• Buradasın

    SİHA

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Aksungür'ün motoru yerli mi?

    Evet, TUSAŞ Aksungur'un motoru yerlidir. Aksungur, TUSAŞ Motor Sanayii (TEI) tarafından geliştirilen PD-170 turbodizel motor sistemi ile çalışmaktadır.

    Bayraktar TB 2T ai motoru kim üretiyor?

    Bayraktar TB2T-AI SİHA'nın motoru, Baykar Teknoloji tarafından üretilmektedir. Baykar, TM100 adını verdiği ve tamamen yerli olarak geliştirdiği bir motor kullanmıştır.

    Anka'nın en güçlüsü hangisi?

    Türkiye'nin insansız savaş uçağı ANKA-3, sahip olduğu özellikler bakımından en güçlü ANKA modeli olarak değerlendirilebilir. ANKA-3'ün bazı teknik özellikleri: Maksimum kalkış ağırlığı: 6,5 ton. Faydalı yük kapasitesi: 1,2 ton. Servis irtifası: 40.000 feet. Havada kalış süresi: 10 saat. Seyir hızı: 250 kts (0,42 Mach). Azami hız: 425 kts (0,7 Mach). Mühimmat uyumluluğu: SOM-J, MK-82, SDB gibi büyük mühimmatlar. Ayrıca, ANKA-3'ün uçan kanat tasarımı sayesinde düşük radar görünürlüğüne ulaştığı ve düşman bölgelerinde tespit edilmeden operasyon gerçekleştirebildiği belirtilmektedir.

    Bayraktar TB3 kaç km menzili var?

    Bayraktar TB3'ün menzili yaklaşık 1900 kilometredir. TB3'ün operasyonel irtifası 20.000 feet, servis tavanı ise 25.000 feet olarak belirtilmiştir. Menzil değeri, kullanılan mühimmat ve görev koşullarına göre değişiklik gösterebilir.

    TB2'nin menzili ne kadar?

    Bayraktar TB2'nin havada kalış süresi 27 saattir. TB2'nin haberleşme menzili ise şu şekildedir: E/H ortamı, meteorolojik durum ve alt sistemlerin desteğine göre değişkenlik göstermekle beraber 300 km LOS (Line Of Sight) Görüş Hattı haberleşme menzili; BLOS (Beyond Line Of Sight) Görüş Ötesi sistemi sayesinde 1800 km haberleşme menzili.

    SİHA'nın sahibi kim?

    SİHA'ların (Silahlı İnsansız Hava Aracı) sahibi genellikle devlet veya özel savunma sanayi firmalarıdır. Türkiye'de üretilen Bayraktar TB2 SİHA'nın sahibi, Türk savunma sanayi şirketi Baykar Makina'dır. Baykar, 1986 yılında Özdemir Bayraktar tarafından kurulan ve savunma ve havacılık sektöründe İHA teknolojileri geliştiren ve üreten bir şirkettir.

    TB-2 kaç saat havada kalır?

    Bayraktar TB2, 27 saat 3 dakika havada kalış süresi ile Türk havacılık tarihinde rekor kırmıştır. Bayraktar TB2'nin normal havada kalış süresi ise 20 saat ve üzerindedir.

    Bayraktar TB-3 ne zaman uçacak?

    Baykar Yönetim Kurulu Başkanı ve Teknoloji Lideri Selçuk Bayraktar'ın açıklamalarına göre, Bayraktar TB3'ün 2024 yılında göreve başlaması planlanmaktadır. Bayraktar TB3'ün ilk uçuşu 27 Ekim 2023 tarihinde gerçekleştirilmiştir. Ancak, tam uçuş tarihi kesin olarak belirlenmemiştir.

    Bayraktar TB2 hangi silahları kullanıyor?

    Bayraktar TB2, çeşitli hassas güdümlü mühimmatlar ve akıllı mühimmatlar kullanmaktadır. Bu mühimmatlar arasında: MAM (Mini Akıllı Mühimmat): MAM-C ve MAM-L modelleri; L-UMTAS (Uzun Menzilli Tanksavar Sistemi); CİRİT (70 mm füze sistemi); TÜBİTAK-SAGE BOZOK (Lazer Güdümlü Minyatür Mühimmat); TÜBİTAK-SAGE TOGAN (Havadan Bırakılan Güdümsüz/Düşük Profil Güdümlü Havan Mühimmatı); TÜBİTAK-SAGE KUZGUN (Modüler Müşterek Mühimmat). Ayrıca, Bayraktar TB2, BURQ füzesi ve Ds16 Desert Sting gibi diğer mühimmatları da taşıma kapasitesine sahiptir.

    İha ve siha Hatay'da nerede üretiliyor?

    İHA ve SİHA'lar Hatay'da değil, İzmir'in Kınık ilçesinde üretilmektedir. Kınık Organize Sanayi Bölgesi'nde CSC Makina tarafından kurulan fabrikada, savunma sanayi, İHA, SİHA ve denizcilik sektörüne yönelik parçaların üretimi gerçekleştirilmektedir.

    İha havada ne kadar kalır?

    İnsansız hava araçlarının (İHA) havada kalma süresi, modeline ve türüne göre değişiklik göstermektedir. Bazı örnekler: Baykar Bayraktar TB2: 24 saat 34 dakika. RQ-4 Global Hawk: 36 saat. QinetiQ Zephyr Solar Electric: 82 saat 37 dakika. TAM-5: 38 saat, 52 dakika. Aerosonde: 38 saat, 48 dakika. Bayraktar DİHA: 12 saat. TALAY: 3 saat. İHA'ların havada kalma süresini etkileyen faktörler arasında yakıt veya enerji kaynağı, tasarım özellikleri ve çevresel koşullar bulunmaktadır.

    Baykar Arabistan'a kaç tane SİHA sattı?

    Baykar, Suudi Arabistan'a 60 adet AKINCI TİHA satışı gerçekleştirmiştir. Ayrıca, 2022 yılında Baykar'ın Birleşik Arap Emirlikleri'ne 20 adet Bayraktar TB2 SİHA sattığı da bilinmektedir.

    TB3 Anadolu'ya ne zaman inecek?

    Baykar Yönetim Kurulu Başkanı Selçuk Bayraktar'ın açıklamalarına göre, Bayraktar TB3'ün TCG ANADOLU'ya tam entegrasyonu ve gemiye inişi 2024 yılı içinde gerçekleştirilecek. Kızılelma'nın ise 2025 yılında TCG ANADOLU'da denemelere başlanması hedefleniyor.

    Bayraktar TB3 hangi mühimmatları kullanabilir?

    Bayraktar TB3, çeşitli mühimmatları kullanma kapasitesine sahiptir. Bu mühimmatlar arasında: Mini Akıllı Mühimmatlar (MAM-L, MAM-T, MAM-C). Bozok ve Kayı. İHA-122 ve İHA-230 Füzeleri. TRLG-122 Mühimmatı. Kuzgun-SS, Kuzgun-TJ ve Kuzgun-KY Füzeleri. TOLUN Mühimmatı. Alpagut Mühimmatı. Kemankeş Füzesi. Bayraktar TB3, 280 kilogram faydalı yük kapasitesine sahiptir ve bu sayede çok sayıda mühimmat taşıyabilir.

    İHA ve SİHA pilotları ne iş yapar?

    İHA (İnsansız Hava Aracı) ve SİHA (Silahlı İnsansız Hava Aracı) pilotları, insansız hava araçlarının her türlü harekâtında uçuş kontrollerini sağlar veya otonom operasyonları planlar ve takip eder. İHA pilotlarının bazı görevleri: Tarım sektöründe: Mahsul izleme, ilaçlama, gübre, ekim ve veri toplama gibi işlemleri gerçekleştirir. Film ve medya endüstrisinde: Havadan görüntüleme çalışmaları yapar. İnşaat sektöründe: Proje takibi, harita mühendisliği, haritalama ve metraj çalışmalarında bulunur. Elektrik-elektronik mühendisliğinde: Elektrik üretim sahalarında ve enerji hatlarında gözlem yapar. Acil durum müdahaleleri ve arama kurtarma operasyonlarında: Önemli bir araç olarak kullanılır. Güvenlik ve lojistik alanlarında: Görev alır. SİHA pilotları, Jandarma Genel Komutanlığı gibi kurumlarda subay ve astsubay olarak görev yapar. İHA ve SİHA pilotlarının, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM) tarafından onaylanan eğitim programlarını tamamlamaları gerekir.

    Baykar yüksek irtifa ne kadar?

    Baykar tarafından geliştirilen bazı araçların yüksek irtifa rekorları şu şekildedir: Bayraktar TB2T-AI SİHA: 37.960 feet irtifaya ulaşarak kendi rekorunu kırmıştır. Bayraktar AKINCI TİHA: 38.390 feet irtifaya çıkarak Türk havacılık tarihinin irtifa rekorunu kırmıştır. Bayraktar TB3 SİHA: 33.000 feet irtifaya çıkarak Yüksek İrtifa Sistem Performans Testi'ni başarıyla tamamlamıştır. Baykar Yüksek İrtifa Yetenek Programı ise 1 Eylül 2025 - 22 Kasım 2025 tarihleri arasında gerçekleştirilecektir.

    SİHA pilotu hangi bölümden alıyor?

    SİHA pilotları, genellikle üniversitelerin mühendislik bölümlerinden mezun olmaktadır. Başvuru yapabilmek için aşağıdaki lisans programlarından en az birini tamamlamak gerekmektedir: havacılık elektrik ve elektroniği; uçak bakım ve onarım; uçak gövde ve motor bakımı; uçak elektrik ve elektroniği. Ayrıca, bilgisayar, yazılım, bilişim sistemleri, elektrik, elektronik, elektrik-elektronik, elektronik ve haberleşme, makine, mekatronik, harita, geomatik, uçak, uzay, kontrol ve otomasyon, meteoroloji mühendisliği gibi bölümlerden mezun olanlar da başvuru yapabilir. Yurt dışı mezuniyetlerinde YÖK denkliği aranmaktadır.

    Bayraktar TB3 ve uçan araba aynı mı?

    Bayraktar TB3 ve uçan araba aynı değildir, ancak her ikisi de Baykar tarafından geliştirilen insansız hava araçlarıdır. Bayraktar TB3, gemiye iniş kalkış kabiliyetine sahip, silahlı insansız bir hava aracıdır. Uçan araba ise, otonomi, durumsal farkındalık, yüksek emniyet ve güvenliğe sahip olması gereken, drone benzeri bir platformdur. Bayraktar, uçan araba teknolojisinin geliştirilmesi için çalıştıklarını belirtmiş olsa da, bu teknolojinin henüz gerçekleşmediğini ve birçok teknik problemin çözülmesi gerektiğini ifade etmiştir.

    TB1 ne işe yarar?

    TB1 ifadesi farklı bağlamlarda farklı anlamlara gelebilir. Baykar Bayraktar TB1: Baykar tarafından üretilen Türk yapımı bir insansız hava aracı prototipidir. 1 TB: 1 terabayt, dijital bilgide kullanılan bir veri depolama birimidir ve yaklaşık olarak 1 trilyon bayta eşittir. Eğer başka bir konuda bilgi arıyorsanız, lütfen daha fazla detay verin.

    Siha yapan öğrenci kim?

    Sedat Subaşı, geliştirdiği "SUBAŞ" adlı SİHA projesiyle tanınan öğrencidir. Muş Ahi Evran Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi 11. sınıf öğrencisi olan Subaşı, sessiz motor teknolojisi, radara yakalanmama, hafif malzeme kullanımı, uzun menzil kapasitesi ve yüksek enerji verimliliği gibi özelliklere sahip bir SİHA tasarlamıştır. Subaşı, Milli Savunma Bakanlığından davet almış ve projesini tanıtmak üzere Ankara'ya davet edilmiştir.