Bu video, bir öğretmenin 11. sınıf edebiyat dersinde şiir ünitesini anlattığı eğitim içeriğidir.. Video, Milli Edebiyat dönemi (1911-1923) ve bu dönemdeki üç ana şiir anlayışını (sade dil ve heceyle yazılan şiir, saf şiir ve halkın yaşam tarzını yansıtan manzumeler) detaylı şekilde ele almaktadır. İlk bölümde dönemin sosyal-siyasi yapısı ve şairler (Ziya Gökalp, Mehmet Emin Yurdakul, Beş Hececiler) incelenirken, ikinci bölümde saf şiir anlayışı ve temsilcileri (Ahmet Haşim, Yahya Kemal Beyatlı) anlatılmaktadır. Son bölümde ise Cumhuriyet döneminin ilk yıllarındaki şiir anlayışı ve Türkiye dışındaki çağdaş Türk şiirinde öne çıkan isimler (Bahtiyar Vahapzade, Şehriyar, Cengiz Aytmatov) tanıtılmaktadır.. Video, sınavlarda çıkabilecek bilgiler üzerine odaklanarak, şairlerin edebi özellikleri, eserleri ve şiir anlayışlarının özellikleri hakkında detaylı bilgiler sunmaktadır.
Bu video, Kadir Gümüş adlı Türk Dili ve Edebiyatı öğretmeninin sunduğu bir eğitim dersidir. Öğretmen, tahtada notlar alarak öğrencilere milli edebiyat dönemi konusunu anlatmaktadır.. Videoda 1911-1923 yılları arasındaki milli edebiyat dönemi kronolojik olarak ele alınmaktadır. Öncelikle Osmanlıcılık, İslamcılık, Batıcılık ve Türkçülük akımları tanıtılmakta, ardından Türkçülüğün tarihsel gelişimi, önemli düşünürlerin katkıları ve milli edebiyat hareketinin başlangıcı anlatılmaktadır. Ders, Ziya Gökalp ve Mehmet Emin Yurdakul gibi önemli isimlerin çalışmaları ve "Türkleşmek, İslamlaşmak, Muasırlaşmak" felsefesi üzerine odaklanmaktadır.. Videoda ayrıca Namık Kemal, Ziya Paşa, Ahmet Vefik Paşa, Ebu Gazi Bahadıran, Süleyman Paşa, Ali Suavi, Şemsettin Sami, Necip Bas ve Bursalı Mehmet Tahir gibi önemli düşünürlerin milliyetçilik ve Türkçülük konularındaki katkıları da ele alınmaktadır. Ders, bir sonraki derste milli edebiyat hareketinin devamının anlatılacağı bilgisiyle sonlanmaktadır.
Milli Edebiyat, 1911-1923 yılları arasında gelişen yeni bir edebi dönemdir. Yazarlar Anadolu'yu yakından tanıma fırsatı bulmuştur. Milli Mücadele ve Balkanlardaki çözülüş dönemin önemli faktörleridir. Dört ana fikir akımı: Osmanlıcılık, İslamcılık, Batıcılık ve Türkçülük
Bu video, bir öğretmen/eğitimci tarafından sunulan Milli Edebiyat dönemi şiir konulu soru çözüm dersidir. Birey Yayınları Gelişim Serisi Edebiyat Soru Bankası'ndaki 76 testin çözümleri detaylı şekilde anlatılmaktadır.. Videoda Milli Edebiyat dönemi şiirinin temel özellikleri, farklı şiir anlayışları (sade dil ve hece ölçülü, öz şiir, saf şiir, manzum hikayeler) ve önemli şairler (Ziya Gökalp, Mehmet Emin Yurdakul, Ahmet Haşim, Mehmet Akif Ersoy, Yahya Kemal) ele alınmaktadır. Her soru için doğru cevap açıklanmakta ve yanlış seçeneklerin neden yanlış olduğu detaylı şekilde anlatılmaktadır.. Video, öğrencilere Milli Edebiyat dönemi şiirini daha iyi anlamaları ve sınav sorularını çözebilmeleri için faydalı bilgiler sunmakta, bir testin tekrar edilmesi şeklinde yapılandırılmıştır.
Edebi metinler düşünceler üzerine inşa edilmiş yapılardır. Felsefi düşünceler edebi metinlerde yüzeysel olarak ifade edilir. Felsefi düşünceler edebi metnin tamamına yayılamaz
XIX. yüzyıl Avrupa'sında romantizm akımı ortaya çıkmıştır. Romantizm, klasisizme tepki olarak duygu ve hayal gücünü ön plana çıkarmıştır. Victor Hugo, Goethe, Dumas gibi sanatçılar romantizmin temsilcileridir. Notre Dame'ın Kamburu, romantizmin önemli örneklerindendir
Ömer Seyfettin şiir, roman ve öykü türlerinde eserler vermiştir. Ziya Gökalp Türkçülük ve medeniyet tarihi üzerine eserler yazmıştır. Mehmet Emin Yurdakul şiir ve düzyazı alanında önemli eserler vermiştir. Halide Edip Adıvar roman, öykü ve anı türlerinde eserler yazmıştır. Mehmet Fuat Köprülü edebiyat tarihi ve dil araştırmaları yapmıştır
Bu video, bir öğretmenin öğrencilere ikinci yazılı dönemi için edebiyat ve Türkçe dil bilgisi konularını anlattığı eğitim içeriğidir.. Video, edebiyat ve toplum ilişkisi, sanat akımları, hikaye anlayışları ve şiir dönemleri gibi temel konularla başlayıp, Tanzimat dönemi ve Milli Edebiyat dönemi arasındaki edebi farklılıkları ele almaktadır. Daha sonra Türkçe dil bilgisi konularına geçilerek cümle yapıları, yüklemler, sıfat tamlamaları, yazım kuralları ve noktalama işaretleri gibi konular örneklerle açıklanmaktadır.. Videoda ayrıca Refik Halit Karay'ın gurbet hikayelerinden örnekler verilmekte, Fecriati, Sert Fecri, Ziya Gökalp, Yahya Kemal, Mehmet Akif Ersoy, Ahmet Haşim, Mehmet Emin Yurdakul ve Faruk Nafiz Çamlıbel gibi önemli şairlerin şiir anlayışları ve grupları hakkında bilgiler verilmektedir. Video, çoktan seçmeli, boşluk doldurma, tablo ve doğru-yanlış soruları içeren pratik uygulamalarla desteklenmekte ve öğrencilerin sınav hazırlığı için faydalı bilgiler sunmaktadır.
"Toplum için sanat" akımının başlıca temsilcilerindendir. Hece ölçüsü ve sade dil kullanılmıştır. Şiirlerde lirik-epik ve lirik-didaktik türler öne çıkmıştır. Ulusal tarih bilinci oluşturma amacı güdülmüştür
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan Türk edebiyatı dersidir. Eğitimci, milli edebiyat dönemi kampının bir parçası olarak şiir videosunu hazırlamıştır.. Videoda milli edebiyat dönemi şairleri, eserleri ve edebi anlayışları detaylı olarak ele alınmaktadır. Rıza Tevfik Bölükbaşı, Ziya Gökalp, Mehmet Emin Yurdakul, Mehmet Fuat Köprülü, Yusuf Ziya Ortaç, Halit Fahri Özansoy, Faruk Nafiz Çamlıbel, Enis Behiç Koru ve Orhan Seyfi Orhun gibi önemli şairlerin hayatları, eserleri ve milli edebiyat akımına katkıları incelenmektedir.. Eğitimci, şiirlerden örnekler vererek hece ölçüsü, redif, uyak gibi edebi unsurları açıklamakta ve milli edebiyatın sade dil kullanımı, milliyetçilik temalarını ele alması ve Anadolu halkının yaşamını konu alması gibi özelliklerini anlatmaktadır. Video, şiir yarışması soruları ve diyaloglar üzerinden milli edebiyat döneminin nasıl tanımlanacağını göstermektedir.
Bu video, Kadir Hoca tarafından sunulan bir eğitim içeriğidir. Hoca, öğrencilere hitap ederek Türk tiyatrosunun tarihsel gelişimini anlatmaktadır.. Video, Türk tiyatrosunun tarihsel gelişimini kronolojik olarak ele almaktadır. Önce geleneksel Türk tiyatrosu (Karagöz, Orta Oyun, Medda, Kukla, Köselik) ve modern Türk tiyatrosunun Tanzimat döneminde nasıl ortaya çıktığı anlatılmaktadır. Ardından Milli Edebiyat döneminde tiyatroya dair bilgiler verilmekte, özellikle Musaitzade Celal'ın "Kavuklu Celal", "Köprüden Köprüye", "Kadı Fermanı" ve "Fermanlı Deli Hazretleri" gibi oyunları ile İbn Refik Ahmet Nuri'nin "Mavi Sakalın Sekizinci Karısı" tiyatrosu hakkında detaylı bilgiler sunulmaktadır. Video, bir sonraki derste Beş Hececiler'in anlatılacağı bilgisiyle sonlanmaktadır.
Bu video, bir eğitimci tarafından üniversite sınavlarına hazırlık amacıyla sunulan Türk edebiyatı dersidir. Eğitimci, Milli Edebiyat Dönemi hakkında kapsamlı bilgiler vermektedir.. Video, Milli Edebiyat Dönemi'nin hazırlayan dört akım (İslamcilik, Osmanlıcılık, Batıcılık ve Türkçülük) ile başlayıp, şiir, roman, hikaye ve tiyatro alanlarındaki özelliklerini detaylı şekilde ele almaktadır. Şiirde saf şiir anlayışı, sade dil ve hece ölçüsüyle yazılan şiir, halkın yaşayış tarzını anlatan şiir gibi başlıklar incelenmekte, roman ve hikayelerde sade dil kullanımı ve Anadolu'ya yayılma vurgulanmaktadır.. Videoda ayrıca dönemin önemli sanatçıları (Yahya Kemal Beyatlı, Ahmet Haşim, Ziya Gökalp, Mehmet Emin Yurdakul, Mehmet Akif Ersoy, Ömer Seyfettin, Yakup Kadri Karaosmanoğlu, Refik Halit Karay, Reşat Nuri Gültekin, Hamdullah Suphi Tanrıöver, Ali Canip Yöntem, Mehmet Fuat Köprülü, Ahmet Hikmet Müftüoğlu) hakkında bilgiler verilmekte ve üniversite sınavlarından çıkmış bir soru çözülmektedir.
1911-1923 yılları arasında toplumsal sorunları gerçekçi dille anlatmışlardır. Milli Mücadele ve bağımsızlık temaları öne çıkmıştır. Türkçülük etkisiyle halkın konuşma dili kullanılmıştır
Bu video, bir öğretmenin 10. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı dersinin "Hikaye" ünitesini anlattığı eğitim içeriğidir.. Video, hikaye konusunun temel kavramlarını (hikayenin tanımı, yapı unsurları, çatışma, anlatıcı bakış açıları) tekrar ederek başlayıp, Türk edebiyatındaki hikaye türlerini detaylı olarak incelemektedir. İçerik üç ana bölümden oluşmaktadır: Dede Korkut hikayeleri, halk hikayeleri ve cenknameler; Divan edebiyatındaki mesnevi nazım şekli; Tanzimat döneminde hikaye ve Milli Edebiyat döneminde hikaye.. Her hikaye türü için özellikleri, tarihsel önemi ve önemli örnekler hakkında bilgiler verilmektedir. Özellikle Dede Korkut hikayelerinin yapısı, halk hikayelerinin türleri (aşk hikayeleri, din-kahramanlık hikayeleri, destani halk hikayeleri) ve Milli Edebiyat dönemi yazarları (Ömer Seyfettin, Halide Edip Adıvar, Reşat Nuri Güntekin) detaylı olarak ele alınmaktadır.
Bu video, bir öğretmenin Birey Yayınları Gelişim Serisi, Edebiyat Soru Bankası'ndaki milli edebiyat dönemi şiiri ile ilgili test sorularını çözdüğü bir eğitim içeriğidir.. Videoda öğretmen, milli edebiyat dönemi hakkında çeşitli soruları tek tek inceleyerek doğru cevapları açıklamaktadır. İçerikte milli edebiyatın tarihsel gelişimi, "Genç Kalemler" dergisi, milli edebiyat akımları (saf şiir, halk edebiyatı, aruz ölçüsü), beş hececiler, Mehmet Akif Ersoy, Ziya Gökalp gibi önemli şairler ve onların eserleri hakkında bilgiler yer almaktadır.. Her soru için detaylı açıklamalar yapılarak doğru cevaplar verilmekte ve bazı sanatçıların özellikleri hakkında bilgiler sunulmaktadır. Video, bir sonraki soru çözümünde görüşmek dileğiyle sona ermektedir.
Bu video, Kadir Gümüş tarafından sunulan bir eğitim dersidir. Öğretmen, milli edebiyat dönemini kapsayan önemli yazarları, eserlerini ve edebi türleri detaylı şekilde ele almaktadır.. Video, milli edebiyat dönemi (1911-1922) hakkında kapsamlı bir inceleme sunmaktadır. İlk bölümde Mehmet Fuat Köprülü, Falih Rıfkı Atay, Hüseyin Avni (Aka Gündüz) Enis ve Memduh Şevket Esendal gibi yazarların çalışmaları anlatılırken, ikinci bölümde Sait Faik Abasıyanık, Müfide Ferit ve Ebubekir Hazım Tepeyran gibi yazarların eserleri ele alınmaktadır. Son bölümde ise dönemin tiyatrosu, Türkçülük hareketi ve milli edebiyat dönemi içindeki küçük atılımlar olan Nev-ünalilik, Nayilik ve Beşerciler anlatılmaktadır.. Videoda ayrıca Akdeniz havzası edebiyatı, Yahya Kemal ve Yakup Kadri Karaosmanoğlu'nun çalışmaları da incelenmekte ve beşercilerin diğer videoda detaylı olarak inceleneceği belirtilmektedir.
Bu video, Kadir Gümüş tarafından sunulan bir Türk Dili ve Edebiyatı dersidir. Öğretmen, tahtada notlar alarak ve öğrencilere sorular sorarak interaktif bir şekilde dersi ilerletmektedir.. Video, milli edebiyat döneminin başlangıcını, temel prensiplerini ve önemli sanatçılarını kapsamlı şekilde ele almaktadır. Selanik'te Ali Canip Yöntem, Ömer Seyfettin ve Ziya Gökalp'in "Genç Kalemler" dergisini kurması, Türkçenin modernleşmesi için dilbilgisi kuralları ve milli edebiyatın temel ilkeleri anlatılmaktadır. Ayrıca Mehmet Emin Yurdakul, Ali Canip Yöntem, Ziya Gökalp, Rıza Tevfik Bölükbaşı ve Halide Nusret Zorlu Tuna gibi önemli milli edebiyat sanatçılarının hayatları, eserleri ve edebi özellikleri detaylı olarak incelenmektedir.. Videoda Türkçülüğün temel ilkeleri, "Türkçülüğün Esasları" adlı eser, "Turancılık" ve "Türkiye Türkçülüğü" kavramları, Türkçülüğün programı gibi konular da ele alınmaktadır. Öğretmen, ders notlarında yer alan bilgilerin sınavlarda çıkabileceği vurgusuyla öğrencilere sınav hazırlığı konusunda da yardımcı olmaktadır.
Bu video, Kadir Hoca tarafından sunulan bir eğitim dersi formatında olup, Milli Edebiyat dönemi edebiyatı hakkında kapsamlı bilgiler içermektedir.. Videoda Milli Edebiyat dönemi hikaye ve romanı ele alınmakta, Refik Halit Karay, Falih Rıfkı Atay, Aka Gündüz, Memduh Şevket Esendal, Mustafa Vassaf Bey, Şevket Memduh, Ebubekir Ağzı Tepeyran ve Yusuf Akçura gibi önemli yazarların eserleri ve özellikleri anlatılmaktadır. Ders, kodlama yöntemiyle yazarların lakapları, eserleri ve edebi özellikleri hakkında bilgiler sunmaktadır.. Videoda ayrıca Yusuf Akçura'nın Türkçülüğü Osmanlıcılık ve İslamcılıktan üstün tuttuğu görüşü vurgulanmakta ve Milli Edebiyat dönemi tiyatrosunun bir sonraki videoda işleneceği belirtilmektedir.
Bu video, 10. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı ders kitabının sayfa 60'ındaki "Bir Forsa" hikayesinin cevaplarını içeren eğitim materyalidir. Düşler Yayınları tarafından yayınlanan kitabın bu sayfasındaki metin ve türle ilgili açıklamalar sunulmaktadır.. Video, Milli Edebiyat Dönemi'nin tarihçesi ve özellikleri hakkında bilgiler vererek başlıyor, ardından "Bir Forsa" hikayesinin konusu, tasviri, olayları, zaman ve mekanı, mesajları gibi soruların cevaplarını detaylı şekilde açıklıyor. Hikaye, Mütareke döneminde yazılmış olup, esir düşmüş bir kaptanın hikayesini anlatmakta ve umut, inanç ve özgürlük mesajları taşımaktadır.