Bu video, yazılım geliştirme alanında çalışan Mert, Fırat, Deniz, Uğur ve diğer profesyonellerin katıldığı bir podcast formatında bir sohbeti içermektedir. Katılımcılar arasında bir Scrum Master, CEO ve teknoloji yöneticileri bulunmaktadır.. Sohbetin ana konusu, Agile ve Scrum geliştirme yöntemlerinin uygulamaları, bu yöntemlerin yazılım geliştirme süreçlerindeki etkileri ve yaşanan sorunlar üzerine bir tartışma niteliğindedir. Katılımcılar, grooming session'lar, user story'ler, sprint toplantıları, retro toplantıları, pair programming ve takım içindeki iletişim gibi konuları ele alırken, bu yöntemlerin uygulamalarında karşılaşılan zorlukları ve çözüm önerilerini paylaşmaktadır.. Video boyunca katılımcılar, farklı organizasyonlarda ve kültürel bağlamlarda Scrum uygulamalarının nasıl değiştiğini, takım boyutunun ve planlama stratejilerinin projeler üzerindeki etkisini, ürün sahipleri ve geliştiriciler arasındaki ilişkiyi ve işbirliğini, sürekli entegrasyon ve sürekli teslimat (CI/CD) süreçlerinin Scrum ile nasıl entegre edildiğini tartışmaktadır. Ayrıca, retro toplantılarında kullanılan dört farklı yöntem (balon yöntemi, üç ev üç domuzcuk, yarış arabası ve M/MS aktivitesi) detaylı olarak anlatılmaktadır.
Agile, müşteri talebini hızlı tahmin eden kısa ve döngüsel bir iş yaklaşımıdır. Belirli bir metodolojiden ziyade bir yöntem ve ilkeler koleksiyonudur. 1970'te şelale yöntemine karşı bir denge olarak ortaya çıkmıştır
Product Owner, Scrum kılavuzuna göre tam zamanlı çalışan ürün sahiplenme ve yönetim görevlisidir. Product Backlog'un yöneticisi olarak öncelik ve fayda sıralamasını belirler. Sprintlerin işlevselliği ve kabul edilebilirliği kararını verir
Simple Gantt charts help track personal and short team projects. Smartsheet offers pre-formatted templates for project planning and tracking. Templates include task lists, project trackers, and portfolio planning tools
Bu video, agile kavramının Türkçe anlamı ve önemini açıklayan bir eğitim içeriğidir.. Video, agile'ın "çevik" anlamına geldiği ve değişime hızlı ve verimli biçimde adapte olabilme becerisi olarak tanımlandığı bilgisini sunmaktadır. Agile yaklaşımlarının sadece değişimden zarar görmemek değil, aynı zamanda fırsatları değerlendirmek olduğu vurgulanmaktadır. Ayrıca 2001 yılında yayınlanan Agile Manifesto'nun temel değerleri ve Agile'ın bir amaç olduğu, Scrum, Kanban, Extreme Programming gibi yöntemlerin ise araçlar olduğu belirtilmektedir.
Coursera Plus offers 1-year access for $199. Course requires no prior experience and is 26 hours long. Includes 16 quizzes and 5 assignments. Google instructor delivers 11 videos and 5 readings
Agile, değişen koşullara uyum sağlayan çevik proje tamamlama metodudur. Agile, waterfall yöntemine tepki olarak ortaya çıkmıştır. Waterfall doğrusal, agile ise esnek ve küçük parçalara bölünen bir yaklaşımdır
Agile ve Scrum, esnek ve hızlı proje yönetimi için kullanılan metodolojilerdir. Eğitim 7 gün sürer ve serbest zamanlı olarak tamamlanabilir. Program sonunda 20 soruluk online sınav yapılır. Başarılı olmak için 100 üzerinden en az 60 puan gereklidir
Bu video, Erol adlı Microsoft Dev Tuz ekibinde TSP olarak görev yapmış ve 2008 yılında bilgisayar mühendisliği mezunu bir yazılım geliştiricisinin üniversite öğrencilerine yönelik yaklaşık iki saatlik bir eğitim sunumudur.. Sunum, Microsoft TFS'in proje yönetimi ve uygulama yaşam döngüsü yönetimi özellikleri ile Scrum metodolojisini kapsamlı şekilde ele almaktadır. İçerik, Scrum'ın temel prensipleri, Waterfall modelinden farkları, Scrum'daki üç temel rol ve dört önemli toplantı ile başlayıp, TFS'in versiyon kontrol sistemi özellikleri, cloud tabanlı versiyonları, Excel entegrasyonu ve Microsoft Test Management ürünü hakkında bilgiler sunmaktadır.. Sunumda ayrıca TFS'teki collection yapısı, Team Project kavramı, farklı takımlarla çalışırken hangi Team Project stratejisinin daha uygun olabileceği, proje kapsamı seçenekleri ve uzun süreli projelerin yönetimi gibi konular da detaylı şekilde açıklanmaktadır. Konuşmacı, kodlama gösterimleri içermemekte, ancak TFS'in source control özellikleri ve Scrum metodolojisinin temel prensipleri üzerinde durmaktadır.
Bu video, Fırat, Hamza, Barış, Fatma, Onur, Hakan ve Deniz gibi yazılım sektöründeki profesyonellerin katıldığı bir podcast formatındadır. Podcast, Simplecast platformunda 75. bölüm olarak kaydedilmiş olup, canlı yayın formatında izleyicilerle etkileşim içermektedir.. Video, Web'in 30. yıl dönümü ile başlayıp, yazılım ekiplerinde motivasyon, ekip oluşturma, mülakat stratejileri ve teknik liderlik gibi konuları ele almaktadır. Konuşmacılar, başarılı bir yazılım ekibi için gerekli unsurları, motivasyonun önemi, Scrum gibi takım çalışma yöntemlerinin etkisini ve mentorluk kültürünün değerini tartışmaktadır.. Podcastte ayrıca yazılım mühendisliğinde tecrübenin önemi, motivasyon kaybı durumunda nasıl kendini toparlayabileceğiniz ve yazılım tasarımında kullanıcı sayısının etkisi gibi konular da ele alınmaktadır. Video sonunda, izleyicilerden gelecek soruların yeni bir seride cevaplanacağı belirtilmektedir.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı yazılım geliştirme süreçlerinde kullanılan Agile, Scrum ve Kanban yöntemlerini anlatmaktadır.. Video, öncelikle Agile'in ne olduğunu ve 2001 yılında ortaya çıkan manifestosunu açıklayarak başlıyor. Ardından Agile'in on iki prensibi ve bu felsefenin yazılım geliştirme süreçlerindeki uygulamaları anlatılıyor. Daha sonra Scrum metodolojisi detaylı olarak ele alınıyor: sprintler, sprint planlama toplantıları, board kullanımı, daily mitingler, review ve retrospektif toplantıları gibi temel kavramlar açıklanıyor. Son olarak Kanban metodolojisi ile Scrum arasındaki farklar karşılaştırmalı olarak sunuluyor.
Bu videoda bir yazılım geliştirici, kendi çalışma deneyimlerini ve yazılım geliştirme mesleğinin gerçek yüzünü anlatıyor. Konuşmacı, Scrum metodolojisiyle çalışan bir ekipte çalıştığını belirtiyor.. Video, yazılım geliştirme mesleğinin günlük rutinini ve çalışma metodolojisini ele alıyor. Konuşmacı, günlük toplantıların önemini vurgulayarak, takım çalışmasının bireysel çalışmaktan daha etkili olduğunu anlatıyor. Ayrıca, yazılım geliştirme mesleğinin sadece programlama veya makine öğrenmesi gibi teknik işlerden ibaret olmadığını, sistem entegrasyonu, tasarım ve diğer ekiplerle iletişim gibi faaliyetlerin de çok önemli olduğunu belirtiyor.
Bu video, bir yazılım mühendisliği dersinin kaydıdır. Eğitmen, yazılım geliştirme yöntemleri hakkında kapsamlı bilgiler sunmaktadır.. Video, çevik (agile) yazılım geliştirme yöntemlerini ve plan odaklı geliştirme yaklaşımlarını karşılaştırmalı olarak ele almaktadır. İçerikte çevik geliştirme prensipleri, ekstrem programlama (XP) yöntemi, Scrum modeli ve gereksinim analizi teknikleri detaylı şekilde anlatılmaktadır. Ayrıca, hangi durumlarda çevik, hangi durumlarda plan odaklı yaklaşımın tercih edilmesi gerektiği konusunda kriterler sunulmaktadır.. Ders, yazılım geliştirme sürecinde müşteri katılımı, sürekli sürüm geliştirme, test odaklı yaklaşım ve sürdürülebilir hız gibi temel prensipleri vurgulamaktadır. Ekstrem programlama metodolojisinin temel ilkeleri (önceden test geliştirme, çift programlama, sürekli yeniden düzenleme) ve Scrum yönteminin üç aşaması (taslak planlama, sprint döngüsü ve proje kapanış) detaylı olarak açıklanmaktadır.
Bu video, Adesso şirketinde Acer Koç olarak çalışan Faruk Sanlı'nın sunduğu bir etkinliğin kaydıdır. Etkinlik, Agile ve Scrum metodolojileri hakkında bilgi veren bir sunum formatında ilerlemektedir.. Video, Adesso şirketinin kuruluşu, organizasyon yapısı ve agile kültürü hakkında bilgilerle başlayıp, şirketin kullandığı metodolojileri detaylandırmaktadır. Ecel Global Teslimat Modeli (EGDM), Ecel Lab ve üç farklı board (product management board, scrumboard ve reboard) kullanımları anlatılmaktadır. Etkinlik, soru-cevap oturumu ve yazılım sektöründe başarılı olmak için gerekli beceriler hakkında bir sohbetle sonlanmaktadır.. Videoda ayrıca Adesso'nun Pepsi için geliştirdiği "Kazandırıyor" uygulaması örneği üzerinden agile yaklaşımların pratik uygulamaları gösterilmekte ve Definition of Done, Release Boards gibi kavramlar açıklanmaktadır. Etkinliğin sonunda kazananlar duyurulmakta ve katılımcılara teşekkür edilmektedir.
Bu video, bir sunucu ve Göksel Hoca adlı uzman arasında geçen, Scrum metodolojisinde ölçeklendirme ve tahminleme konusunu ele alan bir eğitim sohbetidir.. Videoda, Scrum'da ölçeklendirme ve tahminleme kavramının ne olduğu, geleneksel tahminleme yöntemlerinden farkları ve neden önemli olduğu tartışılmaktadır. Konuşmacılar, efor temelli tahminleme yöntemlerinin risk ve karmaşıklık açısından yetersiz kaldığını, bunun yerine Scrum'un sunduğu story point kavramının daha kapsamlı ve gerçekçi bir çözüm sunduğunu vurgulamaktadır.. Ayrıca, story point'in saate çevrilmesinin yanlış olduğu, bunun yerine kendi anlamını koruması gerektiği belirtilmektedir. Video, proje yönetimi konusunda farkındalık yaratmayı amaçlamakta ve yeni yaklaşımları anlamakta zorlananlar için eğitim ve danışmanlık almanın önemini vurgulamaktadır.
Bu video, bir konuşmacının IT sektöründe çalışan veya yeni başlayan kişilere yönelik hazırladığı eğitim içeriğidir. Konuşmacı, Scrum metodolojisini ve IT takımlarında iş takibi süreçlerini anlatmaktadır.. Video, Scrum metodolojisinin temel bileşenlerini (Scrum Master, Product Owner, Developer, Manuel Tester ve Automation Tester) tanıtarak başlamakta ve sprint planning, backlog refinement meeting gibi temel toplantıları detaylı şekilde açıklamaktadır. Ayrıca, yeni çalışanların ilk iki aylık süreçte uygulama ve firma kültürünü nasıl öğrenmeleri gerektiği, "Kate" (Knowledge Transfer) toplantıları ve retrospektif toplantılar (retro meeting) konuları da ele alınmaktadır.. Videoda ayrıca puanlama sürecinin nasıl gerçekleştirildiği, Fibonacci sayılarının kullanımı ve Jira gibi IT firmalarında iş takibi için kullanılan araçlar hakkında bilgiler verilmektedir. Takım kültürüne uyum sağlama ve yeni çalışanların ilk iki ay içinde uygulama hakkında bilgi edinme süreci de eğitim içeriğinde yer almaktadır.
Bu video, bir eğitim dersi formatında çevik manifesto ve Scrum'ın doğuşunu anlatan bir içeriktir.. Video, çevik yaklaşımın ne anlama geldiği açıklamasıyla başlayıp, çevik yazılım geliştirme manifestosundaki beş temel değeri detaylı şekilde incelemektedir. Bu değerler sırasıyla süreçler ve araçlar yerine bireyler ve etkileşimler, kapsamlı belgeler yerine çalışan yazılım, sözleşme müzakereleri yerine müşteri ile işbirliği, planı izlemek yerine değişime uyum sağlamak olarak sıralanmaktadır. Ayrıca, Scrum'ın 1995 yılında SWA ve Jeff Sutherland tarafından oluşturulduğu ve çevik manifesto'nun 2001 yılında oluşturulduğu bilgisi de paylaşılmaktadır.