Rize'de 233 öğretmen özel ders vermektedir. Ortalama özel ders ücreti 72 TL'dir. Dersler yüz yüze veya online olarak verilmektedir
Bu video, bir matematik öğretmeninin tahtada notalar alarak karmaşık sayılar konusunu anlattığı eğitim içeriğidir.. Video, karmaşık sayıların neden icat edildiğini açıklayarak başlıyor ve i (sanal sayı birimi) kavramını tanıtmaktadır. Ardından i'nin kuvvetlerinin hesaplanması, karmaşık sayıların "a + bi" formunda yazılması, reel ve sanal kısımların belirlenmesi, karmaşık sayıların eşitliği ve karmaşık sayının eşleniği konuları örneklerle açıklanmaktadır.. Öğretmen, i² = -1 olduğunu kullanarak i'nin farklı kuvvetlerini hesaplama yöntemlerini detaylı şekilde anlatmakta ve karmaşık sayıların temel işlemlerini örneklerle göstermektedir. Karmaşık sayıların eşitliği için reel kısımların ve sanal kısımların ayrı ayrı eşit olması gerektiği, karmaşık sayının eşleniğinin sadece sanal kısmın işaretinin tersi alınarak bulunabileceği gibi temel kavramlar da videoda ele alınmaktadır.
Bu video, Kafa TV'de yayınlanan bir matematik dersidir. Bir öğretmen, 8. sınıf matematik dersinin birinci ünitesinin ikinci bölümünü anlatmaktadır.. Video, tam sayıların tam sayı kuvvetleri konusunu ele almaktadır. Öğretmen önce tam sayı kuvvetlerinin gösterimini (a üzeri n) açıklar, ardından sıfırdan farklı her tam sayının sıfırıncı kuvvetinin bir olduğunu, her tam sayının birinci kuvvetinin kendisine eşit olduğunu, negatif tam sayıların tek sayı kuvvetlerinin negatif, çift sayı kuvvetlerinin ise pozitif olduğunu anlatır. Daha sonra negatif kuvvetler konusuna geçerek, negatif tabanın tek kuvvetinin negatif, çift kuvvetinin ise pozitif olduğunu açıklar. Video, örnek sorular ve kafa sorularıyla devam edip, konunun tekrarıyla sonlanır.
Önermeler, doğruluğu ispatsız kabul edilen ifadelerdir. Önermeler doğruluk değerleri kümesinde farklı doğruluk durumlarına sahiptir. Önermeler niceleyiciler ve aksiyomlarla ifade edilir
Nitel araştırma, 19 öğrenci ve 12 veli ile gerçekleştirilmiştir. Yarı yapılandırılmış görüşme formları kullanılarak veriler toplanmıştır. İçerik analizi ile veriler tema ve kategorilere ayrılmıştır
İYEP, ilkokullarda yetiştirme programıdır. Program, 3. ve 4. sınıf öğrencilerine Türkçe ve matematik desteği sağlar. Öğrencilerin psikososyal gelişimini ve uyum sorunlarını önlemeyi amaçlar
Bu video, İlyas Şeker tarafından sunulan bir TYT matematik eğitim içeriğidir. Öğretmen, tahtada konuları adım adım açıklayarak öğrencilere hitap etmektedir.. Video, TYT matematik ders notlarının güncellenmiş halini tanıtarak başlayıp, temel işlemler (toplama, çıkarma, çarpma, bölme) ve işlem önceliği konularını kapsamaktadır. İçerikte işaretlerin kullanımı, parantez açma, kuvvet kavramı ve çeşitli şekillerin içine rakamların yerleştirilmesi gibi konular örneklerle anlatılmaktadır.. Videoda ayrıca çemberlerdeki işaretlerin çarpımı, kartlarda toplama-çıkarma sembolleri kullanılarak sonuçlar elde edilmesi gibi pratik problemler çözülmektedir. Video, öğrencilere TYT sınavına hazırlık için ödevler verilmesiyle sona ermektedir.
3. sınıf İYEP komisyonu 12 Ekim 2024'te toplandı. Toplantı 12:45'te müdür odasında gerçekleştirildi
Üstel fonksiyon, a>0 ve a<1 için f(x)=ax şeklinde tanımlanır. Logaritma, üstel fonksiyonun ters fonksiyonudur. Logaritma fonksiyonu a>1 için artan, 0<a<1 için azalandır
Bu video, Rehber Matematik tarafından sunulan AYT matematik kampının bir bölümüdür. Bir öğretmen ve öğrencisi arasında geçen diyalog şeklinde ilerlemektedir.. Videoda ikinci dereceden denklemler konusu ele alınmaktadır. İlk bölümde ikinci dereceden denklemin tanımı, kavramları ve örnek sorular çözülmekte, ikinci bölümde ise çarpanlara ayırma yöntemiyle denklem çözme konusu işlenmektedir. Öğretmen, konuyu beş derste bitireceğini belirterek, ÖSYM sınavlarında çıkabilecek soru tiplerini çözerek konuyu açıklamaktadır.. Videoda basamaklı sorular ve iki üç bilgiyi bir arada sormayı ÖSYM'nin sevdiği bir soru tipi olarak belirtilmekte, çeşitli örnek sorular üzerinden çözüm yöntemleri adım adım anlatılmaktadır. Video, birinci föyün sonunda ikinci föye geçiş yaparak çarpanlara ayırma konusuna geçiş yapmaktadır.