Meraklı olmak, dikkatli ve öğrenmeye istekli olmayı ifade eder. Meraklı kişiler yaratıcı ve problem çözme yeteneğine sahiptir. Meraklılık sabırsızlık ve değişen ilgi alanları getirebilir
Bu video, Blippy adlı bir karakterin çeşitli meraklarını gidermek için yaptığı maceraları anlatan eğitici bir animasyon serisidir. Videoda Blippy, Teps, Frank, Decklon, Şerif Pup, Dibo, Peter, Balkabağı, İskelet ve Rakun Rita gibi karakterlerle birlikte farklı konularda bilgi edinmektedir.. Video, Blippy'nin farklı sorularını cevaplamak için yaptığı beş farklı maceradan oluşmaktadır. Her bölümde Blippy, "Blippy İstasyonu" adlı bir cihaz kullanarak küçülerek farklı ortamlara girer ve uzmanlarla konuşarak merak ettiği konuları çözer. Maceralar arasında yangın söndürme, Cadılar Bayramı, ördeklerin yüzmesi, havai fişekler, dondurma, Noel Baba, örümcek ağları, Everest, baloncuklar, meyve-sebze farkları, yağmur ormanları, korkutma yarışı ve gece hayvanları gibi çeşitli konular yer almaktadır.. Her macera sonunda Blippy, öğrendiklerini "cevabı yükledim" diyerek paylaşıyor ve video, çocuklara günlük hayattan ilginç konuları eğlenceli bir şekilde anlatmayı amaçlıyor.
Matematik, formül ve kurallardan çok keşif ve merak gerektiren bir uğraştır. Herkes matematik yapabilir, örneğin Gauss ilkokul öğrencisiyken keşfetmiştir. Matematik bir işe yarasın diye yapılmaz, merak temel hareket ettiricidir
Bu video, bir kişinin ketçap kutusunu açtığı bir içerik. Konuşmacı, kutuyu açarken korku ve merak duygularını paylaşıyor.. Videoda ketçap kutusunun açılışı gösteriliyor ve konuşmacı kutunun içinden çıkan şeyi inceliyor. Ketçap ısırması hakkında bilgi veriyor ve izleyicilere bu deneyimi yaşayıp yaşamadıklarını soruyor. Video, kutunun içeriğinin ne olduğunu merak eden izleyiciler için ilginç bir içerik sunuyor.
Bu video, bir kadının kocasının ruhu olup olmadığını sorguladığı bir diyalog formatındadır. Kadın, kocasının ruhu olup olmadığını merak ederek sorular sormaktadır.. Videoda kadın, kocasının ruhu olup olmadığını, Tanrı'nın gönderdiği olup olmadığını sorgulamaktadır. Ayrıca kocasının en çok beğendiği tarafı ve yatışını sormaktadır. Diyalog, kadının kocasının ruhu olup olmadığına dair şüphelerini ve bu konudaki merakını yansıtmaktadır.
Merak, keşif ve öğrenmeye yönelik bir davranış ve duygudur. İnsanlarda ve hayvanlarda görülen temel bir niteliktir. Bilim ve teknolojinin gelişmesine yol açan en önemli niteliktir. Her yaşta gözlemlenebilir ve geliştirilebilir bir özelliktir
Bu video, Maria Abla, Neslihan, Burak, Zeki ve diğer katılımcıların bir araya gelip sohbet ettiği bir içeriktir.. Videoda konuşmacılar, günlük hayatta karşılaştıkları ve kafasını yediren çeşitli soruları paylaşıyorlar. "Anne ben geldim geldin mi oğlum?", "Tavuk mu yumurtadan çıkar, yumurta mı tavuktan?", "Neden diye başlayan sorular" gibi örnekler veriliyor. Ayrıca aile bağları, merak eden insanlar ve sürekli sorular soran kişiler hakkında da konuşuluyor.. Videoda ayrıca ev telefonunu arayıp evde misin diye soranlar gibi rahatsız edici davranışlar eleştiriliyor ve katılımcıların bu sorularla nasıl başa çıktıkları anlatılıyor. Bir sivilce hakkında da kısa bir konuşma yer alıyor.
Bu video, popüler bilim yazarı Çağlar Sunay'ın yazdığı bir kitabın tanıtımını içeriyor. Videoda konuşmacı, kendi caretta caretta kaplumbağalarıyla ilgili yaşadığı deneyimi anlatarak başlıyor.. Video, merak ve araştırma konusunu ele alıyor. Konuşmacı, günlük hayatta karşılaştığımız tuhaf olaylar veya merak uyandırıcı konular hakkında sorular sormayı ve araştırmaya devam etmeyi öneriyor. Kitap, genç bilimcilere rehberlik edecek ve bilim dünyasında konuşulan ilginç konuları eğlenceli bir dille anlatacak. Video, bir soru ile sona eriyor: "Bir gün içinde uyanık kaldığımız saatler boyunca beynimiz kaç soru üretiyor?"
Bu video, bilim ve gözlem konusunda eğitici bir içeriktir. Videoda Zuhal Özer, Alp Akoğlu ve Banu Binbaşaran Tüysüzoğlu isimli kişiler yer almaktadır.. Video, bilimin gözlemle başladığını ve merak duygusunun araştırma yapma sürecini nasıl teşvik ettiğini anlatmaktadır. Gözlem yapmanın temel malzemeleri olan gözlem defteri ve kalem hakkında bilgi verilmekte, günlük hayatta gözlem yapmanın çeşitli alanları (bahçe, sokak, deniz kıyısı, tarihi eserler) ve bu gözlemlerin gelecekte yararlı olabilecek çalışmalara dönüşebileceği örneklerle açıklanmaktadır.
Merak, insanın en temel dürtülerinden biridir ve öğrenmenin temelidir. Merak, insanı yükselten iki güçlü destektir: korku ve merak. Merak, dinç ve gayretli kafaların karakteristik özelliğidir. Merak, bütün şaheserlerin doğumunu hazırlayan ilk sancıdır
Bu video, bir kişinin Instagram hesabına yönelik soruları yanıtladığı kısa bir içeriktir.. Videoda kişi, Instagram hesabını etiketlediklerini ve takip ettiklerini sorguluyor. "İfşa mı çıktı?" ve "Neden beni takip ediyorsunuz?" gibi sorularla başlayıp, "Ha" cevabıyla videoyu sonlandırıyor. Video, bir kişinin sosyal medya hesabına yönelik merakını yansıtmaktadır.
Aytül Akal'ın yazdığı çocuk kitabı, 2000 yılında yayımlandı. Tudem Kültür tarafından 2011'den itibaren basılmaya başlandı. 192 sayfalık eser, 30 bölümden oluşuyor
Zeki insanlar karşılaştıkları zorluklara uyum sağlayabilirler. Bilmediklerini kabul edip öğrenebileceklerini bilirler. Yeni fikirlere açık ve alternatif çözümlere yatkındırlar. Otokontrolleri yüksektir ve dürtüselliği önlerler
Bu video, bir çocuk hikayesi formatında olup, Hayrullah Ethem adlı bir yüzbaşının ailesine yazdığı mektup ve çocuklarının denizaltı hakkında merakını konu alıyor. Hikayede Zeynep, Mehmet, Osman ve Karagöz adlı karakterler yer alıyor.. Video, Hayrullah Ethem'in denizaltılar hakkında bilgi verdiği bir mektupla başlıyor. Çocuklar denizaltı hakkında meraklarını gidermek için çeşitli yöntemler deneyerek, sonunda denizaltıyı yakalayıp güvenlik güçlerine haber veriyorlar. Hikaye, denizaltıların tehlikeleri ve çocukların bu tehlikeyi nasıl engelledikleri etrafında şekilleniyor.
Bu video, fizik öğretmeni Celal Akar tarafından Jet Fizik YouTube kanalında sunulan 9. sınıf fizik dersinin üçüncü bölümüdür. Videoda Orcan ve Bülent adlı karakterlerin bilim araştırma merkezleri hakkında bilgi edinme süreçleri de anlatılmaktadır.. Video, fizik bilimine yön veren bilim insanları ve bilimsel araştırma merkezleri konusunu ele almaktadır. İlk bölümde Isaac Newton, Albert Einstein, Nikola Tesla, Mary Curie ve İbnu'l-Heysem gibi önemli bilim insanlarının çalışmaları anlatılırken, ikinci bölümde bilim insanlarının sahip olması gereken özellikler ve Türkiye'deki TÜBİTAK, TEMA, MTA, TUA ve Aselsan gibi bilimsel araştırma merkezleri açıklanmaktadır. Son bölümde ise CERN, NASA ve ESA gibi uluslararası bilimsel araştırma merkezleri hakkında bilgiler verilmekte ve konuyla ilgili sorular çözülmektedir.. Videoda bilim insanlarının merak, sabır, kararlılık, çalışkanlık, sorgulayıcılık, objektiflik ve açık fikirlilik gibi özellikleri vurgulanmakta ve bilim araştırma merkezlerinin görevleri detaylı olarak anlatılmaktadır. Ayrıca Mars'ta keşif yapan Perseverance robotu, TÜBİTAK'ın düzenlediği yarışmalar ve Bülent'in Aselsan üzerine yaptığı araştırma gibi örnekler de sunulmaktadır.
Bu video, birkaç kişinin eski sevgililerini takip etme konusundaki görüşlerini paylaştığı bir sohbet formatındadır. Konuşmacılar arasında bir "abi" olarak hitap edilen kişi de bulunmaktadır.. Videoda konuşmacılar, bitmiş bir ilişkiden sonra eski sevgililerini takip etme konusunu tartışmaktadır. Bazıları takip etmeyi tercih ederken, bazıları bunu yapmaz. Takip etme nedenleri arasında merak, kıskançlık, yeni sevgilisiyle fotoğraflarının incelenmesi ve eski sevgilinin güzelleşmesi gibi faktörler bulunmaktadır. Bazı konuşmacılar ise takip etmeyi tercih etmez ve eski sevgililerinin mutlu olmasını dilerler.
Bu video, bir konuşmacının 60 yaş üstü kadınların neden çekici ve karşı konulmaz olduklarını anlattığı bilimsel bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, otuz yıllık araştırmalardan yola çıkarak bu kadınların sahip olduğu altı alışkanlığı açıklamaktadır.. Video, 60 yaş üstü kadınların çekici olma sırlarını altı başlık altında ele almaktadır: iç huzur, minnettarlık, vücut bakımı, vücutlarına saygı gösterme, merak etme, hayatın gülünç yönlerini görme, amaca sahip olma ve sosyal ilişkileri güçlendirme. Her bir alışkanlık için bilimsel araştırmalar, gerçek hayat örnekleri ve pratik öneriler sunulmaktadır.. Konuşmacı, bu alışkanlıkların yaşlanmayı gizlemekle ilgisi olmadığını, sadece onlarca yıl yaşandıktan sonra elde edilebilen bir gücün açığa çıkarılmasından ibaret olduğunu vurgulamaktadır. Video, izleyicilere bu alışkanlıklardan birini seçmeleri ve 30 gün boyunca uygulamaları tavsiyesiyle sonlanmaktadır.
Bu video, kapalı bir kapı önünde geçen bir diyalog sahnesini göstermektedir. İki kişi arasında geçen diyalog, bir otel ortamında geçmektedir.. Videoda, bir kişinin kapalı kapı önünde beklediği ve diğer kişinin ona sorduğu sorular yer almaktadır. Konuşmada, kapı arkasındaki kişinin kim olduğu, arzu, kurallar ve zevk gibi konular ele alınmaktadır. Diyalog, bir kişinin diğerini merak etmesi ve onunla ilgili sorular sormasıyla ilerlemektedir.