• Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    High/Scope eğitim yaklaşımı, 1962 yılında ABD’de David P. Weikart ve meslektaşları tarafından geliştirilen ve bugün dünyanın birçok ülkesinde uygulanmakta olan bir okul öncesi eğitim yaklaşımıdır 234.
    Bu yaklaşım, etkin (aktif) öğrenme kavramını temel alır ve çocukların kendi tercihlerini yapmaları, karar alma mekanizmalarını geliştirmeleri, sorumluluk almayı öğrenmeleri, öz disiplin ve yeteneklerini geliştirmelerine imkan verir 234.
    High/Scope eğitim yaklaşımının temel ilkeleri şunlardır:
    • Etkin öğrenme 23. Etkin öğrenme beş noktadan oluşur: malzeme, kullanma, seçim, dil ve destek 23.
    • Olumlu yetişkin-çocuk etkileşimi 3.
    • Öğrenme çevresi 3.
    • Tutarlı bir günlük program 3.
    • Değerlendirme 3.
    High/Scope yaklaşımında sınıflar, çocukların ilgi ve ihtiyaçlarına göre düzenlenen çeşitli etkinlik köşelerine bölünmüştür 1. Bu köşelerdeki etkinlikler, çocukların ilgi ve ihtiyacına göre çeşitlendirilir ve çocuklar bir köşeden diğerine rahatça hareket ederler 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Scope ne anlama gelir?

    "Scope" kelimesi İngilizce'de çeşitli anlamlara gelir: Kapsam, alan, fırsat, olanak. Teleskop, mikroskop, periskop, osiloskop. Menzil, uzunluk. Amaç, hedef, gaye. Gemideki halatın uzunluğu (denizcilik terimi). Ayrıca, programlamada "scope" bir değişkenin erişilebilir olduğu bölgeyi ifade eder.

    Scope nedir ne işe yarar?

    Scope kelimesi farklı bağlamlarda farklı anlamlara gelebilir. İşte bazı örnekler: Programlama: Bir değişkenin erişilebilir olduğu bölgeyi ifade eder. İki türü vardır: Global Scope: Değişken, fonksiyonun dışında tanımlandığında oluşur ve dosyanın her yerinde erişilebilir. Local Scope: Değişken, fonksiyonun içinde tanımlandığında oluşur ve sadece o blok içinde erişilebilir. Optik Cihazlar: "Spotting scope", uzun mesafeli hedefleri incelemek için kullanılan optik cihazlara verilen isimdir. Genel Kullanım: "Scope" kelimesi, bir faaliyetin, konunun veya çalışmanın kapsamını, yani ele aldığı veya içerdiği alanı tanımlamak için de kullanılır.