Bu video, Koray Yener Gölbaşı adlı fen lisesi matematik öğretmeninin 9. sınıf öğrencilerine yönelik hazırladığı eğitim içeriğidir. Videoda öğretmen ve Recep adlı bir öğrenci arasında diyaloglar geçmektedir.. Video, mantık konusunu üç ana bölümden oluşmaktadır: İlk bölümde önermeler, doğruluk değerleri ve denk önermeler anlatılmaktadır. İkinci bölümde bileşik önermeler ve bağlaçlar (ve, veya) ele alınmakta, günlük hayattan benzetmelerle konu somutlaştırılmaktadır. Son bölümde ise bağlaçların tek kuvvet, değişme, birleşme ve dağılma özellikleri detaylı olarak açıklanmaktadır.. Videoda matematiksel sembollerin değerleri, doğruluk tabloları ve bağlaçların özel durumları örneklerle gösterilmektedir. Özellikle dağılma özelliğinin sınavlarda çıkabileceği vurgulanmakta ve bir sonraki videoda üç tane daha bağlaçın anlatılacağı belirtilmektedir.
Koşullu önermeler "eğer...ise..." şeklinde iki kısımdan oluşur. Bileşik önermeler iki önermenin birleşimidir. Koşullu önermeler koşula bağlı olarak doğru veya yanlış olabilir
Önerme, doğru veya yanlış olduğu kesin bilinen düşünce ifadesidir. Önermeler p, q, r, s, t gibi küçük harflerle gösterilir. Doğruluk değeri 1 olan önerme doğrudur, 0 olan yanlıştır. Gerektirme (p→q) ve bağlaçlarla (p≡q) yeni önermeler oluşturulabilir
Önermeler, doğruluğu ispatsız kabul edilen ifadelerdir. Önermeler doğruluk değerleri kümesinde farklı doğruluk durumlarına sahiptir. Önermeler niceleyiciler ve aksiyomlarla ifade edilir
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan matematik eğitim içeriğidir. Eğitmen, önermeler ve değerlendirme konusundaki soruları adım adım çözmektedir.. Videoda, 42. sayfadaki ölçme ve değerlendirme soruları ele alınmaktadır. İlk bölümde 1-10. sorular, ikinci bölümde ise 11-26. sorular çözülmektedir. Sorular önermelerin tanımı, önermelerin değili, bileşik önermeler, doğruluk değerleri, karşıt ters, en sade biçim, denklikler ve sözel ifadelerin sembolik mantık dili ile ifade edilmesi gibi konuları kapsamaktadır.. Her soru için eğitmen detaylı açıklamalar yaparak çözüm yöntemlerini göstermekte ve doğru cevapları belirtmektedir. Video, matematik dersinde önermeler konusunu pekiştirmek isteyen öğrenciler için faydalı bir kaynaktır.
Önermeler doğru ya da yanlış kesin hüküm bildiren ifadelerdir. Önermeler p, q, r gibi küçük harflerle gösterilir. Doğruluk değeri 1 olan önermelere denk, 0 olan önermelere değili denir
Her a, b için a > b ise a - b her zaman sıfırdan büyüktür. Sıfırdan farklı her a için a · b = 1 için b = 1/a vardır. İki sayının çarpımı sıfırsa, en az biri sıfır olmalıdır. Bir sayı sıfırdan küçükse, diğeri sıfırdan büyükse çarpımı sıfırdan küçüktür. İki sayının çarpımı sıfırdan farklıysa, her ikisi de sıfırdan farklıdır
Bu video, Alican adlı bir matematik öğretmeninin 9. sınıf mantık dersini anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, Epicten programında soru çözümleri yapmaktadır.. Videoda "ise" bağlacı, önermeler ve doğruluk değerleri konuları ele alınmaktadır. Öğretmen önce "ise" bağlacının "yüz kuralı" olarak adlandırılan tanımını veriyor, ardından bu bağlacın amblemini ve özelliklerini açıklıyor. Daha sonra "p ise q" önermelerinin doğruluk değerlerini, "p değil" ve "p veya q" gibi mantık operatörlerinin kullanımını çeşitli örnek sorular üzerinden anlatıyor.. Video, KPSS, DGS, ALES, TYT ve AYT sınavlarına hazırlanan öğrenciler için hazırlanmış olup, bir sonraki derste önermenin tersi, karşıt, tersi ve karşıtının anlatılacağı bilgisiyle sonlanmaktadır.
Bu video, bir öğretmenin 9. sınıf öğrencileri için Milli Eğitim Bakanlığı'nın ders kitabındaki mantık konusundaki alıştırmaları çözdüğü eğitim içeriğidir.. Videoda toplam 9 soru çözülmektedir. İlk bölümde önermelerin doğruluk değerlerini bulma, bileşik önermelerin en sade hallerini bulma ve bağlaçların (ve, veya) kullanımını içeren 8 soru adım adım çözülmektedir. İkinci bölümde ise "p'nin değili veya q'nun değili ya da p ve q önermesinin en sade biçimini yazınız" sorusu ele alınmakta ve cevabın 1 olduğu belirtilmektedir.. Video, mantık konusunu öğrenmek veya pekiştirmek isteyen 9. sınıf öğrencileri için önermeler, bileşik önermeler ve bağlaçların kullanımını içeren detaylı çözüm sunmaktadır.
Önerme, doğru veya yanlış kesin hüküm bildiren ifadelerdir. Önermeler genellikle p, q, r, s gibi küçük harflerle gösterilir. Doğruluk değeri D (1) veya Y (0) ile gösterilir
Bu video, bir öğretmenin 9. sınıf matematik ders kitabındaki sayfa 18'deki soruların çözümlerini anlattığı bir eğitim içeriğidir.. Video, önermeler konusunu ele almaktadır. Öğretmen sırasıyla önermelerin tanımı, önermelerin doğruluk değerlerinin belirlenmesi, denk önermeler, önermelerin olumsuzlarının yazılması ve önerme sayılarına göre doğruluk durumlarının hesaplanması gibi konuları örnek sorular üzerinden açıklamaktadır. Her soru için adım adım çözüm yöntemi gösterilmekte ve sonuçlar detaylı olarak anlatılmaktadır.
Bu video, Partikül Matematik kanalından Melih Hoca tarafından sunulan, 9. sınıf öğrencilerine yönelik bir eğitim içeriğidir. Öğretmen, mantık konusunu kapsamlı bir şekilde anlatmaktadır.. Video, mantık konusunun temel kavramlarını sistematik bir şekilde ele almaktadır. İlk olarak önerme kavramı, doğruluk değerleri ve denk önermeler açıklanmakta, ardından mantık bağlaçları (ve, veya, ya da, ise, ancak ve ancak) metaforlarla somutlaştırılmaktadır. Daha sonra önermelerin karşıtları, karşıt tersleri, açık önermeler ve niceleyiciler (evrensel ve varlıksal) konuları işlenmekte, son olarak sınav soruları çözülerek konu pekiştirilmektedir.. Videoda özellikle Demorgan kuralları, sembolik mantık ve tablo yöntemi ile denkliğin gösterilmesi gibi önemli konular detaylı olarak ele alınmakta, öğrencilere sınav hazırlığı için pratik bilgiler sunulmaktadır.
Bu video, bir öğretmenin 9. sınıf matematik dersinde mantık ünitesindeki önermeler konusunu anlattığı bir eğitim içeriğidir.. Videoda önermeler konusu detaylı olarak ele alınmaktadır. Öncelikle önermenin tanımı yapılarak, doğru ve yanlış önermelerin doğruluk değerleri (1 ve 0) açıklanmaktadır. Ardından denk önermeler kavramı örneklerle anlatılmakta ve son olarak bir önermenin değili (olumsuzu) konusu işlenmektedir. Öğretmen, konuyu pekiştirmek için boşluk doldurma örnekleri çözmekte ve konuyu özetleyen bir tablo sunmaktadır. Video, bileşik önermeler konusunun bir sonraki videolarda işleneceği bilgisiyle sonlanmaktadır.
Bu video, bir öğretmen/eğitmen tarafından sunulan mantık konusunu anlatan kapsamlı bir eğitim içeriğidir.. Video, mantık konusunun temel kavramlarını sistematik bir şekilde ele almaktadır. İlk olarak önerme kavramı ve önermelerin doğruluk değerleri açıklanmakta, ardından bileşik önermeler ve mantık bağlaçları (ve, veya, ancak ve ancak, ise) detaylı şekilde incelenmektedir. Her bağlaç için tek kuvvet, değişme, dağılma özellikleri ve De Morgan kuralları örneklerle anlatılmaktadır.. Videoda ayrıca önermelerin olumsuzlarının nasıl bulunacağı, önermelerin doğruluk tabloları, "ise" bağlacının tersi, karşıtı ve karşıt tersi kavramları gibi konular da ele alınmaktadır. Eğitmen, günlük hayattan örnekler ve matematiksel işlemler üzerinden konuyu pekiştirmekte ve çeşitli mantık problemlerinin çözüm yöntemlerini adım adım göstermektedir.
Bu video, bir öğretmenin 9. sınıf matematik ders kitabından "Önermelerin Sembolik Dille İfade Edilmesi" konusunu anlattığı bir eğitim içeriğidir.. Videoda öğretmen, Milli Eğitim Bakanlığı'nın 2024-2025 yılı 9. sınıf matematik ders kitabından 22. uygulama önermelerini çözmektedir. İlk olarak sözel önermelerin mantık bağlaçları ve niceleyicileri belirlenmekte, ardından bu önermelerin sembolik dille ifade edilmesi gösterilmektedir. Son bölümde ise dikdörtgen şeklindeki bir karton örneği üzerinden cebirsel ifadelerin birbirine eşitliği incelenmektedir. Video, matematik dersinde önermelerin sembolik dille ifade edilmesi konusunu öğrenmek isteyen öğrenciler için faydalı bir kaynaktır.