Japanese uses "大好き" (だいすき) to express deep romantic love. "Show, don't tell" is common in Japanese culture. Younger Japanese people use "I love you" more frequently
Konnichiwa is the most common "hello" greeting used throughout the day. Ohayō gozaimasu means "good morning" and is used before 10:00 AM. Konbanwa means "good evening" and is used after sunset. O genki desu ka is a formal way to say "how are you?"
やめてください (yamete kudasai) means "please stop" in polite Japanese. やめて (yamete) is informal and casual way to say "stop". やめよう (yameyō) is volitional form meaning "let's stop". やめなさい (yamenasai) is imperative form used by parents and teachers
Bu video, Ersin adlı bir eğitmen tarafından sunulan Japonca dil eğitimi dersidir. Eğitmen, izleyicilerle birlikte Japonca öğrenmeye davet etmektedir.. Video, Japonca temel ifadelerle başlayıp, selamlaşma kelimelerini (ohio, koniçiva, kombava, sayonara, o yasmi nasa) öğretmektedir. Ardından Japon yazı sistemi (hiragana, katakana ve kanji) hakkında bilgi verilmekte ve ilk beş ünitede derslerin romaji (İngilizce karakterlerle) işleneceği belirtilmektedir. Son bölümde ise Japonca sayılar (1-10, 20-100) ve bunların okunuşları detaylı olarak anlatılmaktadır.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan Japonca dil eğitimi dersidir.. Video, Japonca'nın hiragana alfabesinin öğretimini ve temel cümle yapılarını içermektedir. İlk bölümde hiragana alfabesinin ikinci sırasındaki harfler (a, i, e, o, k, k, k, k, s, s, s, s, ş) ve bunların "aki", "koe", "ike", "sake" ve "sushi" gibi kelimelerde kullanımı anlatılmaktadır. İkinci bölümde ise Japonca'daki fiillerin üç gruba ayrılması, ricada bulunma cümle yapısı ve birinci grup fiillerin tek halleri örneklerle açıklanmaktadır.. Eğitmen, konuları tekrar tekrar yazarak ve örnek cümleler vererek pekiştirmekte, "nihongo" kelimesinin doğru kullanımı, "hoshides" yapısı ve "dekai" yapısı gibi dilbilgisi konularını detaylı şekilde ele almaktadır.
Bu video, japonca derslerinin ilk bölümü olup, bir eğitmen tarafından japonca diline kısa bir giriş sunuluyor.. Video, japonca dilinin temel özelliklerini anlatıyor. Japonca'nın Türkçe ile benzer cümle yapısına sahip olduğu ve konuşmak için kolay olduğu, ancak yazmak için üç farklı alfabe (hiragana, katakana ve kanji) bilinmesi gerektiği açıklanıyor. Eğitmen, kanji'yi öğrenmenin zorluğunu vurgulayarak, sadece konuşmak isteyenler için alfabeleri öğrenmenin gerekmediğini belirtiyor. Derslerin ilerleyen bölümlerinde japon alfabeleri öğretilmesi ve günlük konuşmalar yapabilme becerisi kazandırılması planlandığı ifade ediliyor.
Japanese uses four basic terms for siblings: Niisan/Oniisan, Neesan/Oneesan, Nee-san, and Nii-nii. Terms are typically accompanied by honorifics like -kun, -chan, -san, or -sama. Baby-talk terms like -tan, -tama, and -chama are used for younger children
Bu video, Japonca dil eğitimi formatında hazırlanmış bir ders anlatımıdır. Eğitmen, Hiragana alfabesinin sessiz karakterlerini öğretmektedir.. Videoda H sırası karakterleri (ha, gu, hu, pu, ho) ve bunların farklı okunuşları detaylı olarak anlatılmaktadır. Eğitmen, her karakterin okunuşunu, daten ve han dakten eklerinin etkisini ve özel kullanım alanlarını örneklerle açıklamaktadır. Ayrıca, Ha karakterinin konu edatı olarak kullanımı ve farklı okunuşları da gösterilmektedir. Video, karakterlerin karışık olarak gösterilmesi ve yeni kelimelerin öğrenilmesiyle sonlanmaktadır.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan hiragana heceleri öğretim dersidir.. Videoda hiragana sistemindeki tek yanında sesli harf bulunmayan heceler olan "v", "v" ve "n" hecelerinin yazımı adım adım gösterilmektedir. Eğitmen, her hecenin nasıl yazılacağını detaylı olarak anlatmakta ve "v" hecesinin iki aşamada, "v" hecesinin üç aşamada ve "n" hecesinin tek seferde nasıl yazılacağını göstermektedir. Video sonunda eğitmen, izleyicilere bol tekrar etmelerini ve kendisi için hazırladığı karma videolardan faydalanabileceklerini belirtmektedir.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan Japonca dil eğitimi formatındadır. Eğitmen, Japonca'nın temel harflerinden biri olan hiragana sistemini öğretmektedir.. Videoda hiragana harflerinin nasıl yazılacağı ve ne anlama geldiği adım adım gösterilmektedir. Eğitmen, ilk on iki hiragana harfini (a, i, u, e, o, ka, ki, ku, ke, ko, ke, koa) tek tek anlatarak her harfin nasıl çizileceğini göstermekte ve her harfi hatırlamak için Türkçe kelime örnekleri vermektedir (örneğin, "kek" için kek, "koala" için koara). Video, bir serinin parçası olup, diğer videolarda da hiragana harflerinin devamı öğretilmesi planlanmaktadır.
Japanese uses gender-neutral honorifics for addressing people. Honorifics are usually used with names, except for family members. Dropping honorifics implies intimacy, except in sports or class
Japanese is spoken by around 123 million people worldwide. It is the principal language of the Japonic family. Japanese is agglutinative with simple phonotactics and mora-timed structure. Word order is subject-object-verb with particles marking grammatical functions
Bu video, bir komedi sketchi formatında olup, Hüseyin adlı bir karakterin sosyal medya hesaplarını kapatması üzerine arkadaşlarının tepkilerini konu alıyor. Videoda Hüseyin, Bahadır, Çise, İbrahim, Embiya, Nazlı ve Mehtap gibi karakterler yer alıyor.. Videoda, Hüseyin'in altı aydır sosyal medya hesaplarını kapatması nedeniyle arkadaşlarının onu ölmüş sanması ve bu durumun komik bir şekilde ele alınması anlatılıyor. Hüseyin, Japonya'ya gittiğini ve Japonca öğrendiğini iddia ederken, arkadaşları onun sosyal medya hesaplarını açmasını ister. Sonunda Hüseyin, Mehtap'ın sevgilisi Ozan ile konuşarak durumunu açıklar ve sosyal medya hesaplarını açar, ancak arkadaşlarını engelleyerek videoyu sonlandırır.
Bu video, Japonca dil eğitimi formatında hazırlanmış bir ders anlatımıdır. Eğitmen, Japonca'nın Hiragana alfabesindeki Y sırasını öğretmektedir.. Videoda Japonca'da sadece üç Y sesi (ya, yu, yo) bulunduğu ve bunların nasıl telaffuz edildiği anlatılmaktadır. Eğitmen, Y'nin diğer Hiragana karakterleriyle birleşerek yeni heceler oluşturduğunu ve bu birleşmelerin tek sesli çift harfe dönüştüğünü örneklerle açıklamaktadır. Ayrıca, Y'nin yanına küçük yazıldığında tek hece, büyük yazıldığında iki ayrı hece olarak okunduğu vurgulanmaktadır. Video, çeşitli kelime örnekleri ve Beyblade şarkısından bir bölüm okuma alıştırmasıyla sonlanmaktadır.
Bu video, Ali Baylar adlı bir Japonca konuşmacının Japonca dilini ve öğrenme yöntemlerini anlattığı bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, Japonca'nın anadili olduğunu belirterek deneyimlerini paylaşmaktadır.. Video, Japonca'nın üç çeşit karakterinden (Hiragana, Katakana ve Kanji) bahsederek başlıyor ve ardından Japonca'nın zorluk seviyesi hakkında bilgiler veriyor. Daha sonra Japonca öğrenmek için beş etkili yöntem sunuluyor: Japonya'ya gitmek, Japon arkadaş bulmak, üniversite bölümünde öğrenmek, internetten öğrenmek ve Japon dizileri izlemek. Konuşmacı, özellikle internetten öğrenmek için çeşitli uygulamalar ve kaynaklar (Takaboto, Kanji Stadi, NHK, YouTube kanalları gibi) hakkında detaylı bilgiler veriyor.
Bu video, Süper Kotan Çetin tarafından sunulan Japonca derslerinin ilk bölümüdür.. Videoda Japonca'nın temel alfabeleri (Hiragana, Katakana, Kanji ve Romaji) tanıtılmaktadır. Hiragana ve Katakana'nın 45 heceden oluştuğu, Kanji'nin ise Çince'den gelen resimli yazı sistemi olduğu açıklanmaktadır. Ayrıca Japonca'da kullanılan temel selamlama ifadeleri (ohayo, konnichiwa, konbanwa, sayonara, mata ne) ve bunların resmi/kasvetli versiyonları detaylı olarak anlatılmaktadır. Video, Japonca öğrenmenin temel yapı taşlarını oluşturan bu bilgileri içermektedir.