• Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    4. sınıf rehberlik konuları şunlardır:
    1. Duygusal Gelişim: Öğrencilerin kendi ve başkalarının duygularını tanıma, kabul etme ve uygun bir biçimde ifade etme 2.
    2. Eleştirel Düşünme ve Karar Verme: Eleştirel düşünme, karar verme, problem çözme ve sorumluluk alma becerilerinin geliştirilmesi 2.
    3. Aile Eğitim Programları: Aile eğitim programlarının uygulanması 2.
    4. Önleyici Rehberlik Çalışmaları: Farklılıkların kabulü ve bir arada yaşama konusunda çalışmalar 2.
    5. Baş Etme Becerileri: Öfke, kaygı, şiddet ve zorbalık hakkında farkındalık kazandırma ve baş etme becerilerinin güçlendirilmesi 2.
    6. Teknoloji Bağımlılığı: Teknoloji bağımlılığı konusunda farkındalık ve önleyici çalışmalar 2.
    7. Travmatik Yaşantılar: Doğal afet, kaza gibi travmatik yaşantılarla baş etme becerilerinin geliştirilmesi 2.
    8. Okul Yönetimi ile İşbirliği: Şiddetin önlenmesi ve azaltılması için okul yönetimi ile birlikte çalışmalar 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Sınıf Rehberlik Planı kaç etkinlik olmalı?

    Sınıf rehberlik planı, öğrencilerin gelişim alanlarına yönelik çeşitli etkinlikler içermelidir. Ayrıca, ilköğretimde her sınıf düzeyi için 15 haftalık etkinlik örneği de bulunmaktadır.

    Sınıf rehberlik etkinlikleri ne zaman yapılır?

    Sınıf rehberlik etkinlikleri, eğitim öğretim yılı başında yıllık rehberlik planı çerçevesinde planlanır ve uygulanır.

    Sınıf rehberlik etkinlikleri kaç tane olmalı?

    Sınıf rehberlik etkinlikleri en az 2 tane olmalıdır.

    Eğitsel rehberlik hangi dönemde yapılır?

    Eğitsel rehberlik, ilköğretim döneminde yapılır.

    Meb sınıf rehberlik etkinlikleri nasıl kullanılır?

    MEB sınıf rehberlik etkinlikleri, öğrencilerin bireysel ihtiyaçlarını karşılamak ve gelişimlerini desteklemek amacıyla kullanılır. Bu etkinlikler şu şekilde uygulanır: 1. İhtiyaç Analizi: Öğrencilerin akademik başarıları, psikolojik durumları, sosyal becerileri ve kişisel ihtiyaçları belirlenir. 2. Hedef Belirleme: Analiz sonuçlarına dayanarak, öğrencilerin gelişim alanlarında ilerlemelerini sağlamak için somut ve ölçülebilir hedefler belirlenir. 3. Planlama ve Programlama: Rehberlik etkinlikleri ve aktiviteleri planlanır. 4. Uygulama: Planlanan etkinlikler uygulanır. 5. Değerlendirme ve Geri Bildirim: Rehberlik planlarının etkinliği değerlendirilir ve gerekli değişiklikler yapılır. Ek olarak, sınıf rehberlik etkinliklerinde empati, saygı ve koşulsuz kabul gibi hümanist tutumlar sergilenmeli ve öğrencilerin kendilerini rahat ifade edebilecekleri bir ortam oluşturulmalıdır.

    4 sınıfta hangi konular işlenir?

    4. sınıfta işlenen konular şunlardır: 1. Türkçe: Okuma, yazma, anlama becerileri, dil bilgisi kuralları. 2. Matematik: Toplama, çıkarma, çarpma, bölme işlemleri, kesirler, geometri, veri analizi. 3. Fen Bilimleri: Canlılar ve yaşam alanları, doğa olayları, madde ve özellikleri, enerji türleri. 4. Sosyal Bilgiler: Tarih, coğrafya, vatandaşlık bilgisi, ekonomi. 5. İngilizce: Temel seviyede yabancı dil eğitimi. 6. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi: İslam dininin temel inanç esasları. 7. Görsel Sanatlar ve Müzik: Sanat tarihi, ünlü sanatçılar, farklı sanat teknikleri. 8. Beden Eğitimi: Fiziksel aktiviteler ve spor. 9. Trafik Güvenliği: Trafik kuralları ve günlük yaşamda karşılaşılabilecek trafik durumları.

    1 dönem rehberlik çalışmaları nelerdir?

    1. dönem rehberlik çalışmaları kapsamında aşağıdaki faaliyetler yer alabilir: 1. Öğrenci Tanıma Fişleri ve Dosyaları: Öğrencilerin özelliklerini belirlemek için fiş ve dosyaların tutulması. 2. Test ve Envanter Uygulamaları: İhtiyaç duyulan durumlarda uygun test ve envanterlerin uygulanması. 3. Oryantasyon Çalışmaları: Okula yeni başlayan öğrencilere okul ve çevresinin tanıtılması. 4. Veli Bilgilendirme Seminerleri: TEOG süreci ve rehberlik hizmetleri hakkında velilere sunum yapılması. 5. Akran Baskısı ve Teknoloji Bağımlılığı Seminerleri: Öğrencilerin akran baskısı ve teknoloji bağımlılığı konularında farkındalık kazanmaları için çalışmalar yapılması. 6. Bireysel ve Grup Görüşmeleri: Öğrencilerle bireysel ve grup halinde danışmanlık yapılması. 7. Sınav Analizleri ve Başarı Belgeleri: Öğrencilerin sınav sonuçlarının değerlendirilmesi ve başarı belgelerinin verilmesi.