Burdur'un Ağlasun ilçesinde, 1450-1700 m yükseklikte yer alır. Antik Yunan'da Pisidya'nın başkenti olarak bilinir. 9.000 kişilik tiyatrosu ve kendine has kaya mezarlarıyla ünlüdür
Coğrafya, doğal ve beşerî olayları insanla ilişkilendirerek inceleyen bilim dalıdır. Doğal çevre taş küre, su küre, hava küre ve canlılar küresinden oluşur. Coğrafya fiziki ve beşerî coğrafya olmak üzere ikiye ayrılır
İnsanlar doğayı ihtiyaçları doğrultusunda düzenlemişlerdir. Doğal çevre unsurları birbiriyle etkileşim içindedir. Canlılar doğal ortamı değiştirebilir, doğal unsurlar canlıları etkileyebilir
"Coğrafyanın Kodları" kanalında Yunus Hoca tarafından sunulan bu eğitim videosu, 9. sınıf coğrafya dersinin 1. dönem 1. yazılı sınavını test formatında çözmektedir.. Video, coğrafya konularından soru çözümlerini içermektedir. İçerikte coğrafya bölümleri (jeomorfoloji, potamoloji, oseonografya, hidrografya, pedoloji, pedrografi, limnoloji), güneş konumu ve paraleller, gölge oluşumu, elips yörünge, dünyanın hareketi, zaman farkı hesaplamaları ve coğrafyanın ilkeleri gibi konular ele alınmaktadır.. Öğretmen, her soruyu adım adım çözerken görsel çizimler yaparak ve örneklerle açıklamaktadır. Video, ekvator ve kutuplar arasındaki yarıçap farkının nedeni gibi önemli konuları da içermekte ve öğrencilere sınav sonrası eksikliklerini gidermeleri tavsiyesiyle sonlanmaktadır.
Türkiye'nin ortalama yükseltisi 1132 m, üç tarafı denizlerle çevrilidir. Yükselti batıdan doğuya doğru belirgin şekilde artmaktadır. Arazi çok engebeli yapıdadır
Havza, yağış sularının depolandığı ve yüzeysel akışın toplandığı alandır. Havza, yağışı akıma çeviren transfer sistemi olarak düşünülebilir. Jeomorfolojik karakteristikler sabit, hidrolojik karakteristikler zamanla değişir
Bu video, bir öğretmen ve Serkan adlı bir hoca tarafından sunulan 9. sınıf coğrafya dersinin kaydıdır. Öğretmen, öğrencilere coğrafya konularını anlatmaktadır.. Video, 9. sınıf coğrafya dersinin temel konularını ele almaktadır. İlk bölümde doğal sistemler ve coğrafya konusu işlenmekte, doğal ortamların (hava, su, toprak, hidrosfer) özellikleri ve aralarındaki etkileşimler açıklanmaktadır. İkinci bölümde ise coğrafyanın temel ilkeleri (nedensellik, karşılıklı ilgi ve dağılış) detaylı şekilde anlatılmaktadır.. Video ayrıca coğrafyanın doğal ortamlarını (atmosfer, hidrosfer, litosfer, biyosfer) ve bunların incelendiği bilim dallarını (fiziki coğrafya, hidroloji, jeomorfoloji, biyocoğrafya) açıklamaktadır. YGS ve LYS sınavlarına hazırlık amacıyla hazırlanmış olup, coğrafyanın diğer bilim dallarından nasıl yararlandığı da ele alınmaktadır.
Heredotos coğrafya biliminin gelişmesinde önemli katkılarda bulunmuştur. Eratosthenes coğrafya ismini ilk kullanan ve çevre uzunluğunu hesaplayan kişidir. Strabon dünyanın ilk coğrafyacısı olarak kabul edilir. Batlamyus dünyayı en gerçekçi şekilde tasvir etmiş ve yeni model geliştirmiştir
Bu video, bir öğretmenin coğrafya dersi formatında jeomorfoloji konusunu anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, görseller kullanarak interaktif bir şekilde dersi ilerletmektedir.. Video, dünyanın yapısı ve oluşum sürecinden başlayarak jeolojik zamanları, Türkiye'nin jeolojik yapısını, iç kuvvetleri, volkanizma ve depremler konularını kapsamlı şekilde ele almaktadır. İçerik, Big Bang teorisi ve yer kabuğunun yapısından başlayarak, Alfred Wegener'in kıtaların kayma teorisi, dört jeolojik zaman dilimi, ojenik ve epirojenik hareketler, volkanizma türleri ve deprem mekanizmaları gibi konuları içermektedir.. Video özellikle TYT sınavına hazırlık amacıyla önemli soru kalıplarını ve çözüm yöntemlerini içermekte, Türkiye örneği üzerinden Anadolu'nun jeolojik yapısı, dağların oluşumu ve deprem riski gibi konular detaylı olarak açıklanmaktadır. Ayrıca kayaç türleri (magmatik, tortul, metamorfik) ve deprem dalgaları (P-dalgalar, S-dalgalar, yüzey dalgaları) hakkında bilgiler de verilmektedir.
Bu video, bir konuşmacının Burdur kenti'nin jeolojik, iklimsel ve coğrafi özelliklerini anlattığı eğitim içeriğidir.. Video, iki ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde Burdur kenti'nin jeomorfolojik yapısı, polivial ve post-polivial dönemlere ait eski göl depoları, alüvyonlar ve depremsel bir depresyonda yer aldığı açıklanmaktadır. İkinci bölümde ise Türkiye'nin iklim yapısı, özellikle Burdur'un bu iklim içindeki konumu ve coğrafi faktörlerin iklim üzerindeki etkileri ele alınmaktadır.. Videoda ayrıca iklim tayininde planetar faktörlerin yanı sıra yükselti, yeryüzü şekilleri, bakı, orografik uzanış ve denize olan uzaklığın yerel coğrafi faktörlerin önemi vurgulanmaktadır. Türkiye'nin coğrafi faktörlere bağlı olarak kısa mesafelerde iklimsel büyük değişikliklerin meydana geldiği yerlerde, Akdeniz ikliminin kıyı kesimlerinde yaz mevsiminde kuraklık, iç kesimlere gidildikçe ise konveksiyonel yağışlarla bu kuraklığın azaldığı belirtilmektedir. Video, İskender Tepesi'nin tarihi önemi hakkında kısa bir bilgiyle sonlanmaktadır.
Bu video, "Yunus Hoca" olarak hitap edilen bir coğrafya öğretmeninin 9. sınıf öğrencilerine yönelik hazırladığı sınav hazırlık dersidir. Öğretmen, "Coğrafyanın Kodları" adlı bir kanalda eğitim vermektedir.. Videoda, 9. sınıf coğrafya dersinin 1. dönem 1. yazılı sınavına hazırlık yapılmaktadır. İçerik, coğrafyanın temel kavramları (coğrafyanın tanımı, doğal ortamlar), dünya'nın hareketleri ve mevsimlerin oluşumu, coğrafi koordinat sistemi, projeksiyon çeşitleri, antimik hesaplama ve çengel bulmaca gibi konuları kapsamaktadır. Öğretmen, öğrencilerin bilgiyi ezberlemek yerine kendi üretmelerini sağlamak için kodlamalar ve görsel yöntemler kullanmaktadır.. Video, sınav stratejileri hakkında tavsiyeler içermekte ve coğrafya bilim adamlarının eserlerini kodlama yöntemleriyle hatırlatmaktadır. Ayrıca yer bilimi, jeoloji, yer şekilleri, jeomorfoloji, lejant ve coğrafyanın ilkelerinden biri olan dağılış ilkesi gibi konular da ele alınmaktadır.
Bu video, Kangal ilçesinin Sarıpınar köyü sınırlarında görülen şahit kaya veya mantar kaya olarak adlandırılan yer şekillerini inceleyen bir belgesel formatındadır. Videoda jeomorfoloji uzmanı ve yerel bir vatandaş yer almaktadır.. Video, şahit kaya şekillerinin jeomorfolojik açıklamasıyla başlayıp, bu şekillerin oluşum mekanizmalarını iki farklı ihtimalle açıklamaktadır. Ardından yerel bir vatandaş, bu şekillerin 60 yıldır orada olduğunu ve insan eliyle yapılmadığını, Allah tarafından geldiğini anlatmaktadır. Video, bu doğal oluşumların doğal bir şekilde oluştuğunu ve insan eliyle yapılamayacağını vurgulayarak sona ermektedir.
Bu video, bir akademisyen tarafından sunulan jeomorfoloji dersidir. Konuşmacı, İstanbul'da çalışmakta ve Türkiye'nin tektonik jeomorfolojisini detaylı şekilde anlatmaktadır.. Video, Türkiye'nin dört ana tektonik bölgesi (Doğu Anadolu, İç Anadolu, Kuzey Anadolu ve Batı Anadolu) üzerinde yoğunlaşmaktadır. Her bölge için tektonik yapısı, topografik özellikleri ve jeolojik süreçler görsel materyallerle desteklenerek açıklanmaktadır. Özellikle Doğu Anadolu'nun yükselişi, Orta Toroslar'ın morfolojik evrimi, Kuzey Anadolu Fayı'nın yay geometrisi ve Batı Anadolu'nun Helenik Traş dalma-batma zonu gibi konular detaylı olarak ele alınmaktadır.. Dersin içeriğinde Özdemir Hoca, Mehmet Akif Sarıkaya, Atilla Çınar ve Oğuz Göğüş gibi jeoloji uzmanlarının çalışmaları referans olarak kullanılmaktadır. Ayrıca konuşmacının doktora öğrencisi Emrah Özbal ile Journal of Maps'de kabul edilen çalışması da sunumda yer almaktadır. Video, Türkiye'nin farklı bölgelerindeki yıllık yükseliş hızları (Toroslar'da 0,60-0,70 mm, İç Anadolu'da 0,10-0,16 mm, Kuzey Anadolu'da 0,128 mm) gibi karşılaştırmalı veriler de içermektedir.
Bu video, bir televizyon programında sunucu, İlber Hoca ve Celal Abi adlı konuklarla deprem bilimi ve bilimsel yorumların önemini tartışan bir röportajdır. Konuklar arasında jeomorfoloji ve deprem bilimi uzmanları bulunmaktadır.. Programda, İstanbul depremi hakkında farklı bilim insanlarının çelişkili yorumları ele alınmaktadır. Konuklar, bilimsel yorumların ciddiyetini vurgulayarak, bilimsel çalışmaların ve yayınların önemi üzerinde durmaktadır. Celal Abi, Marmara Denizi'nde beş geminin faaliyetine dayanan sismik yansıma verilerini paylaşırken, İlber Hoca jeolojik zaman ve tarihi devirler arasındaki farkları açıklamaktadır. Ayrıca, Türkiye'deki bilimsel eğitim ve araştırma durumu hakkında da görüşler paylaşılmaktadır.
Bu video, coğrafyanın alt dallarını açıklayan eğitici bir içeriktir.. Video, coğrafyanın fiziki ve beşeri coğrafya olarak iki ana alanda ayrıldığını anlatarak başlar. Fiziki coğrafyanın alt dalları olan jeomorfoloji, hidrografya, klimatoloji, matematik coğrafya ve biyocoğrafya detaylı olarak açıklanır. Her bir alt dalın incelediği konular ve bu alanlarda kullanılan diğer bilim dalları hakkında bilgiler verilir. Son olarak beşeri coğrafyanın nüfus, yerleşme ve ekonomik faaliyetler gibi araştırma alanları ele alınır.
Bu video, bir öğretmenin KPSS sınavına hazırlık amacıyla Türkiye'nin jeomorfolojisi ve jeolojik tarihi konusunu anlattığı eğitim içeriğidir. Videoda ayrıca sunucu ve yönetmen Eyüp Abi de yer almaktadır.. Video, Türkiye'nin jeomorfolojisinin önemi, iç ve dış kuvvetlerin etkileri, jeolojik devirler (Paleozoik, Mezozoik, Kainozik, Kuaterner) ve Türkiye'nin masif arazileri hakkında kapsamlı bilgiler sunmaktadır. İçerik, soru-cevap formatında ve dilsiz harita kullanarak interaktif bir şekilde anlatılmaktadır.. Videoda Türkiye'nin genç oluşumlu bir ülke olduğu, deprem riski yüksek olduğu, volkanizma ve jeotermal enerji kaynaklarının fazla olduğu, dağlık ve engebeli bir ülke olduğu, akarsuların hızlı akış hızı ve yüksek enerji potansiyeli olduğu gibi önemli bilgiler verilmektedir. Ayrıca Türkiye'nin önemli masif arazileri (Yıldız, Menteşe, Anamur, Zonguldak, Daday, Devrekani, Kırşehir, Mardin ve Bitlis) tanıtılmakta ve sınavlarda haritalı sorularda sıkıntı yaşamamak için dilsiz harita kullanmanın önemi vurgulanmaktadır.
Bu video, Mersin ve Akdeniz bölgesinin coğrafi özellikleri, ekonomik yapısı ve turizm potansiyeli hakkında bilgi veren eğitici bir içeriktir.. Video, doğa turizminin artan popülerliği ve ekolojik turizmin gelişimiyle başlayıp, Mersin'in turizm potansiyelini ele alıyor. Ardından Akdeniz kıyılarının jeomorfolojisi, delta yapıları ve kıyı özellikleri detaylı olarak anlatılıyor. Daha sonra İcal yöresi, Göksu ırmağı vadisi ve bölgedeki tarım üretimi (muz, kayısı, üzüm) hakkında bilgiler veriliyor. Son bölümde ise Toros Dağları'nın jeolojik oluşumu ve coğrafi özellikleri açıklanıyor.
Bu video, Burdur Depresyonu'nun jeomorfolojik yapısını ve tarihsel gelişimini anlatan bilimsel bir sunumdur.. Video, Burdur Depresyonu'nun jeolojik yapısını, kayaç türlerini ve oluşum sürecini detaylı şekilde ele almaktadır. İçerikte, bölgenin Mesoik, Tersiyer, Neojen ve Kuaterner dönemlerindeki jeolojik evrimi, volkanik unsurlar, faylanma hareketleri ve tektonik yapısı anlatılmaktadır. Ayrıca, Burdur Depresyonu'nun yapısal evrimi, göllerin oluşumu ve Burdur kenti çevresindeki morfolojik üniteler hakkında bilgiler sunulmaktadır. Video, bölgenin jeomorfolojik yapısını anlamak isteyenler için kapsamlı bir kaynak niteliğindedir.
Bu video, bir öğretmenin coğrafya dersi formatında iç kuvvetler ve jeomorfoloji konularını anlattığı eğitim içeriğidir.. Video, iç kuvvetlerin üç ana başlığı olan orojenez (dağ oluşumu), epirojenez (kıta oluşumu) ve volkanizma konularını detaylı şekilde ele almaktadır. Öğretmen, Türkiye örneği üzerinden kıvrımlı dağlar, kırık dağlar, batoli, kubbe, lakolit gibi volkanik oluşumları ve volkanik malzemeleri açıklamaktadır. Ayrıca, Türkiye'deki volkanik araziler (Doğu Anadolu, İç Anadolu) ve dünya genelindeki volkanizma dağılımı haritalar üzerinden gösterilmektedir.. Video, TYT sınavına hazırlanan öğrenciler için önemli kavramları ve soru çözüm tekniklerini içermektedir. Öğretmen, görsel materyaller kullanarak konuları pekiştirmekte ve sınavlarda çıkabilecek önemli bilgileri sunmaktadır. Video, depremlerle devam edeceğini belirterek sona ermektedir.