• Buradasın

    Rehberlik

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Rehber hocaları nasıl ulaşabilirim?

    Rehber hocalara ulaşmak için aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz: 1. Resmi duyuruları takip edin: Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) ve ilgili üniversitelerin web siteleri ile sosyal medya hesaplarından öğretmen atama duyurularını düzenli olarak kontrol edin. 2. Gerekli belgeleri hazırlayın: Lisans diploması, KPSS sonuç belgesi, rehberlik alanında ek sertifika veya kurs belgeleri gibi belgeleri toplayın. 3. Online başvuru yapın: KPSS ve öğretmenlik mesleki yeterlilik sınavlarına katıldıktan sonra, MEB tarafından yapılan öğretmen atama sürecine başvurun. 4. Özel başvuruları değerlendirin: Bazı kurumlar veya özel okullar, rehber öğretmen alımında ek sınav veya mülakat düzenleyebilir; bu durumda, ilgili ilanlarda belirtilen süreçleri takip edin. Ayrıca, mevcut rehber hocalara doğrudan okulunuzdan da ulaşabilirsiniz.

    Koçum Yanimda gbs ne işe yarar?

    Koçum Yanımda GBS (Genel Bilgi Sistemleri) uygulaması, üniversite sınavına hazırlanan öğrencilere online rehberlik hizmeti sunar. Bu hizmet, aşağıdaki işlevleri içerir: Sınav Koçları ile Canlı Görüşmeler: Öğrenciler, hedef belirleme, motivasyon, sınav kaygısı gibi konularda psikolog ve psikolojik danışmanlardan destek alabilir. Mesaj Yoluyla Soru Sorma: Öğrenciler, 7/24 mesaj göndererek rehberlikle ilgili sorularını sorabilir ve hızlıca yanıt alabilirler. Deneyim Paylaşımı: Geçmiş yıllardaki üniversite sınavlarında derece yapmış üniversiteli koçlar, kendi deneyimlerini paylaşarak öğrencilere mentorluk yaparlar.

    Duvarda fırça izi kalmaması için ne yapmalı?

    Duvarda fırça izi kalmaması için şu adımları izlemek gerekmektedir: 1. Kaliteli Malzemeler Kullanmak: Boya, fırça ve rulo gibi malzemelerin kaliteli olması önemlidir. 2. Boyayı Doğru İnceltmek: Boyayı, üreticinin belirttiği oranda inceltmek ve homojen bir kıvama getirmek gerekmektedir. 3. Kestirme İşlemi: Kestirme yaparken fırça ile boyadığınız yerin üzerinden kadife parmak rulo ile geçmek, fırça izlerini yok eder. 4. Zımparalama: İnce zımpara kâğıdı kullanarak fırça izlerini hafifçe zımparalamak ve ardından yüzeyi nemli bir bez veya süngerle temizlemek önerilir. 5. Astar Kullanımı: Eğer fırça izleri çok belirginse, bir kat astar boya uygulamak yüzeyi düzgünleştirir ve son kat boyanın daha iyi yapışmasını sağlar. 6. Katlar Arası Kuruma: İlk kat boya tamamen kuruduktan sonra, gerekirse ikinci bir kat boya uygulamak daha pürüzsüz bir yüzey elde etmeye yardımcı olur.

    4 sınıf rehberlik konuları nelerdir?

    4. sınıf rehberlik konuları, akademik gelişim, kariyer gelişimi, sosyal duygusal gelişim, okula ve okulun çevresine uyum, eğitsel planlama ve başarı, akademik anlayış ve sorumluluk, kariyer farkındalığı, kariyer hazırlığı, kariyer planlaması, kişisel güvenliğini sağlama, benlik farkındalığı ve kişiler arası beceriler gibi alanları kapsar. Bazı spesifik konular: Duyguları anlama ve yönetme. Kişisel güvenlik. Hak savunuculuğu. Kariyer farkındalığı. Öğrenme stilleri.

    Rehberli görüşme tekniği nedir?

    Rehberli görüşme tekniği, öğrenci ile öğretmen arasında amaçlı bir konuşma olarak tanımlanır. Bu teknik, aşağıdaki özelliklere sahiptir: Doğal bir bilgi toplama yolu: Görüşme, oldukça doğal ve spontane bir şekilde gerçekleşir. Araç-gereç gereksinimi: Fazla araç-gereç kullanmayı gerektirmez ve kolaydır. Amaç çeşitliliği: Çok değişik amaçlar için kullanılabilir. Subjektiflik: Kişisel görüşlere dayandığı için toplanan bilgilerin doğruluğu ve gerçekliği kanıtlanması güçtür. Zaman gereksinimi: Bilgi toplamak için oldukça uzun zaman alır. Rehberli görüşme, öğrencilerin sorunlarını tanımlamak ve çözümlemek amacıyla kullanılır ve bu alanda yetişmiş rehber öğretmenler tarafından gerçekleştirilir.

    Lisede psikososyal ne zaman yapılır?

    Liselerde psikososyal destek çalışmaları, zorlayıcı yaşam olayları sonrasında gerçekleştirilir. Psikososyal destek programlarının uygulanma zamanları şu şekildedir: - Okul dönemi başı: Yılbaşlarında, yeni eğitim öğretim yılının başlangıcında. - İhtiyaç duyulan hallerde: Travma veya kriz durumlarında, gerektiğinde.

    Sınıf rehberlik planı aylık mı yıllık mı?

    Sınıf rehberlik planı yıllık olarak hazırlanır.

    Sınıf rehberlik planı 1 dönemde kaç kazanım olmalı?

    Sınıf rehberlik planında 1 dönemde toplam 116 kazanım yer alabilir. Bu sayı, akademik gelişim alanında 65 kazanım ve diğer gelişim alanlarında tekrar eden kazanımlarla birlikte hesaplanmıştır.

    Rehberlik şablonu nasıl yapılır?

    Rehberlik şablonu yapmak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir: 1. Planlama Aşaması: Rehberlik programının alt yapısını hazırlamak. 2. Tasarlama Aşaması: Elde edilen verilere dayanarak rehberlik programının genel taslağını oluşturmak. 3. Uygulama Aşaması: Programı uygulamaya koymak. 4. Değerlendirme Aşaması: Programın istenilen düzeyde olup olmadığını kontrol etmek. 5. Geliştirme Aşaması: Gelecek yılın rehberlik programının ön hazırlığını yapmak. Ayrıca, sınıf rehberlik dosyası hazırlarken, mevzuatta belirtilen şablonlara uygun olarak sınıf listesi, risk haritası, veli görüşmeleri tutanakları gibi belgelerin eklenmesi gerekmektedir.

    Seyahat planlamada hangi araçlar kullanılır?

    Seyahat planlamasında kullanılan bazı araçlar şunlardır: 1. Google Haritalar (Google Maps): Çevrim içi ve çevrim dışı harita kullanımı, yakındaki restoranlar ve turistik yerler hakkında bilgi sunar. 2. Google Translate: Dil engelini aşmak için kelimeleri ve cümleleri anında çevirir. 3. Skyscanner: Uçak biletlerini karşılaştırarak en uygun fiyatları bulur, otel ve araç kiralama seçenekleri sunar. 4. Kayak: Uçuşlar, oteller ve araç kiralama hizmetleri arasında kıyaslama yapar, fiyat uyarıları sunar. 5. TripAdvisor: Otel değerlendirmeleri, restoran önerileri ve etkinlikler hakkında yorumlar içerir. 6. Rome2Rio: Çok modlu ulaşım seçeneklerini bir arada sunar, en kısa ve en bütçe dostu rotaları gösterir. 7. BlaBlaCar: Seyahat sırasında yol arkadaşı bulmak için kullanılır. Ayrıca, Booking.com ve Airbnb gibi web siteleri de konaklama ve konaklama yeri bulma konusunda yardımcı olur.

    Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri yönetmeliği 23. madde kapsamında sınıf rehber öğretmeni ne yapar?

    Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yönetmeliği'nin 23. maddesi kapsamında sınıf rehber öğretmeni aşağıdaki görevleri yerine getirir: 1. Sınıf rehberlik planını hazırlamak: Okul rehberlik ve psikolojik danışma programı ile sınıf rehberlik programı çerçevesinde planı oluşturup, ekim ayının ikinci haftasında eğitim kurumu müdürüne onaylatmak. 2. Sınıf rehberlik etkinliklerini uygulamak: Plan dâhilinde sınıfındaki rehberlik etkinliklerini gerçekleştirmek. 3. İhtiyaçları belirlemek: Öğrencilerinin rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerine ilişkin ihtiyaçlarını belirleyerek, bu ihtiyaçları rehberlik ve psikolojik danışma servisine iletmek. 4. İş birliği yapmak: Okul rehberlik ve psikolojik danışma programının hedeflerine ilişkin etkinliklerde rehberlik ve psikolojik danışma servisiyle iş birliği yapmak. 5. Risk altındaki öğrencileri bildirmek: Her yıl kasım ayı içerisinde sınıfında bulunan risk altındaki öğrencilere ait verileri rehberlik ve psikolojik danışma servisine iletmek. 6. Bireyi tanıma teknikleri: Uzmanlık bilgisi gerektirmeyen bireyi tanıma tekniklerini sınıfında uygulamak ve sonuçlarını rehberlik ve psikolojik danışma servisi ile paylaşmak. 7. Uyum desteği: Sınıfa yeni gelen veya uyum güçlüğü yaşayan öğrencilerin okula uyum sağlamaları sürecinde rehberlik ve psikolojik danışma servisi ile iş birliği yapmak. 8. Yönlendirme: Öğrencilerini ilgi, yetenek, değer, akademik başarı ve kişilik özelliklerine göre öğrenci kulüplerine, seçmeli derslere ve sosyal etkinliklere yönlendirmek. 9. Rapor sunmak: Sınıfıyla ilgili yürüttüğü rehberlik çalışmalarına ilişkin raporu her dönem sonunda eğitim kurumu müdürüne sunmak. 10. Diğer görevler: Eğitim kurumu müdürünün vereceği rehberlik hizmetleri ile ilgili diğer görevleri yerine getirmek.

    2 yıllık turist rehberliği ne iş yapar?

    2 yıllık turist rehberliği önlisans programı mezunları, turistik bölgelerde turist rehberi olarak çalışabilirler. Turist rehberlerinin bazı görevleri: Turistlere gezi yeri hakkında bilgi vermek ve sorularına yanıt sağlamak. Turistlerin güvenliğini sağlamak ve problemlerine çözüm bulmak. Tur programlarını yönetmek. Mezunlar; turizm şirketleri, gezi turları, seyahat acentaları ve çeşitli organizasyonlarda iş bulabilirler.

    Okul öncesi rehberlik planı kaç saat?

    Okul öncesi rehberlik planı, 380 saat olarak belirlenmiştir.

    Psikolojik danışma ve rehberlik okulda kaç saat çalışır?

    Okulda psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleri sunan rehber öğretmenlerin haftalık çalışma süresi 30 iş saatidir.

    Grupla rehberlik kaç oturum yapılır?

    Grupla rehberlik genellikle 8-12 oturum olarak yapılır.

    Rehberler Odasına kimler üye olabilir?

    Rehberler Odasına sadece turist rehberleri üye olabilir.

    Rehberlik kavram haritaları kim tarafından hazırlanmıştır?

    Rehberlik kavram haritaları, 1970'li yıllarda Novak ve Gowin tarafından geliştirilmiştir.

    Önleme müdahale ve yönlendirme komisyonu kimlerden oluşur?

    Önleme, Müdahale ve Yönlendirme Komisyonu, ortaöğretim kurumlarında şu kişilerden oluşur: 1. Müdür veya görevlendireceği müdür yardımcısı başkanlığında. 2. İlgili okul zümre başkanları. 3. Rehber öğretmen. 4. Sınıf rehber öğretmeni.

    Destek sağlama nedir?

    Destek sağlama, bir kişiye veya bir şeye yardım etme, katkıda bulunma veya arkasında durma eylemidir. Destek sağlama çeşitli şekillerde olabilir: - Bilgi veya deneyim paylaşımı: Uzmanlık veya deneyimin, birinin bilinçli kararlar almasına veya sorunları çözmesine yardımcı olmak için kullanılması. - Rehberlik veya tavsiye sunma: Birisinin zor bir durumda ilerlemesine veya hedeflerine nasıl ulaşacağı konusunda yön verme. - Fiziksel yardım: El emeği veya fiziksel çaba gerektiren bir görevde birine yardım etme. - İnsanları birbirine bağlama: Bir kişiyi, hedeflerine ulaşmasına yardımcı olabilecek değerli bir bağlantı veya kaynakla tanıştırma. - Kaynak sunma: Bir görevi veya projeyi tamamlamak için gereken araçlara, ekipmanlara veya diğer kaynaklara erişim sağlama.

    LGS'de koçluk sistemi nasıl olacak?

    LGS'de koçluk sistemi, öğrencilerin sınav sürecini daha etkili ve verimli yönetmelerine yardımcı olmak amacıyla sunulan bir rehberlik ve destek programıdır. Bu sistem genellikle aşağıdaki unsurları içerir: 1. Bireysel Danışmanlık ve Destek: Her öğrenci, kendi ihtiyaçlarına göre kişiselleştirilmiş bir koçluk sürecinden geçer. 2. Düzenli Eğitim ve Deneme Sınavları: Öğrenciler, düzenli aralıklarla yapılan deneme sınavları ile gerçek sınav ortamını deneyimleyerek sınav stratejilerini geliştirir. 3. Motivasyon ve Psikolojik Destek: Sınav süreci stresli olabilir, bu nedenle öğrencilere motivasyon sağlayacak ve stresle başa çıkmalarına yardımcı olacak çeşitli etkinlikler ve seminerler düzenlenir. 4. Aile İletişimi ve Bilgilendirme: Ailelerin sürece dahil olmaları ve çocuklarının ilerlemelerini takip edebilmeleri için düzenli bilgilendirme toplantıları ve raporlar yapılır. Bu koçluk sistemi, öğrencilerin akademik başarılarını artırmanın yanı sıra zaman yönetimi, odaklanma ve sınav kaygısı gibi konularda da destek sağlar.