Ulus-devlet ilk kez Batı Avrupa'da feodal düzenden merkezi devlete geçişte ortaya çıkmıştır. Ulus ve devlet birbirinden bağımsız ve ayrı süreçlerde oluşmuştur. Ulus-devlet, egemenliği ulus adına kullanan politik topluluktur
Bu video, "Milli Kültürümüz" teması altında hazırlanmış bir dinleme metnidir. Metin, Mert ve Eylül adlı iki öğrencinin 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı törenindeki deneyimlerini anlatmaktadır.. Video, 23 Nisan bayramının önemi ve çocukların bu bayramı nasıl kutladıkları üzerine odaklanmaktadır. Metin, öğrencilerin sabah hazırlıklarını, okula gidişlerini, törenin nasıl düzenlendiğini ve öğrencilerin Atatürk'e saygılarını nasıl dile getirdiklerini detaylı bir şekilde anlatmaktadır. Törende İstiklal Marşı söylenmesi, şiir okuma, halk oyunları ve dans gösterileri gibi etkinlikler yer almaktadır.
Cumhuriyet, egemenliğin halkta olduğu demokratik yönetim biçimidir. Milliyetçilik, din ve ırk ayrımı gözetmeksizin vatandaşlık temelli vatanseverliktir. Halkçılık, tüm vatandaşlara eşit muamele ve toplumsal dayanışmayı savunur. Laiklik, din ve devlet işlerinin ayrılması prensibidir. Devletçilik, milli burjuva sınıfının oluşturulması ve ekonomik kalkınmayı hedefler
Bu video, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı'nın tarihsel ve sembolik önemini anlatan bilgilendirici bir içeriktir.. Video, 23 Nisan 1920'de ilk Büyük Millet Meclisi'nin toplanması ve egemenliğin halk iradesine geçmesiyle başlayan bayramın tarihsel gelişimini anlatmaktadır. Atatürk'ün "bugünün küçükleri yarının büyükleridir" sözü ve bayramın bağımsızlık, kurtuluş ve özgürlüğü simgelediği vurgulanmaktadır. Ayrıca, 23 Nisan'ın dünyada kutlanan ilk çocuk bayramı olduğu ve bu bayramın ortaya çıkışında üç ayrı bayramın payı olduğu belirtilmektedir.
Ulusal egemenliğe dayalı ilk kuruluş belgesi olarak kabul edilir. Mustafa Kemal tarafından 21-22 Haziran 1919'da Amasya'da hazırlanmıştır. 9. Ordu Müfettişi sıfatıyla imzalanmıştır
Bu video, bir aile içi sohbet formatında çekilmiş olup, Lina adlı bir kız ve ailesi arasında geçen bir diyalogu içermektedir.. Videoda, Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı kutlaması yapılmaktadır. Lina, bayram kutlamalarıyla ilgili düşüncelerini ve duygularını paylaşırken, ailesi ona özel bir sürpriz hazırlamıştır. Bu sürpriz, Lina'nın yaptığı damla çikolatalı kurabiye menüsünden oluşmaktadır. Video, bayram kutlamaları ve aile içi yemek yapma etkinliği etrafında şekillenmektedir.
Bu video, Mustafa Kemal Atatürk'ün çocuklara yönelik bir mesajını içeren kısa bir içeriktir.. Videoda Atatürk, çocukların geleceğin gülü, yıldızı ve aydınlığı olduğunu vurgulayarak onların önemini anlatmaktadır. Çocuklara kendilerini kıymetli bulmaları ve bu bilgiye göre çalışmaları tavsiye edilmektedir. Video, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı kutlamalarıyla sonlanmaktadır.
Bu video, bir öğretmenin anaokulundaki öğrencilerine 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı'nı anlattığı bir hikaye formatındadır. Hikayede Mert, Gülce, Gülşen, Can, Ali, Kerem, Duru, Esma, Eren, Zeynep, Sirat, İrmak, Okan, Bora, Dil, Ayşe, Ozan, Meltem, Selim ve Nura gibi öğrenciler yer almaktadır.. Video, 23 Nisan Bayramı'nın kutlanmasını konu alıyor. Hikaye, öğrencilerin okula gidişinden başlayarak, bayrak ve balonlarla süslenmiş okul, şiir okuma, şarkı söyleme ve dans gösterileri gibi bayram etkinliklerini anlatıyor. Törende çocuklar "Yirmiüç Nisan Kutlu Olsun" şarkısını söylüyor, dans gösterileri yapıyor ve Selim ile Nura töreni sonlandırıyor.
TBMM 23 Nisan 1920'de Ankara'da açıldı. 23 Nisan 1921'de Türkiye'nin ilk ulusal bayramı oldu. 1922'de saltanatın kaldırılmasıyla 1 Kasım Ulusal Egemenlik Bayramı oldu
Bu video, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı'nın 100. yılını kutlayan bir okul etkinliği formatındadır. Videoda bir öğretmen, müdür amca ve öğrenciler yer almaktadır.. Video, bayram kutlamaları için hazırlanmış bir programdır. Önce bayram mesajları ve konuşmalar yer alır, ardından öğrencilerin okuduğu şiirler ve şarkılar sunulur. Konuşmalarda Atatürk'ün 23 Nisan'ı çocuklara armağan etmesi, Türkiye Büyük Millet Meclisi'nin kuruluşu ve çocukların geleceği vurgulanmaktadır. Video, öğrencilerin "23 Nisan" şarkısını söylemesi ve bayram dilekleriyle sona erer.
Celebrates the foundation of Turkey's Grand National Assembly on April 23, 1920. Declared National Sovereignty Day in 1921, Children's Day in 1927. Turkey became first country to officially declare Children's Day national holiday
Bu video, bir aile ve arkadaşlarının 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı kutlamasını gösteren eğitici bir içeriktir. Videoda dede, çocuklar (Bebee, Şila, Şuşu, Bibi, Zerre, Liko, Lili, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu, Şuşu,
Özgürlük ve bağımsızlık Atatürk'ün karakteridir. Tam bağımsızlık ancak ekonomik bağımsızlıkla mümkündür. Bağımsızlıktan yoksun ulus uygar insanlık karşısında uşaktır. Ulusal egemenlik kayıtsız şartsız ulusundur
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı sosyal bilgiler kanalından ulusal egemenlik ve ulusal bağımsızlık kavramlarını anlatmaktadır.. Video, bu iki kavramın sözlük tanımlamalarını paylaşarak başlıyor ve ardından halkın yönetime nasıl katıldığını şemalarla açıklıyor. Ulusal egemenlik, milli egemenlik ve milli irade kavramları aynı anlama geldiği, halkın kendisini yönetecek kişileri kendisinin seçmesi olarak tanımlanıyor. Ulusal bağımsızlık ise Türkiye Cumhuriyeti'nin hiçbir devlete bağlı olmadan kararlarını kendisinin alabilmesi anlamına geliyor. Video, kavram haritası üzerinden bu kavramları görselleştirerek sonlanıyor.
Türker Ertürk tarafından sunulan bu video, Atatürk'ün fikirleri ve Türkiye Büyük Millet Meclisi'nin açılışının 100. yılını anlatan bir düşünce içeriğidir.. Video, "küçük insanlar kişileri, normal insanlar olayları, büyük insanlarsa fikirleri tartışırlar" özdeyişinden yola çıkarak, Atatürk'ün aydınlanma, çağdaşlaşma ve demokratik düşünce gibi fikirlerinin Türkiye'de nasıl hayata geçirildiğini anlatmaktadır. İçerikte, 19 Mayıs 1919'da Samsun'a çıkışından itibaren Atatürk'ün TBMM'nin açılması için yaptığı çabalar, egemenliğin kaynağının gökten yere indirilmesi ve halkın kendi tercihlerini yapabilme gücü olan demokrasinin önemi vurgulanmaktadır. Video, Türkiye'nin yaşadığı sorunların kökenini ve gelecekteki umutları da ele almaktadır.
Bu video, bir aile ortamında 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı kutlamasını göstermektedir. Videoda Eren, Semih, Derin ve diğer aile üyeleri yer almaktadır.. Video, anneler gününe 19 gün kala başlayan bir şiirle başlar ve ardından 23 Nisan bayramı kutlamasına geçiş yapar. Aile üyeleri bayram hakkında kısa konuşmalar yapar, Eren bir şiir okur ve çocuklar bayram hakkında bilgiler paylaşır. Video, aile üyeleri arasında geçen günlük bir sohbet formatında ilerler ve bayram kutlamasını eğlenceli bir şekilde yansıtır.
Bu video, "Milli Kültürümüz" teması altında hazırlanmış bir dinleme metnidir. Metin, Mert ve Eylül adlı iki öğrencinin 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı törenindeki deneyimlerini anlatmaktadır.. Video, 23 Nisan bayramının önemi ve çocukların bu bayramı nasıl kutladıkları üzerine odaklanmaktadır. Metin, öğrencilerin sabah hazırlıklarını, okula gidişlerini, törenin nasıl düzenlendiğini ve törenin sonunda öğrencilerin kalp şekli oluşturarak Atatürk'e saygı gösterdiklerini detaylı bir şekilde anlatmaktadır. Törende İstiklal Marşı söylenmesi, şiir okunması, halk oyunları ve dans gösterileri gibi etkinlikler yer almaktadır.
Bu video, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı için hazırlanmış bir şiir derlemesidir. Videoda öğretmenler öğrencilerine bayramın anlam ve önemini belirten şiirler ödev olarak vermesi anlatılmaktadır.. Video, 23 Nisan bayramı için iki, üç veya dört kıtalık şiirler sunmaktadır. Pandemi süreci nedeniyle bu yıl bayramın farklı ortamlarda kutlanacağı belirtilmektedir. Video, çocukların bayramı kutlaması için hazırlanmış olup, izleyicilere 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı kutlamaları için şiirlerle yardımcı olmayı amaçlamaktadır.
Bu video, Mert Koleji'nin bir temsilcisinin 19 Mayıs Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı mesajını içermektedir.. Videoda konuşmacı, pandemi sürecinde evde kalarak eğitimine devam eden öğrencilere sağlık, mutluluk ve başarı dilekleri ile kendilerine iyi bakmaları tavsiyesinde bulunmaktadır.