İsis'in "peçesini" açmak, dış dünyadaki varlıkları kavramanın imkansızlığını gösterir. Varlık akıllardan, akıllar ilahi akıldan sudur ederek meydana gelmiştir. İnsan nefsi, akli varlık zincirinin son halkasıdır
Bu video, bir kişinin taşların enerjileri ve kullanım alanları hakkında bilgi verdiği bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, taşların evdeki negatif enerjiyi alıp pozitife çevirmesi, nazar koruması ve bereket artırması gibi özelliklerini anlatmaktadır.. Video, 2021 yılında evlerde hangi taşların kullanılması gerektiği sorusuna cevap vermektedir. Konuşmacı, hayat ağacı adı verilen taşların nasıl kullanılacağını, ametist, yeşim ve strin gibi taşların özelliklerini ve bunların evdeki negatif enerjiyi alması, nazar koruması ve bereket artırması gibi faydalarını açıklamaktadır. Ayrıca, İbn Sina'nın taşların enerjileri hakkında yazdığı kitaptan bahsedilmektedir.
Kimya çalışmaları tarih öncesi devirlerde metal işleri ve çanak çömlek yapımı olarak başladı. İlk metal işlemeciliği M.Ö. 3400'lerde Mezopotamya ve Mısır'da görüldü. Simya M.Ö. 3. yüzyılda İskenderiye Okulu'nda ortaya çıktı. İlk yazılı simya eserleri M.S. 100'lere aittir
Bu video, bir konuşmacının felsefe ve İslam inançları arasındaki farkları açıklayan bir sohbet formatındadır.. Konuşmacı, Aristo, Eflatun, İbni Sina ve Farabi gibi filozofların "mümkün görmüyorlar" ifadesinin İslam inancına göre ne anlama geldiğini açıklamaktadır. Filozofların göklerin, yıldızların ve gezegenlerin yok edilmesini mümkün görmemesi, bunların kendi kendine var olduğunu ve Allah'ın bunları yok edemeyeceğini düşünmelerine neden olmaktadır. Konuşmacı, İslam inancına göre her şeyin yaratılmış olduğunu, Allah'ın ezeli olduğunu ve diğer her şeyin sonradan yaratıldığını vurgulayarak, filozofların bu görüşlerinin İslam inancına aykırı olduğunu belirtmektedir.
İbn Sina 980'de Buhara'da doğdu, 1037'de Hemedan'da öldü. İbn Tufeyl 1106'da Gırnata'da doğdu, 1186'da Merakeş'te öldü
İslam felsefesi 8-12. yüzyıllar arasında gelişmiştir. Hint-İran ve Yunan felsefesinden etkilenmiştir. Batı felsefesini etkileyerek önemli bir köprü görevi yapmıştır. Arapça, İslam felsefesinin temel ifade diliydi
İbn Sina 980'de Buhara'da doğdu, 1037'de Hemedan'da öldü. İbn Tufeyl 1106'da Gırnata'da doğdu, 1186'da Merakeş'te öldü
"Sözün Özü" programında İbrahim Halil Üçer, Ömer Türker ve İstanbul Şehir Üniversitesi İslam İlimleri Fakültesi öğretim üyesi Özgür Kava ile İslam siyaset düşüncesi konusu ele alınmaktadır.. Video, İslam siyaset düşüncesi kavramının tanımı, bu alandaki literatürün yapısı ve günümüzdeki durumu üzerine kapsamlı bir sohbet sunmaktadır. Konuşmacılar, İslam siyaset düşüncesinin fıkıh, kelam, tasavvuf, ahlak, felsefe gibi İslam ilimlerindeki gelişimini kronolojik olarak inceleyerek, Farabi, İbn Sina, İbni Haldun gibi önemli düşünürlerin teorilerini ele almaktadır. Ayrıca şeriat-siyaset ilişkisi, din-devlet ilişkisi ve İslam siyaset düşüncesinin temel ilkeleri (adalet, ehliyet, eminlik, istişare, itidal, takva) detaylı olarak tartışılmaktadır.. Sohbet, İslam siyaset düşüncesinin Türkiye'deki yetersiz akademik ilgi durumu, bu alanın fakültelerdeki yeri ve klasik kaynakların çağdaş kavramlarla yorumlanmasındaki sorunları da ele almaktadır. Programın sonunda, İslam siyaset düşüncesine dair önemli metinler tanıtılmakta ve adalet kavramı üzerine bir şiir okunmaktadır.
980'de Buhara yakınlarındaki Efşene'de doğdu, 1037'de Hemedan'da öldü. Kuşyar'dan tıp eğitimi aldı, Samani sarayında önemli görevler üstlendi. 200'den fazla kitap yazdı, bunların 150'si felsefe, 40'ı tıp üzerineydi
Bu video, bir akademisyen tarafından sunulan, İbn Sina'nın hayatı, eserleri ve tarihsel önemi hakkında bilgi veren bir eğitim içeriğidir.. Video, İbn Sina'nın İslam hukukundaki görüşleri, yöneticinin sahip olması gereken erdemler, tiranlık karşıtı düşünceleri ve yasaların önemi gibi konularla başlayıp, onun felsefe, tıp, fizik, matematik, mantık ve müzik teorisi gibi birçok alanda yazdığı 300'den fazla eseri hakkında bilgi vermektedir. Konuşmacı, İbn Sina'nın 18 yaşında tüm ilimleri bitirdiğini, yaşadığı zorlukları, hapis, sürgün ve ölüm tehlikesi gibi olumsuz deneyimleri ve 57 yaşında İsfahan'da hayatını kaybetmesini anlatmaktadır.. Videoda ayrıca İbn Sina'nın "Kitabüş Şifa" ve "Kitabül İlim" gibi önemli eserleri, felsefi görüşleri, materyalist ve dualist görüşleri ele alınmakta ve İslam dünyasında ve Batı'da eserlerinin nasıl itibarsızlaştırıldığı, yakıldığı ve yasaklandığı konusunda tarihsel bilgiler sunulmaktadır. Konuşmacı, İbn Sina'nın insanlık tarihindeki derin izini vurgulayarak, Dante'nin İlahi Komedya'sında yer aldığı bilgisini de paylaşmaktadır.
Bu video, felsefenin temel kavramlarını ve önemini anlatan bir eğitim içeriğidir. Video boyunca "sorgula, şüphe duy, merak, önyargı büyük bir felaket" gibi tekrarlanan nakaratlar bulunmaktadır.. Video, felsefenin tanımını Platon, İbn Sina ve Karakaçsa'nın görüşleri üzerinden açıklamaktadır. Felsefi düşünceye özgü özellikler (sorgulama, eleştirellik, tutarlılık) anlatılmakta ve felsefenin birey ve toplumsal açıdan sağladığı faydalar vurgulanmaktadır. Felsefenin bireyin kendini tanımaya, farklı bakış açılarına sahip olmasına ve toplumsal açıdan bilinçli vatandaşlara dönüşmesine yardımcı olduğu belirtilmektedir.
Bu video, Türk İslam tarihinin önemli bilim insanlarını tanıtan eğitici bir içeriktir. Konuşmacı, Türk İslam dünyasındaki önemli bilim insanlarının hayatlarını ve çalışmaları hakkında bilgi vermektedir.. Video, Farabi (Alprobius, Muhallebi Sani), Biruni, Gazali, Ali Kuşçu ve İbn Sina (Avicenna) gibi önemli bilim insanlarının hayatları, eserleri ve katkıları hakkında bilgiler sunmaktadır. Konuşmacı, bu bilim insanlarının Avrupa'daki tanınma durumlarını ve eserlerinin Avrupa'ya nasıl ulaştığını da açıklamaktadır. Video, Haçlı seferlerinin bu eserlerin Avrupa'ya taşınmasındaki rolüne değinerek sona ermektedir.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan, İslam bilim adamları hakkında bilgi veren bir ders formatındadır. Eğitimci, öğrencilere sorular sorarak interaktif bir şekilde konuyu anlatmaktadır.. Video, İslam bilim adamlarının önemli eserlerini ve çalışmaları üzerine odaklanmaktadır. İbn Sina'nın "El-Kanun" eseri, Gazneli Mahmud'un Hindistan seferi ve "El-Hint" adlı eseri, Ali Kuşçu'nun Fatih dönemindeki matematik çalışmaları gibi konular ele alınmaktadır. Ayrıca Ortaçağ Avrupa'sında bilim adamlarının azlığı ve bunun sebebi olarak skolastik düşünce ve papa'nın etkisi üzerinde durulmaktadır.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan sınav sorularının çözümünü içeren bir eğitim içeriğidir. Eğitimci, Farabi ve İbn Sina hakkında soruları adım adım açıklamaktadır.. Videoda 17-21 arası beş soru çözülmektedir. Sorular, Farabi'nin felsefe eğitimi, mantık sanatını geliştirmesi, İbn Sina'nın Aristo'nun "Tabia" kitabını okuması ve Farabi'nin "İkinci Muallim" lakabıyla anılması gibi konuları içermektedir. Eğitimci her soruyu detaylı olarak inceleyerek doğru cevabı açıklamakta ve dilbilgisi kurallarını da vurgulamaktadır.
Bu video, eğitim felsefesi dersinin bir bölümü olup, Türk eğitim felsefesinin tarihsel gelişimini anlatan eğitim içeriğidir.. Video, İslam öncesi Türk toplumundan başlayarak İslam sonrası, Selçuklu ve Osmanlı dönemlerine ve son olarak Cumhuriyet dönemindeki eğitim felsefesine kadar uzanan bir yapıya sahiptir. Türk eğitim felsefesinin temel kavramları tanıtılmakta, göçebe Türk toplumundaki eğitim sistemi, medreselerdeki eğitim yöntemleri ve Cumhuriyet dönemindeki köy enstitüleri gibi önemli uygulamalar ele alınmaktadır.. Videoda Farabi, İbn Sina, Gazali ve İbn Rüşd gibi İslam düşünürlerinin felsefi yaklaşımları, Selçuklu ve Osmanlı eğitim sistemleri ile Kemalizm eksenindeki eğitim felsefesi detaylı olarak incelenmektedir. Ayrıca konuyla ilgili daha detaylı bilgilerin eğitim felsefesi ders kitabının beşinci ünitesinden ulaşılacağı belirtilmektedir.
"Sözün Özü" programında İbrahim Halil Üçer, Ömer Türker ve İstanbul Medeniyet Üniversitesi Felsefe Bölümü öğretim üyesi Eşref Faltaş, İslam düşünce geleneğinde Fahreddin Er-Razi'nin önemini tartışmaktadır.. Video, İslam felsefe tarihinde 13. yüzyılın "yenilenme çağı" olarak nitelendirilmesi, Razi'nin felsefi ve kelamî düşünceleri, "tahkik" yöntemi ve entelektüel coğrafyası üzerine odaklanmaktadır. Program, İslam düşüncesinin Batıya transferi iddiasının eleştirisiyle başlayıp, Razi'nin felsefi katkıları, bilimsel bilgi anlayışı ve metafizik görüşleriyle devam etmekte, son bölümde Razi hakkında dört kitap tavsiyesi sunulmaktadır.. Konuşmacılar, İslam dünyasının önemli entelektüel merkezlerini (Maveraünnehir, Horasan, Meraga, Anadolu) ve Razi'nin bu bölgelerle olan ilişkisini vurgularken, Razi'nin İbni Sina'nın felsefesine tepkileri, "imamı muhakkik" olarak nitelendirilmesi ve tahkik yönteminin dört temel unsuru (tahkik, tebrik, tevfik ve teşkik) hakkında detaylı bilgiler sunmaktadır.
Bu video, Orta Asya'dan gelen ve Avrupa'da da etkili olan önemli bir bilge, tıp uzmanı ve felsefeci olan Abu Ali İbn Sina'nın hayatını ve eserlerini anlatan bir eğitim içeriğidir.. Video, İbn Sina'nın 980 yılında doğuşundan başlayarak eğitim hayatı, bilimsel çalışmalar ve eserlerini kronolojik olarak anlatmaktadır. İbn Sina'nın tıp konuları, felsefe, kimya, astronomi gibi çeşitli alanlardaki çalışmalarına değinilirken, özellikle "Kanun" adlı eserinin 800 yıl boyunca tıp alanında etkili olduğu vurgulanmaktadır. Ayrıca İbn Sina'nın yaşadığı dönemlerdeki siyasi değişimler ve yaşadığı yerler de videoda yer almaktadır.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı biyolojinin tarihsel gelişim sürecine katkı sağlayan bilim insanlarını tanıtmaktadır. Biyolojinin Yunanca kökenli bir kelimeden (biyos-logos) oluştuğu hatırlatılarak başlanmaktadır.. Video, Aristoteles'ten başlayarak İbn-i Miskawayh, İbn-i Heysem, İbn-i Nefs, İbn Sina, Louis Pasteur, Gregor Mendel, Charles Darwin, James Watson, Francis Crick, Rosalind Franklin ve Aziz Sancar gibi önemli bilim insanlarının kısa biyografilerini ve katkılarını anlatmaktadır. Her bilim insanı için en önemli bilgiler verilmekte ve bazıları (İbn Sina, Pasteur, Watson ve Crick, Aziz Sancar) Nobel Ödülü ile ödüllendirilmiştir. Video, bilim insanlarının ortak özelliklerini ve Nobel Ödülü'nün ne olduğunu açıklamakla sona ermektedir.
Bu video, bir öğretmenin 11. sınıf İslam felsefesi dersini anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, öğrencilere not alarak dersi takip etmelerini önermektedir.. Video, İslam felsefesindeki irade özgürlüğü problemi ve ortaçağ felsefesini ele almaktadır. İçerik üç ana başlıkta incelenmektedir: tanrının varlığı ile ilgili problemler (El-Kindi, İbn Rüşd, İbn Sina, Eş'ari), toplumsal yaşama yönelik problemler (Farabi, İbni Haldun) ve İslam felsefesindeki çeşitli görüşler (natüralistler, dehriye, iyi batinilik, İhvan-ı Safa, meşşailik, işrakilik).. Videoda ayrıca kelamcıların yorumları olan cebriye, mutezile, eşariye ve maturidilik düşünce sistemleri detaylı olarak açıklanmaktadır. Video, ortaçağ felsefesinin sona erdiğini ve bir sonraki derste Rönesans felsefesine geçileceğini belirterek sona ermektedir.