Arapçada Âmil-Ma'mûl İlişkisi
Âmil, kelime sonlarındaki harekelerin değişmesine sebep olan etkenlerdir. Âmil, Arapça gramerinin temel konularından biridir. Âmil olmadan cümlede anlam ve gramer ilişkisi kurulamaz
- 9lib.net
Âmil, kelime sonlarındaki harekelerin değişmesine sebep olan etkenlerdir. Âmil, Arapça gramerinin temel konularından biridir. Âmil olmadan cümlede anlam ve gramer ilişkisi kurulamaz
Arapça dilbilgisi sarf (kelime) ve nahiv (cümle) olmak üzere iki ana başlıkta toplanır. Kelime üç çeşittir: isim, fiil ve harf. İsimler zamana bağlı olmayan varlıkları, fiiller ise zamana bağlı eylemleri ifade eder
There are 22 Arab countries spread over 13 million km². The Arab world spans both Asia and Africa. The Middle East includes 12 Arab countries and Cyprus
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan tefsir usul dersinin bir bölümüdür. Konuşmacı, Kur'an-ı Kerim'deki garip (yabancı) kelimeler ve Arapça dilinin çeşitliliği hakkında bilgi vermektedir.. Video iki ana bölümden oluşmaktadır: İlk bölümde Kur'an-ı Kerim'deki garip kelimelerin ne olduğu, İbranice kökenli kelimelerin (cip, tağut, Cibril, İsrail) bulunduğu ve İslam tarihindeki bu konudaki tartışmalar anlatılmaktadır. İkinci bölümde ise Arap dünyasındaki farklı lehçeler, Mısır, Yemen, Libya, Tunus, Cezayir gibi ülkelerdeki Arapların kullandığı farklı lehçeler ve Suiti'nin 150'ye yakın kelimeyle yaptığı çalışma hakkında bilgiler verilmektedir.. Ders, Kur'an'daki kelimelerin dilbilimsel kökenleri, manaları ve Arapça dilinin çeşitliliği üzerine detaylı açıklamalar içermektedir.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan Arapça dilbilgisi dersidir. Eğitmen, daha önceki derslerde esen'in kullanımını anlattığını belirterek, bu derste her bir harfin esen ile beraber nasıl okunduğunu öğretmeyi amaçlamaktadır.. Videoda Arapça alfabesindeki tüm harfler (elif, b, t, s, g, h, k, l, m, n, h, v, y) sırasıyla ele alınmakta ve her harfin esen ile beraber nasıl telaffuz edileceği detaylı olarak açıklanmaktadır. Eğitmen, kalın ve ince seslerin nasıl okunacağını, peltek harflerin nasıl telaffuz edileceğini ve esre tekniğinin harflerin okunuşuna etkisini örneklerle göstermektedir. Video, teorik bilgilerin ardından birkaç kelime örneği üzerinden konunun pekiştirilmesiyle sonlanmaktadır.
Bu video, bir Arapça dil eğitimi dersidir. Eğitmen, Arapça'da kendinden sonraki harfle birleşmeyen kelimeleri anlatmaktadır.. Videoda, elif, d, v, r ve z harflerinin kendinden sonraki harfle birleşmediği, sadece elif ile birleştiği açıklanmaktadır. Eğitmen, bu harfleri içeren çeşitli örnekler vererek kelimelerin nasıl yazıldığını göstermektedir. Bu kelimelerin öğrenilmesinin, Arapça'da kelime sözcük ayrımı yapmayı ve okumayı kolaylaştırdığı belirtilmektedir.
Tecvid ilmi, Arap dilinin seslerini inceleyen bir bilimdir. İlk tecvid eserleri beşinci asrın başlarında telif edilmiştir. Tecvid, dil ilimlerinden bağımsız düşünülemez. Tecvid'de esas olan uygulama, teorik bilgiler ise betimlemelerdir
Bu video, bir Arapça dil eğitimi dersidir. Eğitmen, Arapça'daki zamirler konusunu anlatmaktadır.. Video, Arapça'daki zamirlerin iki ana kategorisini ele almaktadır: şahıs zamirleri ve aitlik zamirleri. Bu derste şahıs zamirleri (munfasıl zamirler) detaylı olarak incelenmektedir. Eğitmen, şahıs zamirlerinin özel isimlerin yerine kullanıldığını, erkek ve kadın için ayrı zamirlerin (huve, hiye, ente, anti, ene, nahnu) olduğunu ve bunların kullanım alanlarını örneklerle açıklamaktadır. Bir sonraki videoda aitlik zamirleri anlatılacağı belirtilmiştir.
İsmin başına harf-i ta'rîf (ال) gelebilir ve özel isim yapar. İsmin sonuna tenvîn (çift hareke) gelebilir ve cins isim yapar. İsmin başına harf-i cerr gelebilir ve kesre olur. İsmin başına nidâ harfi gelebilir. İsmin sonuna yuvarlak gelebilir
Bu video, "Miço Kur'an-ı Kerim Öğreniyor" adlı eğitim serisinin bir bölümüdür. Bir öğretmen, çocuklara Arapça dilbilgisi konularını anlatmaktadır.. Videoda Arapça'daki ince ve kalın harfler konusu ele alınmaktadır. Öğretmen, önceki derste öğretilen peltek harflerden (sefi, su, vav) bahsederek başlayıp, Arapça'daki 28 harfin 7'sinin kalın, 21'inin ince olduğunu açıklamaktadır. Ha ve a harflerinin ince olmasına rağmen biraz kalın okunabildiği, ra harfinin ise iki halinin kalın, bir halinin ince okunduğu belirtilmektedir. Video, öğrencilere kalın harfleri ve istisna son harfleri öğretmenin öğrettiği şekilde çalışması tavsiyesiyle sonlanmaktadır.
Bu video, bir öğretmenin 11. sınıf mesleki Arapça dersinin "El İslam ve İman" ünitesini anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, öğrencilere Arapça dilbilgisi ve İslam dini konularını detaylı şekilde açıklamaktadır.. Video, İslam ve İman kavramlarının Arapça karşılıklarını, İslam'ın temel şartlarını (iman, namaz, zekat, oruç ve hac) ve imanın tanımını ele almaktadır. Ayrıca Arapça'daki fiil türleri (mazi, muzari ve emir) detaylı olarak incelenmekte ve çeşitli alıştırmalar, dinleme çalışmaları ve tercüme çalışmaları yer almaktadır.. Videoda "La ikrahe fid dini" ayeti, "tasdik" (onaylama), "ikrar" (kabul etme) ve "canan" (kalp) gibi kelimelerin anlamları açıklanmakta ve İslam'ın "Allah'a teslimiyet ve itaat etmek" olduğu vurgulanmaktadır. Video, bir ünitenin son oluşturma kısmını kapsamakta ve bir sonraki derste görüşmek üzere sona ermektedir.
Mim, Arap alfabesinin 23. harfidir ve "m" sesini temsil eder. Arap alfabesinde toplam 28 harf bulunur. Mim harfi sağdan sola doğru yazılır ve noktasız yazılır
Bu video, bir öğretmenin İlahiyat Önlisans Arapça dersinin dördüncü ve beşinci ünitelerini anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, öğrencilere hitap ederek Arapça dilbilgisi konularını detaylı şekilde açıklamaktadır.. Video, öncelikle "Esmaül Hamse" olarak bilinen beş ismin özelliklerini ve irab kurallarını ele almaktadır. Ardından beşinci ünite olan "Masur İsimler, Mankus İsimler ve Memdut İsimler" konusuna geçilmekte, bu özel isim türlerinin özellikleri, yazım kuralları ve irab kuralları örneklerle anlatılmaktadır.. Videoda ayrıca muaf isimlerin temin alamama durumları, memdut isimlerin üç farklı türü (hem desi aslından olan, hem desi başka bir kelimeden dönüşmüş olan ve hem desi zait olan) ve bu isimlerin raf, zamme, nas, fetha ve cerhal hallerinde nasıl yazılacağı açıklanmaktadır. Video, öğrencilere sınav öncesi çalışma önerileri ve çıkmış soruların yarın çözüleceği bilgisiyle sonlanmaktadır.
Bu video, bir öğretmenin öğrencilere Arapça dilbilgisi dersi verdiği eğitim içeriğidir.. Videoda ötre harfi (damme) ve okunuşu anlatılmaktadır. Öğretmen önce ötre harfinin üzerindeki wawa benzeyen şekli ve u ü sesi verdiğini açıklar, ardından harflerin ayrı ayrı ve bitişik okunuşlarını gösterir. Dersin sonunda sayfa 90'daki örnekler tekrar tekrar okunarak ders tamamlanır.
Bu video, bir öğretmenin 11. sınıf öğrencilerine Arapça dersi anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, kitabın üçüncü ünitesindeki konuları ele almaktadır.. Video, iki ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde mekki ve medeni ayetlerin tanımı, özellikleri ve aralarındaki farklar açıklanırken, ikinci bölümde Arapça'da sıfat tamlamaları ve çoğul kuralları detaylı şekilde anlatılmaktadır. Öğretmen, konuları örneklerle pekiştirerek ve alıştırmaları çözerek öğrencilere yardımcı olmaktadır.. Videoda ayrıca akıllı ve akılsız varlıkları işaret eden kelimelerin çoğul kuralları, müzekker-tesniye (erkek-kadın) uyumları ve sıfat tamlamasının nasıl oluşturulacağı gibi dilbilgisi konuları da ele alınmaktadır. "Ümmü", "ulema", "müslim" gibi akıllı varlıkları işaret eden kelimelerin çoğul kuralları ve "ayetler", "ilimler", "ahlak" gibi akılsız varlıkları işaret eden kelimelerin tekil kullanımı örneklerle açıklanmaktadır.
Bu video, Arapça dilbilgisinde tenvin ve sakin harflerinin gizli okunması konusunu anlatan bir eğitim içeriğidir.. Video, tenvin veya sakin harflerinin del, ze, sin, şn, sad, vand, dava, kaf harflerinden birinin gelmesi halinde nasıl gizli okunacağını açıklamaktadır. Bu durumda tenvin veya sakin sonraki harfe idham edilmez, ayrı da okunmaz, sadece hunne sesi çıkarılır. Ayrıca, gizli okunan tenvinin veya cezimli nun sesinin kalın olmaması gerektiği ve dil n sesinin damak kısmına değmemesi gerektiği vurgulanmaktadır. Video, çeşitli örneklerle konuyu pekiştirmektedir.
Bu video, Akademi kanalında bir öğretmen tarafından sunulan 8. sınıf Arapça dersinin yazılı sınavına hazırlık içeriğidir.. Video, Arapça dilbilgisi ve kelime öğrenimi üzerine çeşitli soru tiplerini içermektedir. İlk bölümde karışık kelimelerin resimlere yerleştirilmesi, cümlelerin tamamlanması, soru edatlarının bulunması, Kur'an-ı Kerim'de geçen kelimelerin tespiti, şehirlerin konumlarının ifade edilmesi gibi konular ele alınırken, ikinci bölümde Arapça'da saat okuma kuralları detaylı olarak açıklanmaktadır.. Videoda "esra" (çeyrek), "ve" (geçiyor), "hamise" (yarım) gibi Arapça saat ifadeleri ve bunların kullanımı örneklerle gösterilmekte, ayrıca saat çizimi yaparak "saat altı çeyrek", "saat beş çeyrek" ve "saat on yirmi" gibi saatlerin nasıl okunacağını ve yazılacağını adım adım anlatılmaktadır.
Bu video, bir öğretmenin Arapça dilbilgisi dersi verdiği eğitim içeriğidir. Öğretmen, öğrencilere Arapça harflerin farklı konumlardaki durumlarını göstermektedir.. Videoda Arapça harflerin başta, ortada ve sonda durumlarındaki değişimleri detaylı olarak anlatılmaktadır. Öğretmen, elif, b, t, s, jim gibi harflerin farklı konumlardaki formlarını göstererek, genellikle kuyrukların başta ve ortada gittiğinde, sonda durduğunu açıklamaktadır. Ayrıca harflerin üzerinde üstün, esra ve öt işaretlerinin nasıl okunacağı da örneklerle gösterilmektedir. Video, Kehf Suresi 27. ayetinin okunmasıyla sona ermektedir.
Bu video, iki kişi arasında geçen bir sohbet formatındadır. Konuşmacılardan biri Harun olarak hitap edilmektedir.. Sohbet, Arap ırkının üstün ırk olduğuna inanmanın eleştirisiyle başlayıp, Kur'an-ı Kerim'in Arapça dilinde yazıldığı ve bu dilin kutsallığı üzerine bir tartışma içermektedir. Konuşmacılar huruf-u mukatta, müteşabih ayetler ve Kur'an'ın dil yapısı hakkında görüşlerini paylaşmaktadırlar. Ayrıca, Kur'an'ın bilimsel bilgileri içermesi ve bazı kelimelerin birden çok anlamı olduğu örneklerle açıklanmaktadır. Video, Kur'an'ın mesajının dille değil, mesajın içindeki saklanmış manalarla ilgili olduğunu vurgulayarak ilerlemektedir.
Bu video, Arapça dilbilgisi konularından sükun ile oluşan ilaveleri anlatan bir eğitim içeriğidir.. Video, sükun ile oluşan ilavelerin üç ana kategorisini açıklamaktadır: medd-i lazim, medd-i arz ve medd-i lin. Özellikle medd-i lazim konusuna odaklanılarak, med harfinden sonra daima var olan sükun ile oluşan bu ilavelerin dört çeşidi ve örnekleri detaylı olarak anlatılmaktadır. Her bir medd-i lazim türü için şedde ve cezm sükunlarının nasıl okunacağı ve hangi harflerde kullanıldığı örneklerle açıklanmaktadır.