Ekonomi bilimi, diğer bilimlerle birlikte toplumun gelişiminde önemli rol oynar. Tarım, ekonominin temelini oluşturur ve kalkınmaya büyük önem verilir. Tarım ve sanayi sektörleri birbirini tamamlayan unsurlardır. Ekonomik faaliyetler arasında denge ve bütünlük sağlanmalıdır
NICs are developing countries with higher economic growth than others. They experience rapid, export-oriented economic growth. Incipient or ongoing industrialization is an important indicator. Better living conditions, transportation, and access to water are common
İklim değişikliği, küresel ölçekte ve yerel etkileri olan uzun süreli değişikliklerdir. İnsan faaliyetleri, sera etkisini artırarak küresel ısınmaya neden olmaktadır. 1896'da Svante August Arrhenius küresel ısınmayı ilk kez dikkate almıştır
Bu video, yorgancılık mesleğini yapan ustalarla yapılan bir röportajdır. Ustalar, 1976'dan beri bu mesleği yapan ve emekli olduktan sonra hobi olarak devam ettiren kişilerdir.. Videoda yorgancılık mesleğinin günümüzdeki durumu ele alınmaktadır. Ustalar, sanayileşme ve fabrikalaşma nedeniyle mesleğin önemini kaybettiğini, çırak gelmediğini ve el emeğini diktiren olmadığını anlatmaktadır. Ayrıca, yorganların elli sene kadar dayanabildiği halde, bu mesleğin kazançlı olmadığı için gençlerin bu mesleği tercih etmediği ve ustaların yevmiye ile geçimlerini temin edemediği belirtilmektedir.
Bu video, Mersin'in tarihi ve kentsel dönüşümünü anlatan bir belgesel formatındadır. Konuşmacı, Mersin'in Osmanlı dönemindeki gelişiminden günümüze kadar olan süreci anlatmaktadır.. Video, Mersin'in Osmanlı'nın ilk kapitalist tarıma geçtiği ve sanayileşmenin yaşandığı bir coğrafya olduğunu vurgulayarak başlıyor. Ardından bölgenin tarihsel gelişimi, tarım ve sanayi sektörlerinin yükselişi, bataklıkların kurutulması, Suriyeli göçmenlerin durumu, çevre sorunları ve kentsel dönüşüm projeleri ele alınıyor. Son bölümde ise Mersin'in hafızasını koruma ve demokratik katılımın önemi vurgulanıyor.
Bu video, Sosyal Refah Kurumu tarafından sunulan eğitim içeriğidir. Video, sosyal çalışma mesleğinin tarihsel gelişimini anlatmaktadır.. Video, sosyal çalışma düşüncesinin insanın ve toplumun değişmesi, gelişmesi ve mutluluğuyla ilişkisini açıklayarak başlar. Sosyal çalışma uygulamasının insanlık tarihi içinde çok gerilere kadar uzanan bir özelliğe sahip olduğu, sanayileşme süreciyle birlikte ortaya çıkan sosyal sorunlarla mücadelede toplum liderleri ve duyarlı insanların sosyal çalışmalarda bulunduğu anlatılır. Sosyal çalışma mesleğinin meslekleşmesi, bilimselleşmesi ve ilk temsilcilerinin kim olduğu detaylı şekilde ele alınır. Video, sosyal çalışma felsefesinin nasıl ortaya çıktığını ve Batı'da sosyal çalışmanın gelişim sürecini de kapsamaktadır.
Hava kirliliği 20. yüzyılın ikinci yarısında Türkiye'de görülmeye başladı. Kentleşme ve sanayileşme temel nedenler olarak öne çıktı. Özellikle kış aylarında ciddi sağlık sorunlarına yol açtı
Kentleşme, kentlerde yaşayan insan sayısındaki artış ve toplumsal değişim sürecidir. Sosyal değişme, toplumsal yapı ve kurumların değişimini ifade eder. Ekonomik gelişme, kişilerin gelir düzeyiyle geçinme durumunu belirtir
Bu video, bir eski subay ve devlet adamının Türkiye'nin tarihi, özellikle milli kurtuluş hareketi ve iktisadi gelişimi hakkında kişisel deneyimlerini ve gözlemlerini paylaştığı bir anlatımdır. Konuşmacı, Kadro hareketiyle ilgili çalışmalar yapmış, İktisat Vekaleti'nde görev almış ve Halk Partisi'nde önemli pozisyonlar üstlenmiş bir akademisyen olarak kendini tanıtmaktadır.. Video, Türk İnkılapı'nın ideolojik temelleri, milli kurtuluş hareketlerinin uluslararası manası ve Türkiye'nin 1930'lu yıllardan İkinci Dünya Savaşı'na kadar olan iktisadi gelişimi üzerine odaklanmaktadır. Konuşmacı, Türkiye'nin sanayileşme çabaları, Birinci ve İkinci Dünya Savaşları arasındaki farklılıklar ve savaş sonrası siyasi durumu ele almaktadır.. Videoda ayrıca Halk Partisi'nin altı prensibi (cumhuriyetçilik, milliyetçilik, halkçılık, inkılapçılık, laiklik, devletçilik), 1929-1933 dünya iktisat buhranı dönemindeki fırsatlar, sanayileşme çabalarının başarısızlıkları ve İkinci Dünya Savaşı sonrası tek partili rejimden çok partili rejime geçiş kararları gibi konular da detaylı olarak incelenmektedir.
Osmanlı Devleti'nden Cumhuriyet'e sadece 4 fabrika kalmıştı. 1915'te sanayi kuruluşlarının %85'i yabancılara aitti. Osmanlı'da makine yapan sanayi yoktu, işletmeler çok düşük güç kullanıyordu
Bu video, bir eğitim içeriği formatında toplumsal tabakalaşmada dikey hareketliliği anlatan bir sunumdur.. Video, toplumsal tabakalaşmada dikey hareketliliğin ne olduğunu açıklayarak başlıyor. Dikey hareketlilik, bir tabakadan başka bir tabakaya geçiş anlamına geliyor ve bu hareketlilik sanayileşme süreci, liberal ekonomi ve meslekler hiyerarşisindeki değişmelerle oluşuyor. Toplumların gelişmişlik düzeylerine göre dikey hareketlilik farklılık gösteriyor ve örneklerle (zengin bir işadamının iflas etmesi ve tezgahtarın şans oyunlarında kazanması) konu detaylandırılıyor.
Bu video, bir konuşmacının Osmanlı İmparatorluğu hakkında düşüncelerini paylaştığı bir sohbet formatındadır.. Konuşmacı, Osmanlı'nın dönemin kaynaklarına sahip bir devlet olduğunu ve sanayileşirse ne olacağını bilemediğini belirtiyor. İngiltere örneği üzerinden, sanayileşmeden önce Hindistan'dan kaynak alıp, bu kaynakları kullanarak üretilen ürünleri çok daha yüksek fiyata satarak para kazandığını anlatıyor. Video, Osmanlı'nın sanayileşme döneminde ne kadar farklılaşabileceğini sorgulayarak sona eriyor.
Bu video, Emre, Furkan, Yusuf, Siyah Bedir, İlker, Kaan, Cengiz, Espend, Ebube, Reis, Şener, Erdem, Murat, Midnight, Barış Abi ve Selen gibi karakterlerin yer aldığı bir oyun içi deneyimi gösteren bir oyun videosu.. Videoda oyuncular, köylerini goblinler, kurtlar ve diğer yaratıklardan korumak için surlar, çitler, kapılar ve taretler inşa ediyorlar. Ayrıca tavukları besliyor, yeni gelen karakterleri grup içine alıyor ve onları farklı rollere yerleştiriyorlar. Video, köy yönetimi, savunma stratejileri ve kaynak yönetimi üzerine odaklanıyor.. Oyuncular, bronz malzemeler üretmeye başlayarak sanayileşme sürecine başlıyorlar, zırhlar yapmaya hazırlanıyorlar ve koyun yetiştirme alanını genişletiyorlar. Video sonunda oyuncu, savaşçı olarak goblinlerin lideriyle savaşmaya hazırlanırken, ilerleyen bölümlerde daha fazla ilerleme yapacağını belirtiyor.
Yeni Şafak yazarı Özlem Albayrak'ın 10 Kasım Cuma günü yazdığı bir makale. Albayrak, Türkiye'nin yerli otomobil projesi hakkındaki olumsuz yaklaşımları eleştirmektedir.. Video, sanayileşme sürecinin önemini ve Türkiye'nin bu süreçteki eksikliğini anlatarak başlıyor. Sovyetler Birliği'nin teknolojik gelişmelere ayak uyduramaması ve dağılması örneği üzerinden, Türkiye'nin de benzer bir duruma düşmemesi için bilim ve teknolojiye yatırım yapması gerektiği vurgulanıyor. Albayrak, Türkiye'nin elektrikli otomobil teknolojisi alanında şansının olabileceğini ve drone, roket teknolojileri, enformasyon teknolojileri, uydu yapımı gibi alanlarda da ilerlemesi gerektiğini belirtiyor.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan eğitim dersi formatında olup, teknoloji ve dış ticaret arasındaki ilişkiyi detaylı şekilde ele almaktadır.. Video, teknolojinin büyüme üzerindeki etkisi ve büyümenin teknoloji üzerindeki etkisi gibi ana akım tartışmaları ile başlayıp, Kissing'in nitelikli işgücü teorisi, faktör donatımı teorisi ve Postner'in teknolojik açık hipotezi gibi teorileri inceliyor. Daha sonra ürün dönemleri teorisi, Leon Paradoksu ve Hirs'in faktör donatım modeli gibi dış ticaret teorileri ele alınıyor.. Ders içeriğinde sanayileşmiş ülkeler arasındaki ticaretin yeni ürün ve üretim süreçleriyle ilişkisi, teknolojik yeniliklerin ortaya çıkışı, ülkelerin karşılaştırmalı üstünlüğünün belirlenmesi ve pazarlama maliyetlerinin dış ticaret üzerindeki etkisi gibi konular da detaylı olarak açıklanmaktadır.
Bu video, Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nden Doçent Dr. Bahra Atay ile Dilek Hanım'ın sunuculuğunda yapılan bir röportajdır. Konuşmacı, Osmanlı İmparatorluğu'nun sanayileşme hareketi hakkında bilgi vermektedir.. Video, Edward Clark tarafından 1974'te ilk kez kullanılan "Osmanlı Sanayi Devrimi" teriminin incelenmesiyle başlayıp, 1840-1853 yılları arasında Sultan Abdülmecid döneminde uygulanan sanayileşme politikalarını ele almaktadır. Daha sonra Sultan Abdülaziz ve II. Abdülhamit dönemlerindeki sanayi girişimleri, Paşabahçe Can Fabrikası, Cibali Tütün İdaresi Binası ve Bomonti Bira Fabrikası gibi örnekler anlatılmaktadır.. Videoda ayrıca, bu sanayileşme hareketinin başarısızlığa uğramasının nedenleri (depremler, yangınlar, mali sıkıntılar) ve Cumhuriyet dönemindeki sanayi gelişiminin bu hamlenin temel üzerine kurulduğu vurgulanmaktadır. 19. ve 20. yüzyıllarda İstanbul'da yapılmış 256 sanayi yapısından sadece 43'ünün günümüzde kalmış olduğu belirtilerek, bu konudaki eğitim eksikliği de vurgulanmaktadır.
"Sosyal Bilgiler Dersleri" kanalında yayınlanan bu eğitim videosunda, bir öğretmen 12. sınıf öğrencilerine yönelik coğrafya dersi yazılı sınavı hazırlık yapmaktadır.. Videoda, Milli Eğitim Bakanlığı'nın sınav sisteminde yaptığı değişiklikler doğrultusunda açık uçlu sorular çözülmektedir. Öğretmen, klimatolojik ekstrem doğa olayları, küresel iklim değişikliği, çölleşme önlemleri, tarım ve hayvancılık sektörünün sosyal-kültürel etkileri, sanayileşme ve şehirleşme, sanayi devrimi, dünya nüfusunun gelecekteki sorunları, hizmet bölgeleri ve özellikle GAP projesi gibi konuları içeren 10 açık uçlu soruyu adım adım çözmektedir.. GAP projesi bölümünde, proje sonrası bölgede pamuk ve mısır gibi sanayi ürünlerinin ekilmeye başladığı gibi detaylar da paylaşılmaktadır. Video, MEB senaryosuna uygun hazırlanmış olup, sınav hazırlığı için faydalı bilgiler sunmaktadır.
Bu video, Japonya'nın 16. yüzyıldan günümüze kadar olan tarihsel gelişimini anlatan bir eğitim içeriğidir. İmparator Meiji döneminde başlayan modernleşme süreci detaylı olarak ele alınmaktadır.. Video, Japonya'nın 16. yüzyılda Avrupa ile temasından başlayarak, İmparator Meiji'nin modernleşme politikalarını, eğitim sisteminin yeniden yapılandırılmasını, Şintoizm'in resmi dini haline getirilmesini ve sanayileşme sürecini anlatmaktadır. Japon-Rus savaşları, Birinci Dünya Savaşı sonrası Japonya'nın yükselişi, İkinci Dünya Savaşı ve sonrasında Japonya'nın yeniden toparlanması ve teknolojik gelişimi kronolojik olarak sunulmaktadır. Video, Japonya'nın günümüzdeki ahlaki anlayışı ve toplumsal bilinci hakkında bilgilerle sonlanmaktadır.
Bu video, 1970'lerde Türkiye'nin toplumsal ve kültürel yapısını anlatan bir eğitim içeriğidir.. Video, 1970'lerde Türkiye'de yaşanan köklü dönüşümleri, sanayileşme sürecini, köyden kente göçü ve teknolojinin gelişimini ele alıyor. İçerikte dönemin ideolojik kutuplaşması, gençlik hareketi, kadınların toplumsal konumunun değişimi, arabesk kültürünün oluşumu ve televizyonun toplumsal yaşam üzerindeki etkileri detaylı olarak anlatılıyor. Ayrıca dönemin müzik kültürü, Anadolu pop, halk müziği ve popüler müzik türleri hakkında bilgiler veriliyor.