YKS-TYT Geometri Test İçeriği
Üçgenlerde açılar, kenarortay ve kenarortay özellikleri test edilir. Üçgende alan ve kenar kenar bağıntıları konuları işlenir. Üçgende merkezler ve eşlik-benzerlik problemleri çözülür
- docs.google.com
Üçgenlerde açılar, kenarortay ve kenarortay özellikleri test edilir. Üçgende alan ve kenar kenar bağıntıları konuları işlenir. Üçgende merkezler ve eşlik-benzerlik problemleri çözülür
Eş merkezli çemberler aynı düzlemde bulunan çemberlerdir. Merkez doğrusu, iki çemberin merkez noktalarını birleştiren doğrudur. Teğet çemberler birbirini tek noktada kesen çemberlerdir
Bu video, bir eğitim dersi formatında olup, bir eğitmen tarafından iki çembere içten teğet çizimi adım adım gösterilmektedir.. Videoda, önce eksen çizgileri çizilerek başlanmakta, ardından 20 mm ve 15 mm yarıçaplı iki çember çizilmektedir. Daha sonra çemberlerin merkezleri belirlenmekte, orta nokta bulunmakta ve bu noktadan geçen doğru parçası çizilmektedir. Son olarak, bu doğru parçasından geçen paralel çizilerek teğet noktaları (A ve B) bulunmakta ve bu noktalar birleştirilerek içten teğet çizimi tamamlanmaktadır.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan geometri dersidir. Eğitmen, iki çemberi içten çift taraflı teğet çizgilerle birleştirme yöntemini adım adım göstermektedir.. Videoda, iki çemberin orta noktasını bulma, çaplarını ölçme ve teğet çizgilerini çizme süreci detaylı olarak anlatılmaktadır. Eğitmen önce çemberlerin orta noktasını bulmak için yaylar çizerek A ve B noktalarını belirleyip, ardından çaplarını ölçerek (R1 = 15 mm, R2 = 10 mm) toplam çapını hesaplayıp (25 mm) yeni bir yay çizer. Son olarak, bu yay üzerinden teğet noktalarını bulup, her iki çemberin de teğet çizgilerini çizer.
Bu video, bir çocuk oyunu veya animasyon formatında olup, baykuş, ağaçkakan ve kelebek gibi karakterlerin yer aldığı bir hikayeyi anlatıyor.. Videoda, renkli çemberlerin etrafında dönen bir oyun anlatılıyor. İlk olarak baykuş hop hop zıplıyor ve dans ediyor, ardından ağaçkakanın evinin önünde sarı, yeşil, mavi ve mor çemberler bulunuyor. Kuşlar çemberlerin arkasına saklanıyor, kelebek çemberlere konuyor ve çemberler davul gibi kullanılıyor. Daha sonra bir piramit oyuncağı çemberlere geçiriliyor ve son olarak roket salıncaklarla uçuşa hazırlanıyor.
Test 12 sorudan oluşmaktadır. Sorular çemberler, kesirler ve kesir işlemleri üzerine kuruludur. Her soru için 1-2 arası doğru cevap verilmiştir
r1>r2 için r1 yarıçaplı çembere içten teğet çemberler çizilmesi hedeflendi. Proje MEB 7. sınıf müfredatındaki çemberler konusundan seçildi. Literatür taraması ve trigonometri çalışmaları yapıldı
Üçgen, en az üç doğru parçasının kesişmesiyle oluşur. Çemberlerle üçgen inşası geometri derslerinde öğretici bir tekniktir
Bu video, bir öğretmenin 5. sınıf öğrencilerine matematik dersinde çemberler ve üçgenler konusunu anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, tahtada çizimler yaparak konuyu görsel olarak açıklamaktadır.. Video, çemberler kullanarak üçgen inşasının temel prensiplerini adım adım göstermektedir. Öğretmen önce teorik bilgileri açıklayıp, ardından farklı durumlarda (aynı boyda, farklı boyda, merkezleri ortak veya farklı) çemberlerin kesişim noktalarından ikizkenar, eşkenar ve çeşitkenar üçgenlerin nasıl oluşturulacağını pratik çizimlerle anlatmaktadır. Ayrıca çemberlerin kesişim noktalarından farklı çokgenler oluşturma ve özgün logo tasarımı gibi aktiviteler de içermektedir.. Videoda ayrıca doğru-yanlış soruları çözülmekte, kareli kağıtta noktalar belirleyerek üçgen çizme adımları gösterilmekte ve öğrencilerin durdurarak kendi başlarına tamamlayabilecekleri görevler sunulmaktadır. Öğretmen, bir sonraki derste ölçme değerlendirme konusunun ele alınacağını belirtmektedir.
İki doğru veya düzlem kesiştiğinde komşu açıları eşitse diktir. Dik doğrular birbirine zıt karşılık eğimlere sahiptir. Diklik sembolü 'dir ve Unicode'da U+27C2 kod numarasına sahiptir
Bu video, bir öğretmenin 5. sınıf öğrencilerine yönelik hazırladığı matematik dersidir. Öğretmen, animasyonlar kullanarak konuları anlatmaktadır.. Video, çokgenlerin tanımı ve özellikleriyle başlayıp, üçgenlerin açılarına ve kenarlarına göre sınıflandırılmasıyla devam etmektedir. Ardından çember kavramı, yarıçap ve çap açıklanarak, çemberlerde üçgen inşası konusu ele alınmaktadır.. Videoda çokgenin en az üç doğru parçasından oluşması, kenar, köşe, iç açı, dış açı ve köşegen kavramları örneklerle anlatılmakta, üçgenlerin dar açılı, dik açılı ve geniş açılı olarak sınıflandırılması ile eşkenar, ikizkenar ve çeşitkenar üçgenler açıklanmaktadır. Ayrıca yarıçapları eş çemberlerin kesişmesiyle ikizkenar üçgen, yarıçapları farklı çemberlerin kesişmesiyle çeşitkenar üçgen ve eşkenar üçgen inşa edilmesi gösterilmektedir.
Bu video, bir matematik öğretmeninin çemberler, teğetler ve ilgili konuları anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, özel ders kalitesinde ve titizlikte ders anlatımı yapmaktadır.. Video, çemberlerde teğetler dörtgeni, çemberlerin kuvveti ve çember-üçgen ilişkileri gibi konuları kapsamaktadır. Öğretmen önce teğetler dörtgeninin tanımı ve özellikleri (karşılıklı kenarların toplamlarının eşit olması, açıortayların merkezde kesişmesi) açıklamakta, ardından çemberlerde kuvvet kavramını üç farklı durumda (çemberin içindeki, dışındaki nokta ve teğet-kesen durumu) anlatmaktadır.. Videoda her konu için çeşitli örnek sorular çözülmekte, Pisagor bağıntısı, benzer üçgenler ve formüller kullanılarak adım adım çözüm süreçleri gösterilmektedir. Öğretmen, çizimler yaparak konuları görselleştirmekte ve öğrencilere sorular sorarak interaktif bir ders anlatımı sunmaktadır. Video, 2003 yılı sınav sorusuyla sona ermekte ve öğretmen, izleyicilere hayallerindeki üniversiteyi kazanmaları dileğiyle veda etmektedir.
Bu video, Mert Hoca tarafından sunulan bir geometri eğitim içeriğidir. Öğretmen, geometri full tekrar kampının 6. gününde üçgenler ve çemberler konusunu ele almaktadır.. Video, üçgende açı-kenar bağıntıları, üçgen eşitsizliği, üçgen genişliği ve darlığı, kenar ortası, açıortay ve üçgen içinde bir nokta alındığında oluşan bağıntılar ile başlayıp, üçgende merkezler konusuna geçmektedir. Ardından çevre çemberin merkezi, ağırlık merkezi, iç açıortayların kesim noktası ve dış açıortayların kesim noktası gibi konular ele alınmakta ve çeşitli örnek sorular çözülmektedir.. Videoda Edremit, Balıkesir, Ceyhan, Denizli ve Akçay gibi şehirlerin isimleriyle işaretlenmiş örnek sorular çözülmekte ve son bölümde Mert Hoca ile öğrenciler arasında üçgende diklik merkezi konusunda soru-cevap formatında bir etkinlik gerçekleştirilmektedir. Video, kitabın 49-52. sayfalarını kapsamakta ve yeni nesil ağırlıklı soruların çözümünde devam edeceğini belirtmektedir.
Bu video, bir geometri probleminin çözümünü adım adım gösteren bir eğitim içeriğidir.. Videoda, ABC üçgenin iç t çemberi ve açıortayları kullanılarak bir problem çözülmektedir. Çemberin merkezinin üçgenin açıortaylarının kesiştiği nokta olduğu, teğetlerin eşit olduğu ve üçgenin çevresinin 36 birim olduğu bilgileri kullanılarak, B kenarının uzunluğu 8 birim olarak bulunmuştur.
Bu video, bir matematik öğretmeninin 5. sınıf öğrencilerine yönelik hazırladığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, görsel örnekler kullanarak konuları açıklamaktadır.. Video iki ana bölümden oluşmaktadır: İlk bölümde çemberlerin temel kavramları (tanım, merkez, yarıçap, çap) ve özellikleri anlatılmakta, çember ve daire arasındaki farklar açıklanmaktadır. İkinci bölümde ise üçgenlerin türleri (eşkenar, ikizkenar, çeşitkenar) çemberler üzerinden gösterilmekte ve farklı yarıçap değerlerine sahip çemberlerin birbirine göre konumları çizilerek üçgen türlerinin nasıl tespit edileceği adım adım anlatılmaktadır.. Videoda ayrıca çemberlerin yarıçapları, çapları ve merkezleri arasındaki ilişkiler kullanılarak çeşitli geometrik problemler çözülmekte ve öğrencilerin zorlandığı konulara özellikle değinilmektedir.
"Kolay Okul" kanalında yayınlanan bu eğitim videosunda, bir öğretmen 5. sınıf öğrencilerine çemberlerle üçgen inşası konusunu anlatmaktadır.. Video, çemberlerin merkezlerini ve yarıçaplarını kullanarak farklı üçgen türlerini (eşkenar, ikizkenar ve çeşitkenar) nasıl elde edebileceğimizi adım adım göstermektedir. Öğretmen önce aynı yarıçaplı çemberlerle eşkenar üçgen, farklı yarıçaplı çemberlerle ikizkenar üçgen ve merkez dışından geçen çemberlerle çeşitkenar üçgen oluşturma yöntemlerini görsel olarak açıklamaktadır.. Videoda ayrıca çemberlerle dörtgen ve altıgen gibi çokgenler de çizilebileceği örneklerle gösterilmekte ve öğrencilerin benzer görevler yapmaları için çeşitli alıştırmalar sunulmaktadır. Video, logo tasarımı örneğiyle devam edip, günlük tutma ve not alma gibi çalışma önerileriyle sonlanmaktadır.
Bu video, bir matematik öğretmeninin Tonguç adlı öğrencisiyle birlikte matematik yazılı sınavına hazırlık yaptığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, Milli Eğitim Bakanlığı'nın yayınladığı senaryolara göre sınavda çıkabilecek konuları anlatmaktadır.. Video, geometri konularını kapsamlı şekilde ele almaktadır. Düzlemde iki doğru ve üç doğrunun birbirine göre durumları, açıları ölçme, çokgenler ve çemberler konuları detaylı olarak açıklanmaktadır. Öğretmen, açı çeşitleri, üçgen çeşitleri, çemberlerle üçgen inşa etme, paralel doğrular ve dikme çizme gibi konuları örneklerle anlatmakta ve sınavlarda çıkabilecek soru tiplerini çözmektedir.. Videoda ayrıca açı ölçer, pergel, gönye gibi araçların kullanımı, geometrik şekillerin çizimi ve ölçülerinin hesaplanması gibi pratik uygulamalar da gösterilmektedir. Öğretmen, öğrencilere yazılı notları, yazılı denemeleri ve diğer kaynakları nasıl kullanacakları hakkında tavsiyeler vererek sınav hazırlığı için kapsamlı bir kaynak sunmaktadır.