• Buradasın

    Hidroloji

    Özetteki ilgi çekici içerikler

    • Taşkın Kontrolü ve Hidrolojisi Dersi Final Ödevi Çözümü

      Bu video, bir eğitim öğretim yılında taşkın kontrolü ve hidrolojisi dersinin final ödevinin ikinci sorusunun çözümünü gösteren bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, Excel dosyası kullanarak adım adım çözüm sürecini anlatmaktadır.. Videoda, hazneden çıkan hidrografın debi değerlerinin hesaplanması, hidrografının bir diğerini ve görülme zamanının belirlenmesi ve depolama-debi karakteristik grafiğinin kullanımı konuları ele alınmaktadır. Konuşmacı, Excel'de tablo oluşturma, debi değerlerinin hesaplanması, birim dönüşümleri ve grafik oluşturma adımlarını göstermekte, ardından depolama-debi karakteristik grafiği kullanarak çıkan debi değerlerinin nasıl bulunacağını açıklamaktadır.

      • youtube.com
    • 9. Sınıf Coğrafya Dersi: Doğal Sistemler ve Coğrafya İlkeleri

      Bu video, bir öğretmen ve Serkan adlı bir hoca tarafından sunulan 9. sınıf coğrafya dersinin kaydıdır. Öğretmen, öğrencilere coğrafya konularını anlatmaktadır.. Video, 9. sınıf coğrafya dersinin temel konularını ele almaktadır. İlk bölümde doğal sistemler ve coğrafya konusu işlenmekte, doğal ortamların (hava, su, toprak, hidrosfer) özellikleri ve aralarındaki etkileşimler açıklanmaktadır. İkinci bölümde ise coğrafyanın temel ilkeleri (nedensellik, karşılıklı ilgi ve dağılış) detaylı şekilde anlatılmaktadır.. Video ayrıca coğrafyanın doğal ortamlarını (atmosfer, hidrosfer, litosfer, biyosfer) ve bunların incelendiği bilim dallarını (fiziki coğrafya, hidroloji, jeomorfoloji, biyocoğrafya) açıklamaktadır. YGS ve LYS sınavlarına hazırlık amacıyla hazırlanmış olup, coğrafyanın diğer bilim dallarından nasıl yararlandığı da ele alınmaktadır.

      • youtube.com
    • English Channel Overview

      Separates England's southern coast from France's northern coast. Area of 29,000 square miles, smallest European continental shelf sea. Current name likely derived from Dutch sea atlases of late 16th century

      • britannica.com
    • İstanbul'un Su Kaynakları ve Gelişimi

      İstanbul yüzeysel su kaynaklarından beslenmektedir. Artan su talebi için farklı havzalardan su temin edilmektedir. Toplam yıllık su tüketimi 1 milyar 795 milyon metreküptür

      • iski.istanbul
    • Türkiye'nin Akarsuları ve Özellikleri

      Akarsuların akış hızları yüksek, rejimleri düzensiz ve debileri düşüktür. Hidroelektrik enerji potansiyeli yüksek ve ulaşım için uygun değildir. Kızılırmak en uzun, Fırat ise en uzun ülke dışı akarsudur

      • cografyahocasi.com
    • Su Havza Sınırlarının Belirlenmesi Eğitimi

      Bu video, bir eğitim içeriği olup, izleyicilere su havza sınırlarının nasıl belirleneceğini adım adım göstermektedir.. Video, çıkış noktası belli olan bir bölgenin su havza sınırlarının belirlenmesi sürecini üç farklı program kullanarak anlatmaktadır. İlk olarak Google Earth Pro ile çıkış noktası belirlenir, ardından Global Map programı ile yükselti haritası oluşturulur ve son olarak WMS programı ile akış birikim çizgileri ve havza sınırları belirlenir. Video, bir serinin parçası olup, bir sonraki bölümde bu belirlenen havza sınırlarına göre hidrografın nasıl elde edileceği anlatılacağı belirtilmektedir.

      • youtube.com
    • Taşkın Kontrolü ve Hidroloji Dersi Final Ödevi Çözümü

      Bu video, bir eğitim öğretim yılında verilen taşkın kontrolü ve hidroloji dersinin final ödevinin çözümünü anlatan bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, 13 Haziran 2020 tarihinde ödevin çözümünü Excel programında nasıl yaptığını göstermektedir.. Videoda, bir su akışı problemi üzerinden yapılan hesaplamalar adım adım anlatılmaktadır. Konuşmacı, y+1 formülü kullanarak kesit değerlerini hesaplamakta, delta zaman aralıklarında (2, 4, 6, 8, 10, 12, 14, 16, 18, 20 saat) su akışını analiz etmektedir. Ayrıca, maksimum su akışı (345,60 m/s), minimum su akışı (145,60 m/s) ve sönümlenme süresi (4 saat) gibi önemli değerleri de açıklamaktadır. Video, ikinci soruya geçiş yaparak devam etmektedir.

      • youtube.com
    • Netcat 7 ile Taşkın Analizi Özellikleri

      Bu video, Netcat 7 yazılımının taşkın analizi özelliklerini tanıtan bir eğitim içeriğidir.. Video, taşkın debilerinin farklı yağış frekanslarında hesaplanması, taşkın analizlerinin gerçekleştirilmesi ve gerekli hidrolik bilgilerin tanımlanması konularını ele almaktadır. Netcat 7'nin en kesitlerin düzenlenmesi, taşkın alanı üzerinden analizlerin yapılması ve taşkın debisine göre en kesitlerdeki taşkın sınırının dinamik olarak izlenmesi gibi özellikleri detaylı olarak anlatılmaktadır.

      • youtube.com
    • Lake Huron Overview

      Lake Huron is one of five Great Lakes shared by Ontario and Michigan. Surface area is 23,007 square miles, making it third-largest freshwater lake. Contains 30,000 islands and is 577 feet above sea level. Maximum depth reaches 125 fathoms, average depth is 32 fathoms

      • en.wikipedia.org
    • Earth's Water Distribution and Resources

      Earth's total water volume is 1.386 billion km³, with 97.5% being salt water. Freshwater accounts for nearly 1% of total water, with salinity below 0.35‰. Earth's oceans cover 70.8% of Earth's surface, making it appear blue from space

      • en.wikipedia.org
    • Her Gün Bir Soru: Yağmur Suları Nereye Gider?

      Bu video, "Her Gün Bir Soru" formatında hazırlanmış bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, günlük bir soru kitabını okuyarak izleyicilere bilgi vermektedir.. Video, yağmurun oluşumu ve yağmur sularının nereye gittiği konusunu ele almaktadır. İçerikte yağmurun buharlaşma sonucu oluştuğu, havada su damlaları oluşturduğu ve ağırlaşınca yağmur yağdığı anlatılmaktadır. Ayrıca yağmur sularının buharlaşması, toprak tarafından emilmesi, yeraltı kaynaklarına dönüşmesi, göller ve bataklıklar oluşturması ve akarsulara karışması gibi süreçler açıklanmaktadır. Video, günümüzde yağmur sularının toplanmasının enerji tasarrufu sağladığı bilgisiyle sonlanmaktadır.

      • youtube.com
    • Mississippi River Overview

      The Mississippi River flows 2,340 miles from Lake Itasca to the Gulf of Mexico. It is the world's fourth-largest river by discharge flow. The river's watershed covers 1,151,000 square miles across 32 states

      • en.wikipedia.org
    • C-Space Uygulamasında Hidrolojik Modelleme Eğitimi

      Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan C-Space uygulamasında hidrolojik modelleme tekniklerini anlatan kapsamlı bir eğitim içeriğidir.. Video, Model 11 modelinin oluşturulması sürecini adım adım göstermektedir. İçerikte Arc Toolbox kullanımı, DEM katmanı ile çalışma, fill aracı ile boşluk doldurma, flow direction, flow accumulation, basin (havza) oluşturma, ağırlık katmanı ve akarsu hiyerarşisi gibi hidrolojik analiz adımları detaylı olarak anlatılmaktadır. Ayrıca, akarsu havzası oluşturma için gerekli katmanların nasıl oluşturulacağı, bağlanacağı ve düzenleneceği gösterilmektedir.. Eğitim, tez yazımı için de kullanılabilecek teknikleri içermekte ve "Model B ile En Uygun Yer Seçim Analizi" konusuna geçiş yaparak sona ermektedir. Video boyunca ETO (Erosion Tolerance) değerlerinin görüntülenmesi ve bazı araçların boşlukları kırmızı şekilde göstermesi gibi detaylar da paylaşılmaktadır.

      • youtube.com
    • Zemzem Suyunun Kaynağı Hakkında Bilimsel Açıklama

      Bu video, bir hocanın Zemzem suyunun kaynakları hakkında bilimsel açıklamalar yaptığı bir röportaj formatındadır. Hoca, suudi jeoloji kurumunda çalışmış ve Zemzem suyu hakkında bilimsel çalışmalar yapmış bir uzman olarak görünmektedir.. Video, Zemzem suyunun manevi ve bilimsel kaynaklarını ele almaktadır. Hoca, Zemzem suyunun coğrafi ve hidrolojik çevrimi hakkında detaylı bilgiler vererek, Kızıldeniz'den gelen buharlaşan suların Taif bölgesinde yağış haline gelip, yeraltı suyuna dönüşerek Mekke'ye ulaşmasını açıklamaktadır. Ayrıca Zemzem kuyusunun altından gelen üç farklı çatlaktan beslendiği ve bunların Hacer-i Esved, Sefa ve Merve tepelerinden geldiği belirtilmektedir. Video, Zemzem suyunun Mezopotamya ile hiçbir ilgisi olmadığını vurgulayarak sona ermektedir.

      • youtube.com
    • İnşaat Mühendisliği Bölümü Ders Dışı Semineri: Su Mühendisliği Uygulamaları

      Bu video, İnşaat Mühendisliği Bölümü'nde Redvan Hoca tarafından sunulan bir ders dışı semineridir. Redvan Hoca, İslami Azad Üniversitesi'nden mezun, İstanbul Teknik Üniversitesi'nde doktora yapmış ve su kaynakları, hidroloji mühendisliği ve rezervuar mühendisliği alanlarında çalışmalar yapmış bir akademisyendir.. Seminer, su kaynaklarının önemi, su döngüsü, taşkınların oluşumu ve türleri, taşkınların barajlara etkileri, rezervuar akışları ve termal tabakalaşma konularını kapsamaktadır. Sunum, suyun dünya üzerindeki dağılımı ve kullanımından başlayıp, taşkınların ekonomik, çevresel ve can kayıpları açısından zararlarını, barajların sediment taşınımı ve hidrolik koşullardaki değişikliklerle karşılaştığı sorunları detaylı şekilde ele almaktadır.. Seminerin son bölümünde, Köyceğiz Gölü üzerinde yapılan taşkın modelleme çalışmaları örnek gösterilmiş ve sunum sonrası soru-cevap oturumunda taşkın risk yönetimi, disiplinlerarası projeler ve Kanal İstanbul projesinin su kaynaklarına etkileri gibi konular ele alınmıştır.

      • youtube.com
    • Meteoroloji ve Hidroloji Alanında Veri Yönetimi Röportajı

      Bu video, İstanbul Teknik Üniversitesi Meteoroloji Mühendisliği Bölümü öğretim üyesi Dr. Deniz Demirhan'ın Devlet Su İşleri Bölge Planlama Biriminden meteoroloji mühendisi Hakan Kırmızıgül ile yaptığı bir röportajdır.. Röportajda öncelikle meteoroloji ve hidroloji alanlarında veri yönetimi konusu ele alınmakta, ardından meteoroloji mühendisliği mesleği hakkında bilgiler paylaşılmaktadır. Hakan Kırmızıgül, 1998'den beri Devlet Su İşleri'nde çalıştığını ve meteoroloji mühendisliğinin yazılım ve veritabanı yönetimi konusundaki önemini anlatırken, Dr. Demirhan ise meteoroloji mühendisliği öğrencilerine ve adaylarına yönelik tavsiyelerde bulunmaktadır.. Videoda ayrıca akım gözlem istasyonlarından gelen günlük 1,5 milyon verinin nasıl yönetildiği, Access ve Oracle gibi veritabanlarının kullanımı, TÜBİTAK projesi kapsamında Bahçeşehir Üniversitesi ile birlikte geliştirilen "Su Veritabanı" projesi ve öğrencilerin okulda aldıkları bilgileri eleştirisel düşünerek kullanmaları, otomotik derslere bağlı kalmamaları ve coğrafi bilgi sistemleri gibi modern teknolojileri öğrenmeleri gerektiği vurgulanmaktadır.

      • youtube.com
    • Yeraltı Sularının Derlenmesi (Kaptajı) Hesaplama Eğitimi

      Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan yeraltı sularının derlenmesi (kaptajı) konusunda eğitim içeriğidir. Ramazan ayında çekilmiş olan videoda, eğitmen öğrencilere drenaj sistemlerinin nasıl hesaplanacağını adım adım göstermektedir.. Videoda, serbest yüzeyli bir akiferden çift taraftan beslemeli yeraltı suyunun temin edilmesi için drenaj sisteminin projelendirilmesi anlatılmaktadır. Eğitmen, 90 litre/saniye iletim debisi olan bir bölgede, her iki koldan 30 litre/saniye ve 60 litre/saniye debisi elde etmek için drenaj hendeklerinin çaplarını ve boylarını hesaplamaktadır.. Video boyunca formüller hatırlatılarak, maksimum çap (dmax), drenaj hendeklerinin boyu (l) ve hidro iletkenlik (k) değerlerinin nasıl hesaplanacağı detaylı olarak anlatılmaktadır. Ayrıca, farklı kol sayıları oluşturmanın mümkün olduğu, ancak önemli olanın bölerek elde etmek istediğiniz debi için kaç metre gerektiğini belirlemek olduğu vurgulanmaktadır.

      • youtube.com
    • İnsan-Doğa Etkileşimi ve Ekstremler Eğitim Videosu

      Bu video, bir öğretmen tarafından sunulan eğitim dersi formatında hazırlanmıştır.. Video iki ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde insan-doğa etkileşimi kapsamında doğal kaynakları kullanarak yapılan önemli eserler (Japonya'daki Suma şehri, Hollanda'daki polder kıyıları ve Manş Tüneli) ele alınmaktadır. İkinci bölümde ise ekstremler konusu işlenmekte, ekstremlerin üç gruba (klimatolojik, jeolojik-jeomorfolojik ve hidrolojik) ayrıldığı ve dünyadaki en yüksek sıcaklık örnekleri anlatılmaktadır.. Videoda ayrıca Türkiye'deki en yüksek sıcaklık rekoru (14 Ağustos 1993'te Mardin Kızıltepe'de 48,80°C) paylaşılmakta ve Doruk ile Emre'nin yurtdışına gittiği bir soru çözümü yapılmaktadır.

      • youtube.com
    • Akarsular Hakkında Eğitim Videosu

      Bu video, bir öğretmen ve Çağrı Hoca adlı bir kişinin yer aldığı eğitim içeriğidir. Konuşmacılar, akarsu konusunu detaylı bir şekilde anlatmaktadır.. Video, akarsuların temel kavramlarını açıklamaktadır. Akarsuların kaynağı, ağzı, orta çığır, hafıza, su bölümü çizgisi, vadi gibi temel terimler tanımlanmaktadır. Ayrıca açık ve kapalı havzalı akarsular, akarsuların akımı ve etkileyen faktörler (yağış miktarı, kayaçların özelliği, sıcaklık, yeraltı su kaynakları, yer şekilleri, yatak genişliği, insan faktörü, bitki örtüsü) ele alınmaktadır. Son olarak, akarsuların düzenli ve düzensiz rejimlere sahip olabileceği ve bunların Türkiye'deki akarsular üzerindeki etkileri açıklanmaktadır.

      • youtube.com
    • Yağış Oluşumu ve Su Döngüsü

      Bu video, yağış oluşumunun doğal sürecini açıklayan eğitici bir içeriktir.. Video, yağış oluşumunun temel aşamalarını adım adım anlatmaktadır. Kara atmosferdeki su buharının soğuyarak su damlacıklarına dönüşmesi, bu damlacıkların birleşerek bulutları oluşturması, bulutlardaki damlacıkların yerçekimi etkisiyle yere düşmesi ve son olarak yağmur damlalarının toprakla temas ederek buharlaşma sürecine girmesi süreci açıklanmaktadır. Video, yağış oluşumunun su döngüsünün bir parçası olduğunu ve doğanın dinamik ve sürekli bir süreci olduğunu vurgulamaktadır.

      • youtube.com
  • Yazeka sinir ağı makaleleri veya videoları özetliyor