High/Scope yöntemi, 1962 yılında ABD'de David P. Weikart ve meslektaşları tarafından geliştirilen bir okul öncesi eğitim yaklaşımıdır. Bu yöntemin temel ilkeleri şunlardır: 1. Etkin Öğrenme: Çocukların bağımsız düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirmeyi hedefler. 2. Olumlu Yetişkin-Çocuk Etkileşimi: Öğretmenler, çocukların düşünce ve eylemlerini yönetip denetlemek yerine bu düşünce ve eylemleri temel almalıdır. 3. Tutarlı Günlük Program: Program, her gün tekrarlanan ve önceden çocuklara bildirilen etkinliklerden oluşur. 4. Öğrenme Çevresi: Sınıf düzeni, çocukların malzemeleri seçip kullanabilecekleri ve çalışmalarını sergileyebilecekleri şekilde düzenlenir. 5. Değerlendirme: Çocukların gelişimi, açık uçlu sorularla ve gözlem yoluyla değerlendirilir. High/Scope yöntemi, çocukların yaratıcı, girişken, sorgulayıcı ve kendini rahatça ifade edebilen bireyler olarak yetişmelerini teşvik eder.