Bu video, Türkiye'deki eğitim sistemindeki liseye yerleştirme sorunlarını ele alan bir haber veya yorum programıdır. Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk'un açıklamaları ve çeşitli siyasi partilerin (CHP, İyi Parti, Vatan Partisi) bu konudaki görüşleri aktarılmaktadır.. Video, eğitim öğretim yılının başlamasına rağmen hala binlerce öğrencinin liseye yerleşemediği sorununu ele alıyor. Özellikle tercih etmek istemediği okullara yönlendirilen öğrenciler ve ihtiyaç fazlası imam hatip liseleri konusu üzerinde duruluyor. Siyasi figürler, bu sorunun çözümü için imam hatip liselerinin düz liselere dönüştürülmesi ve eğitimde fırsat eşitsizliğinin giderilmesi çağrısında bulunuyor.
Kartal Anadolu İmam Hatip Lisesi 480,5643 taban puanla birinci oldu. Mahmut Sami Ramazanoğlu Anadolu İmam Hatip Lisesi 475,2592 puanla ikinci sırada
"Akıl Oyunu" adlı programda sunucu, Harun Kayacı, Selim Kotil, Erol Mütercimden ve Prof. Dr. Haydar Baş gibi konuklar arasında geçen bir sohbet programıdır. Konuşmacılar arasında strateji uzmanı, akademisyen ve eğitimci bulunmaktadır.. Program, Türkiye'deki eğitim sistemi, gençlik sorunları ve Türk kimliği üzerine odaklanmaktadır. Özellikle imam hatip liselerinin kapatılması, normal liselerde Kur'an dersinin zorunlu hale getirilmesi, Atatürk'ün İslam anlayışı ve Türkiye'nin Irak stratejisi gibi konular tartışılmaktadır. Konuşmacılar, eğitim sisteminin ezberciliğe dayalı olduğunu ve gençlere manevi değerlerin öğretilmesinin önemini vurgulamaktadır.. Programda ayrıca Türkiye'nin parçalanma riski, Atatürk'ün milliyetçi, dindar ve anti-emperyalist kimliği, İslam'daki mezheplerin benzerlikleri ve Türkiye'nin Sünni-Şii çatışmalarına yaklaşımı gibi konular da ele alınmaktadır. Konuşmacılar, Türkiye'de yetiştirilmek istenen gençlerin beş temel değere sahip olması gerektiğini (ulusalcı, dindar, milliyetçi, anti-emperyalist ve Atatürk'e sadık) vurgulamaktadır.
Bu video, Türkiye İmam Hatipliler Vakfı Başkanı Abdullah Ecevit Teksöz ile yapılan bir röportajdır. Röportajda, yerleştirme sonuçlarının açıklanmasıyla birlikte imam hatip liselerine girecek öğrenciler hakkında bilgiler paylaşılmaktadır.. Röportajda, yerleştirme sonuçlarının değerlendirilmesi, imam hatip liselerinin kontenjanlarının doluluk durumu ve ek yerleştirme süreçleri ele alınmaktadır. Ecevit Teksöz, imam hatip liselerinin Türkiye'nin geleceği için önemli bir rol oynadığını, hem dini hem de fen bilimleri eğitimi sunduğunu vurgulamaktadır. Ayrıca, imam hatip liselerinin Türkiye'de 1.500 civarında olduğu, 3.500 civarında ortaokul bulunduğu ve bu yıl 150 bin yeni öğrenci katıldığı bilgisi paylaşılmaktadır.
Bu video, İmam Hatip Akademi kanalında bir öğretmen tarafından sunulan eğitim içeriğidir. Öğretmen, Anadolu İmam Hatip liselerinde okutulan seçmeli tefsir okumaları dersinin yazılı çalışma sorularını çözmektedir.. Video, Kur'an-ı Kerim hakkında temel bilgileri içeren klasik sorularla başlayıp, boşluk doldurma, doğru-yanlış ve test soruları şeklinde ilerlemektedir. İçerikte Kur'an'ın tanımı, ilk vahiy, son mukabele, çoğaltılması, isimleri, tevil ve meal kavramları, hayatımızdaki yeri, mucizenin şartları, evrenselliği ve tefsir ilmi gibi konular ele alınmaktadır.. Videoda ayrıca Kur'an-ı Kerim'in tarihi, ilk hareke koyma işleminin Ebu'l-Esved et-Duali tarafından yapıldığı, mushaf haline toplanmasının Hz. Ebubekir zamanında gerçekleştiği ve çoğaltılmasının Hz. Osman döneminde gerçekleştiği gibi bilgiler de paylaşılmaktadır. Kur'an'ın en büyük müfessiri Hz. Muhammed olduğu ve ele aldığı ana konuların ibadet ve ahlak olduğu vurgulanmaktadır.
İzmir'de 40'tan fazla Anadolu İmam Hatip Lisesi bulunmaktadır. Liseler Karabağlar, Bornova, Bayraklı, Konak ve diğer ilçelerde yer almaktadır. Çoğu lise kız ve erkek öğrenci kabul etmektedir
Bu video, Akademi İstanbul'un tanıtımını yapan bir reklam filmidir. Videoda Mine adlı bir öğrenci ve kurumun çeşitli faaliyetleri hakkında bilgiler verilmektedir.. Video, Akademi İstanbul'un 2009 yılında Prof. Dr. Ahmet Ağır Akça tarafından kurulduğunu ve yurtdışı eğitim danışmanlığı hizmeti sunduğunu anlatmaktadır. Kurum, Türkiye'nin en büyük Arapça dil eğitim merkezi olarak faaliyet göstermekte, Arapça ve İngilizce eğitimleri vermektedir. Ayrıca, imam hatip liselerinde Arapça öğretimini geliştirme projeleri, Arapça bilgi ve etkinlik yarışmaları gibi sosyal faaliyetler de gerçekleştirmektedir. Video, kurumun eğitim kalitesi, fiziki imkanları ve projeleri hakkında detaylı bilgiler sunmaktadır.
Bu video, Önder İmam Hatip Liseleri Mezunları ve Mensupları Derneği'nin 55 yıllık tarihini anlatan bir belgesel formatındadır. Konuşmacı, derneğin kuruluşundan günümüze kadar olan süreci anlatmaktadır.. Video, İslam medeniyetinin yükselişinden başlayarak 1950'lerde imam hatip okullarının tekrar açılması, 1971 ve 1980 darbelerinde karşılaştıkları zorluklar ve 1997'deki "postmodern darbe" sonrası yaşanan mağduriyetlerin anlatımıyla devam ediyor. 2002 seçimleri sonrası yaşanan normalleşme süreci ve derneğin günümüzde 700 imam hatip lisesi, 100 imam hatip ortaokulu ve 750 bin öğrenciyi kapsayan geniş bir yapıya sahip olması anlatılıyor. Video, Önder'in geleceğin önderlerini yetiştirmeye devam edeceği vurgusuyla sonlanıyor.
Bu video, Yusuf Sami İmam Hatip Lisesi ve Osman Esat Efendi İmam Hatip Ortaokulu müdürlerinin imam hatip liselerinin önemi ve başarıları hakkında bilgi verdiği bir tanıtım içeriğidir.. Video, imam hatip liselerinin hem kariyer hem de karakter eğitimi verdiğini vurgulayarak başlıyor. Yusuf Sami İmam Hatip Lisesi'nin YKS sınavındaki başarıları, bursluluk sınavı sonuçları ve proje okulu statüsü anlatılıyor. Osman Esat Efendi İmam Hatip Ortaokulu'nun ise kültürel, sanatsal ve akademik faaliyetleri, LGS sınavındaki başarıları ve mezunlarının yükseköğrenime yerleşme durumları paylaşılıyor. Ayrıca imam hatip liselerinin yanlış algılanan yönleri ve bu okulların mezunlarının yükseköğrenimde herhangi bir engel olmadan herhangi bir mesleğe yönelme imkanı olduğu vurgulanıyor.
Merkezefendi'de Erbakır, Yaşar Kımıl ve AYDEM Fen Liseleri bulunuyor. Babadağ'da Ahmet Nazif Zorlu Fen Lisesi mevcut. Çivril'de Şevkiye Özel Fen Lisesi yer alıyor. Tavas'ta Özay Gönlüm Fen Lisesi bulunuyor. Acıpayam'da Cumhuriyet Fen Lisesi mevcut
Ortaokula dayalı, üç yıllık eğitim veren genel liseler. Anadolu liseleri yabancı dille eğitim veren, dört yıllık kurumlar. Fen liseleri matematik ve fen bilimlerinde yetenekli öğrenciler yetiştirir. Anadolu öğretmen liseleri öğretmen yetiştiren kurumlara öğrenci hazırlar. Anadolu güzel sanatlar liseleri yaratıcı yetenekleri geliştirir
"İşte Sancak" adlı televizyon programında, Prof. Dr. Muhammed Nurdoğan, Zeynep Karahan (AK Parti milletvekili), Dilek Akagün Yılmaz (CHP Uşak Milletvekili), Önder Yılmaz (Eğitim-İş Sendikası Genel Eğitim Sekreteri) ve diğer konuklar yer almaktadır.. Program, imam hatip liselerinde Osmanlıca dersinin zorunlu hale getirilmesi kararını ve eğitim şurası'nın aldığı diğer kararları ele almaktadır. Konuşmacılar arasında Osmanlıca'nın eğitimde yer alması, Türk dilinin gelişimi, Harf Devrimi, Cumhuriyet değerleri ve eğitim sisteminin dinle ilişkisi gibi konular tartışılmaktadır. Program, Osmanlıca dersi tartışmasından başlayıp, eğitim politikaları, din eğitimi ve üniversitelerdeki baskı sorunlarına kadar geniş bir yelpazede konuları kapsamaktadır.. Programda ayrıca 4+4+4 sistemi, imam hatip liselerinin artması, din kültürü ve ahlak dersi, kılık kıyafet yönetmeliği ve türban kullanımı gibi eğitim sistemindeki güncel sorunlar da ele alınmaktadır. Konuşmacılar arasında eğitim şurası kararlarının kamusal bir karar alma mekanizması olmadığı ve %94'ü sivil unsurlardan (%6'ı kamudan) oluşan bir yapıda alınan kararlar olduğu vurgulanmaktadır.
Ankara'da 40'tan fazla Anadolu İmam Hatip Lisesi bulunmaktadır. Liseler Yenimahalle, Keçiören, Çubuk, Kızılcahamam ve diğer ilçelerde yer almaktadır. Çoğu lise kız ve erkek öğrenci kabul etmektedir
İmam Hatip Liselerinde bütüncül eğitim yaklaşımı benimsenmektedir. Proje 2023-2024 eğitim yılında 9. sınıf öğrencilerine yöneliktir. Program çeşitliliği uygulayan 21 Anadolu İmam Hatip Lisesi hedeflenmektedir
Bu video, bir konuşmacının eğitim sistemindeki din eğitimi konusundaki eleştirilerini içeren bir konuşmadır.. Konuşmacı, okul formatlarının 200 yıldır aynı kaldığını belirterek başlıyor ve özellikle imam hatip liselerindeki din dersi saatlerinin yüksekliğini vurguluyor. Konuşmacı, din eğitiminin dayatılması, seçmeli derslerin zorunlu hale getirilmesi, alevilik müfredatta yer almayışı ve okul güvenliği konularını ele alıyor. Ayrıca, okullarda mescit açılması, laboratuvar ve kütüphane açılmaması gibi konulara değiniyor ve vergi ödeyen vatandaşların haklarının ihlali konusunda eleştiri yapıyor.
Bu video, bir televizyon programında sunucu ve konuklar arasında geçen bir tartışmayı içermektedir. Programda Gülşen adlı şarkıcının imam hatip liseleri hakkında sarf ettiği sözler nedeniyle açılan dava ve mahkeme süreci ele alınmaktadır.. Video, Gülşen'in imam hatip liseleri hakkında söylediği sözler nedeniyle açılan dava ve mahkeme sürecini anlatmaktadır. İmam hatip lisesi mezunu Furkan Değirmenci'nin 1500 TL'lik manevi tazminat davası açtığı, ancak mahkemenin bu davayı reddettiği belirtilmektedir. Programda ayrıca Gülşen'in sahne kıyafetleri polemiği, yurtdışına taşınması ve Londra'da yeni bir stüdyo kiralaması gibi konular da ele alınmaktadır. Video sonunda sunucu, diğer bir program hakkında kişisel eleştirilerde bulunmaktadır.
Bu video, Akademi kanalında yayınlanan, Milli Eğitim Bakanlığı'nın açıköğretim imam hatip liseleri hakkında bilgi veren bir eğitim içeriğidir.. Video, açıköğretim imam hatip liselerinden mezun olma şartları, mezuniyet süreci ve mezuniyet sonrası haklar hakkında detaylı bilgiler sunmaktadır. İçerikte mezuniyet için gerekli kredi miktarları, dönem şartları, mezuniyet yazısının ve diplomanın nasıl alınacağı, diploma kaybı durumunda yapılması gerekenler ve üniversite başvurularında dikkat edilmesi gereken hususlar gibi konular ele alınmaktadır. Video, öğrencilerin sıkça sorduğu soruları yanıtlayarak açıköğretim imam hatip liseleri hakkında kapsamlı bir rehber niteliğindedir.
Bu video, Türkiye İmam Hatipliler Vakfı Başkanı Bülent Ecevit Öksüz'ün imam hatip liselerinin tercih durumu hakkında yaptığı açıklamaları içermektedir.. Video, TEOG tercihlerinin açıklandığı ve öğrencilerin liselere yerleştiği dönemde imam hatip liselerinin tercih artışını ele almaktadır. Son yıllarda katsayının kalkmasıyla birlikte öğrenci sayısında büyük artış yaşanan imam hatip liseleri, son tercih döneminde de büyük ilgi görmüştür. Öksüz, 17 Ağustos tarihinde başlayacak nakil sürecinde imam hatip liselerinin tercih noktası olacağını ve boş kalan kontenjanların doldurulacağını belirtmektedir.
Bu video, İmam Hatip Liseleri Derneği'nin bir iftar yemeği etkinliğinin kaydıdır. Videoda Kızılay başkanı Mehmet Genç ve yönetim kurulu üyeleri de yer almaktadır.. Videoda, İmam Hatip Liseleri Derneği'nin her akşam farklı okullardaki öğrencilere iftar yemeği verdiği belirtilmektedir. Başlangıçta sadece 15-20 kişilik bir gruba yemek verileceği planlanmıştı, ancak Kızılay'ın desteğiyle bu yemek okul bahçesinde pansiyonda kalan öğrenciler ve İmam Hatip Derneği'nden gelen öğrencilerle birlikte geniş katılımlı bir etkinliğe dönüştürülmüştür. Video, yemek yeme sahnesiyle sona ermektedir.