Motor skills involve specific body movements for tasks like walking and running. Gross motor skills use large muscle groups for continuous tasks. Fine motor skills require smaller muscles for precise movements
Teenage years involve growth spurts and hormonal maturation. Boys experience puberty between 9.5 and 14 years. Girls start puberty between 8 and 13 years. Pubic hair appears around 13.5 years for boys. Breast development starts around 8 years for girls
Test 10 soruluk mantık ve problem çözme soruları içeriyor. Sorular günlük yaşamdan matematiksel işlemlere kadar çeşitlilik gösteriyor
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan, benlik algısı konusunu ele alan bir eğitim içeriğidir.. Video, benlik algısının ne olduğunu açıklayarak başlıyor ve bu algının çocukluk döneminde %80-90 oranında oluştuğunu belirtiyor. Anne-babaların çocuklara verdiği tepkilerin, çocukların benlik algısını nasıl şekillendirdiğini detaylı şekilde anlatıyor. Anne-babaların çocuklara doğru ayna olmaları, suçlamadan, eleştirmeden dengeli tepkiler vermeleri gerektiği vurgulanıyor. Video, çocukların duygusal inşaatının yapıldığı erken çocukluk döneminde anne-babaların rolünün önemini vurgulayarak sona eriyor.
Bu podcast, sunucu ve konuk Altay Cem Meriç arasında geçen bir röportaj formatındadır. Altay Cem Meriç, "Öğrenmeyi Öğrenmek" adlı üçüncü kitabını yazmış bir kişisel gelişim uzmanıdır.. Podcast, öğrenme konusunu merkeze alarak çeşitli soruları ele almaktadır. Konuşmada öğrenmenin ne olduğu, sadece kitap okuyarak öğrenilip öğrenilemeyeceği, öğrenmeye nasıl başlanabileceği, çapraz okuma yapmanın faydaları, kronolojik okumanın dezavantajları ve kitap seçimi gibi konular tartışılmaktadır. Ayrıca, kitap okuma alışkanlıkları, okuma programları, dinlenme günleri ve aile ile ilgilenmenin zaman kaybı olup olmadığı gibi konular da ele alınmaktadır.. Videoda öğrenmenin insanı hayvandan ayıran bir faaliyet olduğu, yaşlandıkça zeka seviyesinin düştüğü ve öğrenmenin insanın ruhi olanla bağını koruduğu vurgulanmaktadır. Konuşmacı, mesleğiniz ne olursa olsun öğrenmeye ara vermemeniz, sevdiğiniz alanlarda çalışmanız ve öğrenme hissini yaşamanız gerektiği tavsiyesinde bulunmaktadır.
Bu video, bir kişinin merakını ve soru sorma konusundaki düşüncelerini paylaştığı kısa bir monolog formatındadır. Videoda Aziz Sivaslıoğlu adında bir kişi yer almaktadır.. Videoda konuşmacı, merakını ifade ederek sorular sormanın önemini vurgulamaktadır. "Sorular var kafamda yanıtlarsa gizlidir yatakların arasında bu ne?" gibi sorularla merakını dile getirirken, "Soru sormayan çocuk akıllı olamaz ki" diyerek soru sormanın akıllı olmanın bir parçası olduğunu belirtmektedir.
Zeka gelişimi için doğru beslenme ve fiziksel egzersizler önemlidir. Zeka çok fonksiyonlu olduğundan, teknikler gelişim yönüne göre incelenmelidir
Teens exhibit adult-like thoughts and rational goals. They can make future plans and understand long-range goals. Most teens become legal adults in most states
Otizm, üç yaşından önce başlayan ve ömür boyu süren bir beyin gelişim bozukluğudur. Sosyal etkileşim, iletişim ve sınırlı ilgi alanlarında bozukluklar görülür. Erkeklerde kadınlara göre 4,3 kat daha sık rastlanır. 2022'de görülme sıklığı 44 çocuktan 1'e yükselmiştir
Bu video, "Rehber" adlı bir programda Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümü Otizm Spektrum Bozukluğu Eğitim Ana Bilim Dalı'ndan Prof. Dr. Sezgin Vuran ile yapılan bilgilendirici bir röportajdır. Ayrıca programda klinik psikolog Fatma Turan ve Belçika'dan gelen psikoterapist Melek Keskin de yer almaktadır.. Video, otizm spektrum bozukluğunun tanımı, belirtileri, teşhis süreci ve eğitim hizmetleri hakkında kapsamlı bilgiler sunmaktadır. Program, otizmli çocukların bilişsel becerileri, beslenme alışkanlıkları, stereotipik davranışları ve eğitim ihtiyaçları üzerine odaklanırken, ailelerin çocuklarına nasıl yaklaşması gerektiği ve eğitim merkezleri seçerken dikkat etmeleri gereken noktalar da ele alınmaktadır.. Videoda ayrıca otizm vakalarının artışı, farklı ülkelerdeki (Amerika, Avustralya, Avrupa Birliği, Belçika) otizm oranları, Türkiye'deki eğitim hizmetleri ve kanıt temelli eğitim yöntemlerinin önemi vurgulanmaktadır. İzleyicilerden gelen sorulara verilen yanıtlar arasında 36 aylık bir çocuğun otizm şüphesi ve 10 yaşındaki üstün zekalı otizmli bir çocuğun eğitimine yönelik öneriler de yer almaktadır.
Bu video, çocuklara uzun ve kısa kavramlarını öğretmek için hazırlanmış eğitici bir içeriktir.. Video, çeşitli nesneler üzerinden uzun ve kısa kavramlarını açıklamaktadır. Önce tavşan ve zürafa, ardından ağaçlar, evler, fırçalar, kurşun kalemler, kemik, pantolon, şort ve tırtıllar gibi farklı nesneler üzerinden uzun ve kısa kavramları örneklerle anlatılmaktadır. Video sonunda izleyicilere iki soru sorularak (saç uzunluğu ve boy uzunluğu) konuyu pekiştirmeye çalışılmaktadır.
Bu video, ergenlik dönemini anlatan eğitici bir içeriktir. Konuşmacı, anne-babaların çocuklarının ergenlik dönemindeki değişimlerini anlamalarına yardımcı olmayı amaçlamaktadır.. Video, ergenlik döneminin ne olduğunu açıklayarak başlıyor ve bu dönemde yaşanan bedensel, duygusal ve davranışsal değişimleri detaylı şekilde anlatıyor. Ergenlik döneminde çocukların özgürlük arayışı, arkadaş çevresine olan ilgisinin artması, anne-babalarla ilişkilerinin değişmesi ve düşünce yapısındaki gelişmeler gibi konular ele alınıyor. Video, ergenlik döneminin doğal bir fırtına dönemi olduğunu ve bu süreçte anne-babaların çocuklarının yanında olmaları gerektiğini vurgulayarak sona eriyor.
Bu video, bir konuşmacının dahilik kavramı ve beyin lobları hakkında bilgi verdiği bir eğitim içeriğidir.. Konuşmacı, dahilikin doğuştan gelen bir yetenek değil, herkesin doğuştan gelen ve fark etmeyi bekleyen bir yetenek olduğunu anlatıyor. Video, beş yaşındaki çocukların sekiz yaşından sonra neden daha yavaş öğrenmeye başladığını, uyuşturucuların ve sosyal medyanın beyni nasıl etkilediğini açıklıyor. Ayrıca, beynin sağ ve sol loblarının işlevlerini ve iki lobun iletişimini nasıl bozduğunu anlatıyor. Konuşmacı, insanların beyninin yaratılışına uygun şekilde kullanması gerektiğini ve normal bir insan olmaya çalışmanın daha önemli olduğunu vurguluyor.
Bu video, otizm hakkında bilgilendirici bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, otizm hakkında temel bilgileri aktarmaktadır.. Video, otizmin tanımı ve özellikleriyle başlayıp, otizmli bireylerin davranışsal özellikleri hakkında detaylı bilgiler sunmaktadır. Otizmli bireylerin başkalarıyla iletişim kurma zorlukları, zeka seviyeleri, hamilelik döneminde fol turşusu etmemenin otizm riskini artırması gibi konular ele alınmaktadır. Ayrıca, otizmli bireylerin tekrarlanan davranışları, göz teması kurmama, isim çağrıldığında tepki vermeme gibi karakteristik özellikleri de açıklanmaktadır.
Bu video, eğitim amaçlı bir ders anlatımı formatında sunulmuştur.. Video, büyüme ve gelişme kavramlarını detaylı olarak açıklamaktadır. İlk olarak bu kavramların tanımı ve aralarındaki farklar anlatılmakta, ardından gelişmeyi etkileyen unsurlar (büyüme, öğrenme ve olgunlaşma) açıklanmaktadır. Son bölümde ise bilişsel, duygusal ve sosyal gelişim kavramları ve bunların alt kategorileri (saldırgan, yasaklayıcı ve savunucu, sevindirici duygular) detaylı olarak ele alınmaktadır.
Bu video, insanın sürekli değişim sürecinde olduğunu anlatan eğitici bir içeriktir. Video, nörolojik ve psikolojik açıdan insanın değişimini açıklamaktadır.. Video, insanların film izleme deneyimlerinde ve arkadaşlık ilişkilerinde fark ettikleri değişimlerle başlayıp, beynin milyarlarca nöronla iletişim halinde olduğunu ve yeni bilgiler edinildiğinde yeni bağlantılar oluştuğunu anlatır. Ardından vücuttaki değişimlere değinir ve davranışçılık ekolünden şartlı tepki kavramını açıklar. Son olarak, John B. Watson'un Albert B. bebek üzerinde yaptığı korku şartlandırma deneyini detaylı olarak anlatarak, insanların sürekli bir değişim sürecinde olduğunu gösterir.
Bu video, bir konuşmacının zeka kavramı hakkında bilgi verdiği eğitici bir içeriktir. Konuşmacı, kendi deneyimlerinden de örnekler vererek konuyu anlatmaktadır.. Video, zeka kavramının ne olduğunu ve neden sürekli daha zeki olmak istendiğini sorgulayarak başlıyor. Konuşmacı, zekanın problem çözme becerisi olduğunu vurgulayarak yapay zeka, işlemsel zeka (IQ), duygusal zeka gibi farklı zeka türlerini açıklıyor. Ayrıca, her bireyin farklı zeka kombinasyonlarına sahip olduğunu ve kendi güçlü yönlerini keşfetmesinin önemini vurguluyor. Video, zekanın tek tip olmadığını ve herkesin kendi zeka tiplerine göre gelişmesi gerektiğini anlatarak sona eriyor.
Bu video, bir anne-baba tarafından okul öncesi eğitim setinin detaylı tanıtımını yapan bir ürün inceleme içeriğidir. İlk bölümde anne-baba, ikinci bölümde ise anne ve çocuk birlikte eğitim materyallerini inceliyor.. Video, 48-60 aylık çocuklara yönelik, Milli Eğitim Bakanlığı'nın okul öncesi programına uygun bir eğitim setinin içeriğini ve kullanım alanlarını göstermektedir. Set, anne-baba el kitabı, etkinlik kitapları ve çeşitli materyallerden oluşmaktadır. İçerikte düşünme, problem çözme, dikkat gelişimi, değerler eğitimi, fiziksel aktivite, renkler, şekiller, örüntüler, kodlama ve aile içi etkileşimler gibi konular ele alınmaktadır.. Setlerin içeriğinde su doku, eşleştirme, merak duvarı, trafik ışıkları, labirentler, sil tablolar, kodlama kitapları, özel günler kitapları ve "Deneylerle Eğlenceli Bilim" adlı kitap bulunmaktadır. Ayrıca çocukların bilişsel ve dil gelişimini takip etmek için bir not alma sistemi de bulunmaktadır.