• Buradasın

    Grupla rehberlik kaç oturum yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Grupla rehberlik genellikle 8-12 oturum olarak yapılır 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Grup rehberliği nedir?

    Grup rehberliği, rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin bir seferde birden çok kişiye verilmesidir. Bu modelde, ortak bir tema çerçevesinde bir araya gelen kişilere yönelik genellikle birden fazla uzman tarafından uygulanan bir modeldir. Grup rehberliğinin amacı, bireylerin sosyal becerilerini geliştirmelerine, kendilerini kabul etmelerine ve başkalarıyla daha sağlıklı ilişkiler kurmalarına yardımcı olmaktır.

    Grupla psikolojik danışma ve grup rehberliği arasındaki fark nedir?

    Grupla psikolojik danışma ve grup rehberliği arasındaki temel farklar şunlardır: 1. Amaç ve Odak: Grupla psikolojik danışma, kişiler arası ilişkilerin geliştirilmesi, üyelerin duygu, değer ve tutumlarının üzerinde durulması gibi duygusal konulara odaklanır. 2. Grup Yapısı: Grupla psikolojik danışmada, 8-12 kişiden oluşan gönüllü grup üyeleri duygusal düzeyde konuşurken, grup rehberliğinde 10'dan fazla katılımcı bulunabilir. 3. Liderlik: Grupla psikolojik danışma, bu alanda yetişmiş bir psikolojik danışman tarafından yürütülürken, grup rehberliği sınıf rehber öğretmenleri tarafından da yapılabilir.

    Grupla danışma kaç seans yapılır?

    Grupla danışma seanslarının sayısı, grubun ihtiyaçlarına bağlı olarak en az 8 seans olarak belirlenir. Seansların sıklığı genellikle haftada bir olup, her seans 2 ile 4 saat arasında sürer.

    Grupla psikolojik danışma nedir?

    Grupla psikolojik danışma, birden fazla kişinin bir araya gelerek ortak duygusal veya psikolojik sorunları üzerinde konuştuğu ve destek aldığı bir terapi türüdür. Bu süreçte: - Grup üyeleri, birbirlerinin deneyimlerini dinler, destek sunar ve çözüm yolları geliştirir. - Eğitimli bir terapist veya danışman, grubu yönlendirir ve güven ortamını oluşturur. Amaçları arasında: - Duygusal destek sağlama. - Empati ve iletişim becerilerini geliştirme. - Kişisel farkındalık kazanma. Kimler katılabilir: Kaygı, depresyon, bağımlılık, yeme bozuklukları gibi sorunları olan bireyler ve kişisel gelişim arayanlar.

    Grup rehberlik türleri nelerdir?

    Grup rehberlik türleri şunlardır: 1. Grup Rehberliği: Danışman birden fazla fertle, yani bir grupla aynı anda rehberlik eder. 2. Grupla Psikolojik Danışma: Bir psikolojik danışman ile birden çok danışanın bulunduğu bir grupla terapötik ilişki kurma şeklidir. Bu tür rehberlik, bireylerin kendilerini ve sahip oldukları imkanları tanımalarına, gerçekçi ve uygun planlar yapmalarına yardımcı olur.

    1 dönem rehberlik planı nasıl değerlendirilir?

    1 dönem rehberlik planının değerlendirilmesi için aşağıdaki yöntemler kullanılabilir: Süreç verileri: Rehberlik planının uygulandığına dair kanıtlar toplanır; etkinliklerin kime, nasıl, ne zaman, nerede, ne sıklıkla ve ne kadar süre ile yapıldığına bakılır. Algıya dayalı veriler: Öğrencilerin etkinlikler sonucunda tutum veya inançlarındaki değişimler, edindikleri beceriler veya bilgi düzeylerindeki artış değerlendirilir. Sonuç verileri: Uygulanan programın öğrencilerin tutum, beceri veya bilgileri kullanma yeteneklerini olumlu yönde etkileyip etkilemediği incelenir. Ayrıca, rehberlik planının değerlendirilmesinde, sınıf rehber öğretmenlerinin gözlemleri, öğrenci algı anketleri ve rehberlik hizmetleri yürütme komisyonunun incelemeleri de dikkate alınabilir. Rehberlik planının etkili bir şekilde değerlendirilmesi için, rehberlik ve psikolojik danışmanlık hizmetleri sunum sistemindeki genel hedef, yerel hedef ve özel hedeflerin göz önünde bulundurulması önerilir.

    Rehberlik etkinliklerinin değerlendirilmesi nasıl yapılır?

    Rehberlik etkinliklerinin değerlendirilmesi, süreç ağırlıklı ve çok yönlü bir yaklaşım gerektirir. İşte bazı değerlendirme yöntemleri: 1. Etkinlik Değerlendirme Formları: Her etkinlik sonunda, kazanımların değerlendirilmesi için okul rehber öğretmeni veya ilgili kurul tarafından hazırlanan formlar kullanılır. 2. Gözlem ve Geri Bildirim: Uygulama öğretim elemanı ve okul psikolojik danışmanı, öğrencilerin çalışmalarını gözlemler ve geri bildirim verir. 3. Öğrenci ve Veli Görüşmeleri: Öğrencilerin ve velilerin rehberlik hizmetlerine ilişkin algılarını belirlemek için görüşmeler yapılır. 4. Veri Toplama ve Analiz: Öğrencilerin gelişimsel özelliklerine ve ihtiyaçlarına uygun tekniklerle toplanan veriler değerlendirilir ve raporlanır. 5. Okul Panosu ve Sunumlar: Rehberlik faaliyetlerinin sonuçları, okul panosunda veya düzenlenen toplantılarda sunulur.