Makaleler 4.000-15.000 kelime arasında olmalıdır. Başlık 12 kelimeyi, öz 150-250 kelime, anahtar kelimeler 3-8 kelime olmalıdır. Metin Times New Roman 12 punto, dipnotlar 10 punto ile yazılmalıdır. Madde numaralandırması I-, A-, 1-, a- şeklinde yapılmalıdır
Bu video, bir eğitimci ve akademik dergi editörü tarafından sunulan bilimsel yayın süreci ve hakem değerlendirmesi hakkında kapsamlı bir eğitim içeriğidir.. Video, bilimsel yayın sürecinin tüm aşamalarını adım adım ele almaktadır. İlk olarak araştırma sorusu oluşturma ve araştırma yapma aşamaları anlatılmakta, ardından makale yazma süreci detaylandırılmaktadır. Hakem değerlendirmesi (peer review) süreci, dergi editörlerinin görevleri ve hakemlerin makale değerlendirme kriterleri (yazım kılavuzu, etik değerler, intihal kontrolü, okunabilirlik, yazım kalitesi) açıklanmaktadır.. Video ayrıca bilimsel makalelerin ve tezlerin yazım aşamalarını detaylı şekilde ele almaktadır. Giriş bölümü, araştırma amacının belirtilmesi, literatür taraması, gereç ve yöntemler bölümü, bulgular, sonuçlar ve tartışma, kaynaklar gibi makale bölümlerinin yapısı ve önemi anlatılmaktadır. Ayrıca SPSS programı kullanımı sonrası ortaya çıkan sorunlar ve kaynakların etik kullanımı gibi pratik bilgiler de paylaşılmaktadır.
Bu video, Marmara Üniversitesi Eczacılık Fakültesi Patik Anabilim Dalı'nda öğretim üyesi olan Doç. Dr. Sekiz Akkuş'un Girişimci Eczacılar Topluluğu Kulübü'nün düzenlediği etkinlikte sunduğu eğitim sunumudur. Akkuş, yaklaşık 15 yıldır lisansüstü kaynak tarama derslerini ve son 5 yılda lisans öğrencilerine bu dersi vermektedir.. Eğitim, bilimsel bir çalışma yapmak için gerekli kaynak tarama tekniklerini ve makale yazım kurallarını kapsamlı şekilde ele almaktadır. Video, ScienceDirect, PubMed, ClinicalKey, Web of Science gibi önemli veritabanlarının kullanımı, arama ve filtreleme teknikleri, bilimsel makalelerin yapısı ve bölümleri (giriş, materyal ve yöntemler, sonuçlar, tartışma) hakkında detaylı bilgiler sunmaktadır.. Eğitim içeriğinde "parasetamol" örneği üzerinden veritabanı arama ve filtreleme teknikleri gösterilmekte, makalenin fiziki yapısı, bölümleri, yazarların sıralaması, kurum bilgileri ve DOI numarasının önemi açıklanmaktadır. Ayrıca Crossmark gibi bilimsel yayınlar için kullanılan referans sistemleri ve araştırmacıların ID numaraları hakkında bilgiler de verilmektedir.
Bu video, bir eğitim serisinin ikinci bölümü olup, konuşmacı makale yazma konusunda bilgi paylaşmaktadır. Geçen hafta başlık kısmına dair bir video çektiğini belirtiyor.. Video, makale yazmasında özet kısmının önemi ve nasıl yazılması gerektiği konusunu ele alıyor. Konuşmacı, özetin makalenin mini versiyonu olduğunu ve beş temel soruya cevap verilmesi gerektiğini açıklıyor: neden bu çalışmayı yaptığınız, ne yaptığınız, nasıl yaptığınız, ne bulduğunuz ve bu bulguların anlamı. Ayrıca, özetin 250-300 kelime arasında olmalı ve giriş, metot, sonuç ve kongresyon kısımlarını içermeli. Video, özet yazmanın zorluklarını ve yazım sürecinde dikkat edilmesi gereken noktaları da içeriyor.
Yeni madde üç farklı yolla oluşturulabilir: kırmızı bağlantı, arama kutusu veya "yeni madde başlat" kutucuğu. Arama kutucuğu ile önce başkasının başlattığı konuları kontrol etmek gerekir. Kırmızı bağlantılar henüz oluşturulmamış sayfalara (hayalet bağlantılar) yönlendirir
Bu video, bir eğitim setinin bir parçası olup, konuşmacı tez ve makale yazma konusunda bilgi vermektedir.. Video, materyal ve metot bölümünün nasıl yazılacağını anlatmaktadır. Konuşmacı, bu bölümün yazılmasının kolay ve keyifli olduğunu belirterek, içerik ve şekil açısından yaklaşımını açıklamaktadır. İçerik olarak, uluslararası dergilerde yayın yapmak isteyenler için bulguların en az üç farklı yöntemle test edilmesi gerektiği, tezlerde ise bu kadar detaylı bir yaklaşımın genellikle beklenmediği vurgulanmaktadır. Şekil olarak ise, bilinen yöntemlerin ana hatlarını verip detaylar için kaynaklara atıfta bulunmanın, yeni geliştirilen yöntemlerin ise detaylı açıklanması gerektiği belirtilmektedir. Video, bir örnek materyal ve metot bölümü göstererek ve bir sonraki videoda bulgularla devam edileceğini söyleyerek sona ermektedir.
Özet ve Abstract 1 cm girintili, italik yazılmalıdır. Normal punto 9, sığmazsa 8 punto kullanılabilir. En az 150, en çok 200 kelime olmalıdır. Paragraflar arasında boşluk bırakılmamalıdır
Bu video, akademik makale yazımı konusunda bilgi veren eğitici bir içeriktir. Konuşmacı, makale yazarken anahtar kelimelerin nasıl seçileceğini anlatmaktadır.. Video, anahtar kelimelerin ne olduğunu açıklayarak başlıyor ve ardından anahtar kelime seçimi yaparken dikkat edilmesi gereken noktaları detaylı şekilde ele alıyor. Anahtar kelimelerin makalenin görünürlüğünü, arama motorlarında bulunmasını ve hakem atamasındaki etkisini açıklıyor. Ayrıca, anahtar kelime sayısı, tek kelime yerine iki veya üç kelime kullanmanın avantajları, başlık ve özette anahtar kelimelerin yer alması, eş veya zıt anlamlı anahtar kelimelerin kullanımı ve Google Akademik'te test etme gibi pratik öneriler sunuluyor.
Akademik makale, kanıt ve analiz kullanarak fikir geliştiren odaklanmış yazıdır. Makale türleri: tartışmacı, açıklayıcı, anlatı ve tanımlayıcı. Üniversite düzeyindeki makalelerin çoğu tartışmacı türdür
Makale, çeşitli konularda bilgi veren, uzman kişilerce yazılan açıklayıcı yazılardır. Nesnel anlatım dili kullanılır, yazarın kişisel tavrı hissedilmez. Geniş bir literatür taraması yapılması önemlidir
İngilizce makale (essay), kaynaklara dayalı bilgi verici metinlerdir. Uluslararası sınavlarda İngilizce makale yazma becerisi ölçülür. Makale yazımında belirli bir şablon ve metodoloji gereklidir
Bu video, Gazi Üniversitesi Beslenme ve Diyetetik Bölümü 4. sınıf öğrencisi Esma Duran'ın Doçent Doktor Metin Aytekin'in sunduğu eğitim etkinliğidir. Metin Aytekin, Viyana Tıp Üniversitesi'nde doktor unvanı almış ve Amerika'da moleküler tıp alanında uzmanlaşmış bir akademisyendir.. Video, bilimsel literatür taraması ve özeti yazma konusunu kapsamlı şekilde ele almaktadır. İçerikte Web of Science, PubMed, Scopus gibi veritabanlarının kullanımı, literatür özeti yazarken dikkat edilmesi gereken noktalar, atıf yapma kuralları ve makale okuma teknikleri anlatılmaktadır. Ayrıca, TÜBİTAK 2219 A ve B projeleri hakkında bilgiler verilmekte ve öğrencilerin bu projelere başvurması tavsiye edilmektedir.. Eğitim, interaktif bir şekilde ilerlemekte olup, izleyicilerin sorularına cevap verilmektedir. Konuşmacı, bilimsel makale arama ve indirme teknikleri, literatür taramasında yapılan hatalar, makalelerin güncel olmasının önemi ve dergilere gönderim süreci hakkında pratik bilgiler sunmaktadır.
Bu video, bir tıp ekibinin bir bağış gecesinde yaşadığı olayları konu alan bir dizi veya film sahnesidir. Videoda Mehmet Ali, Zeynep ve diğer tıp ekipleri üyeleri yer almaktadır.. Video, bir bağış gecesinde başlayan ve tıp ekipleri arasında makale yazma konusunda yaşanan bir tartışma etrafında şekillenmektedir. Mehmet Ali'nin yazdığı makale, 70 yaşındaki bir vakayı konu almaktadır ve bu vakayı kendi isteğiyle kabul etmiş olan bir doktorla ilgili şüpheler doğurmaktadır. Ekip üyeleri, bu vakayı tedavi etmek yerine makale yazma konusunda farklı görüşler sergilemekte ve bu durum ekip içi gerilim yaratmaktadır.
Bu videoda Gaziantep Üniversitesi Moleküler Biyoloji Anabilim Dalı'nda doktora öğrencisi olan bir kişi, kendi kanalını tanıtmaktadır.. Videoda konuşmacı, kanalını açma amacını, ders çalışma sürecini ve motivasyonunu paylaşmaktadır. Pomodoro tekniğini kullanmaya başladığını, makale yazma ve kitap okuma gibi çalışmalarını anlatmaktadır. Ayrıca izleyicilerden kanal içeriği hakkında öneriler istemekte ve karşılıklı çalışma, eş zamanlı çalışma veya hızlandırılmış videolar gibi farklı içerik formatlarını değerlendirmektedir. Video, akademik çalışma sürecinde yalnızlık hissi ve motivasyonun önemi üzerine de durmaktadır.
Bu video, bir eğitim seti tanıtımıdır. Konuşmacı, adım adım makale ve tez yazım eğitim paketinin içeriğini detaylı olarak anlatmaktadır.. Eğitim seti üç ana bölümden oluşmaktadır: yazım öncesi literatür tarama ve özeti çıkarma, yazım süreci ve yazım tamamlandıktan sonraki aşamalar. İlk bölümde Google Scholar ve PubMed kullanımı, literatür özeti çıkarma teknikleri ve Excel'de sistematik not alma yöntemleri anlatılacaktır. İkinci bölümde paragraf yazımı, konu cümlesi oluşturma ve sonuç cümlesi hazırlama stratejileri ele alınacaktır. Son bölümde ise makale süsleme, grafik özetler hazırlama, vektör illüstrasyonlar ve referans yönetim programı kullanımı (EndNote) konuları işlenecek, son olarak da makaleye gönderme süreci anlatılacaktır.
Bu video, bir konuşmacının EndNote programının kullanımını adım adım anlattığı eğitim içeriğidir.. Video, EndNote programının kurulumundan başlayarak, makale yazma sürecinde referans yönetimi yapma sürecini detaylı şekilde göstermektedir. İçerikte Google Akademik'ten makale ve konferans bildirisi bulma, EndNote'a referans ekleme, Word dosyasına referansları nasıl ekleyeceğinizi ve referansları nasıl düzenleyeceğinizi örneklerle açıklanmaktadır. Ayrıca farklı formatlarda (APA, i-Triple) makale yükleme ve referans sıralamasını otomatik olarak düzenleme işlemleri de gösterilmektedir.. Videoda "IoT tabanlı gaz sızıntı sistemi tasarımı" konulu bir makale örneği üzerinden referans yönetimi ve alıntı yapma teknikleri gösterilmekte, manuel referans ekleme yerine End programının otomatik referans ekleme özelliğinin kullanımı anlatılmaktadır.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan, yüksek lisans ve doktora öğrencilerinin bilimsel araştırma yöntemleri dersinde veya tez savunmalarında makale yazma sürecinde karşılaşabilecekleri sorunları ele alan bir eğitim içeriğidir.. Video, makalede bulunması gereken başlıkları ve yapısını detaylı şekilde açıklamaktadır. İlk bölümde makalenin başlığı, özeti, anahtar kelimeleri, İngilizce başlığı, abstract, kuramsal çerçeve, çalışma amacı, çalışma önemi, varsayımlar, sınırlılıklar ve yöntem gibi başlıklar ele alınırken, ikinci bölümde yöntem, bulgular, sonuç, tartışma ve öneriler gibi bölümlerin nasıl düzenlenmesi gerektiği anlatılmaktadır.. Konuşmacı, makalenin genellikle 5000 kelime civarında (7-15 sayfa) olması gerektiğini ve yüksek lisans veya doktora çalışmalarında bu başlıklara cevap vermenin ders notlarını olumlu etkileyeceğini vurgulamaktadır. Ayrıca, bazı bölümlerin (örneğin tartışma) derginin isteği üzerine yazılmayacağını da belirtmektedir.
Bu video, "Yapay Zeka Günlükleri" serisinin bir parçası olup, konuşmacı sosyal medyada sıkça sorulan "yapay zekayı kullanarak tez veya makale nasıl yazabiliriz?" sorusuna cevap veriyor.. Videoda, Microsoft'un Bing yapay zeka aracının nasıl kullanılacağı adım adım gösteriliyor. Konuşmacı, Bing'i eğitmek için önce bir çerçeve çizmenin önemini vurguluyor ve ardından Dergipark sitesinden yararlanarak literatür taraması yapma sürecini uygulamalı olarak gösteriyor. Video, yapay zekayı tez ve makale yazma sürecinde nasıl etkili bir şekilde kullanabileceğinizi gösteren pratik bir rehber niteliğindedir.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı Seva İpek Aydın'ın talebi üzerine tezden makale çıkarma konusunda bilgi vermektedir.. Video, tezden makale çıkarma sürecini adım adım anlatmaktadır. Konuşmacı, makale yazımının IMRT (Introduction, Method, Results, Discussion) kuralına uygun olduğunu belirterek, tezden makale çıkartırken dikkat edilmesi gereken noktaları açıklamaktadır. Özellikle tezin güncel literatürden yararlanılması, tablo ve şekillerin seçilmesi, giriş kısmının yazılması ve tartışma kısmının güncel verilerle desteklenmesi gerektiği vurgulanmaktadır.