• Buradasın

    SivilHavacılık

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    İha-1 ehliyeti kimler alabilir?

    İHA-1 ehliyeti, azami kalkış ağırlığı 4 kg (dahil) ile 25 kg arasında olan insansız hava araçlarını (İHA) ticari amaçlarla uçurmak isteyen pilotlar tarafından alınabilir. Bu ehliyeti alabilmek için gerekli şartlar şunlardır: - Yaş sınırı: En az 15 yaşında olmak. - Eğitim: Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM) tarafından yetkilendirilmiş eğitim kuruluşlarından İHA-1 eğitimi almak. - Sınavlar: Eğitim programını başarıyla tamamladıktan sonra gerekli sınavları geçmek. Ayrıca, ehliyet başvurusu için kimlik belgesi, sağlık raporu gibi belgelerin de sunulması gerekmektedir.

    İrkut MC-21 ne zaman uçacak?

    Irkut MC-21 yolcu uçağının 2025 yılı sonunda ilk ticari uçuşlarının gerçekleştirilmesi planlanıyor.

    İzmir Kültürpark'ta drone uçurmak yasak mı?

    Evet, İzmir Kültürpark'ta drone uçurmak yasaktır. Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nün (SHGM) kurallarına göre, stadyum, konser alanları, pazar yerleri gibi kalabalık ve güvenlik endişesi taşıyan alanlarda drone kullanımı kısıtlanmış veya yasaklanmıştır.

    İstanbul Havalimanı aynı anda kaç uçak iniş kalkış yapabilir?

    İstanbul Havalimanı'nda aynı anda üç uçak iniş ve kalkış yapabilir.

    Milli Sivil Havacılık Güvenlik Programı nedir?

    Milli Sivil Havacılık Güvenlik Programı (MSHGP), sivil havacılık güvenliğini sağlamak amacıyla alınan tedbirlerin standartlarını belirlemek için yayınlanan bir programdır. Programın amaçları arasında: - Halkın, yolcuların, mürettebatın, yer personelinin ve havalimanı bina ve tesislerinin korunması; - Yasadışı eylemlere karşı gerekli tertip ve tedbirlerin alınması; - Yolcu ve eşya trafiğinin güven içinde yürütülmesi yer alır. MSHGP, ICAO ve ECAC standartlarına uygun olarak yürütülmektedir.

    7 Aralık neden havacılık günü?

    7 Aralık, havacılık günü olarak kutlanır çünkü bu tarih, Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü'nün (ICAO) kuruluş yıl dönümüne denk gelir. ICAO, 1944 yılında Chicago Anlaşması ile kurulmuş olup, sivil havacılığın dünya genelinde emniyetli ve düzenli bir şekilde işlemesini sağlamak amacıyla faaliyet göstermektedir.

    Pervaneli uçaklar neden daha iyi?

    Pervaneli uçaklar, bazı açılardan jet uçaklarına göre daha iyidir: 1. Yakıt Tüketimi: Pervaneli uçaklar genellikle daha az yakıt tüketir ve kısa mesafeli uçuşlar için ekonomik bir seçenek sunar. 2. Bakım Maliyeti: Pervaneli uçakların bakım maliyetleri daha düşüktür. 3. Manevra Kabiliyeti: Pervaneli uçaklar, daha yüksek manevra kabiliyetine sahiptir. 4. Gürültü ve Titreşim: Yeni nesil pervaneli uçaklar, daha az gürültü ve titreşim üretir. Ancak, jet uçakları daha yüksek hızlara ulaşabilir ve uzun mesafeli yolculuklar için daha uygundur.

    Kapadokya balonları neden uçmuyor?

    Kapadokya'daki sıcak hava balonlarının uçmamasının başlıca nedeni olumsuz hava koşullarıdır. Ayrıca, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü tarafından verilen izinlerin iptal edilmesi de balon turlarının yapılamamasına yol açabilir.

    Hostes olmak için hangi bölüm okunmalı lise?

    Hostes olmak için lise mezunlarının en az Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri bölümünden mezun olmaları gerekmektedir.

    Sivil havacılık hangi bölüm daha iyi?

    Sivil havacılık alanında en iyi bölümler arasında şunlar öne çıkmaktadır: 1. Pilotaj: Pilot adaylarına kapsamlı bir eğitim sunar ve ticari havacılıkta profesyonel pilot olma imkanı sağlar. 2. Uçak Mühendisliği: Uçakların tasarımı, üretimi ve bakımı üzerine odaklanır, geniş kariyer olanakları sunar. 3. Havacılık Yönetimi: Havayolu şirketlerinin etkin yönetimi için gerekli işletme ve strateji becerilerini öğretir. 4. Uzay Bilimleri ve Teknolojileri: Uzay araştırmaları ve roket teknolojileri gibi konuları içerir, geleceğe yönelik bir kariyer sunar. Ayrıca, İnsansız Hava Aracı Teknolojisi ve Operatörlüğü gibi yeni ve gelişen alanlar da sivil havacılık sektöründe önemli bir yer tutmaktadır.

    Sivil havacılık ulaştırma işletmeciliği hangi dersler var?

    Sivil hava ulaştırma işletmeciliği programında aşağıdaki dersler yer almaktadır: 1. Operasyonel Dersler: Harekât Performans ve Ramp, Tehlikeli Maddeler, Havacılıkta Sektörel Uygulamalar. 2. Havayolu Yönetimi Dersleri: Havayolu Yönetimi, Yolcu Hizmetleri, Havacılık Emniyeti. 3. İşletme ve Yönetim Dersleri: İşletme Yönetimi, Havalimanı Yönetimi, Temel Uçuş ve Uçak Bilgisi. 4. Ek Dersler: Kurumsal Kaynak Planlama, Hizmet Pazarlaması, İnsan Kaynakları Yönetimi, Satış Teknikleri. Ayrıca, öğrenciler staj ve zorunlu sertifika programları da tamamlamaktadır.

    Hava Harp Okulu sivil havacılığa geçiş var mı?

    Hava Harp Okulu'ndan sivil havacılığa geçiş mümkündür. Hava Harp Okulu mezunları, pilotaj eğitimini tamamladıktan sonra Hava Kuvvetleri Komutanlığının çeşitli üs ve birliklerinde jet/nakliye uçağı ve helikopter pilotu olarak görev yapabilirler.

    SHGM KDM ne iş yapar?

    SHGM KDM (Kurumsal Dönüşüm Modeli), Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nün (SHGM) stratejik planlama döneminin ana hedefini oluşturur. KDM'nin üç temel bileşeni şunlardır: 1. Kurumsal düzeyde yeni bir yapılanma sunarak, sadece kurumu değil, aynı zamanda sektörü de kapsar. 2. Otomasyon ve akıllı faydalı sistemlere ilişkin çalışmaları içerir. 3. Dijital dönüşüm projeleri için ulusal ve küresel düzeyde diğer kurum ve ülkelere örnek teşkil eder. Bu kapsamda, KDM'nin yaptığı işler arasında: - Performans yönetimi ve görev takibi; - Yolcuların şikayetlerini çevrim içi iletebilecekleri bir sistem sunmak; - Havacılık politikalarının geliştirilmesi ve uygulanması yer alır.

    ICSA ne iş yapar?

    ICSA farklı alanlarda faaliyet gösteren üç farklı kuruluşa atıfta bulunabilir: 1. Independent Carrier Safety Association (ICSA): Bu, bağımsız motorlu taşıyıcıların karayolu güvenliğini iyileştirmelerine yardımcı olmak amacıyla kurulmuş, kar amacı gütmeyen bir üyelik derneğidir. 2. International Coalition for Sustainable Aviation (ICSA): Bu, 1998 yılında Birleşmiş Milletler Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü'nde (ICAO) resmi gözlemci olarak bir grup ulusal ve uluslararası çevre sivil toplum kuruluşu tarafından kurulmuştur. 3. International Council of Securities Associations (ICSA): Bu, küresel sermaye piyasasını temsil eden öz düzenleyici dernekler ve ticaret birliklerinden oluşan bir kuruluştur.

    Eğitim uçağı çeşitleri nelerdir?

    Eğitim uçağı çeşitleri şunlardır: 1. Tek Motorlu Uçaklar: Genellikle başlangıç seviyesindeki pilot adayları için tercih edilir, hafif ve kolay kontrol edilebilir. 2. Çift Motorlu Uçaklar: Daha karmaşık ve büyük yapılı olup, ileri seviye uçuş eğitimi için kullanılır. 3. Jet Uçaklar: Yüksek hızlı ve performanslı uçaklar olup, profesyonel pilotlar için uygundur. 4. Simülatörler: Gerçek uçuş koşullarını simüle eden teknolojik cihazlar, uçuş becerilerini geliştirmek için kullanılır. 5. Eğitim Helikopterleri: Helikopter eğitimi, dikey kalkış ve iniş gibi özel uçuş tekniklerini öğrenmek için önemlidir. 6. Elektrikli Uçaklar: Çevre dostu ve sürdürülebilir çözümlere yönelik eğitimde kullanılır. 7. İnsansız Hava Araçları (İHA): Uzaktan kumandalı veya otomatik olarak kontrol edilen araçlar, uçuş simülasyonları için kullanılır.

    Havaalanı güvenlik tahditli alanların kritik bölümleri nelerdir?

    Havaalanı güvenlik tahditli alanların kritik bölümleri şunlardır: 1. Son güvenlik kontrol noktası ile uçak arasındaki giden yolcu alanları. 2. Ramp (uçakların park yeri). 3. Bagaj ayırma alanları. 4. Kargo depoları. 5. Posta merkezleri. 6. Hava tarafında bulunan ikram ve uçak temizlik tesisleri. Bu alanlar, sivil havacılık güvenliğinin sağlanması amacıyla girişin kontrol edildiği bölgelerdir.

    Sivil havacılık ve kabin hizmetleri eşit ağırlık mı?

    Sivil Havacılık ve Kabin Hizmetleri bölümü eşit ağırlık puan türüne dahildir.

    Eğitim uçakları hangileri?

    Eğitim uçakları şunlardır: 1. Tek Motorlu Uçaklar: Başlangıç seviyesindeki pilot adayları için tercih edilir, hafif ve kolay kontrol edilebilir özelliklere sahiptir. 2. Çift Motorlu Uçaklar: Daha karmaşık ve büyük yapılı olup, ileri seviye uçuş eğitimi için kullanılır. 3. Simülatörler: Gerçek uçuş koşullarını simüle eden teknolojik cihazlardır, acil durumlarla başa çıkma becerilerini geliştirmek için kullanılır. 4. Jet Uçaklar: Yüksek hızlı uçuşların nasıl gerçekleştirildiğini öğrenmek için profesyonel pilotlar tarafından kullanılır. 5. İnsansız Hava Araçları (İHA): Uçuş eğitiminde simülasyonlar için kullanılır, hava aracı tasarımı ve teknolojisi konularında bilgi sahibi olmayı sağlar. Ayrıca, TUSAŞ tarafından üretilen HÜRJET gibi milli jet eğitim uçakları da eğitim amaçlı kullanılmaktadır.

    2920 sayılı Türk Sivil Havacılık Kanunu nedir?

    2920 sayılı Türk Sivil Havacılık Kanunu, 19.10.1983 tarihinde kabul edilen ve sivil havacılık faaliyetlerini düzenleyen bir kanundur. Kanunun amacı, ileri teknolojinin uygulandığı sivil havacılık sahasındaki faaliyetlerin ulusal çıkarlar ve uluslararası ilişkilere uygun bir şekilde düzenlenmesini sağlamaktır. Kanunun kapsamı, kamu kurum ve kuruluşları ile gerçek ve özel hukuk tüzel kişilerinin havacılık faaliyetlerini kapsar. Kanunun ana bölümleri arasında hava seyrüseferinin genel hükümleri, havaalanları ve tesisleri, hava araçlarına ilişkin uçuş kuralları, sivil havacılık personeline yönelik hükümler ve taşıma sözleşmesinden doğan sorumluluklar yer alır.

    Survivor Anıl ne iş yapıyor?

    Survivor Anıl (Anıl Karakurt) sivil havacılık sektöründe çalışmaktadır.