Bu video, ekonomi konusunda bir tez sunumu formatındadır.. Video, ekonominin hedefinin insan olduğunu vurgulayarak başlıyor ve Batı'nın ekonomiye bakış açısını eleştiriyor. Kapitalizmde kaynakların sınırlı olduğu iddiası savunulurken, tezin ana fikri olarak insanın ihtiyaçlarının sınırlı olduğu iddiası reddediliyor. Tez, insanın her ihtiyacı için uzayda ve dünyada hem sınırsız hem de sürekli yenilenen binlerce kaynak olduğunu, aksine insanın ihtiyaçlarının sınırlı olduğunu savunuyor.
Moğol tarihi üzerine Avrupa, İslam dünyası, Çin ve Moğolca eserler yazılmıştır. Avrupalı seyyahlar ve İslam tarihçileri Moğol tarihini araştırmıştır. Moğol yazı dili XIII. yüzyıldan XVII. yüzyıla kadar gelişmiştir
Tarih, geçmişte yaşanmış insan ilişkilerini yer ve zaman göstererek inceleyen objektif bir bilimdir. Olaylar kısa sürede meydana gelen, özgün ve tekrarlanamaz gelişmelerdir. Olgular, olayların sonuçlarına göre oluşan, genel ve tekrarlanabilir değişimlerdir
Tarih sadece büyük şahısların hikayesi değildir. Tarihçi olayları sadece hikaye anlatıcısı olarak değerlendiremez. Tarih sadece geleceği öngörme aracı değildir. Tarihsel olaylar tekrarlanamaz, ancak ders çıkarılabilir
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan AYT tarih sınavına yönelik soru çözüm dersidir. Eğitimci, tarih biliminin temel kavramlarını ve tarih araştırmalarındaki kaynak çeşitlerini ele almaktadır.. Videoda tarih biliminin temel kavramları, tarihi olay ve tarihi olgu arasındaki farklar, paleografi, epigrafi ve filoloji gibi tarih bilim dalları, ana kaynak ve ikinci el kaynak kavramları açıklanmaktadır. Ayrıca Orhun kitabeleri, Piri Reis haritası, yazılı kaya kabartmaları ve taş plaklar gibi kaynakların tarih araştırmalarındaki önemi, tarihçinin nitelikleri ve yardımcı ilimlerin tarih araştırmalarındaki önemi hakkında sorular çözülmektedir.. Video, öğrencilere bir ödev verilmesiyle sona ermektedir ve tarih biliminin değişebilirlik özelliği gibi konular da ele alınmaktadır.
Bu video, Bilgi Sepetim Yayınları tarafından hazırlanan 4. sınıf fen bilimleri dersi için hazırlanmış bir şarkı formatındadır.. Şarkı, dünyadaki kaynakların sınırlı olduğunu ve bunları dikkatli kullanmanın önemini anlatmaktadır. İçerikte su, elektrik, doğalgaz gibi kaynakların tasarrufu, geri dönüşüm, çevre temizliği ve israf etmemenin önemi vurgulanmaktadır. Şarkı, kaynakların tükenmesi durumunda yaşanacak olumsuz sonuçları da anlatarak, kaynakların değerini ve tasarruf etmenin gerekliliğini vurgulamaktadır.
Mustafa Hizmetli 1964'te Sivas'ta doğdu. 2002'de Endülüs'te Hisbe Teşkilatı teziyle doktorasını tamamladı. 2013'te doçent oldu ve Bartın Üniversitesi Tarih Bölümü Başkanı
Bu video, bir tarihçi ve akademisyen tarafından sunulan kapsamlı bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, arkadaşlarının sorularına yanıt vermek amacıyla bu rehberi hazırladığını belirtmektedir.. Video, akademik ve tarih araştırmalarında kullanılabilecek kaynakları detaylı şekilde tanıtmaktadır. İçerik, Cumhurbaşkanlığı Devlet Arşivleri, kütüphane sistemleri, akademik veritabanları ve dijital platformlar olmak üzere beş ana bölümden oluşmaktadır. Her bölümde farklı kaynakların nasıl kullanılacağı, hangi konularda bilgi sağladığı ve araştırmacılar için sunduğu avantajlar açıklanmaktadır.. Video, özellikle tarih öğrencileri, araştırmacılar ve akademik çalışmalar yapanlar için faydalı bilgiler içermektedir. Osmanlı Arşivi, Cumhuriyet Arşivi, Mendeley, İSAM, JStore, Coursera, Academia ve ResearchGate gibi çeşitli platformların kullanımına dair pratik bilgiler sunulmaktadır. Ayrıca nüfus defterlerinden soy bulma, harita koleksiyonları ve etkileşimli kaynaklar gibi spesifik araştırma teknikleri de gösterilmektedir.
Bu video, Tonguç Akademi'de bir öğretmen ve Tonguç adlı bir öğrenci arasında geçen eğitim içeriğidir. Öğretmen, kaynaklar konusunu öğrencilere anlatmaktadır.. Video, kaynakların ne olduğunu açıklayarak başlıyor ve yeraltı suyunun yeryüzüne çıktığı yerleri kaynak olarak tanımlıyor. Ardından yeraltı sularının oluşumu, akifer kavramı ve geçirimli-geçirimsiz tabakalar açıklanıyor. Daha sonra soğuk su kaynakları (tabaka kaynağı, karstik kaynak, artezyen kaynak, vadi kaynağı) ve sıcak su kaynakları (fay kaynakları, gayzer kaynakları) detaylı olarak anlatılıyor. Video, Türkiye'deki kaynak örnekleri ve fay hatlarının deprem riski gibi önemli bilgilerle zenginleştiriliyor.
Tarih, toplumun geçmişini ve gelişimini bilimsel olarak inceler. Tarihsel olaylar, toplumların yaşamını etkileyen sonuçlar doğurmalıdır. Tarih, geçmişle gelecek arasında köprü görevi görür
Abdülkadir Özcan, İstanbul Üniversitesi'nde tarih eğitimi almış ve profesör olmuştur. 1995-2001 yılları arasında Türk Tarih Kurumu asli üyeliği yapmıştır. Halen Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi'nde öğretim üyesidir
Bu video, bir eğitimci tarafından öğrencilere yeni hazırlanan kaynaklar hakkında bilgi veren bir tanıtım içeriğidir.. Videoda iki aşamalı kitaplar tanıtılmaktadır: "Bilgili Ön Test" ve "Mantıklı Son Test". "Bilgili Ön Test" öğrencilerin temel atmasını hedefleyerek hazırlanmış olup, soruların üstünde bilgi kutuları yer almaktadır. "Mantıklı Son Test" ise beceri temelli sorular içermekte ve öğrencilerin öğrendiklerini günlük hayata aktarmalarını sağlamaktadır. Her kitabın sonunda optik form ve QR kodlar bulunmakta, QR kodları taratıldığında soruların çözümleri Sadık Uygun cep uygulamasından erişilebilmektedir.
Bu video, yeraltı suları ve kaynaklar hakkında bilgi veren eğitici bir içeriktir. Konuşmacı, görsel materyaller eşliğinde konuyu anlatmaktadır.. Video, yeraltı sularının oluşumu ve özellikleri ile başlayıp, su seviyesinin mevsimsel değişimlerini açıklamaktadır. Ardından yeraltı suyunun yüzeye çıkmasıyla oluşan kaynak türleri detaylı olarak incelenmektedir: yamaç kaynakları, karstik kaynaklar, artezyen kaynakları, fay kaynakları ve gayzerler. Türkiye'deki fay kaynaklarının özellikle Ege, Güney Marmara ve Kuzey Fay Hattı bölgelerinde bulunduğu belirtilmektedir.
Bu video, ortaçağ tarihinin başlıca kaynaklarını ve bu kaynakların tarih araştırmalarında nasıl kullanılabileceğini anlatan bir eğitim içeriğidir.. Video, ortaçağ tarihi araştırmalarında kullanılan farklı kaynak türlerini detaylı olarak incelemektedir. Epigrafik kaynaklar (kitabeler, vergi kitabeleri), numuzmetik kaynaklar (sikke), vakfiyeler, vesikalar, münşiatlar, vekayinameler, coğrafi eserler, seyahatnameler, siyaset ve ahlakla ilgili eserler, dini ve tasavvufi eserler, menkıbnameler, ansiklopediler, tezkireler ve divanlar gibi kaynak türleri ele alınmaktadır. Her kaynak türü için tarihsel gelişimi, önemi ve örnek eserler hakkında bilgiler verilmektedir.
Bu video, Ey Koçak adlı bir tarih öğretmeninin tarih bilimine giriş konusunu anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, özellikle 9. sınıf öğrencileri ve üniversite sınavına hazırlananlar için bu konuyu detaylı şekilde açıklamaktadır.. Video, tarih biliminin tanımı, temel kavramları, kaynakları, özellikleri ve önemi üzerine odaklanmaktadır. İçerik, tarihin insan ilişkilerini araştıran objektif bir bilim dalı olduğunu açıklayarak başlayıp, tarih biliminin temel kaynaklarını (sözlü, yazısız, yazılı ve görsel) ele almaktadır. Ardından tarih biliminin özellikleri, yardımcı bilimlerle ilişkisi ve insanlara sağladığı faydalar anlatılmakta, son olarak "olay" ve "olgu" kavramları ve tarih araştırma yöntemleri (dört T kuralı) açıklanmaktadır.. Videoda ayrıca tarih biliminin tekerrür edilemezliği, deney ve gözlem yapılamaması gibi temel özellikleri vurgulanmakta ve bir sonraki derste zaman, çağlar ve takvimler konularının işleneceği bilgisi verilmektedir.
Bu video, bir eğitim dersi formatında olup, bir eğitmen tarafından bilanço konusu anlatılmaktadır.. Video, bilançonun tanımı ve yapısıyla başlayıp, bilançonun sol tarafı (aktif taraf) ve sağ tarafı (pasif taraf) hakkında bilgi vermektedir. Ardından varlıkların (dönen ve duran varlıklar) ve kaynakların (özkaynaklar ve yabancı kaynaklar) sınıflandırılması, likidite kavramı ve bilanço eşitliği detaylı olarak açıklanmaktadır. Eğitmen, bilançonun temel unsurlarını ve bunların birbirleriyle ilişkisini örneklerle pekiştirmekte, özellikle bilanço eşitliğinin (varlıklar = kaynaklar) önemini vurgulamaktadır.
Bu video, bir oyun içi madencilik sertifikalarını tanıtan bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, belediye binasında madencilik hakkında bilgiler paylaşmaktadır.. Video, madencilik sertifikalarının nasıl açıldığını ve hangi kaynakların madencilerden elde edilebileceğini anlatmaktadır. Silikon, pirar girit, nadir toprak cevheri gibi madenlerin nasıl elde edileceği, hangi seviyelerde açılabileceği ve bu kaynakların piyasa değeri hakkında bilgiler verilmektedir. Ayrıca, madencilikten para kazanmanın yanı sıra silahçı ve zırhçıdan malzemeler alıp ticaret yaparak da altın çubuk kazanılabileceği belirtilmektedir. Konuşmacı, piyasayı düzeltmek için oyuncuların birlikte çalışması gerektiğini vurgulamaktadır.
Bu video, bir eğitim serisinin bir parçası olup, konuşmacı OBS programında sahne ve kaynaklar kullanımını göstermektedir.. Video, OBS'de sahne ekleme ve düzenleme yöntemlerini göstererek başlıyor. Ardından kaynaklar kısmında bulunan farklı kaynak türlerini (ekran yakalama, metin, ortam kaynağı, oyun yakalama, pencere yakalama, resim, sahne, ses giriş/çıkış yakalayıcısı, tarayıcı, video yakalama aygıtı) detaylı olarak açıklıyor. Konuşmacı, özellikle ekran yakalama ve oyun yakalama arasındaki farkları vurguluyor ve bir sonraki videoda sahne geçişlerinden bahsedeceğini belirtiyor.
Bu video, zihin haritaları formatında tarih kaynakları hakkında bilgi veren bir eğitim içeriğidir.. Video, tarihçilerin geçmişe dair bilgileri nasıl topladıklarını ve değerlendirdiklerini anlatmaktadır. İçerikte kaynakların oluşum biçimine göre sınıflandırılması (yazılı, sözlü, görsel, maddi kalıntılar) ve özellikle birinci elden (olayların yaşandığı dönemde veya hemen sonrasında oluşan) ve ikinci elden (olayların yaşanmasından sonra birinci elden kaynaklara dayandırılarak ortaya konan) kaynaklar arasındaki farklar açıklanmaktadır.
Bu video, tarihi coğrafya programının kaynaklar bölümünü içeren bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, tarihi coğrafyanın çağdaş coğrafyadan farkını ve kaynakları detaylı şekilde anlatmaktadır.. Video, tarihi coğrafyanın beş temel kaynağını ele almaktadır: arazi kaynakları, müze kaynakları, arşiv kaynakları, kütüphane kaynakları ve internet kaynakları. Her bir kaynak türü için detaylı açıklamalar yapılmakta, arazi araştırmalarının yöntemleri, yüzey verileri, arkeolojik veriler, müze koleksiyonları, arşiv türleri ve kütüphanelerdeki kaynaklar hakkında bilgiler verilmektedir. Video, tarihi coğrafya araştırmalarında kullanılabilecek kaynakları kapsamlı bir şekilde incelemektedir.