan uygulamaları ele almaktadır. Tartışmada, Türkçenin müktesebatı, entelektüellik ve kültürel çeşitliliğin önemi de vurgulanmaktadır.

      • youtube.com
  • Yazeka sinir ağı makaleleri veya videoları özetliyor