Tarih dersi, geçmişteki olayları ve sonuçlarını inceleyen bir disiplindir. Kitap 2024-2025 eğitim yılı için hazırlanmıştır. Meb Yayınları tarafından yayınlanmıştır
Fizik, doğanın temel prensiplerini ve madde davranışlarını inceler. Evrendeki maddelerin ve enerjinin davranışlarını açıklar. Günlük yaşamda karşılaşılan olayları fizik prensipleriyle açıklar
MEB Yayınları 2024-2025 eğitim yılı için zengin içerikli ders kitabı. Geometrik şekiller, sayılar, kesirler ve olasılık konularına odaklanır. Her ünite etkinlikler ve ölçme-değerlendirme sorularıyla desteklenmiştir
Bu video, bir öğretmenin öğrencilere matematik dersinde ders kitabındaki alıştırmaları çözdüğü bir eğitim içeriğidir. Öğretmen, öğrencilere sınav hazırlığı için soru çözümleri ve deneme sınavları yapacağını belirtiyor.. Videoda sayfa 80 ve 81'deki dört soru çözülmektedir. İlk soru sembolik dille ifade etme, ikinci soru köklü sayılarla ilgili bir kural kullanarak çözüm, üçüncü soru irrasyonel sayılarla ilgili bir işlem ve dördüncü soru ise Pisagor teoremi ve dik üçgen özdeşliği kullanılarak bir geometrik şekil alanının hesaplanması konularını içermektedir. Her soru için adım adım çözüm yöntemi gösterilmekte ve püf noktaları vurgulanmaktadır.
Sosyal Bilgiler dersi tarih, coğrafya ve kültür bilgilerini öğretir. Ders, öğrencilerin dünyayı daha iyi anlamalarına yardımcı olur. Konular tarihsel olaylar, coğrafi kavramlar ve toplumsal ilişkileri kapsar
Türkçeyi öğrenmek ve kurallarını öğrenmek öğrenciler için hayati önem taşır. Bu kazanımlar öğrencilerin gelecekteki eğitim düzeylerini doğrudan etkiler
Bu video, 5. sınıf Fen Bilimleri ders kitabının sayfa 170'deki soruların cevaplarını içeren eğitim materyalidir. Videoda Osman adlı bir öğrencinin pipet ve lazer ışık kaynağı kullanarak ışığın doğrusal yolla yayıldığını kanıtlama deneyi anlatılmaktadır.. Video, ışığın doğrusal yolla yayıldığını gösteren deneyleri ve örnekleri açıklamaktadır. İlk bölümde pipet ve lazer ışık kaynağı kullanılarak ışığın doğrusal yolla yayıldığını gösteren deney anlatılırken, ikinci bölümde pipetin U şeklinde bükülmesiyle ışığın nasıl davranacağı açıklanmaktadır. Ayrıca ışığın doğrusal yolla yayıldığını gösteren günlük hayattan örnekler de verilmektedir.
Türk Dili ve Edebiyatı dersi, dilin zenginliklerini ve edebi eserleri keşfetmeyi sağlar. Ders, öğrencilerin dil becerilerini ve kültürel birikimlerini artırır
Bu video, Mutlu Akademik kanalında yayınlanan, 5. sınıf Türkçe ders kitabının birinci tema kontrol noktası etkinliklerini anlatan bir eğitim içeriğidir.. Video, mangala oyunu hakkında bilgilendirici bir metinle başlayıp, metinle ilgili soruların cevaplanmasıyla devam ediyor. Ardından anahtar kelimelerin belirlenmesi, kelimelerin metne ait olup olmadığı, zeka oyunları hakkında konuşma yapma, dinleme metni analizi, sınıflandırma yapma ve yazma becerisi değerlendirmesi gibi etkinlikler ele alınıyor. Video, öğrencilerin 5. sınıf Türkçe dersinin birinci temasını tamamlamaları için gerekli tüm etkinlikleri kapsamlı şekilde sunuyor.
Bu video, bir öğretmenin 5. sınıf Türkçe ders kitabı örnek yazılı sınav sorularını çözdüğü eğitim içeriğidir. Öğretmen, birinci dönem birinci örnek senaryoda yer alan soruları adım adım açıklamaktadır.. Videoda toplam sekiz soru çözülmektedir. Sorular arasında bağlamdan yararlanarak kelime anlamlarını tahmin etme, kelimenin zıt anlamını bulma, kök ve eklerle ilgili, metin ana fikri ve ana duygusunu bulma, metnin konusunu belirleme, metne uygun başlık belirleme, söz sanatlarını bulma ve bilgilendirici metin yazma gibi konular yer almaktadır. Her soru için öğretmen önce soruyu okuyup ardından çözümü detaylı şekilde açıklamaktadır.
Bu video, bir öğretmenin 8. sınıf İngilizce ders kitabının sayfa 31-32'deki etkinlikleri çözdüğü eğitim içeriğidir. Öğretmen, öğrencilere adım adım soruları nasıl cevaplayacaklarını göstermektedir.. Video, hafıza testi ile başlayıp, kişisel tercihler, hobiler, aktiviteler ve günlük rutinler hakkında İngilizce ve Türkçe paragrafları ele almaktadır. Öğretmen, öğrencilerin önce İngilizce'yi okuyup sonra Türkçe'ye geçmelerini ve kendi örneklerini geliştirmelerini tavsiye etmektedir.. Videoda David, Maria ve Ali hakkında kişisel tercihler, kitap ve müzik türleri, Mart adlı bir atletin günlük rutini, öğleden sonra ve akşam aktiviteleri, hafta sonları ne yapıldığı gibi konular işlenmektedir. Öğretmen, öğrencilerin diyalogları tamamlamasını ve kendi aktivitelerini İngilizce olarak ifade etmelerini öğretmektedir.
Bu video, 3. sınıf Türkçe ders kitabının "Refet Öğretmen ve Atatürk" dinleme metni için hazırlanmış bir eğitim içeriğidir. İlke Yayınları tarafından yayınlanan ders kitabının sayfa 76-82 arasındaki etkinlikler ve soruların cevapları sunulmaktadır.. Video, Atatürk ve Milli Mücadele teması etrafında çeşitli etkinlikleri içermektedir. İçerikte Atatürk hakkında sorular, bulmaca çözme, kelime anlamları ve cümlelerde kullanımı, metin analizi, eş anlamlı kelimeler, tiyatro metni canlandırma ve şiir yazma gibi aktiviteler yer almaktadır. Özellikle Fatma Refet Angın'ın Atatürk ile tanışması ve tarih öğretmeni olarak yaptığı çalışmalar detaylı olarak anlatılmaktadır.
Bu video, bir öğretmenin 4. sınıf sosyal bilgiler ders kitabının 2. ünitesindeki etkinlikleri çözdüğü eğitim içeriğidir. Öğretmen, öğrencilere hitap ederek çeşitli soruları adım adım açıklamaktadır.. Video, aile tarihi, kültürümüzün öğeleri, Anadolu Medeniyetleri Müzesi, geleneksel çocuk oyunları, Atatürk'ün milli kültür hakkındaki sözleri ve Kurtuluş Savaşı gibi konuları kapsamaktadır. İçerik, kitabın sayfa 41'den 64'e kadar olan bölümlerini kapsamakta ve her etkinlik için örnek sorular ve cevaplar verilmektedir.. Videoda ayrıca Türkçenin gelişim dönemleri, milli kültür öğelerini yansıtan eşyalar ve yapılar, harita üzerinden cephe isimleri ve önemli kahramanlar hakkında bilgiler de paylaşılmaktadır. 2. ünite değerlendirme sorularının çözümüyle video sonlanmaktadır.
Bu video, 2. sınıf Türkçe ders kitabının "Milli Mücadele ve Atatürk" teması altındaki "Atatürk'ün Çocuk Sevgisi" dinleme metninin cevaplarını içeren eğitim materyalidir. Bilim ve Kültür Yayınları tarafından yayınlanan kitabın sayfa 141-144'ündeki etkinlikler ve soruların çözümleri sunulmaktadır.. Video, Atatürk'ün çocuklara karşı duygularını ve yaklaşımını anlatan bir metin etrafında şekillenmiştir. Metin, Atatürk'ün uçurtma uçuran çocuklarla yaşadığı bir olayı anlatmaktadır. Videoda metin öncesi hazırlık soruları, metin dinleme, görsellerle ilgili sorular, metinle ilgili kelimelerin tespiti, olayların sıralanması, zıt anlamlı kelimelerin kullanımı ve cümle yazma gibi çeşitli etkinlikler ve bunların cevapları detaylı olarak yer almaktadır.
Bu video, bir öğretmenin 7. sınıf Arapça ders kitabının birinci ünitesini anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, "El Mihne" (Meslekler) ünitesini detaylı şekilde açıklamaktadır.. Video, Arapça meslek kelimelerinin öğretimini ve ders kitabındaki soruların çözümlerini içermektedir. İlk bölümde çiftçi, şoför, siliker, pilot, hemşire, marangoz, kasap, terzi gibi mesleklerin Arapça karşılıkları tanıtılırken, ikinci bölümde ders kitabındaki 13-18. sayfalar arasındaki soruların çözümleri gösterilmektedir.. Öğretmen, kelimeleri tanıttıktan sonra fotoğrafları kullanarak anlamlarını açıklamakta ve çeşitli alıştırmalar yapmaktadır. Alıştırmalar arasında kelime eşleştirme, cümle tamamlama ve soru-cevap şeklinde sorular bulunmaktadır. Ayrıca, "müste" kelimesinin kullanımı ve tercüme yapma teknikleri de örneklerle anlatılmaktadır.
Bu video, bir öğretmenin 5. sınıf Türkçe ders kitabının sayfa 75-78'indeki kontrol noktalarını çözdüğü eğitim içeriğidir.. Video, mangala oyununun tanıtımı ve özellikleri ile başlayıp, zeka oyunlarının önemi hakkında bir konuşma yazma etkinliği sunmaktadır. Daha sonra köydeki insanların özellikleri, Hikmet'in bulmacaları çözerken gösterdiği liderlik ve cesaret, metin sınıflandırma, betimleme yapma ve okuma-yazma-konuşma becerilerini değerlendirme etkinlikleri ele alınmaktadır. Video, öğrencilere ders kitabındaki soruları adım adım çözerek yardımcı olmayı amaçlamaktadır.
Bu video, Forum Web YouTube kanalında yayınlanan, 5. sınıf Türkçe kitabı 1. ünite kontrol noktası metninin etkinlik cevaplarını içeren bir eğitim içeriğidir.. Video, mangala göçürme oyunu hakkında bilgilendirici bir metinle başlayıp, kitabın 75-79. sayfalarındaki etkinliklerin cevaplarını detaylı şekilde sunmaktadır. İçerikte mangala oyununun kuralları, tarihsel önemi ve sosyalleşme aracı olarak işlevi anlatılmakta, ardından metin analizi, anahtar kelime belirleme, kelime eşleştirme, konuşma yapma, sınıflandırma ve betimleme gibi çeşitli etkinliklerin cevapları verilmektedir.
Bu video, bir öğretmenin 6. sınıf Türkçe ders kitabındaki "Adil Ülke" metninin etkinliklerini çözdüğü eğitim içeriğidir. Mutfak Akademik kanalında yayınlanan videoda, öğretmen metin etkinliklerini adım adım açıklamaktadır.. Video, "Düşünelim, Tartışalım" bölümünden başlayarak kelimelerin anlamlarını tahmin etme, sözlükten bulma ve karşılaştırma etkinliklerini içermektedir. Ardından öykü haritası doldurma, metne göre soruları cevaplama, kelime bulmacası ve kelimeleri cümle içinde kullanma gibi etkinlikler ele alınmaktadır. Ayrıca tilki ve leylek hikayesi üzerinden isim ve sıfat tamlamaları bulunmakta ve eşitlik-adalet kavramları açıklanmaktadır.. Metin, Fatih Sultan Mehmet'in İstanbul'u fethettikten sonraki adalet anlayışını konu almaktadır ve öğrencilerin bu konu hakkında yazıl yazmaları için yönlendirilmektedir.
Bu video, 9. sınıf Milli Eğitim Bakanlığı yayınları Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi ders kitabının sayfa 36'daki soruların ve cevaplarının sunulduğu bir eğitim içeriğidir.. Video, önce kitabın üzerindeki soruları göstermekte, ardından doğru-yanlış sorularını ve bulmaca sorularını çözmektedir. Cevaplar arasında "tahkiki iman", "zan", "müslümanlık", "duyular", "marifet", "ilim", "vahiy", "düşünmek", "mesuliyet", "gasp" ve "amel" gibi İslam terimlerinin anlamları bulunmaktadır. Video, öğrencilerin ders kitabındaki soruları kontrol etmelerine yardımcı olacak şekilde hazırlanmıştır.
Bu video, bir öğretmenin 5. sınıf Türkçe ders kitabındaki etkinliklerin cevaplarını anlattığı eğitim içeriğidir. Videoda öğretmen ve öğrenciler arasında geçen diyaloglar da yer almaktadır.. Video, MEB yayınları birinci kitabındaki "Öğretmen Sevinc" metninin etkinliklerini kapsamlı şekilde ele almaktadır. İçerikte kelimelerin anlamlarını belirleme, anahtar kelimeleri tespit etme, metin sorularını cevaplama, kişilik özelliklerini analiz etme, duygusal durumları belirleme, noktalama işaretleri kullanımı, kahraman özellikleri yazma ve Keloğlan hikayesi gibi çeşitli etkinlikler bulunmaktadır.. Videoda ayrıca çevreye karşı sorumluluk, uçurtma yapım aşamaları, Nasrettin Hoca ve emekli öğretmen gibi karakterlerin betimlenmesi, metin düzenleme ve paylaşım stratejileri gibi konular da işlenmektedir. Öğrencilerin güçlü ve gelişmeye açık yönlerini belirlemeleri için öz değerlendirme ölçekleri de videoda yer almaktadır.