• Buradasın

    UçakTeknolojisi

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Türk Motor Merkezi ne iş yapar?

    Türk Motor Merkezi (TEC), uçak motoru bakımı, onarımı ve revizyonu hizmetleri sunar. TEC'in hizmet verdiği motor tipleri arasında CFM56-5C/7B, V2500 IAE ve CFM56-7B serileri bulunur. TEC, 2009 yılında Türk Hava Yolları Teknik A.Ş. ve Amerikan menşeli motor üreticisi Pratt & Whitney'in ortaklığıyla kurulmuştur.

    Uçak kokpiti kaç derece ısınır?

    Uçak kokpitinin kaç derece ısındığına dair bir bilgi bulunamamıştır. Ancak, uçakların kabin içi sıcaklık standardı 21 ile 23 °C arasındadır. Uçakların motorlarının ise 600 °C'ye kadar ısınabildiği bilinmektedir. Daha fazla bilgi için aşağıdaki kaynaklar kullanılabilir: samedyenererdem.wordpress.com; interaktif.trthaber.com; webtekno.com; havayolu101.com.

    Uçak Mühendisliği yüksek lisans kaç yıl?

    Uçak Mühendisliği yüksek lisans programının normal süresi 4 yarıyıl, yani 2 yıldır. Azami süre ise 6 yarıyıl olarak belirlenmiştir.

    Winglet neden yasaklandı?

    Wingletlerin yasaklandığına dair bir bilgi bulunmamaktadır. Ancak, bazı durumlarda winglet kullanımının uygun görülmediği durumlar olabilir: Boeing 777 uçaklarında: 777-200LR ve -300ER varyantlarının 64,8 metre olan kanat açıklığı, ICAO'nun havaalanı "E" kodu için üst sınıra yakındır. Savaş uçaklarında: Wingletler, süpersonik hızlarda manevra yeteneğini azaltabilir, radar yansımasını artırabilir ve sürtünmeyi artırabilir. Ayrıca, bazı durumlarda wingletlerin estetik açıdan çirkin bulunduğu ve ilk dönemlerde Boeing tarafından bu nedenle reddedildiği de belirtilmiştir.

    Havacılıkta kullanılan malzemeler nelerdir?

    Havacılıkta kullanılan bazı malzemeler: Alüminyum ve alaşımları. Titanyum ve alaşımları. Çelik. Süper alaşımlar. Kompozit malzemeler. Elyaf-metal laminatlar. Magnezyum ve alaşımları. Ayrıca, yataklarda dökme demir, bronz, beyaz metal, plastik gibi malzemeler; rulmanlarda ise kromlu çelik ve yüksek kaliteli çelikler kullanılır.

    ATVC ne iş yapar?

    ATVC kısaltmasının iki farklı anlamı ve dolayısıyla iki farklı işlevi vardır: 1. Advanced Transit Vehicle Consortium (ATVC). 2. Automatic Thrust Vector Control (ATVC). Ayrıca, ATVC (NASDAQ:ATVC) adında bir girişim sermayesi firması da bulunmaktadır. Albert Tutorial and Volunteerism Center (ATVC) adlı bir kar amacı gütmeyen kuruluş da vardır.

    MMU'nun motoru kim üretiyor?

    Milli Muharip Uçak (MMU) motoru, farklı işbirlikleri ve projelerle çeşitli şirketler tarafından üretilmektedir: General Electric: MMU'nun ilk prototiplerinde, ABD'li General Electric firmasının ürettiği F110 motoru kullanılacaktır. Rolls-Royce: Kale Grubu ile birlikte MMU motoru geliştirme projesi yürütmektedir. TRMotor: Yerli motor geliştirme çalışmaları sürdürmektedir. Ayrıca, 2025 yılında 36.000 pound-kuvvet güçte olması hedeflenen yerli motorun tasarımının tamamlanması planlanmaktadır.

    Gökdoğan hangi uçağa takılacak?

    Gökdoğan füzesi, F-16 savaş uçakları başta olmak üzere Hürjet, Akıncı ve Milli Muharip Uçak KAAN gibi platformlardan atılabilecek şekilde geliştirilmiştir.

    Kanatların eğriliği ne kadar olmalı?

    Kanatların eğriliği, uçağın performansına ve uçuş koşullarına bağlı olarak değişir. Subsonik uçuş için tasarlanan kanat profilleri, yuvarlatılmış hücum kenarına sahipken, süpersonik uçuş için tasarlananlarda keskin bir hücum kenarı bulunur. Kalkış ve iniş sırasında, flaplar kullanılarak kanatların eğriliği artırılır, bu da taşıma kuvvetini yükseltir. Kamburlu (cambered) kanat profilleri, sıfır hücum açısında da kaldırma kuvveti oluşturabilir. Kanatların eğriliğinin optimum değeri, mühendislik hesaplamaları ve rüzgar tüneli testleri ile belirlenir.

    FPV drone ne işe yarar?

    FPV drone'lar (First Person View), pilotun drone'un kamerasından gelen canlı görüntüyü izleyerek uçuşu anlık ve çok düşük gecikmeli olarak kontrol etmesini sağlar. FPV drone'lar çeşitli alanlarda kullanılmaktadır: Yarışlar. Freestyle uçuşlar. Ticari çekim uçuşları. Araştırma ve keşif. FPV drone'ların kullanımı daha fazla tecrübe ve beceri gerektirdiğinden, uygun bir seviyede uçuş becerisi ve deneyimi olması önerilir.

    ANKA4 motoru kim üretiyor?

    ANKA-4 insansız hava aracının motorunun kim tarafından üretildiği hakkında bilgi bulunamadı. Ancak, ANKA-3'e güç veren motorun Ukrayna üretimi AI-322 olduğu bilinmektedir. TUSAŞ Motor Sanayii (TEI) ise ANKA-4'te kullanılabilecek TF6000 ve TF10000 model motorlar üzerinde çalışmaktadır.

    TB3 motoru yerli mi?

    Evet, Bayraktar TB3'ün motoru yerlidir. TB3'te, TUSAŞ Motor Sanayi (TEI) tarafından üretilen 172 beygir gücündeki TEI-PD170 Turbodizel Havacılık Motoru kullanılmaktadır.

    Uçak teknolojisi bölümü kaç binle kapattı?

    2025 yılı için Uçak Teknolojisi bölümünün kaç binle kapattığı bilgisine ulaşılamadı. Ancak, 2024 yılı için bazı üniversitelerin Uçak Teknolojisi bölümünün taban puanları ve başarı sıralamaları şu şekildedir: Türk Hava Kurumu Üniversitesi: 423,01401 taban puanı ve 132.835 başarı sıralaması. Kapadokya Üniversitesi: 405,75286 taban puanı ve 175.186 başarı sıralaması. Maltepe Üniversitesi: 395,93773 taban puanı. Bu bilgiler, YÖK Atlas ve ÖSYM verileri baz alınarak hazırlanmıştır.

    Kale Pratt Gaziemir ne iş yapar?

    Kale Pratt & Whitney, Gaziemir, İzmir'de bulunan ve hava taşıtları için motor ve gövde parçaları üretimi ve montajı yapan bir şirkettir. Başlıca faaliyetleri: F-35 uçaklarının F-135 motoru için parça üretimi. Pratt & Whitney'in yeni nesil ticari motoru NGPF için parça üretimi. Şirket, AS-9100 ve ASQR-01 gibi kalite yönetim standartlarına uygundur ve bilgi teknolojileri alanında çeşitli sertifikalara sahiptir.

    Uçak pilotları neden ters uçar?

    Uçak pilotlarının neden ters uçtuğuna dair bir bilgi bulunamamıştır. Ancak, bazı uçakların ters uçmasının mümkün olduğu bilinmektedir. Ters uçuş yapabilen uçak türleri: Akrobatik ve gösteri uçakları. Boeing 707 ve Boeing 747. Ticari yolcu uçakları ise ters uçuş için tasarlanmamıştır ve ters pozisyonda yeterli motor gücü ile kanatlarda kaldırma kuvveti sağlayamaz.

    Havalimanları pist uzunluğu neden farklı?

    Havalimanı pist uzunlukları, bir dizi faktöre bağlı olarak farklılık gösterir: Uçakların performans özellikleri ve çalışma kütlesi. Hava koşulları. Pist eğimi. Çevresel faktörler. Hava trafiği yoğunluğu. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü, pistlerin, operasyon yapılması istenen uçakların inebilmesi için gerekli uzunlukta olmasını şart koşar.

    Uçaklarda slat nerede bulunur?

    Slatlar, sabit kanatlı uçakların kanatlarının ön tarafında bulunur. Hücum açısını ayarlamakta kullanılan slatlar, hava akımı ile karşılaşan ilk kısımdır.

    Kuyruk tekerleği iniş takımı nedir?

    Kuyruk tekerleği iniş takımı, aynı zamanda geleneksel dişli olarak da bilinir. Özellikleri: Ana vites, ağırlık merkezinin ileri doğru yer alır. Kuyruğun, üçüncü bir tekerlek düzeneğinden destek almasını gerektirir. Birkaç erken uçak tasarımı, kuyruk tekerleği yerine kızak kullanır. İniş sırasında uçağın yavaşlamasına yardımcı olur ve yönlü stabilite sağlar. Döşemesiz pistlerde avantajlıdır. Bugün, uçaklar genellikle ağırlık tasarrufu sağlamak amacıyla kuyruk tekerleği ve nispeten hafif kuyruk tekerleği grubunu tercih eder.

    Uçakta elevator nerede?

    Elevator (irtifa dümeni), uçağın yatay stabilizesinin (yatay kuyruk) firar kenarında bulunur. Bazı kuyruk tasarımlarında yatay stabilizatör tek parçadan oluşur ve "stabilatör" olarak adlandırılır; bu durumda elevator yerine stabilatör kullanılır. Elevatorlar, yukarı doğru hareket ettiğinde uçağın burnu yukarı, kuyruk kısmı ise aşağı doğru hareket eder; aşağı doğru hareket ettiğinde ise uçağın burnu aşağı, kuyruğu ise yukarı doğru hareket eder.

    İha sertifikası kaç yıl geçerli?

    İHA (İnsansız Hava Aracı) sertifikaları için geçerlilik süresi, sertifikanın türüne göre değişiklik göstermektedir: İHA 0 ve İHA 1 sertifikaları ömür boyu geçerlidir. İHA 2 ve İHA 3 sertifikaları ise 3 yıl süreyle geçerlidir ve bu süre sonunda yenilenmesi gerekmektedir.