• Buradasın

    Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri yönetmeliği 23. madde kapsamında sınıf rehber öğretmeni ne yapar?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yönetmeliği'nin 23. maddesi kapsamında sınıf rehber öğretmeni aşağıdaki görevleri yerine getirir:
    1. Sınıf rehberlik planını hazırlamak: Okul rehberlik ve psikolojik danışma programı ile sınıf rehberlik programı çerçevesinde planı oluşturup, ekim ayının ikinci haftasında eğitim kurumu müdürüne onaylatmak 12.
    2. Sınıf rehberlik etkinliklerini uygulamak: Plan dâhilinde sınıfındaki rehberlik etkinliklerini gerçekleştirmek 13.
    3. İhtiyaçları belirlemek: Öğrencilerinin rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerine ilişkin ihtiyaçlarını belirleyerek, bu ihtiyaçları rehberlik ve psikolojik danışma servisine iletmek 13.
    4. İş birliği yapmak: Okul rehberlik ve psikolojik danışma programının hedeflerine ilişkin etkinliklerde rehberlik ve psikolojik danışma servisiyle iş birliği yapmak 13.
    5. Risk altındaki öğrencileri bildirmek: Her yıl kasım ayı içerisinde sınıfında bulunan risk altındaki öğrencilere ait verileri rehberlik ve psikolojik danışma servisine iletmek 13.
    6. Bireyi tanıma teknikleri: Uzmanlık bilgisi gerektirmeyen bireyi tanıma tekniklerini sınıfında uygulamak ve sonuçlarını rehberlik ve psikolojik danışma servisi ile paylaşmak 13.
    7. Uyum desteği: Sınıfa yeni gelen veya uyum güçlüğü yaşayan öğrencilerin okula uyum sağlamaları sürecinde rehberlik ve psikolojik danışma servisi ile iş birliği yapmak 13.
    8. Yönlendirme: Öğrencilerini ilgi, yetenek, değer, akademik başarı ve kişilik özelliklerine göre öğrenci kulüplerine, seçmeli derslere ve sosyal etkinliklere yönlendirmek 13.
    9. Rapor sunmak: Sınıfıyla ilgili yürüttüğü rehberlik çalışmalarına ilişkin raporu her dönem sonunda eğitim kurumu müdürüne sunmak 13.
    10. Diğer görevler: Eğitim kurumu müdürünün vereceği rehberlik hizmetleri ile ilgili diğer görevleri yerine getirmek 13.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Rehberlik hizmetleri yönetmeliği değişti mi?

    Evet, rehberlik hizmetleri yönetmeliği değişti. 14 Ağustos 2020 tarihinde yayımlanan Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yönetmeliği ile önceki yönetmelikte bazı değişiklikler yapıldı: - Rehber öğretmen tanımı yerine "psikolojik danışman" tanımı eklendi. - Rehber öğretmenlerin nöbet tutma zorunluluğu kaldırıldı. - Çalışma saatleri bir iş saati 60 dakika olmak üzere haftalık 30 saat olarak belirlendi. - E-Rehberlik sistemi kurularak rehberlik hizmetlerinin elektronik ortamda izlenmesi sağlandı. Ayrıca, 10 Kasım 2017 tarihinde yapılan düzenlemeyle de rehberlik hizmetlerinde önemli değişiklikler gerçekleştirildi.

    Okul PDR servisi ve sınıf rehber öğretmenleri arasındaki iş birliği nasıl daha güçlü hale getirilebilir?

    Okul PDR servisi ve sınıf rehber öğretmenleri arasındaki iş birliğini güçlendirmek için aşağıdaki öneriler uygulanabilir: 1. Ortak Hedefler ve Amaçlar Belirleme: Okulun eğitim programına ve öğrencilerin ihtiyaçlarına uygun ortak hedefler belirlenmelidir. 2. Bilgi ve Deneyim Paylaşımı: PDR servisi ve sınıf rehber öğretmenleri, bilgi ve deneyimlerini birbirlerine aktararak öğrencilerin daha iyi anlaşılmasını sağlamalıdır. 3. Birlikte Çalışma: Öğrencilerin ihtiyaçlarına daha hızlı ve etkili bir şekilde cevap verebilmek için birlikte çalışılmalıdır. 4. Rehberlik Saatlerinin Yeniden Eklenmesi: Her eğitim kademesinde rehberlik saatlerinin haftalık ders çizelgelerine eklenmesi, bu iş birliğini destekler. 5. Hizmet-içi Eğitimler: Öğretmenlerin güncel rehberlik ve psikolojik danışmanlık becerilerini kazanmaları için hizmet-içi eğitim modülleri hazırlanmalıdır. Bu adımlar, öğrencilerin akademik, sosyal, duygusal ve davranışsal gelişimlerini daha etkili bir şekilde desteklemeye yardımcı olacaktır.

    Sınıf rehber öğretmenini kim belirler?

    Sınıf rehber öğretmeni, eğitim kurumu müdürü veya eğitim kurumu müdürü tarafından görevlendirilmiş bir müdür yardımcısı tarafından belirlenir.

    Sınıf rehber öğretmeni 1 dönemde kaç faaliyet yapmalı?

    Sınıf rehber öğretmeni, bir dönemde en az iki faaliyet gerçekleştirmelidir: 1. Eğitim yılının başında sınıf rehberlik planını hazırlayıp eğitim kurumu müdürüne onaylatmalı ve bu plan dâhilinde uygulamalarını gerçekleştirmelidir. 2. Dönem sonunda sınıfıyla ilgili yürüttüğü rehberlik çalışmalarını ve ihtiyaç önerilerini içeren raporu rehberlik servisine iletmelidir.

    Sınıf rehber öğretmeni ne gibi sorunlarla karşılaşır?

    Sınıf rehber öğretmenleri, çeşitli sorunlarla karşılaşabilirler: 1. Okul Yönetimi ve Diğer Öğretmenlerle İlgili Sorunlar: Okul yöneticileri ve diğer öğretmenlerin rehberlik servisinin önemini kavrayamaması, rehberlik faaliyetlerine gereken değerin verilmemesi ve bu konuda bilgi eksikliği. 2. Öğrenci Sayısının Fazla Olması: Yeterli sayıda rehber öğretmen olmaması ve öğrenci sayısının fazla olması, rehberlik faaliyetlerinin sağlıklı yürütülmesini engeller. 3. Ek Ders ve Motivasyon Sorunları: Rehber öğretmenlerin ek ders mağduriyetleri ve çalışma motivasyonlarının düşmesi. 4. Hizmetiçi Eğitim Yetersizliği: Hizmetiçi eğitim etkinliklerinin yetersiz olması, öğretmenlerin rehberlik konusunda kendilerini geliştirmelerini zorlaştırır. 5. RAM'lerle İlgili Sorunlar: Rehberlik Araştırma Merkezlerinin (RAM) öğretmenlerin ihtiyaçlarını karşılayamaması ve yönlendirilen öğrencilere geç tarihlere randevu verilmesi.

    Sınıf Rehber Öğretmeni hangi formları doldurur?

    Sınıf rehber öğretmeni, çeşitli formları doldurarak sınıf rehberlik dosyasını oluşturur. Bu formlar şunlardır: 1. Sınıf Rehber Öğretmeninin Görevleri: Öğretmenin sorumluluklarını belirten form. 2. Yıllık Rehberlik Planı: Yıl boyunca yapılacak rehberlik faaliyetlerini içeren plan. 3. Öğrenci Bilgi Formları: Her öğrenci için doldurulan tanıma fişleri. 4. Sınıf Listesi ve Oturma Planı: Sınıfın öğrenci listesi ve oturma düzeni. 5. Sınıf Risk Haritası: Sınıf içindeki risk durumlarını belirlemek için hazırlanan harita. 6. Veli Görüşmeleri Tutanakları: Veli toplantı ve görüşme kayıtları. 7. Öğrenci Gözlem ve Görüşme Notları: Öğrencilerin gözlem ve görüşme notları. 8. Uygulanan Sınıf Rehberlik Etkinliklerinin Kayıtları: Gerçekleştirilen rehberlik etkinliklerinin kayıtları. 9. Dönem Sonu Değerlendirme Raporları: Dönem sonunda hazırlanan değerlendirme raporları.

    Rehberlik ve psikolojik danışmanlık yıllık planı kim hazırlar?

    Rehberlik ve psikolojik danışmanlık yıllık planını, her öğretim yılı başında rehber öğretmenler hazırlar.