Günümüzde hava taşımacılığı en güvenli ulaşım şekli olarak kabul edilmektedir. 2018'de Türkiye'de kaza oranı sadece %0,52'dir. İlk motorlu uçak kazası 1908'de ABD'de gerçekleşmiştir
DC-10 involved in 55 accidents, including 32 hull-loss incidents. Total 1,261 occupant fatalities occurred. Last passenger DC-10 retired by Biman Bangladesh Airlines in 2014. Some DC-10s still in service as cargo planes and emergency services
A380 suffered uncontained engine failure over Riau Islands on November 4, 2010. Engine failure occurred four minutes after takeoff from Singapore Changi Airport. Aircraft made successful emergency landing at Changi Airport. No injuries reported among 440 passengers and 29 crew
Bu video, Mervan'ın Forevermers kanalında sunduğu bir içerik. Mervan, daha önce motor kazaları derlemesi yapmış ve bu kez "Dünya Tarihinin En Büyük Uçak Kazaları" başlıklı bir videoyu izliyor.. Videoda Mervan, 10 dakika 10 saniye boyunca gerçek uçak kazalarını izliyor ve bu süreçte çeşitli uçakların düşüşünü, çarpışmalarını ve pilotların kendilerini fırlatmalarını anlatıyor. Videoda gösteri uçakları, askeri uçaklar, helikopterler ve insansız uçaklar gibi farklı uçak türlerinin kazaları gösteriliyor. Mervan, bazı sahnelerin film sahneleri olduğunu belirtiyor ve özellikle "Nehirde Acil İniş" adlı filmi tavsiye ediyor.
Uçak kazası olasılığı 11 milyonda 1'dir. Dünyada 2021'de 88 kazada 369 kişi hayatını kaybetti. Gelişmiş ülkelerde kaza olasılığı 30 milyonda 1'dir
Uçak Kazası Raporu serisi geçmiş uçak kazalarının perde arkasını inceliyor. Her bölüm farklı bir uçak kazası dosyasını ele alıyor
Stall, uçağın kaldırma kuvvetinin azalmasıdır. Kritik hücum açısı 15 derece civarında oluşur. Kanatların üst kısmındaki düşük basınç kaldırma kuvveti sağlar
Bu video, uçaklarda kullanılan pitot tüplerinin çalışma prensibini ve önemi hakkında bilgi veren eğitici bir içeriktir. 6 Şubat 1996'da Türk Charter Havayolu'nun Boeing 757 uçağının Atlas Okyanusu'na düşmesiyle başlayan olay, bir arının pitot tüpüne yuva yapmasıyla gerçekleşmiştir.. Video, pitot tüplerinin uçağın hızını ölçen temel uçuş enstrümanlarından biri olduğunu açıklayarak başlıyor. Pitot tüplerinin çalışma prensibi, ölçüm yöntemleri ve modern uçaklarda nasıl kullanıldığı detaylı şekilde anlatılıyor. Ayrıca, pitot tüplerinin buzlanması gibi sorunlar ve bunların neden olduğu kazalar (Air France 2009, Austral Hava Yolları 1997) hakkında bilgiler veriliyor. Video, pandemi sürecinde yere indirilen uçakların arılar tarafından istila edilmesi gibi güncel bir olayla da ilgili bilgiler içeriyor.
Bu video, Airport tarafından hazırlanan, havacılıkta kazaları azaltan önlemleri anlatan bir bilgilendirme içeriğidir.. Video, uçakla seyahat esnasında kaza yaşanma ihtimalinin beş milyonda bir olduğunu ve bu oranın giderek azaldığını belirterek başlıyor. Ardından havacılıkta kazaları azaltan çeşitli önlemleri kronolojik olarak anlatıyor: çarpışma önleyici sistem, yeni koltuk düzeni ve acil çıkış bölgesi, hava olaylarına karşı radar, yaşlı uçaklara sıkı denetim, bakımlar için katı kurallar, tuvaletlere yangın dedektörü ve kara kutulara düzenleme. Her önlem için geçmişte yaşanan kazalar ve bu kazaların sonucunda alınan önlemler detaylı şekilde açıklanıyor.
Bu video, havacılık sektöründeki güvenlik gelişimini ve en güvenli havayolu şirketlerini anlatan bir bilgilendirme içeriğidir.. Video, 1965'ten günümüze havacılık sektöründeki yolcu ve uçak kazalarının değişimini anlatarak başlıyor. Ardından 2015 yılındaki uçak kazaları ve güvenlik istatistikleri paylaşılıyor. Daha sonra Airline Rating tarafından hazırlanan en güvenli havayolu şirketleri listesi detaylı olarak açıklanıyor. Listede Kantas'ın üçüncü kez üst üste zirvede olduğu, Amerikan Airlines, Alaska Airlines gibi şirketlerin de yer aldığı belirtiliyor. Ayrıca en güvensiz havayolu şirketleri ve en güvenli düşük maliyetli havayolu şirketleri de listeleniyor.
Bu video, ünlü medyum Tufan Tufan ile yapılan bir röportajdır. Röportajı yapan kişi Astro Asha olarak tanıtılmaktadır.. Röportajda, Türkiye'de yaşanan uçak kazaları ve Malezya ile Endonezya'daki uçak olayları ele alınmaktadır. Tufan Tufan, telekinezi (düşünce gücüyle cisimleri hareket ettirme) konusunu detaylı şekilde açıklamaktadır. Telekinezi enerjisinin hem hayırlı hem de hayırsız amaçlarla kullanılabileceği, bu gücün sadece çok az sayıda yetenekli insan tarafından kontrol edilebileceği ve bu kişilerin genellikle devlet tarafından korunduğu belirtilmektedir. Ayrıca telekinezi gücünün üçgen veya halka şeklinde bir araya gelerek nasıl kullanılabileceği de anlatılmaktadır.
Bu video, Malezya Hava Yolları'na ait Boeing 777-200 tipi uçağın düşmesi sonrası uçak güvenliği konusunu ele alan bir bilgilendirme içeriğidir.. Video, Boeing 777-200 uçağının teknik özellikleri, 1995'te kullanılmaya başlanması ve kaza sicilinin temiz olduğu bilgisiyle başlıyor. Ardından uçağın 440 kişilik yolcu kapasitesi, 17.150 km menzili ve güçlü turbofan motorları gibi özellikleri anlatılıyor. Son bölümde ise uçağın geçmişte yaşadığı kazalar (Amerika Birleşik Devletleri'ndeki ilk kazası, Güney Kore'nin Asya Hava Yolları'na ait uçağın San Francisco'daki kazası ve Londra'daki kazası) hakkında bilgiler veriliyor.
Bu video, uçak kazalarının nedenleri ve uçuşun hangi bölümlerinde yaşandığına dair bilgilendirici bir içeriktir.. Video, uçak kazalarının %43'ünün kalkış, %41'inin inişte gerçekleştiğini ve düz uçuştaki kazaların sadece %16'ı olduğunu açıklıyor. Uçak kazalarının nedenleri arasında kalkışta yeterli hız alınamaması ve stall olma, türbülans anında kanat zarar görmesi gibi konular ele alınıyor. Ayrıca, uçak kazasına karışsanız bile hayatınızı kaybetme ihtimalinin çok düşük olduğu (10 milyonda bir) ve uçakların hala en güvenli ulaşım aracı olduğu vurgulanıyor.
Bu video, uçak kazaları sırasında kullanılan kara kutular hakkında bilgilendirici bir içeriktir.. Video, kara kutuların ne olduğunu, işlevini ve özellikleri hakkında bilgiler sunmaktadır. Kara kutuların aslında siyah değil turuncu renkte üretildiği, yangın, su ve şiddetli çarpışma gibi dış etkenlere karşı dayanıklı malzemelerden yapıldığı anlatılmaktadır. Ayrıca bu cihazların kokpitte yapılan tüm konuşmaları kaydettiği ve kaza gerçekleştiğinde kolay bulunabilmeleri için sinyaller gönderdiği belirtilmektedir.
Bu video, bir fuar tanıtımı formatında olup, konuşmacı havacılık fuarında yer alan ekipmanlar ve teknik malzemeleri göstermektedir.. Videoda havacılık fuarında bulunan çeşitli ekipmanlar ve teknik malzemeler tanıtılmaktadır. Ayrıca, konuşmacı, bugüne kadar meydana gelen uçak kazalarını anlatan bir kitabın çevirisini yaptığını ve bu kitabın Türk okuyuculara sunulmasını istediğini belirtmektedir.
Bu video, bir oyun içeriği olup, anlatıcı ve Recep İvedik adlı bir karakterin GTA 5 oyununda uçak kazalarını inceledikleri bir içeriktir.. Videoda, GTA 5'te gerçekleşen çeşitli uçak kazaları gösterilmektedir. Anlatıcı ve Recep İvedik, uçak kazalarının meydana geldiği yerlere giderek olayları incelemektedir. Kazalarda yangınlar, insanlar kaçması, itfaiyecilerin müdahale etmesi gibi durumlar yaşanmaktadır. Video boyunca uçak kazalarının farklı yönleri gösterilirken, Recep İvedik'in uçak kazalarını çözme çabaları da yer almaktadır.
Bu video, bir sunucunun internette bulunan ilginç ve korku dolu siteleri tanıttığı bir içeriktir.. Videoda sunucu, internette bulunan binlerce farklı site arasında bilinmeyen on binlerce ilginç siteyi tanıtmaktadır. İlk bölümde pointer.com, type drummer, quick draft, gelecekteki kendinize mektup yazma sitesi, internet tarihinde görmeniz gereken 99 şey listesi, saçma eşyalar satan site, yapay zeka tarafından oluşturulan insan yüzleri, hayat rehberi, rüyalar hakkında bilgi veren disman.org, obsidyen snow, kaos ve güzellik temalı site, korku oyunu, terk edilmiş Hashima Island, ölüm tahmini yapan site, intihar verilerini gösteren site, ses kaydı paylaşımı, dünya genelindeki güvenlik kameralarını görüntüleme ve uçak kazalarındaki pilotların son cümlelerini dinleme gibi çeşitli siteler tanıtılmaktadır. İkinci bölümde ise eğlenceli bir site, garip eşyaları satın alabileceğimiz bir site ve korku dolu bir uçaklı site detaylı olarak incelenmektedir.. Videoda özellikle Air Canada havayolu şirketinin 5 Temmuz 1970'de düşen 621 numaralı uçağındaki pilotun son diyalogları ve "pete özür dilerim" sözü gibi korku dolu içerikler de yer almaktadır.