• Buradasın

    Okul öncesi rehberlik planı kaç saat?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Okul öncesi rehberlik planı, 380 saat olarak belirlenmiştir 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Okul öncesi eğitim kaç saat olmalı?

    Okul öncesi eğitimde günde 6 etkinlik saati süre ile eğitim yapılması esastır.

    Okul öncesi ders süresi kaç dakika olmalı?

    Okul öncesi ders süresi 40 dakika olarak belirlenmiştir.

    MEB anaokulu rehberlik programı kaç saat?

    MEB anaokulu rehberlik programının haftalık çalışma süresi 30 iş saati olarak belirlenmiştir.

    Okul öncesi günlük plan kaç saat olmalı?

    Okul öncesi günlük plan, günde 6 etkinlik saati olarak belirlenmiştir.

    Okul Öncesi Rehberlik Planı Nasıl Hazırlanır?

    Okul öncesi rehberlik planı hazırlamak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Öğretmenlerin İhtiyaç Analizini Yapmak: Okul yönetimi, öğretmenlerin öğrencilerin ihtiyaçlarını belirlemek için bir analiz yapmalıdır. 2. Rehberlik Programını Oluşturmak: Rehberlik hizmetleri, öğrencilerin bireysel gelişimlerine odaklanarak, onların kendini tanımaları, sosyalleşmeleri ve okula uyum sağlamaları gibi hedefleri içermelidir. 3. Rehberlik Komisyonu Kurmak: Eğitim öğretim yılı başında, okul müdürü veya görevlendireceği bir müdür yardımcısının başkanlığında bir rehberlik komisyonu oluşturulmalıdır. 4. Yıllık Çalışma Programı Hazırlamak: Okulun ihtiyaçları doğrultusunda yıllık çalışma programı hazırlanarak, Rehberlik ve Araştırma Merkezi'ne gönderilmelidir. 5. Rehberlik Etkinliklerini Planlamak: Rehberlik öğretmeni, gerekli malzeme ve ölçme araçlarını sağlayarak, rehberlik etkinliklerinin hangi zamanlarda yapılacağını takip etmeli ve programın değerlendirmesini yapmalıdır. Bu süreçte, okul yönetimi ve rehber öğretmen arasında sürekli iletişim ve iş birliği sağlanmalıdır.

    Okul öncesi rehberlik etkinlikleri nasıl yapılır?

    Okul öncesi rehberlik etkinlikleri, çocukların sosyal, duygusal ve bilişsel gelişimlerini desteklemek amacıyla çeşitli faaliyetler içerir. Bu etkinlikler genellikle aşağıdaki şekilde yürütülür: 1. Bireysel Danışmanlık: Çocukların güçlü yönleri ve gelişim alanları belirlenerek bireysel öğrenci bazlı görüşmeler yapılır. 2. Grup Çalışmaları: İş birliği, iletişim ve problem çözme yeteneklerini pekiştirmek için grup etkinlikleri düzenlenir. 3. Aile Katılımı: Ailelere yönelik bilgilendirme seminerleri ve atölye çalışmaları yapılarak çocukların eğitimine dair farkındalık artırılır. 4. Duygu Eğitimi: Çocukların empati kurma becerilerini geliştirmek ve stresle başa çıkma yeteneklerini artırmak için duygu eğitimi verilir. 5. Davranış Yönetimi: Olumsuz davranışların önlenmesi için pozitif pekiştirme yöntemleri ile destekleyici bir ortam oluşturulur. 6. Atölye Çalışmaları: Sanat, müzik ve beden eğitimi gibi alanlarda düzenlenen atölyeler, çocukların farklı yeteneklerini keşfetmelerine ve ifade etmelerine olanak tanır. Ayrıca, rehberlik hizmetleri kapsamında Denver Gelişim Testi, Gessel Görsel Algı, Frostig Görsel Algı gibi çeşitli test ve envanterler de uygulanabilir.

    1 dönem rehberlik planı nasıl değerlendirilir?

    1. dönem rehberlik planının değerlendirilmesi için aşağıdaki adımlar izlenir: 1. İhtiyaç Analizi: Öğrencilerin bireysel ve grup olarak ihtiyaçlarının belirlenmesi. 2. Hedef Belirleme: Rehberlik hizmetlerinin hedeflerinin, öğrencilerin gelişim alanlarına yönelik olarak somut ve ölçülebilir şekilde belirlenmesi. 3. Planlama ve Programlama: Belirlenen hedeflere ulaşmak için yapılacak rehberlik etkinliklerinin ve aktivitelerin planlanması. 4. Uygulama: Planlanan rehberlik etkinliklerinin ve destek hizmetlerinin uygulanması. 5. Değerlendirme ve Geri Bildirim: Rehberlik planlarının etkinliğinin değerlendirilmesi ve gerekli değişikliklerin yapılması. Ayrıca, dönem sonu ve yılsonu rehberlik faaliyetleri raporları hazırlanarak, bu raporlar "MEBBİS E-Rehberlik" sistemine girilir ve okul müdürünün onayıyla il/ilçe RAM'a gönderilir.