• Buradasın

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Türk Dili ve Edebiyatı raporu nasıl hazırlanır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Türk Dili ve Edebiyatı raporu hazırlanırken aşağıdaki adımlar izlenebilir:
    1. İçerik Çerçevesi:
      • Edebiyat Atölyeleri: Edebiyat atölyelerine ayrılan ders saatlerinin netleştirilmesi ve öğretmenlerin atölye çalışmalarını öğrenci seviyesine göre uyarlaması önerilir 3.
      • Metin Seçimi: Metinlerin kültürel çevreye ve yerel farklılıklara uygun olması, zengin ve güncel olması tavsiye edilir 3.
      • Kronolojik Bütünlük: Edebi dönemlerin kronolojik olarak sunulması, öğrencilerin zaman karmaşasını önler 3.
    2. Öğrenme Çıktıları (Ölçme ve Değerlendirme):
      • Uygulama Sınavları: Edebiyat atölyeleri, ürün bazlı değerlendirmelere olanak tanır, bu nedenle uygulama sınavlarının gerekliliği ortadan kalkabilir 3.
    3. Öneriler:
      • Esneklik: Öğretmenlere, sınıfın seviyesine göre içerik ve materyal seçme esnekliği tanınmalıdır 3.
      • Üniversite Programı Desteği: Öğrencilerin bilgi seviyesine göre derslerin içeriği, üniversite programlarına göre desteklenmelidir 3.
    4. Genel Değerlendirme:
      • Teknoloji ve İletişim: Bilgi kullanma ve yorumlama becerilerinin kazandırılması, günümüz dünyasına uyum sağlamak için önemlidir 5.
      • Milli ve Manevi Değerler: Öğretim programlarının özünü milli ve manevi değerler oluşturmalıdır 5.
    Raporun hazırlanması sürecinde, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin genel yaklaşımını ve öğrenci profilini de dikkate almak önemlidir 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde gelişim raporları nasıl olacak?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde gelişim raporlarının nasıl olacağına dair kesin bir bilgi bulunmamaktadır. Ancak, bu modelde ölçme ve değerlendirme süreçlerinin süreç ve durum temelli yaklaşımlara dayandığı, öz değerlendirme ve geri bildirim mekanizmalarının önemli bir rol oynadığı belirtilmiştir. Bazı özellikler: Bireyselleştirilmiş geri bildirimler: Öğrencilerin hangi becerilerde gelişim gösterdikleri ve hangi süreçlerde zorlandıkları bireysel raporlarla sunulacaktır. Adil ve bilgilendirici raporlama: Raporların, öğrencilerin güçlü ve zayıf yönlerini, gelişim gösterdikleri alanları ve potansiyellerini yansıtması hedeflenmektedir. Modelin pilot uygulaması 2024-2025 eğitim öğretim yılında yapılacaktır.

    Türkiye Yüzyili Maarif Modeli'nde Türk Dili ve Edebiyati dersi için neler değişti?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde Türk Dili ve Edebiyatı dersi için yapılan bazı değişiklikler: 4 dil becerisi odaklı yaklaşım: Dinleme, konuşma, yazma ve anlama becerileri temel alınarak eğitim yapılandırıldı. Metin türleri: Hiper metin, infografik, grafik simge, vlog gibi yeni metin türleri müfredata dahil edildi. Tema sayısı: Tema sayısı 6'ya düşürüldü. Edebi eserler ve film analizleri: Her dönem iki edebi eser ve bir eleştirel film analizi yapılması kararlaştırıldı. Öğrenci merkezli yaklaşım: Yaratıcılığı ve eleştirel düşünmeyi teşvik eden bir eğitim modeli benimsendi. Çağdaş edebi eserler: Öğrencilerin çağdaş edebi eserlerle etkileşime girmesi ve çağın edebiyat anlayışını fark etmesi hedeflendi. Bu değişiklikler, öğrencilerin dil becerilerini geliştirmelerini, edebiyatla tanışmalarını ve estetik zevk kazanmalarını sağlamayı amaçlıyor.

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli hangi belgeler zorunlu?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında zorunlu belgeler şunlardır: 1. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programı. 2. 5. Sınıf Yıllık Planlarının Maarif Modele uygun olması. 3. 5. Sınıf Günlük Planlarının Maarif Model şablonuna uygun olması. 4. Okul, İlçe, İl Zümrelerinin gündem maddelerinde mutlaka Maarif Modele değinilmiş olması. 5. 5. Sınıflarda Maarif Model çalışmalarının aylık olarak raporlanması. 6. Ders kitaplarında yer alan karekod etkinliklerinin ölçekleri. 7. Okul Temelli Planlama kapsamında sene boyunca en az 5 etkinlik (ders dışı etkinlik) yapılması. 8. Ders kitaplarında yer alan Performans Görevlerine ait birkaç örneğin olması. 9. 5.Sınıfların Şube Öğretmenler Kurulu Tutanağında Maarif Modele değinilmiş olması. 10. 5. Sınıfların Veli Toplantı Tutanaklarında Maarif Model hakkında bilgi verilmiş olması. 11. Ders defterlerinin Maarif Modele uygun doldurulmuş olması (5.sınıflarda). 12. Ders kitabındaki etkinliklerin yapılmış olması (öğrenci yapacak). 13. Maarif Model ve ders kitapları ile ilgili istenen anket, görüş ve önerilerin TTKB sistemine işlenmiş olması. Bu belgeler, okul idareleri tarafından öğretmenlerden istenebilir ve resmi bir geçerliliği vardır.

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli hangi müfredat?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, Millî Eğitim Bakanlığı tarafından 2024 yılında yayımlanan ve 2025-2026 eğitim yılında kademeli olarak uygulamaya konulacak olan yeni müfredat taslağıdır. Modelin uygulanacağı sınıflar: Anaokulu: Anasınıfı ve uygulama sınıfları. İlkokul: 1. ve 2. sınıflar. Ortaokul: 5. ve 6. sınıflar. Lise: Hazırlık, 9. ve 10. sınıflar.

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli değerlendirme anketi nasıl yapılır?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli değerlendirme anketinin nasıl yapılacağına dair bilgi bulunamadı. Ancak, bu modelle ilgili değerlendirme çalışmalarının şu şekillerde yürütüldüğü bilinmektedir: Öğretmen anketleri. EBSAM anketi. Anadolu Eğitim Sendikası anketi.

    Türk Dili ve edebiyatı kazanımları kaç tane?

    Türk Dili ve Edebiyatı dersinin kazanımları üç ana başlık altında toplanmıştır: Okuma, Yazma ve Sözlü İletişim.

    Türk Dili ve Edebiyatı konuları nelerdir?

    Türk Dili ve Edebiyatı dersinin bazı konuları: Şiir Bilgisi: Şiir bilgisi, söz sanatları. Düzyazı Bilgisi: Düzyazı bilgisi. İslamiyet Öncesi Türk Edebiyatı: Sözlü ve yazılı dönem. İslamiyet Etkisinde Gelişen Türk Edebiyatı: Geçiş dönemi, divan edebiyatı, halk edebiyatı. Batı Etkisinde Gelişen Türk Edebiyatı: Tanzimat, Servet-i Fünun, Fecr-i Ati, Milli Edebiyat, Cumhuriyet Dönemi Türk edebiyatı. Edebi Akımlar: Başlıca dünya edebiyatı akımları. Metin Çözümleme: Anlama, yorumlama yeteneği. Söz Sanatları: Edebi sanatlar. Öğretici Metinler: Masal, fabl, destan, efsane. Tiyatro: Geleneksel Türk tiyatrosu, Tanzimat, Servetifünun ve Milli Edebiyat dönemi Türk tiyatrosu, Cumhuriyet dönemi Türk tiyatrosu. Ayrıca, 9. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı dersinde Türk dili ve edebiyatına giriş, hikaye, şiir, masal/fabl, roman, tiyatro, biyografi/otobiyografi, mektup/e-posta, günlük/blog gibi üniteler de yer almaktadır.