Bu video, havacılık tarihi konusunda bilgi veren bir eğitim içeriği ve bir havacılık uzmanıyla yapılan röportajdan oluşmaktadır.. Video, 1972 yılında La Palmas havaalanında gerçekleşen, 583 kişinin hayatını kaybettiği Tenerife kazasını detaylı şekilde ele almaktadır. Kazanın oluşum sebepleri arasında apron kapasitesinin yetersizliği, hava trafik kontrolörünün baskısı, pilotların duty time baskısı ve iletişim kopukluğu bulunmaktadır. Özellikle "clear" kelimesinin yanlış algılanması ve kalkış müsaadesi olarak yorumlanması kazanın kilit noktası olarak vurgulanmaktadır.. Videoda ayrıca hava trafik kontrol ve uçuş ekibi arasındaki iletişim sorunları, durumsal farkındalık eksikliği ve CRM (Crew Resource Management) uygulamalarının yetersizliği de analiz edilmektedir. Havacılık sektöründeki güvenlik kurallarının kazalardan sonra nasıl geliştirildiği de vurgulanmaktadır.
Bu videoda Mustafa Kılınç, Havelsan'da proje yöneticisi olarak Hava Trafik Kontrol Kule ve Radar Simülatörü hakkında bilgi vermektedir.. Video, Devlet Hava Meydanları İşletmesi, TÜBİTAK ve Havelsan ortaklığında üretilen yüzde yüz yerli ve milli bir eğitim sisteminin tanıtımını içermektedir. Sistem, başlangıç seviyesinden ileri düzey eğitimlere kadar kontrolör adaylarının tüm ihtiyaçlarını karşılamak için tasarlanmış ve Esenboğa Havacılık Akademisi, Atatürk Havalimanı Eğitim Merkezi ve Nişantaşı Üniversitesi'nde kullanılmaktadır. Sistem tamamen yerli olup, tüm kaynak kodları elimizdedir ve istenen ihtiyaca göre özelleştirilebilir.
Bu video, iki farklı bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde Sivil Havacılık Okulu'nda düzenlenen bir söyleşi gösterilmekte, ikinci bölümde ise Caner, Koray ve Uğur adlı arkadaşların araba yolculuğu ve sohbeti anlatılmaktadır.. Videoda öncelikle Türk Hava Yolları kaptan pilotu Uğur Demiröz, Temin, Genişletme ve Operasyon Direktörü Zafer Karagözoğlu ile Atatürk Havalimanı Hava Trafik Kontrolörü Seda'nın yer aldığı bir söyleşi yer almaktadır. Söyleşide hava trafik kontrolünün üç ana birimi ve İstanbul'a yeni havalimanı projesi hakkında bilgiler paylaşılmaktadır. Ardından katılımcılar arasında geçen sohbetler ve bir Anadolu marka arabanın yolculuğu gösterilmektedir.. İkinci bölümde ise arkadaşlar bir mekana varıp sohbet ederken yaş farkı, ilişki ve müzik gibi konuları ele almaktadır. Video, arkadaşların eğlenceli bir şekilde sohbet ettiği ve birbirlerine sorular sorduğu bir şekilde ilerlemektedir.
MSL indicates altitude above average sea level globally. AGL shows altitude above ground directly beneath aircraft. MSL altitudes are generally higher than AGL altitudes
Bu video, konuşmacının notam konusunda edindiği bilgileri paylaştığı eğitici bir içeriktir.. Video, notamın ne olduğunu açıklayarak başlıyor ve havacılara uçuş ve yer emniyetini etkileyebilecek önemli durumlardan haberdar etmek için yayınlanan bir bildiri olduğunu anlatıyor. Türkiye'deki notaların Esenboğa Uluslararası Nota Ofisi'nden Avrupa Havacılık Bilgi Veritabanına iletildiği ve sonrasında ilgili adreslere dağıtıldığı belirtiliyor. Ayrıca notaların ulusal ve uluslararası kategorilerde A, B, C, S, EGH ve M harfleriyle tanımlanan serilerde yayınlandığı ve pilotlar ile hava trafik kontrolörlerinin bu bilgileri nasıl kullandıkları açıklanıyor.
Bu video, Ercan Havalimanı'ndaki hava trafik kontrol hizmetini ve hava trafik kontrolörü mesleğini anlatan bilgilendirici bir belgesel formatındadır. Videoda hava trafik kontrolörleri, havalimanı yetkilileri ve pilotlar gibi havacılık sektöründeki profesyoneller yer almaktadır.. Video iki ana bölümden oluşmaktadır: İlk bölümde Ercan Havalimanı'nın önemi ve hava trafik kontrol hizmetinin üç ana bölümü (sağ kontrol, yaklaşma kontrol ve kule meydanı kontrol) detaylı olarak anlatılmaktadır. İkinci bölümde ise hava trafik kontrolörlerinin eğitim süreci, çalışma koşulları ve mesleğin zorlukları ele alınmaktadır.. Videoda ayrıca hava trafik kontrolörlerinin pilotlarla birlikte çalışarak havacılık güvenliğini sağlama görevi, 24 saatlik vardiya çalışma koşulları ve mesleğin sürekli eğitim gerektiren doğası gibi önemli bilgiler de paylaşılmaktadır. Hava trafik kontrolörlerinin havacılık sektöründeki gizli kahramanlar olarak nitelendirilmesi vurgulanmaktadır.
Bu video, bir hava trafik kontrol kulesi'nin talebi üzerine gerçekleştirilen towing işlemini gösteren bir eğitim içeriğidir. Anlatıcı, Fox 4 LED park pozisyonundaki bir uçağın Golf 9 LED park pozisyonuna towing işlemini gerçekleştirmektedir.. Videoda towing işleminin ne olduğu açıklanarak başlanıyor ve ardından adım adım işlem gösteriliyor. Anlatıcı, kule talimatlarına göre taksi yollarını takip ederken, uçağın motoruna zarar verebilecek yabancı maddeleri (EDI) kontrol etmeyi ve uçağın tekerlerine takoz konulana kadar beklemeyi anlatıyor. Video, hava trafik kontrol kulesinin talimatlarına uygun olarak gerçekleştirilen bir towing işleminin tüm aşamalarını gösteriyor.
Sixteenth edition published in 2016, replacing previous versions. Complements ICAO Standards and Recommended Practices. Contains comprehensive procedures for air traffic management
Bu video, bir eğitimci tarafından Eurocontrol'e hava trafik kontrolörü olarak başvuru süreci ve sınavlar hakkında bilgilendirme içeriğidir. Konuşmacı, Anadolu Üniversitesi Sivil Havacılık Yüksekokulu'nda eğitim almış ve kendi deneyimlerini paylaşmaktadır.. Video, başvuru formunun doldurulmasından başlayarak Eurocontrol'den gelen mail, AT-RAT-4V (Hudson) adlı çevrimiçi seçme sınavı ve FIST (Flight Information Service Test) sınavının üç aşamalı yapısını (FIST 1, FIST 2 ve FIST 2 Dart) detaylı şekilde anlatmaktadır. Sınavların sadece çalışarak geçilebilecek normal üniversite sınavlarından farklı olduğu, adayların doğuştan gelen yeteneklerine sahip olması gerektiği vurgulanmaktadır.. Konuşmacı, yaklaşık üç sene süren eğitim sürecinde sadece 7-8 kişinin başarılı olabildiğini, geri kalanların çeşitli aşamalarda elendiğini belirtmektedir. Sınav hazırlığı için İngilizce dinleme ve anlama becerilerinin geliştirilmesi, havacılık terimlerinin öğrenilmesi ve forum sitelerindeki bilgilerin dikkatli değerlendirilmesi tavsiye edilmektedir.
Bu video, Temina Havalimanı'nın inşaat sürecini tanıtan bir tur formatındadır. Konuşmacı, projenin ilerleyişini ve teknik detaylarını anlatmaktadır.. Video, havalimanının inşaat sürecini kronolojik olarak ele almaktadır. İlk olarak, madenler tarafından bertaraf edilmiş bir alanın rehabilitasyonu ve projenin planlama aşaması anlatılmaktadır. Ardından bagaj sistemi, hava trafik kontrol binası ve pistler gibi havalimanının önemli bölümleri detaylı olarak gösterilmektedir. Havalimanının Türkiye'nin en büyük ve en uzun pistlerine sahip olduğu, A380 gibi büyük uçakların rahatlıkla inip kalkabileceği belirtilmektedir.
"Tercihim Fırat" programının bir bölümü olan bu video, Fırat Üniversitesi Sivil Havacılık Yüksekokulu Müdürü Prof. Dr. Muhsin Tunay Gençoğlu ile yapılan bir röportajdır.. Videoda, 2014 yılında kurulan Sivil Havacılık Yüksekokulu'nun üç aktif bölümü (uçak elektrik-elektronik, uçak gövde motor bakım ve hava trafik kontrol), eğitim sistemi, laboratuvar imkanları ve tanınan okul belgesi hakkında detaylı bilgiler verilmektedir. Ayrıca, pandemi döneminde eğitim sürecinin nasıl yönetildiği, teorik ve uygulamalı derslerin nasıl sunulduğu ve öğrencilerin üniversite yıllarını nasıl değerlendirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler paylaşılmaktadır.. Röportajda, mezunların çalışma alanları, havacılık sektöründe iş bulma fırsatları ve üniversite tercihi yapacak öğrencilere yönelik öneriler de yer almaktadır. Yüksekokul, Harput kampüsünde on iki farklı laboratuvarı olan ve dört yıllık eğitim veren bir kurum olarak tanıtılıyor.
Radar uses radio waves to detect objects' distance, direction, and velocity. System consists of transmitter, antenna, receiver, and processor. Radio waves reflect off objects and return to receiver for detection
Tüm zamanların transit uçuş rekoru kırıldı. İstanbul Havalimanı 3 yıldır Avrupa'nın zirvesinde. Altı ayda 105 milyona yakın yolcu taşındı
There are three essential emergency transponder codes: 7500 for hijacking, 7600 for lost radio, and 7700 for general emergencies. Pilots transmit these codes using transponders to communicate with Air Traffic Control (ATC). ATC provides guidance and alerts nearby aircraft to maintain distance
Bu video, hava trafik kontrol (ETC/ATC) sistemleri hakkında teknik bir eğitim sunumudur. Konuşmacı, radar teknolojileri ve transponder sistemleri hakkında detaylı bilgiler vermektedir.. Video, hava trafik kontrol sisteminde kullanılan radar teknolojilerini (PİYASA ve SSR) ve transponder sistemlerini kapsamlı şekilde ele almaktadır. İçerikte Mode A, Mode C ve Mode S gibi farklı sorgulama modları, transponderların çalışma prensipleri, tanımlama kodlarının oluşturulması ve irtifa bilgilerinin aktarılması gibi konular görsel animasyonlarla desteklenerek anlatılmaktadır.. Ayrıca, video da transponder antenleri, ATC kontrol paneli, ETS ekranı ve dijital veri transferi teknikleri gibi teknik detayları da içermektedir. Hava trafik kontrol sisteminde kullanılan TİKA (trafik çarpışma önleme sistemi) gibi diğer parçalar da kısaca ele alınmaktadır.
Transponder is an electronic device that responds to radio-frequency interrogations. Aircraft use transponders for identification on air traffic control radar. Transponders operate on 1030 MHz for interrogation and 1090 MHz for replies
Bu video, bir öğretmenin öğrencileriyle etkileşimli bir şekilde sunduğu havacılık frezyolojisi (havacılık iletişim dili) eğitim dersidir. Buğra Erdem, Ferhat Solmuş, Gülsüm, İsmail Çağrı, Sinan Hoca, Serkan ve Ahmet Can gibi öğrencilerle iletişim kurulmaktadır.. Videoda havacılık frezyolojisinin ne olduğu, önemi ve dünya çapında ortak bir dil oluşturmanın gerekliliği anlatılmaktadır. Ders, havacılık alfabesi, standart terimler, uçuş seviyeleri, rüzgar yönü ve hızı, transponder kodları gibi konuları içermekte ve ATC (Hava Trafik Kontrol) usulleri hakkında detaylı bilgiler sunmaktadır.. Videoda ayrıca havacılıkta iletişim için kullanılan standart ifadeler (AC Knowledge, Approved, Break Break, Cancel, Changing to, Clear, Climb, Confirm, Contact, Correct, Descend, Discard, Go Ahead, How Do You Read, Monitor, Over, Past Your Message, Back, Recalled, Report, Request, Roger, Speak Slower, Stand By, Unable, Wilco, Will Comply, Worldwise) ve VFR (görerek uçuş kuralları) hakkında bilgiler de verilmektedir. Dersin sonunda öğretmen, 28. suniye geldiklerini belirterek haftaya devam edeceklerini ve öğrencilerden kitap alımı için bir liste gönderdiğini söylemektedir.
"Uçmak İstiyorum" kanalında yayınlanan bu video, Hava Astsubay Meslek Yüksekokulu'nun kapsamlı bir tanıtımını sunmaktadır.. Video, okulun misyonu ve vizyonuyla başlayıp, eğitim yapısını detaylı şekilde anlatmaktadır. İçerikte askeri eğitim (askeri liderlik, emniyet, atış, kamp ve spor faaliyetleri) ve akademik eğitim (ön lisans programları) hakkında bilgiler verilmektedir. Ayrıca uçak teknolojisi, güvenlik ve koruma, elektrik, hava trafik kontrol, büro yönetimi, bilgisayar programcılığı, elektronik haberleşme, lojistik, inşaat teknolojisi, otomotiv teknolojisi ve mekatronik gibi çeşitli programlar tanıtılmaktadır.. Videoda ayrıca öğrencilerin katıldığı geziler, kültürel faaliyetler ve sosyal imkanlar da anlatılmakta, mezuniyet sonrası olanaklar, özlük hakları ve sosyal imkanlar hakkında bilgiler verilmektedir.
Bu video, Milli Savunma Üniversitesi Hava Astsubay Meslek Yüksekokulu'nu tanıtan bir tanıtım filmidir. Videoda ikinci sınıf öğrencisi Emin Yaşar ve arkadaşı Levent yer almaktadır.. Video, uçak sevgisi olan bir çocuğun hikayesiyle başlayıp, okulun günlük yaşamını göstermektedir. Okulun kahvaltı, atölye çalışmaları, uçuş kontrol kulesi simülatörü ve hangarlar gibi bölümleri tanıtılmaktadır. Ayrıca okulun sunduğu bölümler (mekanik ve aviyonik uçak teknolojisi, hava trafik kontrol, bilgisayar programcılığı, elektronik haberleşme teknolojisi, elektrik, mekatronik, inşaat teknolojisi, otomotiv teknolojisi, lojistik, güvenlik ve koruma ile büro hizmetleri ve yönetici asistanlığı) hakkında bilgi verilmektedir. Video, Türk Hava Kuvvetleri'nde kartallar olarak görev yapmak isteyen gençlere okulun tanıtımını yaparak sona ermektedir.
Bu video, Ankara'da düzenlenen Verimlilik ve Teknoloji Fuarı'nda çekilen bir röportajdır. Röportajda sunucu, Devlet Hava Meydanları İşletmesi'nin Hava Seyrüsefer Daire Başkanlığı'nın AR-GE Müdürlüğü'nden Suat Bey ile konuşmaktadır.. Videoda, Devlet Hava Meydanları İşletmesi'nin TÜBİTAK ile ortaklaşa geliştirdiği yerli ve milli hava trafik kontrolörü eğitim simülatörü tanıtılmaktadır. Simülatör, Esenboğa Havalimanı'nın birebir görüntüsünü içermekte ve kule, yaklaşma ve yol kontrolü eğitimlerini simüle etmektedir. Sistem, gerçek zamanlı simülasyon yaparak kontrolörlerin temel eğitimlerini ve ileri eğitimlerini sağlamaktadır. Ayrıca, İstanbul Havalimanı'nın açılış öncesi eğitiminde de bu simülatör kullanılmıştır. Video boyunca simülatörün nasıl çalıştığı, acil durum senaryolarının nasıl simüle edildiği gösterilmektedir.