"Kolaçan" adlı programın trafik kazalarını yorumlama serisinin ikinci bölümüdür. Programda sunucu, avukat Rüstem Bey ve Şahin adlı bir konuk yer almaktadır.. Videoda toplam yedi farklı trafik kazası ele alınmaktadır. İlk bölümde kurye kazası, kavşak kazası, kapı kazası, genç bir motosiklet kullanıcısının kazası ve mahalle arası kaza incelenirken, ikinci bölümde İzmir'de gerçekleşen bir motosiklet satıcısı kazası ve İstanbul'da Mustafa adlı bir kuryenin yaşadığı, 14 aydır adalet beklediği bir kaza analiz edilmektedir.. Her kaza için güvenlik kamerası kayıtları gösterilmekte ve Karayolları Trafik Kanunu maddeleri referans gösterilerek kusur oranları değerlendirilmektedir. Ayrıca motosiklet kullanıcılarının karşı tarafın sigortasından alabileceği tazminat hakları hakkında bilgi verilmektedir.
ABD askeri standardı MIL_STD_882-D olarak geliştirilmiştir. Sebep-sonuç ilişkilerini değerlendirmede kullanılır. Basit yapısı nedeniyle tek başına risk analizi için uygundur. Risk skoru, ihtimal ve zarar derecesinin çarpımıyla hesaplanır. Riskler katlanılamazdan önemsize kadar beş kategoride değerlendirilir
32 yaşındaki işçi A, forkliftin üzerine düşerek hayatını kaybetti. Forklift operatörü yükü forkliftin çatalına takarak kaldırmaya çalıştı. Yükün uygunsuz kaldırılması sonucu forklift saniyeler içinde devrildi
Heinrich's 1931 book identified unsafe acts as main cause of industrial accidents. Bird analyzed 1.7 million accidents from 297 companies in 1970s. Bird found 9.8 minor injuries for every major injury
Bu video, Survivor programında gerçekleşen bir jet ski kazasını analiz eden bir program bölümüdür. Videoda Murat Abi, Tuğba ve diğer yorumcular yer alırken, Acun İlıcalı'nın da programda olduğu belirtilmektedir.. Videoda, Yunus Emre'nin jet ski kullanırken Hilmicem ve Nagihan'a çarpması sonucu yaşanan kaza detaylı olarak incelenmektedir. Konuşmacılar, Yunus Emre'nin ehliyetsiz olduğunu, jet ski kullanımının kurallarını ihlal ettiğini ve bu tür aletlerin kontrolsüz kullanımının tehlikelerini tartışmaktadır.. Ayrıca, Acun Medya'nın yarışmacılara verdiği cezalar (herhangi bir araçla buluşmama, seyahat yasağı) ve yarışmacıların bu tür riskli davranışlarda bulunmasının nedenleri de ele alınmaktadır. Murat Abi, jet ski sürüşünün zorluklarını ve bu tür araçların manevra kabiliyetlerini açıklamakta, kaza sonrası yaşanan olayları da değerlendirmektedir.
Dünya'da her yıl milyonlarca insan iş kazası nedeniyle yaralanmakta veya hayatını kaybetmektedir. İnşaat sektörü Türkiye'deki iş kazalarının %13,42'sini oluşturmaktadır. 2014 yılında Türkiye'de 221.366 iş kazası bildirimi yapılmıştır
Platform, trafik verilerini tek merkezde toplayıp analiz eden web tabanlı yazılımdır. 2023'te kullanıma açılan platform, ulusal ölçekte yerel yönetimler tarafından kullanılmaktadır. Kent içi ulaşım ve trafik güvenliği yönetimi için karar desteği sağlamaktadır
Bu video, Formula 1 yarışından alınan kaza anlarını analiz eden bir spor yorumu içeriğidir. Yorumcu, yarış sırasında yaşanan çeşitli kazaları ve pilotların performanslarını detaylı şekilde anlatmaktadır.. Video, düşük ve yüksek hızlı kazaların sonuçlarını karşılaştırarak başlıyor ve ardından yarış sırasında yaşanan çeşitli kazaları inceliyor. Hamilton, Norris, Perez, Latifi gibi pilotların yaşadığı çarpışmalar, bariyerlere çarpmalar ve kanat kırılması gibi olaylar detaylı şekilde ele alınıyor. Ayrıca, 2018'de Bottas'ın yaşadığı lastik patlaması olayı da hatırlatılıyor. Video, ıslak zeminde gerçekleşen yarışın karmaşık durumunu ve şampiyonluk adaylarının yaşadığı çekişmeleri de içeriyor.
Kök neden analizi, sorunların nedenlerini bulup kalıcı olarak ortadan kaldırmak için kullanılan tarafsız bir yöntemdir. Analizde yargılama yapılmaz ve suçlu aranmaz. Problemin gerçek çözümüne ulaşmak ve nedenlerini öğrenmek amaçlanır
Bu video, Cam Moto Vlog kanalından bir motosiklet sürücüsünün yaşadığı kaza deneyimini anlattığı bir vlog formatındadır. Sürücü, 70 km/s hızla yaşadığı küçük bir kaza sonrası izleyicilere kaza analizini ve güvenlik önerilerini paylaşıyor.. Videoda öncelikle kaza videosu gösteriliyor, ardından sürücü kaza nedenlerini detaylı şekilde açıklıyor. Kazanın zemin kayganlığı, ıslaklık ve yanlış vites seçimi (5. viteste) nedeniyle olduğu belirtiliyor. Ayrıca, koruma takozunun önemi vurgulanıyor ve motosiklet ekipmanlarının (kask, mont, eldiven, ayakkabı) kazalarda hayat kurtarıcı olduğu anlatılıyor. Video, motosiklet sürücülerine dikkatli sürüş, ekipman kullanımı ve trafik kurallarına uyulması konusunda uyarılarla sonlanıyor.
Bu video, havacılık tarihi konusunda bilgi veren bir eğitim içeriği ve bir havacılık uzmanıyla yapılan röportajdan oluşmaktadır.. Video, 1972 yılında La Palmas havaalanında gerçekleşen, 583 kişinin hayatını kaybettiği Tenerife kazasını detaylı şekilde ele almaktadır. Kazanın oluşum sebepleri arasında apron kapasitesinin yetersizliği, hava trafik kontrolörünün baskısı, pilotların duty time baskısı ve iletişim kopukluğu bulunmaktadır. Özellikle "clear" kelimesinin yanlış algılanması ve kalkış müsaadesi olarak yorumlanması kazanın kilit noktası olarak vurgulanmaktadır.. Videoda ayrıca hava trafik kontrol ve uçuş ekibi arasındaki iletişim sorunları, durumsal farkındalık eksikliği ve CRM (Crew Resource Management) uygulamalarının yetersizliği de analiz edilmektedir. Havacılık sektöründeki güvenlik kurallarının kazalardan sonra nasıl geliştirildiği de vurgulanmaktadır.
Bu videoda bir konuşmacı, yaklaşık on gün önce yaşadığı Ferrari kazasını ve sonrasında yaşadıklarını anlatıyor. Konuşmacı, uzun yıllar fabrika ve yetkili servislerde çalıştığından bahsederek teknik bilgiler paylaşıyor.. Video, kaza anı ve sonrasında aracın detaylı teknik incelemesini içeriyor. Konuşmacı, lastiğin patlaması sonucu yaşanan kazada airbaglerin açılmaması, şase hasarları ve diğer fiziksel zedeleri göstererek kaza sebebinin aracın teknik sorunlarından kaynaklandığını savunuyor. Ayrıca kaza sonrası yaşadığı mahkeme süreci ve mücadelesi hakkında bilgiler veriyor.. Videoda ayrıca Pirelli marka lastiğin üç katmanının birbirinden ayrıldığı, normal lastik patlamasından farklı olan bu durum detaylı olarak inceleniyor. Konuşmacı, gelecek videolarda lastik ekspertizini paylaşacağını belirterek, benzer durumlarda mücadeleye devam etmeleri konusunda izleyicilere tavsiyelerde bulunuyor.
Bu video, bir Toyota aracının kaza anlarını gösteren bir görüntü kaydıdır. Videoda Kubisa adında bir kişi de yer almaktadır.. Video, Toyota'nın yeniden hızlanmasıyla başlayıp, A şıkkı olarak adlandırılan bir sorunun yarattığı sorunları göstermektedir. Kubisa'nın dışarıya taşması, asfalt kaçış alanından geri dönmesi ve blokun spin attığı an gösterilmektedir. Video, kaza anlarının ekranlarda nasıl göründüğünü göstermektedir.
Bu video, Motomax ve Ekip Akademi işbirliği ile gerçekleştirilen "Geçmiş Olsun" serisinin bir bölümüdür. Videoda Sefer Hoca, Ebru ve Taner Hoca gibi motosiklet uzmanları, izleyicilerden gelen kaza videolarını analiz ederek sürücülere tavsiyelerde bulunuyor.. Video üç ana bölümden oluşmaktadır: İlk bölümde dağlarda tırmanış yolu ve şehir içi kullanımda yaşanan kazalar inceleniyor, ikinci bölümde trafik ışıklarına rağmen karşıdan gelen aracın ani dönüşüyle oluşan ve telefon araması sırasında devrilme kazası analiz ediliyor, son bölümde ise kış mevsimi için motosiklet hazırlığı hakkında detaylı bilgiler veriliyor.. Videoda motosiklet sürüşünde dikkat edilmesi gereken viraj teknikleri, bakış açısı, hız kontrolü ve şerit kullanımı gibi konular ele alınırken, kış mevsiminde motosiklet kullanımında antifrizli radyatör soğutmanın kontrolü, yağ ve hidrolik sıvılarının bakımı, kış lastiklerinin önemi ve zincir temizliği gibi rutin bakımlar da anlatılmaktadır.
Bu video, motosiklet sürücülerinin kaza anlarını analiz eden ve güvenli sürüş tekniklerini anlatan bir eğitim içeriğidir. Videoda sunucu, Sadun Hoca ve Sefer Hoca gibi motosiklet uzmanları yer almaktadır.. Video, iki ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde üç farklı kaza olayı incelenmekte, şehir dışı ıslak zeminli virajda düşen bir sürücü ve işlek yolda takip mesafesi kuralını ihlal eden bir sürücünün kazası analiz edilmektedir. İkinci bölümde ise trafik lambasında geçiş yaparken karşılaşılan agresif bir sürücü ile yaşanan olay ve yaya geçidi levhası gibi trafik levhaları hakkında bilgilendirme yapılmaktadır.. Videoda "görüş yoksa sürüş yok", "gördüğün kadar ilerle" gibi temel sürüş prensipleri ve "güvenli, sistemli, akıcı" sürüşün önemi vurgulanmaktadır. Ayrıca, agresif tepkilerin yerine daha güvenli davranışların önemi de anlatılmaktadır.
Bu videoda Zafer Akçay, yabancı bir motosiklet kaza videosunu inceliyor ve izleyicilere kaza nedenlerini açıklıyor.. Video, motosiklet sürücülerinin dikkat etmesi gereken noktaları ele alıyor. Zafer Akçay, kaza sırasında yaşanan "red mist" (gözünü kan bürümek) durumunu, sollama yasakını ihlal eden sürücüyü ve viraj çıkışındaki yanlış pozisyon alma hatasını analiz ediyor. Video, motosiklet sürücülerine her an motor üzerinde olmaları ve kendilerine hakim olmaları gerektiğini vurgulayarak sona eriyor.
Bu video, Otomobil Kanalı'nda yayınlanan, Togg tarafından üretilen T12 ve T12 X modelleriyle yaşanan kazaları inceleyen bir içeriktir. Videoda Ankara'da yaşanan ilk kaza ile başlayıp, Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Ali Nur Aktaş, Kahramanmaraş Büyükşehir Belediye Başkanı Hayreddin Güngör ve diğer kişilerle yaşanan kazalar ele alınmaktadır.. Video, Togg araçlarının yaşadığı kazaları kronolojik olarak incelemektedir. Her kaza için araçların hasar durumları detaylı olarak analiz edilmekte, özellikle T12 X ile yaşanan en ağır hasar alan kaza Afyonkarahisar'da patpat ile gerçekleşen kaza olarak belirtilmektedir. Ayrıca Togg'un servis ağı hakkında bilgi verilmekte ve Togg araçlarının Bosch Car Servis ile işbirliği yapıldığı açıklanmaktadır.