• Buradasın

    SivilHavacılık

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Hava taşıma hukuku nedir?

    Hava taşıma hukuku, hava taşımacılığının işleyişini, emniyetini ve güvenliğini düzenleyen yasal çerçeveyi ifade eder. Bu hukuk dalı, aşağıdaki konuları kapsar: - Uluslararası ve ulusal düzenlemeler: 2920 sayılı Türk Sivil Havacılık Kanunu ve ilgili yönetmelikler gibi. - Hava taşıma sözleşmeleri: Yolcu ve yük taşıma sözleşmeleri ile bunların hazırlanması ve denetimi. - Taşıyıcıların sorumlulukları: Yolcu hakları, tazminat talepleri ve sigorta yükümlülükleri gibi. - Çevre koruma: Hava taşımacılığının çevresel etkilerinin azaltılması ve sürdürülebilirlik ilkelerine uyulması. Ayrıca, hava trafik kontrolleri, uçuş hatları ve hava sahası kullanımı gibi konular da uluslararası hukuk normlarına göre düzenlenir.

    T.C kimlik numarası olmadan uçak bileti alınır mı?

    T.C. kimlik numarası olmadan uçak bileti almak mümkün değildir. Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nün 2016 yılında yaptığı açıklamaya göre, uçak bileti satın alırken T.C. kimlik numarasının girilmesi zorunlu hale getirilmiştir.

    Sivil havacılık ekleri nelerdir?

    Sivil havacılık ekleri, Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) tarafından yayımlanan ve sivil havacılığın çeşitli konularını kapsayan dokümanlardır. Bu eklerin bazıları şunlardır: 1. Annex 1 (Ek 1) - Personel Lisansları. 2. Annex 2 (Ek 2) - Hava Kuralları. 3. Annex 3 (Ek 3) - Uluslararası Hava Seyrüseferi için Meteorolojik Hizmetler. 4. Annex 4 (Ek 4) - Havacılık Haritaları. 5. Annex 5 (Ek 5) - Hava ve Yer Operasyonlarında Kullanılan Ölçü Birimleri. 6. Annex 6 (Ek 6) - Hava Araçlarının İşleticiliği (Uçaklar). 7. Annex 7 (Ek 7) - Uçakların Ulusal ve Tescil İşaretleri. 8. Annex 8 (Ek 8) - Uçağın Uçuşa Elverişliliği. 9. Annex 9 (Ek 9) - Kolaylıklar. 10. Annex 10 (Ek 10) - Havacılık Telekomünikasyon - Dijital Veri Haberleşme Sistemleri.

    A380 mi daha büyük 747 mi?

    Airbus A380, Boeing 747'den daha büyüktür. - Uzunluk: A380, 73 metre uzunluğunda iken 747, 76 metre uzunluğundadır. - Kanat açıklığı: A380'in kanat açıklığı 261 feet (79.8 metre), 747'nin ise 225 feet (68.4 metre)dir.

    Talpa talpa davası nedir?

    TALPA davası, Türkiye Havayolu Pilotları Derneği (TALPA)'nın, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü tarafından yayınlanan ve Türk pilotların yabancı havayollarına geçişini güçleştiren genelgeye karşı açtığı davadır. TALPA, genelgenin hukuka aykırı olduğunu ve pilotların iş değiştirmelerini işverenlerin insafına bıraktığını belirterek, yürütmenin durdurulması ve genelgenin iptaline karar verilmesi talebiyle yargıya başvurmuştur.

    SDÜ Sivil Havacılık Yüksekokulu kaç yıllık?

    Süleyman Demirel Üniversitesi Sivil Havacılık Yüksekokulu 4 yıllık bir eğitim sunmaktadır.

    Paul Tissandier ne yaptı?

    Paul Tissandier, Fransız bir havacı olarak çeşitli alanlarda önemli katkılarda bulunmuştur: 1. Balon Pilotu: Tissandier, balon pilotluğu yaparak yüz saatten fazla uçuş gerçekleştirmiştir. 2. Hava Gemisi ve Uçak: Daha sonra hava gemileri ve uçaklara ilgi duymuş, Wilbur Wright'ın öğrenci pilotlarından biri olmuştur. 3. Hız Rekoru: 20 Mayıs 1909'da Pau'da resmi mutlak hız rekorunu kırarak 54.81 km/s'ye ulaşmıştır. 4. Federasyon Çalışmaları: Fédération Aéronautique Internationale'in (FAI) kuruluşunda yer almış, 1913'ten 1945'e kadar genel sekreterlik yapmıştır. 5. Ödül: Tissandier'in anısına, FAI tarafından her yıl verilen Paul Tissandier Diploması adlı bir ödül oluşturulmuştur.

    Türkiye'nin ilk kadın pilotu Ayfer Gök neden öldü?

    Ayfer Gök, 9 Şubat 2001 tarihinde Konya'daki 3. Ana Jet Üs Komutanlığı'nda görev yaparken F-5 uçağıyla yaptığı eğitim uçuşu sırasında uçağın arızalanması sonucu Karaman'ın Ermenek ilçesindeki Yunt Dağları eteklerinde ormanlık alana düşerek hayatını kaybetti.

    Hostes olmak için hangi bölüm okunmalı?

    Hostes olmak için Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri bölümünü okumak gerekmektedir.

    Sivil havacılık pilotu olmak zor mu?

    Sivil havacılık pilotu olmak oldukça zorlu bir süreçtir. Bu mesleği seçmek isteyenlerin karşılaşacağı bazı zorluklar şunlardır: 1. Eğitim Süreci: Pilot olmak için uzun ve yoğun bir eğitim süreci gereklidir. Bu süreçte teorik dersler, simülatör çalışmaları ve pratik uçuş dersleri yer alır. 2. Sağlık ve Fiziksel Hazırlık: Pilotların belirli sağlık standartlarını karşılaması ve fiziksel olarak da hazır olmaları önemlidir. 3. Maliyetli Eğitim: Uçuş eğitimi ve gerekli sertifikaları kazanmak maliyetli olabilir. 4. Psikolojik Dayanıklılık: Uçuş saatleri ve stresli durumlarla başa çıkmak için psikolojik olarak güçlü olmak gerekir. Ancak, bu zorlukları aşanlar için pilotluk, yüksek maaş ve farklı kültürleri tanıma fırsatı gibi birçok avantaj sunar.

    Bir uçakta kaç tane kanat var?

    Bir uçakta genellikle iki tane kanat bulunur.

    Sivil havacilik kabin hizmetleri için TYT yeterli mi?

    Evet, Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri bölümü için TYT (Temel Yeterlilik Testi) puanı yeterlidir.

    Shgm'ye şikayet nasıl yapılır?

    Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'ne (SHGM) şikayet yapmak için aşağıdaki yöntemler kullanılabilir: 1. Çağrı Merkezi: SHGM'nin çağrı merkezi 7 gün 24 saat hizmet vermektedir. 2. CİMER: Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER) üzerinden SHGM'ye dilekçe hakkı kapsamında istek ve şikayetlerinizi gönderebilirsiniz. 3. e-Posta ve Web Sitesi: SHGM'ye e-posta yoluyla veya resmi web sitesi üzerinden çevrim içi form doldurarak şikayette bulunabilirsiniz. Şikayet sürecinde, şikayetinizin konusunu detaylı bir şekilde açıklamak ve mümkünse ilgili belgeleri eklemek önemlidir.

    Sivil havacılıkta kaç tane otorite var?

    Sivil havacılıkta birkaç ana otorite bulunmaktadır: 1. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO): Birleşmiş Milletler'e bağlı olarak uluslararası sivil havacılığın gelişimini teşvik eder ve standartları belirler. 2. Avrupa Havacılık Emniyet Ajansı (EASA): Avrupa Birliği'nin sivil havacılıkla ilgili düzenlemelerini yapar ve denetler. 3. Amerika Birleşik Devletleri Federal Havacılık İdaresi (FAA): ABD'de sivil havacılığın düzenlenmesi ve denetlenmesinden sorumludur. 4. Hint Sivil Havacılık Otoritesi (DGCA): Hindistan'da sivil havacılığın düzenlenmesi ve denetlenmesinden sorumludur. Ayrıca, her ülkenin kendi sivil havacılık otoritesi de bulunmaktadır.

    Sivil havacılığa kayıtlı drone nasıl anlaşılır?

    Sivil havacılığa kayıtlı bir drone'u anlamak için, drone'un SHGM (Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü) sistemine kayıtlı olması gerekmektedir. Kayıtlı bir drone'u tespit etmek için şu adımları izlemek mümkündür: 1. SHGM'nin internet sitesine giriş yapmak: https://iha.shgm.gov.tr adresine giderek "İnsansız Hava Aracı Kayıt Sistemi" üzerinden sorgulama yapılabilir. 2. Drone'un bilgilerini girmek: Marka, model, seri numarası ve ağırlık gibi drone'a ait bilgiler sisteme girilir. 3. Belgelerin yüklenmesi: Kimlik belgesi, satış veya fatura belgesi ve sorumlu pilot bilgileri gibi gerekli belgeler sisteme yüklenir. 4. Onay süreci: SHGM, başvuruyu değerlendirir ve uygun görülmesi durumunda drone'u sisteme kaydeder.

    Boeing 777'nin en büyük özelliği nedir?

    Boeing 777'nin en büyük özelliği, dünyanın en büyük çift motorlu uçağı olmasıdır. Diğer önemli özellikleri arasında: - Tamamen bilgisayar tasarımlı ilk ticari uçak olması; - Geniş gövdeli, uzun ve çok uzun menzilli olması; - Altı tekerlekli ana iniş takımı ve dairesel ara kesitli gövde gibi ayırt edici tasarım unsurları bulunması; - Yüksek yakıt verimliliği ve yolcular tarafından tercih edilen konfor sunması.

    Sivil havacılık drone kullanabilir mi?

    Sivil havacılık, belirli kurallara uyulduğunda drone kullanabilir. Türkiye'de drone kullanımı, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM) tarafından düzenlenmektedir. Kullanım şartları: - Ağırlık sınırı: 500 gram ve üzerindeki drone'lar için ehliyet gereklidir. - Kayıt zorunluluğu: Drone'un sisteme kaydedilmesi ve uçuş için onay alınması şarttır. - Eğitim: Drone kullanabilmek için SHGM'nin belirlediği müfredata göre özel kurumlardan eğitim almak gerekmektedir. Ayrıca, drone ile uçuş yapılacak bölgelerin yeşil alanlarda olması ve güvenlik açısından hassas bölgelerden kaçınılması önemlidir.

    SDÜ SHYO hangi kampüste?

    SDÜ Sivil Havacılık Yüksekokulu (SHYO), Süleyman Demirel Üniversitesi Doğu Kampüsü'nde yer almaktadır.

    İstanbul deneme uçuşu kaç saat?

    İstanbul'da yapılan deneme uçuşları genellikle yaklaşık 1 saat sürmektedir.

    Hakan Akay THY'de ne iş yapıyor?

    Hakan Akay, Türk Hava Yolları'nda (THY) pilot olarak görev yapmaktadır.