Formal English is used in professional and academic settings with precise grammar. Informal English is used in casual conversations with relaxed tone. Formal English uses complete sentences and advanced vocabulary. Informal English uses contractions, slang, and simpler grammar
Bu video, bir konuşmacının Türkiye'de anadilde eğitim konusundaki açıklamalarını içermektedir.. Konuşmacı, Türkiye'nin resmi dilinin Türkçe olduğunu vurgulayarak, okullarda resmi dilden taviz verilmesinin ülkenin birliğini, beraberliğini ve bütünlüğünü yok edeceğini belirtiyor. Süreci ve demokratikleşme paketinde anadilde eğitimin resmi ve özel okullarda olmayacağı, ülkeyi bölecek adımlar atılmayacağı konusunda kararlılığını gösteriyor. Ayrıca özel okullarda farklı dil ve lehçelerde eğitimin önünü açacak büyük yasal değişikliklerin yapılacağını ifade ediyor.
Japanese uses honorific titles instead of names to address others. Family names are preferred over given names in Japanese society. Honorific titles are suffixes added after names
Malay is the official language of Malaysia, spoken by majority Malay ethnic group. Malaysia has 137 living languages, 41 in Peninsular Malaysia. Malay serves as unifying symbol across all ethnicities
Bu video, Karamanoğlu Mehmet Bey'in hayatı ve Türkçenin resmi dil olarak kabulüne dair tarihsel bir anlatımdır. Mehmet Bey, Karamanoğulları Beyliği'nin kurucusu ve ilk hükümdarı olarak, 1280 yılında vefat etmiştir.. Video, Mehmet Bey'in askeri ve idari bilgisiyle başlayıp, Türkçenin resmi dil olarak kabulüne odaklanmaktadır. 13 Mayıs 1277'de Mehmet Bey'in yayımladığı fermanla Türkçenin devlet yazışmalarında resmi dil olarak kabul edilmesi, Türk kültürünün korunması ve gelecek nesillere aktarılması açısından önemli bir dönüm noktası olmuştur. Bu ferman, her yıl 13 Mayıs'ta Türk Dil Bayramı olarak kutlanmaktadır.
Honorifics are crucial in Korean culture for proper conversation and relationship building. 씨 (shi) is the most common honorific for equal social standing. 님 (nim) is used for professions and notable status. 선배 (sun-bae) means senior, 후배 (hu-bae) means junior. 군 (goon) and 양 (yang) are used for young unmarried males and females
Bu video, bir konuşmacının Sovyetler Birliği'nde yerel konuşma biçimlerinin resmi dillere dönüşümü hakkında bilgi verdiği bir eğitim içeriğidir.. Konuşmacı, Sovyetler Birliği'nde Ekim Devrimi sonrası yerel konuşma biçimlerinin resmi dillere dönüştürüldüğünü anlatıyor. Sovyetler'in standart dilleri seçerken birbirine uzak olanları seçtiğini ve alfabede aynı ses için farklı işaretler kullanarak anlaşılırlığı zorlaştırdığını belirtiyor. Ayrıca, bu durumun Türkleri parçaladığı iddiasının yanlış olduğunu ve doğal dillerin doğal olarak karşılıklı anlaşılırlık zorlaşması gerektiğini örneklerle açıklıyor.
Korean culture emphasizes respect and etiquette in speech. Different registers exist based on context and age difference. Elders are addressed formally, peers and younger people informally
Bu video, Avrupa Birliği'nin ne olduğunu açıklayarak başlayıp, Türkiye'nin AB üyesi olması durumunda yaşayabileceğimiz değişimleri anlatan bilgilendirici bir içeriktir.. Video, AB'nin dünya ekonomisindeki önemi ve Türkiye'nin AB üyesi olması durumunda yaşayabileceğimiz çeşitli avantajları detaylı şekilde ele alıyor. İçerikte pasaport olmadan seyahat, Avrupa Meclisi'nde en fazla vekil olma, Türkçe'nin resmi dil olması, aile içi şiddet yasalarının değişmesi, tarım politikaları, gıda güvenliği, bina güvenliği, euro kullanımı, iş hayatındaki haklar ve askeri stratejik önemi gibi konular açıklanıyor.
"Sama" (様) means "Mr", "Mrs", "Ms" or "Miss" in English. It is the most formal and polite Japanese honorific. Implies utmost respect and higher status. Used primarily with guests, customers, and business situations
Murat Bardakçı, Habertürk'te yayınlanan bu videoda, Türkçe dil kullanımının değişimi ve resmi dil üslubunun lisana etkisi hakkında eleştirel bir bakış açısı sunuyor.. Video, Ahmet Kural'ın Sıla'ya şiddet uygulaması olayı üzerinden başlıyor ve "şiddet uygulamak" ifadesinin yerine "kadını dövmek" gibi daha doğal ifadelerin kullanılması gerektiğini vurguluyor. Bardakçı, resmi dil üslubunun Türkçeye nasıl girdiğini, "yapmak", "etmek", "gerçekleştirmek" gibi lüzumsuz yardımcı fiillerin kullanımını ve günlük hayatta bu ifadelerin nasıl yaygınlaştığını anlatıyor. Video, Türkçenin doğallığını koruma ve resmi dil üslubunun lisana etkisini eleştirme üzerine odaklanıyor.
Bu video, temel İspanyolca dersinin ikinci bölümünü içeren bir eğitim içeriğidir. Bir eğitmen tarafından sunulmaktadır.. Video, İspanyolca'da resmi kullanım için kullanılan "yo" ve "sen" ifadelerini anlatmaktadır. Eğitmen, "to" (sen) ve "usted" (siz) ifadelerinin hangi durumlarda kullanıldığını açıklamaktadır. "To" ifadesinin aile, arkadaşlar, çocuklar ve saygı duyulmayan kişilerle kullanılırken, "usted" ifadesinin yabancılar, büyükler, yaşlılar, iş ortamında ve saygı duyulan kişilerle kullanıldığı belirtilmektedir.
Bu videoda bir konuşmacı, gönüllü olarak kurulan okullar hakkında bilgi veriyor.. Konuşmacı, gönüllü okulların üç temel amacı olduğunu açıklıyor: bir ülkenin resmi dilini öğrenmek, yasa bilgisini edinmek ve meslek yeteneği kazanmak. Bu üç eğitim dalının, radikalizm düşüncesine karşı korunma, toplumsal yaşama dönme ve kendi kendine beslenme gibi önemli faydaları olduğunu vurguluyor.
Bu video, Türkiye Büyük Millet Meclisi'nde gerçekleşen bir tartışma sahnesini göstermektedir. Videoda Meclis Başkanı, Beştaş ve Beşiktaş adlı milletvekilleri yer almaktadır.. Videoda, Meclis'te Kürtçe konuşmanın yasallığı ve resmi dil olarak Türkçe'nin korunması konusunda bir tartışma yaşanmaktadır. Meclis Başkanı, kürsüde Kürtçe konuşmanın resmi dil olan Türkçe dışında her konuşmayı keseceğini belirtirken, Beştaş ve Beşiktaş bu uygulamaya karşı çıkarak, Kürtçe konuşmanın tercüme edilmesi durumunda devam edebileceğini savunmaktadır. İç Tüzük'ün 66. maddesi üzerinden tartışmalar devam ederken, Meclis Başkanı 5 dakikalık bir ara vererek tartışmaya son vermektedir.
Bu video, Kadir Hoca tarafından sunulan, tahtada notlar alarak ve öğrencilere sorular sorarak anlatılan bir eğitim içeriğidir. Öğretmen, 129. video olduğunu belirterek dil türleri konusunu ele almaktadır.. Video, dil türlerini kapsamlı şekilde incelemektedir. İlk olarak anadil, ata dil, standart olmayan dil ve yazı-sözlü dil kavramları açıklanmakta, ardından argo, jargon, izole dil, kutsal dil, lingua franca, devlet dili, resmi dil, bölgesel ve bölgesel olmayan diller, yerli ve göçmen azınlık dilleri, doğal ve yapay diller ele alınmaktadır. Son bölümde ise dil işlevleri ve iletişim temel ögeleri (gönderici, alıcı, mesaj, kanal, kod, geri bildirim ve bağlam) detaylı şekilde açıklanmaktadır.. Öğretmen, konuları günlük hayattan örneklerle ve görsel çizimlerle destekleyerek öğrencilere daha iyi anlamaları için yardımcı olmaktadır. Video, üçüncü dil videosuna geçileceği bilgisiyle sonlanmaktadır.
Bu video, Karamanoğlu Mehmet Bey'in hayatını ve Türkçenin resmi dil olarak ilan edilmesini anlatan eğitici bir içeriktir. Videoda Karamanoğlu Mehmet Bey, babası Kerim Müddin Karaman Bey ve Anadolu Selçuklu Devleti'nin sultanı Siyavuş gibi karakterler yer almaktadır.. Video, 1200'lü yılların sonunda Selçuklu Devleti'nin Moğol istilası sonrası Türkçenin sosyal hayat ve devlet kademelerinden nasıl dışlandığını anlatarak başlar. Ardından Karamanoğlu Mehmet Bey'in 1276 yılında Konya'ya girişi ve 15 Mayıs 1277'de Türkçenin resmi devlet dili olarak ilan edilmesi olayını dramatik bir şekilde sunar. Video, bu tarihin her yıl Dil Bayramı olarak kutlandığını belirterek sona erer.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı Osmanlı İmparatorluğu döneminde Türkçe dil kullanımını anlatmaktadır.. Video, Osmanlı İmparatorluğu döneminde Türkçe'nin resmi dil olarak kullanıldığı konusunu ele almaktadır. Konuşmacı, Osmanlı'nın yayıldığı coğrafyada geçerli olan Türkçe'nin, devlet dairesinde herhangi bir göreve talip olanların Türkçe bilmeleri gerektiği için yaygın bir dil haline geldiğini açıklamaktadır. Ayrıca sarayın dili ve eğitim kurumlarında Türkçe'nin kullanımı hakkında bilgiler verilmektedir.
Bu video, İngilizce'nin dünya genelindeki yaygınlığı ve resmi dili olduğu ülkeler hakkında bilgi veren eğitici bir içeriktir.. Video, İngilizce'nin dünyanın en yaygın konuşulan dillerinden biri olduğunu ve Çin'den farklı olarak İngiltere'nin sömürge imparatorluğu geçmişinden kaynaklandığını anlatıyor. İngiltere'nin "güneş batmayan imparatorluk" olarak bilinen geniş sınırları ve bu imparatorluğun kontrolündeki topraklarda yaşayan insanların zamanla İngilizce dilini benimsedikleri açıklanıyor. Video, hangi ülkelerin resmi dili İngilizce olduğunu göstererek sona eriyor.
Bu video, Filipinler Cumhuriyeti hakkında bilgilendirici bir içeriktir.. Video, Filipinler'in 2004 yılında en fazla cinayetin işlendiği ülke olduğunu belirterek başlıyor ve ardından ülkenin coğrafi konumu, adaları, yüzölçümü, nüfusu ve kökenleri hakkında bilgiler sunuyor. Ayrıca Filipinler'in tarihi, dini yapısı ve resmi dilleri hakkında da kısa bilgiler veriliyor.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, "formal" kelimesinin anlamını ve kullanımını açıklamaktadır.. Videoda "formal" kelimesinin "resmi" anlamına geldiği anlatılmaktadır. Okullarda giyilen formaların resmiyetin göstergesi olduğu belirtilerek, kelimenin bu bağlamda nasıl hatırlanabileceği açıklanmaktadır.