Bu video, bir matematik öğretmeninin "Yenilmezler" sınıfına hitap ederek 9. sınıf matematik kampının birinci ünitesi olan mantık konusunu anlattığı eğitim içeriğidir.. Video, mantık konusunun temel kavramlarını sistematik olarak ele almaktadır. Öncelikle önerme kavramı ve doğruluk değerleri (doğru önermenin 1, yanlış önermenin 0) açıklanmakta, ardından denk önermeler, doğruluk tabloları ve önerme değili kavramları örneklerle anlatılmaktadır. Öğretmen, tahtada çizimler yaparak konuyu görsel olarak pekiştirmektedir.. Videoda ayrıca tek önermenin doğruluk tablosu (2 durum), iki önermenin doğruluk tablosu (4 durum) ve önerme sayısı n olduğunda doğruluk tablosunun kaç tane olacağı formülü (2^n) gibi önemli bilgiler de paylaşılmaktadır. Hafta içinde dersler yapılacağı ve hafta sonu bilgi yarışması olacağı bilgisi de verilmektedir.
Koşullu önerme, "p ise q" şeklinde gösterilir. p ve q önermelerinin "ise" bağlacı ile bağlanmasıyla oluşur
Önerme, yargı bildiren ifadelerin genel adıdır. Önermeler doğru veya yanlış doğruluk değerlerine sahiptir. Özdeşlik ilkesi: Bir şey kendisiyle aynı şey olmalıdır. Çelişmezlik ilkesi: Bir şey sadece kendisidir, kendisi olmayan olamaz
Önermeler doğru ya da yanlış kesin hüküm bildiren ifadelerdir. Önermeler p, q, r gibi küçük harflerle gösterilir. Doğruluk değeri 1 olan önermelere denk, 0 olan önermelere değili denir
Bu video, Mehmet Hoca tarafından sunulan 9. sınıf mantık dersinin bir bölümüdür. Hoca, öğrencilere mantık konusunun "ancak ve ancak" bağlacını anlatmaktadır.. Videoda öncelikle "ancak ve ancak" bağlacının iki yönlü koşullu önermedir ve doğruluk değer tablosunun nasıl oluşturulacağı açıklanmaktadır. Ardından temel örnekler üzerinden bağlacın kullanımı gösterilmekte, sadeleştirme sorularında kolaylık sağlayacak bilgiler paylaşılmaktadır. Ayrıca değişme özelliği gibi önemli özellikler ve ispatlar da anlatılmaktadır. Video, MEB kazanım kavrama testinden bir soru çözümüyle sonlanmaktadır.
Önerme, belli bir durumda doğru veya yanlış olabilen cümledir. Doğruluk değeri 1 (doğru) veya 0 (yanlış) olarak ifade edilir. Her durum bir doğruluk göndermesi belirtir
"If and only if" (iff) is a logical connective between statements. Statements are true only when either is true or both are false. Common alternatives include "Q is necessary and sufficient for P". "If" is more commonly used in mathematical definitions
Calculator builds truth tables for Boolean functions and their vectors. Calculates CNF and DNF normal forms for Boolean functions. Determines function classes using Post Emil Leon's system. Creates K-Map and minimizes CNF/DNF
Bu video, Ahmet Hittin Öztürk tarafından sunulan bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, dijital elektronik veya sayısal elektronik derslerinde işlenen lojik kapılar konusunu anlatmaktadır.. Videoda beş farklı lojik kapı (değil kapısı, ve kapısı, veya kapısı, ve değil kapısı ve veya değil kapısı) detaylı olarak açıklanmaktadır. Her kapı için sembol, doğruluk tablosu ve elektriksel eşdeğer devre gösterilmektedir. Konuşmacı, her kapı için mantıksal işlemi (tersleme, çarpma, toplama, tersleme ve toplama) açıklamakta ve elektriksel devrelerle doğrulamaktadır. Video, sınavlarda çıkabilecek soru tiplerini içermekte ve izleyicilere not alma veya PDF dosyalarını kullanma imkanı sunmaktadır.
Bu video, bir konuşmacının dijital elektronikte temel devre elemanı olan lojik kapıları anlattığı eğitici bir içeriktir.. Video, lojik kapıların temel mantıklarını adım adım açıklamaktadır. İlk bölümde V (ve) kapısı, V (veya) kapısı, N (değil) kapısı, NAND (ve değil) kapısı ve NOR (veya değil) kapısı ele alınırken, ikinci bölümde özel veya kapısı ve özel veya değil kapısı incelenmektedir. Her kapı için elektrik devresi, doğruluk tablosu ve giriş-çıkış ilişkileri örneklerle gösterilmektedir.. Konuşmacı, dijital elektroniğin temelini anlamak için lojik kapıların nasıl çalıştığını iyi anlamamız gerektiğini vurgulamakta ve bu kapıların sayısal elektronik devrelerinin tasarımında nasıl kullanıldığını açıklamaktadır.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan mantık devreleri konulu bir ders formatındadır. Eğitmen, mantık devreleri ile ilgili örnek soruları çözmektedir.. Videoda üç farklı mantık devreleri sorusu çözülmektedir. İlk soruda bir devre için doğruluk tablosu ve standart som of products (SOP) formu oluşturulmaktadır. İkinci soruda üç girişli bir mantık ifadesi, decoder ve veya kapıları kullanılarak nasıl uygulanacağı anlatılmaktadır. Son olarak, dört bitlik değişkenli doğruluk tablosuna göre multiplexer devresi çizimi gösterilmektedir. Her soru adım adım çözülerek mantık devrelerinin temel prensipleri açıklanmaktadır.
Bu video, Mehmet Hoca tarafından sunulan bir mantık dersidir. Öğretmen, mantık dört dersinin devamı olarak "ise" bağlacını ve koşullu önermeleri anlatmaktadır.. Videoda "ise" bağlacının sembolü, doğruluk tablosu, özellikleri ve denkliği detaylı olarak açıklanmaktadır. Öğretmen önce teorik bilgileri sunmakta, ardından hipotez ve hüküm kavramlarını tanıtmakta, ardından koşullu önermelerin karşıtı, tersi ve karşı tersi kavramlarını örneklerle anlatmaktadır. Video, mantık problemlerini çözme stratejileri ve sınavlarda çıkabilecek soru tiplerini içermektedir.. Videoda ayrıca "ise" bağlacının doğruluk değerinin 1 olduğu durumlarda koşullu önermenin "gerektirme" adını aldığı hatırlatılmakta ve bir örnek üzerinden bu kavram açıklanmaktadır. Video, mantık derslerinin beşinci bölümünde "ancak ve ancak" bağlacının anlatılacağı bilgisiyle sonlanmaktadır.
Bu video, bir öğretmenin 9. sınıf matematik dersinde mantık ve kümeler konularını anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, Milli Eğitim Bakanlığı çalışma defterinden soruları çözmektedir.. Videoda mantık konusu üzerinden önermelerin olumsuzları, doğruluk değerleri, bileşik önermeler, doğruluk tabloları ve mantık bağlaçları (ve, veya, değil) ele alınmaktadır. Ayrıca kümeler konusu kapsamında kümelerin eleman sayıları, Venn şemaları ve evrensel küme kavramı örneklerle açıklanmaktadır.. Öğretmen, her soruyu adım adım çözerek konu anlatımını yapmakta ve öğrencilerin mantık problemlerini çözme stratejilerini göstermektedir. Video, resim, drama ve tiyatro kurslarına giden öğrencilerin sayılarını bulma gibi pratik problemlerin çözümünü de içermektedir.
Bu video, mantık dersinde "veya" bağlacını anlatan bir eğitim içeriğidir. Eğitmen, bağlaçların önermelerin birleştirilmesinde kullanılan araçlar olduğunu açıklamaktadır.. Video, "veya" bağlacının gösterimi (büyük V harfi), doğruluk tablosu ve özellikleri üzerine odaklanmaktadır. Eğitmen önce "veya" bağlacının nasıl gösterildiğini ve doğruluk tablosunu açıklar, ardından beş temel özelliğini detaylı şekilde anlatır. Bu özellikler, ilerleyen derslerde bileşik önermelerin sadeleştirilmesinde faydalı olacak temel bilgilerdir. Video, "veya" bağlacının temel noktalarının tekrarıyla sonlanır.
Bu video, bir öğretmen ve Recep adlı öğrencinin yer aldığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, mantık konusunu öğrencilere anlatmaktadır.. Video, mantık konusunu üç bölümden oluşan bir serinin parçasıdır. İlk bölümde De Morgan kuralı ve mantık bağlaçları (ve, veya, ise) detaylı şekilde ele alınırken, ikinci bölümde önermelerdeki özel durumlar, karşıtı, tersi ve karşıt tersi kavramları açıklanmaktadır. Her bölümde doğruluk tabloları oluşturulup örnekler üzerinden konu pekiştirilmektedir.. Videoda özellikle "ise" bağlacının özel durumu ve "ise" ifadesinin "veya" bağlacına çevrilmesi gibi önemli noktalar vurgulanmaktadır. Bu video, mantık konusunu öğrenmek isteyen öğrenciler için temel bilgileri içermekte ve bir sonraki videoda niceleyiciler ve örnek soru çözümleri yapılacağı belirtilmektedir.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan mantık dersinin beşinci ünitesini içeren eğitim içeriğidir. Eğitmen, öğrencilere mantık kurallarını ve çözüm tekniklerini anlatmaktadır.. Video, tam normal biçime indirgeme yöntemi konusunu ele almaktadır. İçerikte Boole kuralları, De Morgan kuralları, mantıksal özdeşlikler, dönüştürme işlemleri ve genişletme işlemleri gibi temel kavramlar örneklerle açıklanmaktadır. Ayrıca doğruluk tablosu kullanımı ve tam normal biçime indirgeme yöntemi adım adım gösterilmektedir.. Eğitmen, bu konunun final sınavlarında iki şekilde çıkabileceğini belirterek, öğrencilere önceki derslerde öğrendiklerinin bu konuyu anlamak için önemini vurgulamaktadır. Video, yarım saat süren bir dersin son bölümünü içermekte ve tam normal biçime indirgemede tek bilmeniz gerekenlerin pq'ları yazmak olduğunu açıklamaktadır.
Bu video, ayrık matematik dersinden vize veya final sınavlarında çıkabilecek bir sorunun çözümünü gösteren bir eğitim içeriğidir.. Videoda, "p'nin olumsuzu ise q ise r" ile "q ise p veya r" bileşik önermelerinin mantıksal eşdeğer olup olmadığını doğruluk tablosu kullanarak ispatlama problemi ele alınmaktadır. Öncelikle problem tanımlanıp, çözüm yöntemi açıklanmakta, ardından doğruluk tabloları oluşturulup hesaplamalar adım adım gösterilmektedir. Sonuç olarak, her iki bileşik önermenin de aynı doğruluk değerlerini ürettiği ve bu nedenle mantıksal eşdeğer olduğu sonucuna varılmaktadır.