Bu video, bir öğretmenin mikroekonomi dersinde üretim imkanları eğrisi konusunu anlattığı eğitim içeriğidir.. Videoda üretim imkanları eğrisinin çeşitleri (orijine göre içbükey, negatif doğrusal ve orijine göre dışbükey) detaylı olarak incelenmekte, her bir eğri tipinin özellikleri, marjinal dönüşüm oranları ve fırsat maliyetleri açıklanmaktadır. Ayrıca üretim faktörleri ve teknolojinin eğriyi nasıl kaydırdığı, ekonomik büyüme ve küçülme kavramları ve eğri üzerindeki hareketlerin ekonomik anlamları ele alınmaktadır.. Öğretmen, konuyu otomobil ve tank üretim örnekleri üzerinden somutlaştırmakta, telgraf telleri üzerinde hareketlerle görselleştirmekte ve sınavlarda çıkabilecek soru tiplerini paylaşmaktadır. Video, bir örnek soru çözümüyle sonlanmakta ve dersin sonunda talep ve arz konusuna geçileceği belirtilmektedir.
MEB öğretim programlarına tam uyumlu içerik sunar. 6 ücretsiz Online Etkinlik Hazırlık Uygulaması içerir. Türkiye genelinde analiz ve değerlendirme imkanı sağlar
Bu video, bir öğretmenin öğrencilere Türkçe dilbilgisi konusunu anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, cümlenin ögeleri konusunu pratik notlar ve örnek soru çözümleriyle açıklamaktadır.. Video, cümlenin temel ögelerini (yüklem, özne, nesne, yer tamlayıcısı, zarf tamlayıcısı, vurgu ve ara söz) sırasıyla ele almaktadır. Öğretmen, her bir öge için tanımlar, örnekler ve bulma yöntemlerini göstermekte, özellikle yüklem bulma, özne ve nesne arasındaki ilişki, gizli özne ve sözde özne gibi konulara değinmektedir.. Videoda cümlenin ögelerini bulma sırası "yön" şeklinde bir kodlama ile hatırlatılmakta ve çeşitli örnekler üzerinden konu pekiştirilmektedir. Ayrıca fiilimslere dikkat edilmesi gerektiği, yer tamlayıcısı ve zarf tamlayıcısının nasıl ayırt edileceği, belirtili nesne, belirtisiz nesne gibi kavramlar da örneklerle açıklanmaktadır.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, bir eğitmen tarafından vektörler konusuna ait örnek bir sorunun çözümünü sunmaktadır.. Videoda, uzayda a vektörünün b vektörü üzerindeki dik iz düşüm vektörünün uzunluğunun bir birim olabilmesi için k'nın kaç olması gerektiği sorusu ele alınmaktadır. Eğitmen önce dik iz düşüm vektörünün uzunluğunun formülünü hatırlatıp, ardından adım adım çözüm yaparak k'nın 3/4 olduğunu bulmaktadır. Ayrıca, dik iz düşüm vektörünün kendisi için kullanılan formül de hatırlatılmaktadır.
Bu video, matematik eğitimi formatında bir ders anlatımıdır. Eğitmen, matris rank bulma ve yorumlama konusunu örnek bir soru üzerinden açıklamaktadır.. Videoda, bir matrisin rankını bulma iki farklı yöntemi gösterilmektedir: pivotları bularak ve determinant kullanarak. Önce matrisin row echelon haline getirilmesi ve pivotların bulunması ile rankın 3 olduğu gösterilir, ardından matrisin içindeki en büyük kare matrislerin determinantlarının incelenmesi ile aynı sonuç elde edilir. Video, hangi yöntemin daha kolay olduğu sorusuyla sonlanır.
Bu video, bir öğretmenin fizik dersinde sabit ivmeli hareket konusunu anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, Kaan ve Musa adlı öğrencilerle etkileşim halindedir.. Videoda bir boyutta sabit ivmeli hareket konusu ele alınmakta, özellikle hız-zaman ve konum-zaman grafiklerinin nasıl çizileceği ve yorumlanacağı detaylı olarak anlatılmaktadır. Öğretmen, düzgün hızlanan ve yavaşlayan hareketlerin grafiksel gösterimlerini, eğimlerin ivmeyi, alanların yer değiştirmeyi gösterdiğini ve grafikteki yönlerin hareket yönünü belirlediğini açıklamaktadır.. Video, örnek soru çözümleriyle desteklenmekte, "genç k" ve "yaşlı k" benzetmesi kullanılarak grafiklerin nasıl çizileceği gösterilmekte ve hız-zaman grafiğinden konum-zaman grafiğini çizme teknikleri pratik yöntemlerle anlatılmaktadır.
Bu video, Mehmet Hoca tarafından sunulan bir matematik eğitim içeriğidir. Mehmet Hoca, babasının da öğretmen olduğunu belirterek öğrencilere mantık konusunu anlatmaktadır.. Videoda De Morgan kuralları, mantık bağlaçları (ve, veya, değili) ve bunların özellikleri detaylı olarak ele alınmaktadır. Öğretmen önce teorik bilgileri açıklamakta, ardından ispatları yapmakta ve çeşitli örnek sorular çözmektedir. Video, mantık ifadelerinin olumsuzluğunu alma, De Morgan kurallarının uygulanması ve mantık ifadelerinin en sade haline getirilmesi gibi konuları içermektedir.. Videoda ayrıca parantez içi işlemler, dağılma özelliği ve "herkes" bağlacının kullanımı gibi konular da örneklerle açıklanmaktadır. Video, bir kamp dersinin sonunda olup, öğrencilere ödev olarak verilen örnek soruların çözümüyle devam etmektedir.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, anlatıcı normal dağılım konusuna ait bir örnek soru çözümü sunmaktadır.. Videoda, normal dağılım sorularının nasıl çözüleceği adım adım anlatılmaktadır. Anlatıcı, bir normal dağılım sorusunda ortalaması 10 ve standart sapması 2 olan bir rastgele değişken için beş farklı şıkta olasılık hesaplamaları yapmaktadır. Her şık için, normal dağılımın standart normal dağılıma nasıl dönüştürüleceği, z tablosunun nasıl kullanılacağı ve olasılık hesaplamalarının nasıl yapılacağı detaylı olarak gösterilmektedir. Video, normal dağılım sorularının çözüm sürecini öğrenmek isteyenler için faydalı bir kaynaktır.
Bu video, bir matematik öğretmeninin kareköklü ifadeler konusunu anlattığı kapsamlı bir eğitim içeriğidir. Öğretmen, konuyu adım adım açıklayarak örnek soru çözümleriyle pekiştirmektedir.. Video, kareköklü ifadeler konusunun temel kavramlarından başlayarak, tam kare sayıların kök dışına çıkarılması, a kök b şeklinde yazma, katsayıların kökün içine atılması, kareköklü ifadelerde dört işlem, içten dışa doğru işlem yapma, ondalıklı ifadelerin karekökünün alınması ve rasyonel-irrasyonel sayılar konularını ele almaktadır.. Videoda ayrıca LGS sınavına hazırlık amacıyla 2023 LGS'de çıkan bir soru örneği üzerinden pratik bir çözüm sunulmaktadır. Öğretmen, konuları seri bir şekilde tekrar ederek, tam kare sayıları hatırlamadığımız durumlarda algoritma yöntemini kullanma, kök içindeki sayıların aynı olması gerektiği gibi pratik yöntemleri de göstermektedir.
Bu video, bir öğretmenin öğrencilere mitoz bölünme konusunu anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, etkili notlar ve örnek soru çözümleri ile konuyu detaylı şekilde açıklamaktadır.. Video, mitoz bölünmenin ne işe yaradığını, özellikleri ve evrelerini anlatmaktadır. İlk bölümde mitozun çok hücreli canlılarda büyüme, gelişme ve onarım faaliyetlerini sağladığı, tek hücreli canlılarda ise üreme işlevini yerine getirdiği açıklanırken, ikinci bölümde mitozun aşamaları (hazırlık evresi, çekirdek bölünmesi, sitoplazma bölünmesi) ve bitki-hayvan hücrelerindeki farklılıkları ele alınmaktadır.. Videoda ayrıca üç farklı örnek soru çözülmektedir: mitoz bölünme ile ilgili bir soru, kromozom ve hücre sayısının değişimi grafiği üzerinden bir soru ve mitoz bölünme evrelerinin sıralaması ile ilgili bir soru. Bu örnekler, konuyu pekiştirmek için hazırlanmıştır.
Bu video, bir üniversitenin kanalında yayınlanan eğitim içeriğidir. Bir eğitmen, istatistik konusunda geometrik ortalama ve kareli ortalama konularını anlatmaktadır.. Videoda üç farklı örnek soru çözülmektedir. İlk örnek, geometrik ortalama kavramını açıklayarak basit bir problem çözmektedir. İkinci örnek, gruplandırılmış serilerde geometrik ortalama hesaplamasını detaylı şekilde göstermektedir. Son olarak, kareli ortalama kavramı tekrar edilerek basit bir örnek çözülmektedir. Her örnek için formüller açıklanmakta ve hesaplamalar adım adım gösterilmektedir.
Bu video, bir öğretmenin LGS sınavına hazırlık amacıyla sözcükte anlam konusunu anlattığı eğitim içeriğidir.. Videoda sözcükte anlam konusu kapsamlı bir şekilde ele alınmaktadır. Gerçek anlam, mecaz anlam, terim anlam, eş anlamlı sözcükler, zıt anlamlı sözcükler, eş sesli sözcükler, somut anlamlı sözcükler, soyut anlamlı sözcükler, soyutlama ve somutlama, nicel ve nitel anlamlı sözcükler, yansıma sözcükler, ikilemeler ve genel-özel anlamlı sözcükler gibi kavramlar örneklerle açıklanmaktadır.. Öğretmen, her bir kavramı günlük hayattan örneklerle pekiştirmekte ve "bitmek" ile "bırakmak" gibi sözcüklerin farklı anlamlarını inceleyerek örnek soru çözümleri yapmaktadır. Video, LGS sınavında kesinlikle soru çıkacak kısımlardan biri olan sözcükte anlam konusunu kapsamlı bir şekilde ele almaktadır.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan matematik dersidir. Eğitmen, poton dağılımı (poisson distribution) konusunu detaylı bir şekilde anlatmaktadır.. Video, poton dağılımının ne olduğu, hangi durumlarda kullanıldığı ve formülünün nasıl hesaplandığı konularını ele almaktadır. Eğitmen, poton dağılımının nadir gerçekleşen olayların olasılığının hesaplanmasında kullanıldığını, soruda mutlaka bir zaman dilimi veya bölge için ortalama verilmesi gerektiğini vurgulamaktadır. Video, teorik bilgilerin ardından bir örnek soru üzerinden poton dağılımının nasıl uygulanacağını adım adım göstermektedir.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, bir öğretmen tarafından betimleme anlatımı ve örnek soru çözümü sunulmaktadır.. Videoda öncelikle betimleme anlatımın tanımı ve özellikleri açıklanmaktadır. Betimleme, görsel ögeleri ön planda tutarak zihinde canlandırma yapma sanatıdır. Niteleme sıfatları, durum zarfları, imgeleme, benzetme, varlıkları konuşturmak ve kişileştirmek gibi betimlemenin önemli unsurları anlatılmaktadır. Ardından bir örnek soru çözülerek betimlemede işitsel ögelerin bulunmaması gerektiği gösterilmektedir.