Saplantılı aşk, sürekli karşı tarafı düşünme ve aşırı duygusal bağlanmadır. 2010'da yapılan araştırma, eski sevgilinin fotoğraflarının dopamin salgılattığını göstermiştir. Düşük öz saygı ve sevilmeme korkusu saplantılı aşka yol açar
Bu video, bir konuşmacının izleyicilere korkuları ve çözülemeyen problemleri çözmek için bir uygulama anlattığı bir eğitim içeriğidir.. Konuşmacı, korkuların hayatımızda nasıl etkili olduğunu açıklayarak başlıyor ve çözüm için "olabilecek en kötü tabloyu dibine kadar yaşamak" tekniğini öneriyor. Bu teknik, korkuları içselleştirerek hissetmeyi, en dibe ulaşmayı ve sonrasında "olursa da dünyanın sonu değil" diyerek teslim olmayı içeriyor. Video, bu tekniğin ilişkilerdeki bağımlılık sorunlarını çözmek için de uygulanabileceğini ve anında dönüşüm sağlayabileceğini vurguluyor.
Klaus'ta postacı ve oyuncakçı arasında beklenmedik dostluk kurulur. Inside Out'ta Riley'nin duygu merkezi yeni ortama uyum sağlamaya çalışır. Onward'da iki elf kardeş sihir olup olmadığını araştırır. The Grinch'te huysuz Grinç Noel'i çalmaya çalışır
Kişisel gelişim kitapları, daha iyi bir hayat için önemli kaynaklardır. Yazarlar yüzyıllardır hayat felsefeleri üzerine kitaplar yazmaktadır. Liste dört ana kategoriye ayrılmıştır
Kitap, yeni bir duygu durum tedavisi yöntemi sunmaktadır. David Burns'ün yaklaşımı, duyguları ifade etmeyi ve iyileştirmeyi amaçlar. Kitap, duygusal iyileşme ve kişisel gelişim konularında rehberlik eder. Tedavi yöntemi, duyguları ifade etme ve düzenleme becerilerini geliştirmeyi hedefler. Kitap, duygusal iyileşme sürecinde kullanılan teknikleri açıklar
Bu video, stresle mücadele etmek için tasarlanmış bir meditasyon veya farkındalık egzersizidir. Anlatıcı, izleyicilere stres anlarında uygulanabilecek bir süreç sunmaktadır.. Video, stresle yüklü bir anda kendini bulan kişilere yönelik bir rehber niteliğindedir. İçerikte, bir toplantı odası veya açık havada yalnız kalma, nefes alış-verişini izleme, duyguları fark etme, tanımlama ve serbest bırakma adımları adım adım anlatılmaktadır. Egzersiz, duyguların bedende nasıl hissedildiğini fark etmeyi, onları adlandırmayı ve nefes alış-verişiyle birlikte serbest bırakmayı içerir. Video, stres yaratan durumun daha sakin bir bakış açısıyla değerlendirilmesiyle sonlanır.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan, konuşma halkası tekniğini anlatan bir eğitim içeriğidir. Eğitimci, ÖSYM'nin sık sorduğu ve öğrencilerin zorlandığı bu teknik hakkında detaylı bilgi vermektedir.. Video, konuşma halkası tekniğinin temel amacını, uygulama şeklini ve faydalarını açıklamaktadır. Teknik, çocuklarda empati becerisini geliştirmek için tasarlanmış olup, aynı zamanda duygu ve düşüncenin ayrımını öğretmekte, farklı görüşlere saygı duymayı ve kendini ifade etmeyi öğretmektedir. Eğitimci, tekniğin uygulama aşamalarını, oturma düzenini, soru sorma şeklini ve kuralların belirlenmesini adım adım anlatmaktadır.
Bu video, bir konuşmacının iç huzur ve iletişim konusunda bilgi verdiği bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, Avrupa'da yaşayan Müslümanlara yönelik destek hizmetleri sunduğunu belirtiyor.. Video, iç huzursuzluk yaşayan kişilerin davranışlarını (hareketli, öfkeli, sinirli, iletişim kuramama) anlatarak başlıyor. Konuşmacı, arıcıların maskesiz arılarla nasıl iletişim kurabildiklerini örnek göstererek, iç huzurun dışarıya yansımasını açıklıyor. Ana mesaj, kişinin önce kendi iç huzurunu ve davranışlarını değiştirmesi gerektiğini, böylece karşı tarafın da ona sakin ve huzurlu davranacağını vurguluyor.
Öfke doğal ve sağlıklı bir duygudur, ancak kontrol edilmezse yıkıcı olabilir. Öfke anında diyaframdan derin nefes alıp rahatlatıcı telkinlerde bulunun
Kavgaları suçlayıcı olmadan ve sakin kalarak durdurmak gerekir. Fiziksel tehlike olmadıkça kavgaya dahil olunmamalıdır. Taraf tutmadan, tarafsız bir dil kullanılmalıdır
Bu video, bir dizi veya film sahnesini göstermektedir. Karakterler arasında Aslı, Figen Hanım ve Reyhan Hanım bulunmaktadır. Reyhan Hanım'ın kızı Melike'yi kaybetmesi ve evden ayrılması konu edilmektedir.. Videoda, Aslı'nın Figen Hanım'a Reyhan Hanım'ın evden ayrılışının nedenlerini ve durumunu anlattığı bir diyalog yer almaktadır. Aslı, Reyhan Hanım'ın evden ayrılışının onun için acı verici olduğunu ve Figen Hanım'ın onu eve geri getirmesi gerektiğini savunurken, Figen Hanım ve kızı Aslı'nın bu duruma karşı çıkması ve Reyhan Hanım'ın normal olmadığını düşünmeleri gösterilmektedir.
Bu video, bir kişinin yalnızlık ve ilişki kaybı konusundaki düşüncelerini anlattığı kısa bir monolog formatındadır.. Videoda, bir kişinin hayatına giren biriyle birlikte olma hayali ve sonrasında bu kişinin gitmesiyle yaşanan yalnızlık hissi anlatılmaktadır. Konuşmacı, yalnızlık hissiyle başa çıkmaya çalışırken, zamanla bu kişinin aslında her gün yanında olduğunu ve onun yarım olmadığını anlamaya başladığını ifade etmektedir. Video, ilişki kaybı sonrası yaşanan duygusal süreci ve bu sürecin zamanla nasıl değiştiğini konu almaktadır.
Bu video, Erdem adlı bir sosyolog tarafından sunulan eğitim içeriğidir. Konuşmacı, ilişkilerde cool ve karizmatik olmanın yollarını anlatmaktadır.. Videoda, ilişkilerde sosyal mühendislik dinamikleri ve altı adımlı bir yaklaşım sunulmaktadır. İlk bölümde tango dansı metaforu üzerinden adım farkındalığına sahip olmak, duyguları yönetmek, kozuna, dozuna, pozuna dikkat etmek gibi konular ele alınırken, ikinci bölümde dışarıya karşı duruş, sınır koymak, kendini sevmenin önemi ve insanların onayına koşmanın zararları gibi yedi madde halinde önemli noktalar açıklanmaktadır.. Konuşmacı, ilişkilerde denge ve abartısızlık prensibinin önemini vurgulamakta ve izleyicilere bu bilgileri nasıl uygulayabileceklerini anlatmaktadır.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan, milyonların izlediği ve yüzbinlerce olumlu sonuç alınan bir eğitim içeriğidir.. Videoda, imkansız görünen kişileri hayatınıza çekme teknikleri anlatılmaktadır. İlk bölümde "çekme" kavramının yanlış anlaşılması, imkansız görünen durumların aslında imkansız olmadığı ve geçmiş deneyimlerin zihni nasıl kandırdığı açıklanırken, ikinci bölümde derin nefes alma, karn şişirme ve göz hareketleri gibi meditasyon teknikleri uygulanmaktadır.. Eğitmen, izleyicilere duygusal bir deneyim yaşatarak mutluluk gibi duyguları beslemeleri ve geçmiş anılarına yeni bir hatıra eklemeleri amaçlamaktadır. Video, bir sonraki bölümde sonuçların paylaşılacağı bilgisiyle sonlanmaktadır.
Bu video, bir çocuğun piç kelimesiyle ilgili yaşadığı duygusal bir diyalogu göstermektedir. Diyaloda bir çocuk ve ona yaklaşan bir yetişkin karakter bulunmaktadır.. Videoda, bir çocuğun topunu kırılan ve kendisine "piç" dedirilen bir durum anlatılmaktadır. Yetişkin, çocuğun üzüntüsünü yatıştırmaya çalışırken, kaderin cilvesi ve unutulmazlık gibi daha derin konulara değinmektedir. Video, yetişkinin çocuğa para vererek yeni bir top almasını önermesiyle sona ermektedir.
Bu video, bir kişinin duygusal bir monologunu içermektedir. Konuşmacı, kendi duygularını ve deneyimlerini paylaşıyor.. Videoda konuşmacı, boş yere üzülmeyi bıraktığını ve sadece gerçekten mutsuz olmaya değecek şeyler için üzülmek istediğini belirtiyor. İnsanların kendisini kendine bağlamasından, sevdirmesinden sonra paramparça etmesinden yorulduğunu ifade ediyor. Cam kadar temiz bir kalp olmadığını kabul etse de camdan daha çok kırıldığını söylüyor. Son olarak, artık çok şeye değil sadece birazcık anlaşılmaya ihtiyacı olduğunu ve mutlu olmak istediğini vurguluyor.
Bu video, duyguların karakterlerini canlandıran bir animasyon veya film sahnesidir. Üzüntü, Öfke, Korku, Tiksinti, Kaygı, Gıpta, Utanç gibi duygular karakterler olarak karşımıza çıkar.. Video, duyguların bir kumanda merkezinde toplanıp yeni bir operasyon planlamasını konu alıyor. Duygular, lise yıllarında yeni arkadaşlar edinme ve değişimle başa çıkma konusunda konuşuyorlar. Video, "14 Haziran'da sinemalarda" mesajıyla sona eriyor.
Bu video, Gülnur Geçmiş adlı bir eğitimci tarafından sunulan, "Sen de yolunu keşfet- Aile Çocuk Dergisi" kapsamında hazırlanmış bir eğitim içeriğidir.. Video, duyguların ne olduğunu, temel ve ikincil duygular arasındaki farkları, duyguların ifade edilmesi ve yönetilmesi konularını ele almaktadır. İçerikte altı farklı etkinlik yer almaktadır: temel duyguları tanımlama, metin kurgu, soru-cevap, metin konusu ve ana fikri belirleme, yorumlama, merhamet hakkında metin analizi, isim türleri, duyguları ifade eden görseller, arkadaşlık ilişkilerinde yaşanan sorunlar ve öfke duygusunun vücut üzerindeki etkileri gibi konular işlenmektedir.. Eğitim, duyguların insan ilişkilerindeki etkisini göstermekte ve duygusal farkındalığın nasıl geliştirilebileceğini açıklamaktadır. Ayrıca düşünceyi geliştirme yolları (tanımlama, karşılaştırma, örnekleme) ve duyguların renklerle ilişkilendirilmesi gibi pratik etkinlikler de içermektedir.
Bu video, çocuklar için hazırlanmış eğitici bir içeriktir. Anlatıcı, farklı duyguları gösteren çocuk karakterlerini tanıtmaktadır.. Video, çeşitli duyguları (üzgün, mutlu, kafası karışık, korkmuş, gururlu, midesi bulanmış, huysuz, gergin, iğrenç, kızgın, utanmış, memnun, halsiz, eğlenceli ve sevgi dolu) tanıtarak her birinin ne anlama geldiği ve bu duygularla nasıl başa çıkılacağı hakkında bilgiler vermektedir. Her duygu için kısa açıklamalar ve çözüm önerileri sunulmaktadır.