• Buradasın

    KamuHukuku

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Vijdani hakimler ne iş yapar?

    Vicdani hakimler ifadesi, Türkçe'de bilinen bir terim değildir. Ancak, hakimlerin genel olarak ne iş yaptığı bilinmektedir. Hakimler, mahkemelerde görülen davalarda tarafsız şekilde karar veren, yargılama sürecini yöneten ve hukukun doğru uygulanmasını sağlayan kişilerdir. Görevleri arasında: delilleri incelemek; tanıkları dinlemek; duruşmaları yönetmek; davaları karara bağlamak; gerekçeli karar yazmak yer alır. Hakimler, ceza, hukuk, idare ve vergi gibi farklı yargı alanlarında görev yapabilir.

    TCK madde 238 ve 239 birlikte değerlendirilir mi?

    TCK madde 238 ve 239 birlikte değerlendirilebilir, çünkü bu maddeler farklı suç türlerini düzenlese de, suçların niteliği ve bazı unsurları benzerlik gösterebilir. TCK madde 238, "Kamuya gerekli şeylerin yokluğuna neden olma" suçunu düzenlerken, TCK madde 239, "Ticari sır, bankacılık sırrı veya müşteri sırrı niteliğindeki bilgi veya belgelerin açıklanması" suçunu düzenler. Birlikte değerlendirme açısından, özellikle "ticari sır" veya "bankacılık sırrı" gibi unsurların söz konusu olduğu durumlarda, bu iki maddenin içtima hükümleri kapsamında değerlendirilmesi mümkündür. Ancak, her iki maddenin de farklı suç tiplerini düzenlediği ve farklı cezai yaptırımlar öngördüğü göz önünde bulundurulmalıdır. Özetle, TCK madde 238 ve 239 birlikte değerlendirilebilir, ancak bu değerlendirme, her iki maddenin de farklı suç tiplerini düzenlemesi nedeniyle, spesifik bir durum ve unsurlara bağlı olarak yapılmalıdır.

    Kamu malı zararını kim öder?

    Kamu malı zararını, zarara sebep olan kamu görevlisi veya ilgililer öder. Kamu zararının sorumlulardan ve/veya ilgililerden tahsili, çeşitli şekillerde gerçekleşebilir: Rızaen veya sulh yoluyla ödeme. Borçlar Kanunu hükümlerine göre takas. İcra ve İflas Kanunu hükümlerinin uygulanması. Ayrıca, kamu zararından doğan alacaklar, sorumluların ve/veya ilgililerin talebi üzerine kamu idaresince taksitlendirilebilir.

    Zimme suçu memuriyete engel mi?

    Evet, zimmet suçu memuriyete engeldir. 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 48. maddesine göre, kasten işlenen bir suçtan dolayı bir yıl veya daha fazla süreyle hapis cezasına mahkûm olmuş kişiler devlet memuru olamazlar. Ancak, zimmet suçundan hakkında hükmün açıklanmasının geri bırakılması (HAGB) kararı verilen memurların memuriyetleri sona ermez. Uzman erbaşlar açısından ise zimmet suçunu işleyenlerin sözleşmeleri feshedilir ve bu kişiler tekrar uzman erbaş olarak göreve alınmazlar.

    Muhakemat-ı memurin kanunu nedir?

    Memurin Muhakematı Hakkında Kanunu Muvakkat, 4 Şubat 1329 (1913) tarihinde Osmanlı Hükümeti tarafından çıkarılmış bir kanundur. Bazı özellikleri: Ön soruşturma: Memurların ön soruşturması idarece yapılır. Son soruşturma: Son soruşturma, adli mahkemelerde gerçekleştirilir. Kapsam: 1580 sayılı Belediye Kanunu ile kapsamı genişletilmiştir. Bu kanun, 1913'ten beri birçok anayasa değişikliğine rağmen değişmeden kalmıştır.

    Savcılık için en önemli ders hangisi?

    Savcılık için en önemli ders olarak ceza hukuku ve ceza usul hukuku öne çıkmaktadır. Savcı olabilmek için ayrıca şu derslerin de iyi olması gereklidir: Türkçe ve edebiyat; Tarih; Coğrafya; Matematik. Bunun yanı sıra, mantık ve muhakeme yeteneğini geliştiren hukuk felsefesi, sosyolojisi, Roma hukuku ve hukuk tarihi gibi dersler de önemlidir.

    İdare hukuku hangi hukuk dalına girer?

    İdare hukuku, kamu hukuku dalına girer. Ayrıca, idare hukuku kendine özgü bir hukuk dalıdır; hem özel hukuktan hem de diğer kamu hukuku dallarından bağımsızdır.

    Adana 1 İdare Mahkemesi hangi davalara bakar?

    Adana 1. İdare Mahkemesi, idare hukuku kapsamında kamu kurumlarının ve kuruluşlarının işlemlerine karşı açılan davaları inceler. Mahkemenin baktığı dava türleri: İptal davaları. Tam yargı davaları. İdari sözleşmelerden doğan davalar. Vergi işlemleri hariç olmak üzere, valilikler, belediyeler, üniversiteler, bakanlıklar, SGK, tapu müdürlükleri, emniyet gibi kamu kurumları tarafından tesis edilen işlemlere karşı açılacak davalara bakar.

    Hukuk dalları arasındaki farklar nelerdir?

    Hukuk dalları arasındaki temel farklar, düzenledikleri ilişkiler ve bu ilişkilerdeki tarafların kim olduğuna dayanır. Hukukun iki ana dalı şunlardır: 1. Kamu Hukuku: Devlet ile bireyler arasındaki ilişkileri ve devletin işleyişini düzenler. Kamu yararı ve devlet otoritesi ön plandadır. Anayasa hukuku, ceza hukuku, idare hukuku, vergi hukuku gibi alt dalları içerir. 2. Özel Hukuk: Bireyler arasındaki ilişkileri düzenler ve bireylerin hak ve özgürlüklerini korur. Devlet de özel hukuk ilişkilerinde taraf olabilir, ancak ayrıcalıklı değildir. Medeni hukuk, borçlar hukuku, ticaret hukuku, iş hukuku gibi alt dalları vardır. Karma hukuk ise hem kamu hem özel hukuk unsurlarını içerir, örneğin iş hukuku ve çevre hukuku bu kategoriye girer.

    Kamu personel hukuku hangi hukuk dalına girer?

    Kamu personel hukuku, idare hukukunun bir alt dalıdır.

    Savcı biçti ne demek?

    "Savcı biçti" ifadesinin ne anlama geldiğine dair bilgi bulunamadı. Ancak, savcının görevlerinden bazıları şunlardır: Suç haberinin alınması veya suçun görülmesi durumunda devlet adına hareket ederek soruşturma ve araştırma yapmak. Delil toplamak, sanıkları sorgulamak ve iddianame hazırlamak. Kamu davası açılması gereken durumlarda, şikayet olsun ya da olmasın soruşturma yaparak dava açmak. Mağdurların veya kamunun haklarını savunmak.

    Hukuk sistemi kaça ayrılır tablo?

    Hukuk sistemleri genellikle dört ana kategoriye ayrılır: Kıta Avrupası Hukuk Sistemi, Anglo-Sakson (Common Law) Hukuk Sistemi, Dinsel Hukuk Sistemi ve Sosyalist Hukuk Sistemi. Tablo: Kıta Avrupası Hukuk Sistemi: Roma hukuku kökenlidir, yazılı kurallara dayanır, kamu hukuku-özel hukuk ayrımı vardır ve yargı ayrılığı bulunur. Anglo-Sakson (Common Law) Hukuk Sistemi: Yazılı hukuk kuralları yerine içtihatlara dayanır, kamu hukuku-özel hukuk ayrımı yoktur ve yargı birliği ilkesi geçerlidir. Dinsel Hukuk Sistemi: İslam hukuku gibi dini esaslara dayanır. Sosyalist Hukuk Sistemi: Marksizm temelindedir, toplumsal çıkarlara öncelik verir ve 1980'lerin sonunda çökmüştür.

    İcra ve iflas hukuku hangi hukuk dalına girer?

    İcra ve iflas hukuku, özel hukuk alanına girer. Bu hukuk dalı, borçların tahsili ve borçluların korunmasını sağlayan, alacaklılar ve borçlular arasındaki dengeyi kuran bir hukuk dalıdır. Türkiye'de bu hukuk dalı, 2004 sayılı İcra ve İflas Kanunu ve ilgili mevzuatlar çerçevesinde düzenlenir.

    Genel kamu hukuku dersinde neler işlenir?

    Genel Kamu Hukuku dersinde işlenen bazı konular: Devlet kavramı ve unsurları. Devletle ilgili diğer kavramlar: iktidar, meşruluk, demokrasi, egemenlik, hukuk devleti. Devletin ortaya çıkışı ve tarihsel gelişimi. Devletin toprak üzerindeki örgütlenmesi. Düzenleyici faaliyetleri ve sınırları. İnsan haklarının tarihsel gelişimi ve korunması. Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi ve diğer uluslararası belgeler. Ulusal koruma mekanizmaları ve temel haklar. Genel Kamu Hukuku, devleti kuramsal bir yaklaşımla ele alır ve anayasa hukukundan farklı olarak, insan hak ve hürriyetlerini soyut ve genel bir şekilde inceler.

    Kamu hukuku nedir?

    Kamu hukuku, devlet ve vatandaşlar veya devletin kendi kurumları arasındaki ilişkileri düzenleyen hukuk alanıdır. Kamu hukukunun bazı dalları: anayasa hukuku; idare hukuku; ceza hukuku; vergi hukuku; mali hukuk; yargılama hukuku; icra-iflas hukuku; devletler genel hukuku. Kamu hukukunun özellikleri: Devlet, ilişkilerde üstün konumdadır. Kurallar emredici niteliktedir, taraflar bu kuralları değiştiremez. Kamu yararı temel ilkedir. Uyuşmazlıklar genellikle resen incelenir.

    Genel Kamu Hukukuna Giriş ders notu nedir?

    Genel Kamu Hukukuna Giriş ders notu, devletin ve vatandaşlar veya devletin kendi kurumları arasındaki ilişkileri düzenleyen hukuk alanını kapsar. Genel Kamu Hukuku ders notlarında ele alınan bazı konular: Devletin somut görünümü: Cumhuriyet, monarşi, üniter devlet, federal devlet ayrımları. Devletin toprak üzerindeki örgütlenmesi: Türkiye örneği ve küresel güç ilişkileri. Devletin kavramsallaştırılması: Farklı söylemsel perspektifler ve devlet kuramları. Devlet öncesi siyasal örgütlenme biçimleri: Şehir devleti, site devleti, imparator devlet, feodal devlet. Modern devlet: Siyasi birliği ve devlet hayatında bütünleşmeyi sağlama hedefi. Devlet unsurları ve organları: İktidar, meşruluk, demokrasi, egemenlik, hukuk devleti. Genel Kamu Hukuku ders notları, Ankara Üniversitesi gibi kurumların açık ders malzemeleri platformunda da bulunabilir.

    Ankara Üniversitesi genel kamu ve devlet teorisi dersi vize sınavı nasıl olacak?

    Ankara Üniversitesi'nde genel kamu ve devlet teorisi dersi vize sınavı, akademik takvimde belirtilen tarihlerde gerçekleştirilir. Sınavın özellikleri: - Vize sınavı, dönem başında işlenen konuları kapsar. - Sınavın yazılı mı yoksa test mi olacağı dersin öğretmeni tarafından belirlenir. - Vize sınavının puanı, dönem sonu notuna %40 oranında etki eder. Sınavla ilgili detaylı bilgileri dersin öğretim elemanından veya ilgili akademik birimden almak önemlidir.

    Maden ruhsat harcı hukuki niteliği nedir?

    Maden ruhsat harcı, hukuki olarak vergi benzeri mali yükümlülük niteliğindedir. Bu nitelendirmeyi destekleyen bazı özellikler şunlardır: Kanuni düzenleme: Harcın ödenmesi kanunla zorunlu kılınmıştır. Kamu giderlerinin finansmanı: Harç, kamu giderlerinin finansmanında kullanılır. Tek taraflı belirleme: Harç miktarı, kamu idaresi tarafından tek taraflı olarak belirlenir. Zorunluluk: Ruhsat alınmadan veya ruhsata aykırı maden aranması, işletilmesi ve çıkarılması hukuka aykırıdır. Ayrıca, maden ruhsatlarının hukuki niteliği, kamu hukuku karakteri taşıyan bir idari izin olarak da tanımlanmaktadır.

    Takdir marjı nedir?

    Takdir marjı, Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi (AİHS) hukukunda, bir devletin yerel organlarının sözleşmede düzenlenen bir hakla ilişkili olarak daha önce gerçekleştirdiği bir eylem ya da işlem nedeniyle mahkeme tarafından yargılanması aşamasında belirli bir takdir yetkisi alanına sahip olmasını ifade eder. Bu doktrin, 20. yüzyıla kadar sınırlandırılamayacağı düşünülen egemenlik anlayışı ile devletlerin egemenliğinin milletlerarası bir denetim mekanizması aracılığıyla sınırlandırılmaya çalışılması arasında bir denge kurmayı amaçlar. Takdir marjı, bazı yazarlarca "nefes alma alanı", "hareket alanı" veya "Mahkeme’nin kendisini sınırlama alanı" olarak da ifade edilir.

    Belediye şirketi şirket kurarsa ne olur?

    Belediye şirketinin şirket kurması durumunda aşağıdaki sonuçlar ortaya çıkabilir: İzin Gereksinimi: Belediye şirketlerinin yeni bir şirket kurabilmesi için belediye meclisinin karar alması ve Cumhurbaşkanlığı'ndan izin alması gerekir. Tüzel Kişilik: Belediye şirketi tarafından kurulan şirket, tescil ile tüzel kişilik kazanır ve hukuk âleminde doğmuş olur. Dolaylı Ortaklık: Belediye şirketi, kurduğu şirketle dolaylı bir ortaklık içinde olur; çünkü bu şirketin sermayesinde doğrudan payı bulunmaz. Denetim ve Mevzuat: Belediye şirketlerinin kurduğu şirketler, 6085 sayılı Sayıştay Kanunu ve 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu'na tabi olur. Ayrıca, belediye şirketlerinin adi ortaklık kurmasında da hukuki bir engel bulunmamaktadır.