Bu video, Edirne'de gözaltına alınan ve daha sonra tutuklanan üniversite öğrencisi Emine Şahin'in durumuna dair hukukçuların görüşlerini içeren bir haber formatındadır. Avukat Hüseyin Kurşun, Atatürk'ü Koruma Kanunu'nun Türkiye'deki düşünce özgürlüğüne etkisi hakkında görüşlerini paylaşıyor.. Videoda, Emine Şahin'in "bu bir kıyamdır" diyerek tutuklanması ve bu durumun Türkiye'deki düşünce özgürlüğüne etkisi ele alınıyor. Avukat Kurşun, 1956 sayılı Atatürk'ü Koruma Kanunu'nun değişmedikçe bu tür hukuksuzlukların devam edeceğini, toplumda Atatürkçülük üzerinden kutuplaşma olduğunu ve İslam'a yönelik hakaretlere karşı yargı organlarının harekete geçmediğini belirtiyor. Ayrıca, hükümetin bu gerilim tırmanmadan öğrencinin tahliye edilmesi gerektiğini vurguluyor.
Bu video, bir konuşmacının Türkiye'deki çeşitli durumları eleştirel bir bakış açısıyla anlattığı bir monolog formatındadır.. Konuşmacı, Türkiye'de yolsuzluk, rüşvet, kadın cinayetleri, yoksulluk, sanat özgürlüğü, işsizlik, sınav sorularının çalınması, çocuk cinayetleri, hayvan hakları ve düşünce özgürlüğü gibi konularda gerçeklerin ve yalanların bir listesini sunmaktadır. Her bir konu için "bu ülkede" ifadesiyle başlayan ve genellikle "yok" veya "değil" ile sonlanan kısa ifadeler kullanılmaktadır.
Olumlu iletişim için saygılı olmak ve beden dilini kullanmak önemlidir. İnternet ve sosyal medya kültürel değişimlere neden olmaktadır. Düşünce ve ifade özgürlüğü anayasa ile güvence altına alınmıştır
Bu video, bir röportaj formatında olup, konuşmacı genç bir birey olarak kendini tanıtmaktadır. Röportajı yapan kişi, konuşmacıya sorular sorarak onun düşüncelerini ortaya çıkarmaktadır.. Videoda genç bir bireyin düşünce özgürlüğünün kısıtlandığı konusu ele alınmaktadır. Konuşmacı, internet ve teknolojinin gelişmesiyle birlikte kişisel bilgilerinin kolayca erişilebildiğini, bu durumun kendisini korkuttuğunu ve düşüncelerini özgürce ifade etme özgürlüğünü kısıtladığını belirtmektedir. Ayrıca, kendi kişisel özgürlüğü ve Türkiye ile ilgili genç bir fikir olarak yaşadığı özgürlük kısıtlamaları hakkında da konuşmaktadır.
İletişim, duygu, düşünce ve bilgilerin aktarılması sürecidir. İletişimin temel ögeleri: kaynak, alıcı, ileti, kanal ve geri bildirim. Sözel olmayan iletişim %55 oranında beden dili, %38 oranında ses tonuyla gerçekleşir
Bu videoda Cevval, aylar boyunca yaptığı araştırmalar sonucunda hazırladığı yasaklanmış kitaplar hakkında bilgilendirici bir içerik sunuyor.. Video, yasaklanmış kitapların listesi formatında ilerliyor ve her kitap için yasaklanma sebepleri ve içerikleri hakkında kısa bilgiler veriliyor. Betim Muhammed'in "Kızım Olmadan Asla", George Orwell'ın "1984" ve "Hayvan Çiftliği", Harry Potter serisi, Dostoyevski'nin "Suç ve Ceza", Aldous Huxley'nin "Cesur Yeni Dünya", "Şeker Portakalı", Franz Kafka'nın "Dönüşüm", Charles Darwin'in "Türlerin Kökeni", Alice Harikalar Diyarında ve John Smack'in "Gazap Üzümleri" gibi kitaplar ele alınıyor.. Konuşmacı, kitapların yasaklanmasının saçma olduğunu düşünüyor ve insanların kendi inançlarını sorgulamaları gerektiğini vurguluyor. Video, aynı konuda başka bir kişinin de benzer bir video hazırladığını fark ettiğini belirterek sona eriyor.
Kitle iletişim özgürlüğü, düşüncelerin ve bilgilerin serbestçe paylaşılmasıdır. Düşünce özgürlüğü, doğru bilgi alma ve özel hayatın gizliliği ile ilişkilidir. Basın özgürdür ve sansürlenemez, devlet basın özgürlüğünü korur
Akla güven ve akılcı düşünce ön plana çıkmıştır. Siyasi ve dini otoritelere karşı çıkılmıştır. Düşünce özgürlüğü desteklenmiştir. Aydın ve yazarlar sınıfı oluşmuştur. Fransız İhtilali ve Sanayi Devrimi gerçekleşmiştir
Bu video, bir televizyon programı formatında olup, sunucu, SODEV Başkanı Ertan Aksoy, SODEV Gençlik Sözcüsü Selim Can Kara ve Sosyal Demokrasi Vakfı'ndan Selim Bey ile Artan Başkan gibi konuklarla Türkiye'deki yükseköğrenimde yurt ve barınma sorununu ele almaktadır.. Program, Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın yurt kapasitesi hakkındaki açıklamasını eleştirerek başlamakta ve SODEV'in yurt sorunu raporunu inceliyor. Ardından gençlerin yaşadığı barınma sorunları, dindarlaşma dayatmaları ve düşünce özgürlüğü kısıtlamaları gibi konular ele alınıyor. Konuşmacılar, gençlerin ana taleplerinin düşünce özgürlüğü ve fırsat eşitliği olduğunu, 2023 seçimlerinde AKP iktidarının bu sorunlara çözüm getirmediği için siyasi faturasını ödeyeceğini belirtiyorlar.. Videoda ayrıca, Türkiye'de yurt kapasitesinin öğrenci sayısından çok geride kaldığı, özellikle İstanbul'da yatak başına 32 öğrenci düştüğü ve sorunun AKP iktidarının üniversite popülizmi ve müritleştirme politikaları, ekonomik kriz ve enflasyonun artması gibi faktörlerle ilişkili olduğu vurgulanmaktadır.
Bu video, avukat Alican Elmadağ'ın yer aldığı bir anayasa programıdır. Program, Anayasa'nın 26. maddesini ve düşünceyi açıklama ve yayma hürriyeti konusunu ele almaktadır.. Video, düşünce özgürlüğünün tarihsel gelişiminden başlayarak, Eski Yunan filozoflarından günümüze kadar olan süreci inceliyor. Ardından düşünce özgürlüğünün sınırlarının belirlenmesi, özgürlükçü demokrasi anlayışının temel prensipleri ve düşünce özgürlüğünün sınırlanabileceği durumlar (başkasının özgürlüğü, devletin gizli bilgilerinin açığa çıkarılması, yargılama görevini engelleme, suç teşkil eden eylemleri teşvik etme, kamu düzenini bozma ve ulusal güvenliği tehdit etme) detaylı şekilde anlatılıyor.. Videoda ayrıca Türkiye'deki uygulamalarda yaşanan sorunlar, kitle haberleşmesi ve düşünce hürriyeti arasındaki ilişki, sınırlamalar ve eşitlik ilkesi gibi konular da ele alınıyor.
Özgürlük ve bağımsızlık Atatürk'ün karakteridir. Tam bağımsızlık ancak ekonomik bağımsızlıkla mümkündür. Bağımsızlıktan yoksun ulus uygar insanlık karşısında uşaktır. Ulusal egemenlik kayıtsız şartsız ulusundur
Ray Bradbury 1920'de doğmuş, 2012'de vefat etmiştir. Fahrenheit 451, yazarın 1950'lerde geçen distopik bir romanıdır. Kitap, kitapların yakılması ve insanların kitap okuma alışkanlığının sona ermesini anlatır
Bu video, iki konuşmacının Spinoza, Einstein ve Aydınlanma felsefesi hakkında yaptığı felsefi bir sohbeti içermektedir. Konuşmacılardan biri felsefe konusunda bilgi sahibi bir akademisyen gibi görünmektedir.. Video, Spinoza'nın felsefi görüşleri, tanrı anlayışı ve panteizm kavramı üzerine odaklanarak başlamakta, ardından düşünce özgürlüğü ve aşırı yüceltme mekanizması konularına geçmektedir. Konuşmacılar, Spinoza'nın düşünme ve düşündüklerini dile getirme özgürlüğüne verdiği önem, yerleşik kanlarla ilgili kuşkular öne sürmenin bir mahkum etme biçimi olduğu ve ahlakın dinin tekeline verilmesi gibi konuları tartışmaktadır.. Videoda ayrıca Hegel ve Kant'ın Spinoza hakkındaki eleştirileri, "nihilizm" suçlaması, Türkiye'de ateizm ve deizm gibi felsefi kavramların ele alınması ve 17. yüzyılda yaşanan bu durumlar da ele alınmaktadır.
Bu video, bir öğretmenin 7. sınıf öğrencileri için sosyal bilgiler dersinin 1. dönem 2. yazılı sınavına hazırlık amacıyla örnek senaryo sorularını çözdüğü bir eğitim içeriğidir.. Video, iki farklı senaryo sorusunu içermektedir. İlk senaryoda insan hakları evrensel bildirgesi, sömürgecilik anlayışı ve Fransız İhtilali arasındaki karşılaştırmalar yapılmaktadır. İkinci senaryoda ise hüsnü hat sanatı, Takvim-i Vekayi gazetesi, düşünceyi açıklama özgürlüğü, Edirne'nin tarihi, gaza ve cihad anlayışı, coğrafi keşifler ve ilk Türk matbaası gibi konular ele alınmaktadır. Her soru için detaylı açıklamalar ve cevaplar sunulmaktadır.
Bu video, bir konuşmacının demokrasi ve siyasi özgürlük konularında yaptığı bir konuşmayı içermektedir.. Konuşmacı, bir siyasal partinin seçime girmesini engellemek için yapılan çabaları eleştirerek, demokrasinin ve düşünce özgürlüğünün önemini vurgulamaktadır. Cumhuriyet tarihinde ilk rakibi olan bir siyasal partinin seçime girmesi için yapılan çabaları anlatarak, bu durumun demokrasiye aşık olduklarını, düşünce özgürlüğüne önem verdiklerini ve vatanseverliklerini gösterdiğini belirtmektedir.
Bu video, bir konuşmacının Türkiye'deki anayasa ve demokrasi konularında yaptığı eleştirel bir sunum veya ders formatındadır.. Konuşmacı, Türkiye'deki mevcut siyasi sistemi ve anayasa uygulamalarını eleştirel bir bakış açısıyla incelemektedir. Sunum, 1921 Teşkilatı Esasiye Kanunu ve 1924 Kanunu arasındaki farkları açıklayarak başlamakta, kuvvetler ayrılığı prensibinin ihlali, tarafsız cumhurbaşkanlığı ve güçlendirilmiş parlamenter sistem gibi konuları ele almaktadır.. Konuşmacı ayrıca, Türkiye'de basın özgürlüğü ve düşünce özgürlüğünün rafa kaldırıldığını, cumhurbaşkanına hakaret suçlamaları, medya mensuplarının tutuklanması ve ABD'nin Türkiye'ye yönelik eleştirileri gibi güncel meselelere değinmektedir. Yeni anayasa tartışmalarının kuvvetler ayrılığı ilkesi üzerine kurulması gerektiğini ve partili cumhurbaşkanlığı reddedilmesi gerektiğini savunmaktadır.
Bu video, tekrarlanan dizelerle ilerleyen bir şiir performansıdır. Şiirde "savaş kalem-kağıt beyin arasında yok, içini döktüğün zamandır" gibi tekrar eden dizeler bulunmaktadır.. Video, savaş, gerçeklik, sahtekarlık ve iç dökümün önemi üzerine düşünceler içermektedir. Şiirde toplumsal eleştiri, düşünce özgürlüğü ve kişisel gelişim konuları işlenmektedir. Adana'da çekilmiş olan bu performans, tekrarlanan dizelerle ilerleyen bir yapıya sahiptir.
Bu video, bir radyo programının kaydıdır. Programda sunucu ve Mete adında bir konuk yer almaktadır. Ayrıca dinleyici aramaları da programın bir parçasıdır.. Programın ana konusu sansür ve yalnızlık etrafında şekillenmektedir. İlk bölümde Mete, devletin sadece medya organlarını değil, düşünceleri de sansürlemesi gerektiğini savunur. Daha sonra program, dinleyicilerden gelen aramalarla devam eder. Son bölümde Pendik'ten Hakan adlı bir ressam, annesinin ölümünden sonra yalnızlık hissiyle mücadele ettiğini ve sunucunun programının onu yalnızlıktan kurtardığını anlatır.
Bu video, iki farklı röportajdan oluşmaktadır. İlk bölümde bir oyuncu ile "Yalan" dizisindeki Melike karakteri ve Mustafa Kemal Atatürk'ün annesi Zübeyde Hanımefendi'nin hayatını anlatan film hakkında konuşulmaktadır. İkinci bölümde ise bir vatandaşın düşünce özgürlüğü konusundaki görüşleri paylaşılmaktadır.. Videoda oyuncu, dizi sektöründeki çalışma koşulları, tarihi filmlerin önemi ve çocukların tarihi öğrenmesinin gerekliliği hakkında görüşlerini belirtirken, vatandaş ise düşünce ve ifade özgürlüğünün önemini vurgulayarak, bir kişinin söylediği sözden dolayı içeri atılması ve diğer tarafın kolaylıkla çıkması durumunu eleştiriyor.. Röportajların sonunda oyuncu anne olma planları ve pandemi konularına değinirken, vatandaş kanunlarla ilgili eksikliklerini sorgulayarak düşüncelerini ifade etme ve iletişim kurmanın kıymetli olduğunu belirtiyor.