• Buradasın

    Gemiler

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Grandi direği ne demek denizcilik?

    Grandi direği, denizcilikte birden fazla direği olan gemilerde en yüksek ana direk anlamına gelir.

    İş ve sosyal güvenlik hukukunda gemi ulaştırmada özel durumlar nelerdir?

    İş ve sosyal güvenlik hukukunda gemi ulaştırmada özel durumlar şunlardır: 1. Vardiya Sistemi ve Çalışma Saatleri: Gemi personeli genellikle vardiya sistemiyle çalışır ve çalışma saatleri geminin rotası, hava koşulları gibi faktörlere bağlı olarak değişir. 2. İş Sözleşmeleri: Deniz işçileri, gemilerde çalışmaları için yazılı bir iş sözleşmesi imzalarlar. 3. Ücret ve Fazla Mesai: Gemi adamlarının ücretleri, Deniz İş Kanunu'na göre belirlenir ve fazla mesai haftalık 48 saat üzerindeki çalışmalar olarak kabul edilir. 4. Sosyal Güvenlik: Gemi adamları, SGK ve özel sağlık sigortaları ile güvence altına alınır. 5. İş Kazaları: İş kazaları durumunda, işverenlerin işçiler için acil sağlık yardımı sağlamaları ve kazanın kaydını tutmaları gerekmektedir. 6. İşçi Sendikaları: Deniz iş hukuku, işçi sendikalarının koruma altına alınmasını sağlar ve sendikaların çalışmaları bu hukuk dalı tarafından düzenlenir.

    P-1029 üretim yeri neresi?

    P-1029 sınıfı gemilerin üretim yeri Pakistan'dır.

    TB3 neden Anadolu gemisine inemiyor?

    Bayraktar TB3 SİHA, TCG Anadolu gemisine inebiliyor. TB3'ün Anadolu gemisine iniş yapamama gibi bir durumu söz konusu değildir; aksine, SİHA bu gemiye 4 kez başarılı bir şekilde iniş yapmıştır.

    Deniz miller ne iş yapar?

    Deniz milleri, denizcilik ve havacılıkta mesafe ölçüm birimi olarak kullanılır. Görevleri: - Denizde seyahat eden teknelerin ve gemilerin rotalarını belirlerken iki nokta arasındaki mesafeyi ölçmek. - Navigasyon hesaplamalarında avantaj sağlamak ve güvenli bir seyir imkanı sunmak.

    Pasific k gemisi nerede?

    "Pasific K" gemisi iki farklı konumda bulunabilir: 1. K-Pacific adlı konteyner gemisi, Japonya'nın Kanmon Boğazı bölgesinde görülmüştür. 2. "Pacific K" adlı kuru yük gemisi, Azov Denizi'nde bulunmaktadır ve son olarak Birleşik Arap Emirlikleri'nin Khor al Fakkan limanına doğru seyir halinde olduğu belirtilmiştir.

    İbrahim Şimşek gemisi ne iş yapar?

    İbrahim Şimşek gemisi, genel kargo gemisi olarak çalışmaktadır.

    Gemilerde yolcu ve zabitlerin günlük hizmetlerini gören kimse kimdir?

    Gemilerde yolcu ve zabitlerin günlük hizmetlerini gören kimse "kamarot" olarak adlandırılır.

    Denizcilerin çalışma şartları nelerdir?

    Denizcilerin çalışma şartları şu şekilde özetlenebilir: 1. Çalışma Ortamı: Denizciler, kıyı sularından açık okyanusa kadar çeşitli ortamlarda gemilerde çalışırlar. 2. Çalışma Süresi: Genellikle aylarca denizde kalırlar ve uzun süreler boyunca evden uzaktadırlar. 3. Çalışma Saatleri: Uzun ve düzensiz çalışma saatleri vardır, vardiyalı olarak çalışabilirler. 4. Fiziksel Zorluklar: İş, fiziksel olarak zorlayıcıdır ve denizciler iyi bir fiziksel dayanıklılığa sahip olmalıdır. 5. Tehlikeli Koşullar: Sert hava koşulları, tehlikeli ekipmanlar ve dengesiz kargo gibi risklerle karşı karşıya kalabilirler. 6. Yaşam Alanları: Yaşam alanları sıkışık ve gürültülü olabilir. 7. İletişim: Kıyı destek personeli ve diğer gemilerle iletişim kurmaları gerekir.

    Gemilerde hangi motor yağı kullanılır?

    Gemilerde kullanılan motor yağları, deniz dizel motor yağları olarak adlandırılır. Bazı gemi motor yağı türleri: LUBE2MARINE LS Serisi: Düşük devirli gemi makine yağları, yüksek kükürt içerikli dizel yakıt kullanan deniz motorlarında kullanılır. LUBE2MARINE MS Serisi: Orta devirli deniz dizel motorları için yüksek kaliteli mineral bazlı yağlar. Artoil Deniz Marine Serisi: Çeşitli viskozite sınıflarında, farklı boyut ve marka seçenekleri sunan genel amaçlı deniz motor yağları. Doğru motor yağının seçimi, üreticinin önerilerine ve endüstri standartlarına uygun olmalıdır.

    MR1 ve MR2 aynı mı?

    MR1 ve MR2 farklı kavramlardır. MR1, genellikle 38,000 dwt kapasiteli, orta menzilli bir tanker türünü ifade eder. MR2 ise 50,000 dwt civarında kapasiteye sahip, daha büyük ve stabil bir tanker türüdür.

    Gemide draught nedir?

    Gemide "draught" (draft) terimi, geminin su altındaki kısmının derinliği, yani su çekimi anlamına gelir.

    Titanik 100 bin ton olsaydı ne olurdu?

    Titanik'in 100 bin ton ağırlığında olması, geminin batışını doğrudan etkilemezdi çünkü Titanik zaten 66.000 ton ağırlığındaydı. Ancak, daha büyük bir kütleye sahip olması, geminin yakıt tüketimini ve bakım maliyetlerini artırabilirdi.

    Türkiye'nin Karadeniz'deki petrol arama gemisi hangisi?

    Türkiye'nin Karadeniz'deki petrol arama gemisi "Barbaros Hayrettin Paşa" adlı sismik araştırma gemisidir.

    Avarelik ne demek denizcilikte?

    Avarelik denizcilikte "gemi, bot veya teknelerin bağlı olduğu yerden ayrılması" anlamına gelir.

    Deniz katırı itici çekici vasıta tersane nedir?

    Deniz katırı ve tersane farklı kavramlardır: 1. Deniz Katırı: Çekici veya itici vasıta olarak kullanılan bir terimdir. 2. Tersane: Gemi inşa ve bakım-onarım süreçlerinin gerçekleştirildiği, deniz kıyısında konumlanan kompleks bir sanayi tesisidir.

    Panama Kanlından geçen gemi neden karaya oturdu?

    Panama Kanalı'ndan geçen gemilerin karaya oturmasının nedeni, kuraklık nedeniyle su seviyesinin düşmesidir.

    Deniz ticaret gemisi kaç ton olmalı?

    Deniz ticaret gemilerinin taşıma kapasitesi, geminin sınıfına ve büyüklüğüne göre değişiklik gösterir: Handymax gemileri: Genellikle 10 bin DWT (deadweight ton) ve daha düşük kapasitelerde yük taşıyabilir. Orta ölçekli gemiler: 10 bin DWT ile 400 bin DWT arasında değişen kapasitelerde yük taşıyabilir. Panamax ve Capesize gemileri: 200 bin DWT'ye kadar yük taşıma kapasitesine sahiptir. Dünyanın en büyük kuru yük gemileri olan Capesize sınıfı gemiler, 24.000 TEU'nun üzerinde yük taşıyabilir.

    Hayalet gemi lanetli gemi aynı mı?

    Hayalet gemi ve lanetli gemi kavramları genellikle birbirine yakın anlamlar taşısa da tam olarak aynı şeyi ifade etmezler. Hayalet gemi, içinde mürettebatı olmayan, terk edilmiş bir gemidir ve bu terim bazen kurgusal hayalet gemileri veya mürettebatı kayıp ya da ölü olarak bulunan fiziksel gemileri kapsar. Lanetli gemi ise, denizcilik folklorunda, lanetlenmiş bir yola çıktığı için sonsuza dek denizlerde dolaşmaya mahkum olduğuna inanılan bir gemidir.

    Şişe içinde gemi ne anlama gelir?

    "Şişe içinde gemi" ifadesi iki farklı anlamda kullanılabilir: 1. Sanat Eseri: El yapımı bir sanat eseri olarak, şişe içerisine yerleştirilmiş gemi modelini ifade eder. 2. Denizcilik Terimi: Kaza veya başka bir olayı karadakilere bildirmek için gemilerden denize salınan, içinde mektup bulunan şişeye verilen isimdir.