• Buradasın

    Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri yönetmeliği 23. madde kapsamında sınıf rehber öğretmeni ne yapar?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yönetmeliği'nin 23. maddesi kapsamında sınıf rehber öğretmeni aşağıdaki görevleri yerine getirir:
    1. Sınıf rehberlik planını hazırlamak: Okul rehberlik ve psikolojik danışma programı ile sınıf rehberlik programı çerçevesinde planı oluşturup, ekim ayının ikinci haftasında eğitim kurumu müdürüne onaylatmak 12.
    2. Sınıf rehberlik etkinliklerini uygulamak: Plan dâhilinde sınıfındaki rehberlik etkinliklerini gerçekleştirmek 13.
    3. İhtiyaçları belirlemek: Öğrencilerinin rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerine ilişkin ihtiyaçlarını belirleyerek, bu ihtiyaçları rehberlik ve psikolojik danışma servisine iletmek 13.
    4. İş birliği yapmak: Okul rehberlik ve psikolojik danışma programının hedeflerine ilişkin etkinliklerde rehberlik ve psikolojik danışma servisiyle iş birliği yapmak 13.
    5. Risk altındaki öğrencileri bildirmek: Her yıl kasım ayı içerisinde sınıfında bulunan risk altındaki öğrencilere ait verileri rehberlik ve psikolojik danışma servisine iletmek 13.
    6. Bireyi tanıma teknikleri: Uzmanlık bilgisi gerektirmeyen bireyi tanıma tekniklerini sınıfında uygulamak ve sonuçlarını rehberlik ve psikolojik danışma servisi ile paylaşmak 13.
    7. Uyum desteği: Sınıfa yeni gelen veya uyum güçlüğü yaşayan öğrencilerin okula uyum sağlamaları sürecinde rehberlik ve psikolojik danışma servisi ile iş birliği yapmak 13.
    8. Yönlendirme: Öğrencilerini ilgi, yetenek, değer, akademik başarı ve kişilik özelliklerine göre öğrenci kulüplerine, seçmeli derslere ve sosyal etkinliklere yönlendirmek 13.
    9. Rapor sunmak: Sınıfıyla ilgili yürüttüğü rehberlik çalışmalarına ilişkin raporu her dönem sonunda eğitim kurumu müdürüne sunmak 13.
    10. Diğer görevler: Eğitim kurumu müdürünün vereceği rehberlik hizmetleri ile ilgili diğer görevleri yerine getirmek 13.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Sınıf rehber öğretmenini kim belirler?

    Sınıf rehber öğretmeni, eğitim kurumu müdürü veya eğitim kurumu müdürü tarafından görevlendirilmiş bir müdür yardımcısı tarafından belirlenir.

    Sınıf rehber öğretmeni ne gibi sorunlarla karşılaşır?

    Sınıf rehber öğretmenlerinin karşılaştığı bazı sorunlar şunlardır: Öğrenci sayısının fazla olması ve rehber öğretmen yetersizliği. Kaynaştırma eğitimine tabi öğrenci sayısının fazla olması. Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yürütme Komisyonu'nun etkin çalışmaması. Diğer öğretmenlerden yeterli destek alınmaması. Rehber öğretmenlerin nöbet tutmak zorunda kalması. Rehberlikle ilgili olmayan evrak işlerinin yüklenmesi. Okul yönetiminin rehber öğretmenlere görev tanımlarında olmayan işler vermesi. Velilerin ilgisizliği. İletişim problemleri.

    Sınıf rehber öğretmeni 1 dönemde kaç faaliyet yapmalı?

    Sınıf rehber öğretmeninin bir dönemde kaç faaliyet yapması gerektiği, yürüttüğü görevlere ve okulun rehberlik programına bağlı olarak değişir. Bazı faaliyetler: Sınıf rehberlik planı hazırlama: En geç ekim ayının ikinci haftasında müdür onayına sunulmalıdır. Sınıf rehberlik programı uygulama: Bu program kapsamındaki etkinlikler sınıfta gerçekleştirilmelidir. Risk altındaki öğrencileri belirleme: Her yıl kasım ayında bu öğrencilere ait verilerin bir örneği rehberlik servisine iletilmelidir. Öğrencileri yönlendirme: İlgi, yetenek ve kişilik özelliklerine göre öğrenci kulüplerine, seçmeli derslere ve sosyal etkinliklere yönlendirilmelidir. Rapor sunma: Dönem sonunda sınıfıyla ilgili yürüttüğü rehberlik çalışmalarına ilişkin raporu eğitim kurumu müdürüne sunmalıdır. Bu faaliyetlerin yanı sıra, rehberlik ve psikolojik danışma servisiyle iş birliği yapma ve gerektiğinde diğer rehberlik çalışmalarına destek sağlama gibi görevleri de bulunmaktadır.

    Okul PDR servisi ve sınıf rehber öğretmenleri arasındaki iş birliği nasıl daha güçlü hale getirilebilir?

    Okul PDR servisi ve sınıf rehber öğretmenleri arasındaki iş birliğinin daha güçlü hale getirilmesi için şu yöntemler uygulanabilir: Ortak hedefler ve amaçlar belirlemek: Okul PDR servisi ve sınıf rehber öğretmenleri, öğrencilerin gelişimsel ihtiyaçlarını karşılamak için ortak hedefler ve amaçlar belirlemelidir. Bilgi ve deneyim paylaşımı: Öğretmenler, bilgi ve deneyimlerini birbirlerine paylaşarak öğrencilerin daha iyi anlaşılmasına ve onlara daha etkili bir şekilde destek olunmasına yardımcı olmalıdır. Birlikte çalışmak: Okul PDR servisi ve sınıf rehber öğretmenleri, öğrencilerin gelişimleri için birlikte çalışmalıdır. Düzenli iletişim: Öğretmenler, düzenli olarak iletişim kurarak öğrencilerin gelişimi hakkında bilgi alışverişinde bulunmalı, ortak çalışmalar yapmalı ve olası sorunları erkenden tespit etmelidir. Eğitim desteği: Öğretmenler, birbirlerine eğitim vererek birbirlerinin becerilerini geliştirmelerine ve ortak çalışmaları daha etkili bir şekilde yürütmelerine yardımcı olmalıdır.

    Rehberlik ve psikolojik danışmanlık yıllık planı kim hazırlar?

    Rehberlik ve psikolojik danışmanlık (GPD) yıllık planını her öğretim yılı başında rehber öğretmenler hazırlar.

    Rehberlik hizmetleri yönetmeliği değişti mi?

    Evet, rehberlik hizmetleri yönetmeliği değişmiştir. 10 Kasım 2017 tarihli ve 30236 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Millî Eğitim Bakanlığı Rehberlik Hizmetleri Yönetmeliği ile rehberlik hizmetlerinde önemli düzenlemeler yapılmıştır. Bu değişiklik ile: "Rehber öğretmen (psikolojik danışman)" tanımı yerine "rehberlik öğretmeni" tanımı kullanılmıştır. Rehberlik öğretmenlerine sınav, belleticilik ve nöbet görevleri verilmiştir. Çalışma izin ve saatleri değiştirilerek, izin ve tatil dönemlerinde tercih danışmanlığı ve ders seçimi gibi ek görevler getirilmiştir. Ayrıca, 31.08.2020 tarihinde yayımlanan bir yönetmelik ile "Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yönetmeliği" adı altında yeni bir yönetmelik yürürlüğe girmiştir.

    Sınıf Rehber Öğretmeni hangi formları doldurur?

    Sınıf rehber öğretmeni, çeşitli formları doldurarak sınıf rehberlik dosyasını oluşturur. Bu formlar şunlardır: 1. Sınıf Rehber Öğretmeninin Görevleri: Öğretmenin sorumluluklarını belirten form. 2. Yıllık Rehberlik Planı: Yıl boyunca yapılacak rehberlik faaliyetlerini içeren plan. 3. Öğrenci Bilgi Formları: Her öğrenci için doldurulan tanıma fişleri. 4. Sınıf Listesi ve Oturma Planı: Sınıfın öğrenci listesi ve oturma düzeni. 5. Sınıf Risk Haritası: Sınıf içindeki risk durumlarını belirlemek için hazırlanan harita. 6. Veli Görüşmeleri Tutanakları: Veli toplantı ve görüşme kayıtları. 7. Öğrenci Gözlem ve Görüşme Notları: Öğrencilerin gözlem ve görüşme notları. 8. Uygulanan Sınıf Rehberlik Etkinliklerinin Kayıtları: Gerçekleştirilen rehberlik etkinliklerinin kayıtları. 9. Dönem Sonu Değerlendirme Raporları: Dönem sonunda hazırlanan değerlendirme raporları.