• Buradasın

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Türk Dili ve Edebiyatı raporu nasıl hazırlanır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Türk Dili ve Edebiyatı raporu hazırlanırken aşağıdaki adımlar izlenebilir:
    1. İçerik Çerçevesi:
      • Edebiyat Atölyeleri: Edebiyat atölyelerine ayrılan ders saatlerinin netleştirilmesi ve öğretmenlerin atölye çalışmalarını öğrenci seviyesine göre uyarlaması önerilir 3.
      • Metin Seçimi: Metinlerin kültürel çevreye ve yerel farklılıklara uygun olması, zengin ve güncel olması tavsiye edilir 3.
      • Kronolojik Bütünlük: Edebi dönemlerin kronolojik olarak sunulması, öğrencilerin zaman karmaşasını önler 3.
    2. Öğrenme Çıktıları (Ölçme ve Değerlendirme):
      • Uygulama Sınavları: Edebiyat atölyeleri, ürün bazlı değerlendirmelere olanak tanır, bu nedenle uygulama sınavlarının gerekliliği ortadan kalkabilir 3.
    3. Öneriler:
      • Esneklik: Öğretmenlere, sınıfın seviyesine göre içerik ve materyal seçme esnekliği tanınmalıdır 3.
      • Üniversite Programı Desteği: Öğrencilerin bilgi seviyesine göre derslerin içeriği, üniversite programlarına göre desteklenmelidir 3.
    4. Genel Değerlendirme:
      • Teknoloji ve İletişim: Bilgi kullanma ve yorumlama becerilerinin kazandırılması, günümüz dünyasına uyum sağlamak için önemlidir 5.
      • Milli ve Manevi Değerler: Öğretim programlarının özünü milli ve manevi değerler oluşturmalıdır 5.
    Raporun hazırlanması sürecinde, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin genel yaklaşımını ve öğrenci profilini de dikkate almak önemlidir 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Türk Dili ve Edebiyatı konuları nelerdir?

    Türk Dili ve Edebiyatı dersinin bazı konuları: Şiir Bilgisi: Şiir bilgisi, söz sanatları. Düzyazı Bilgisi: Düzyazı bilgisi. İslamiyet Öncesi Türk Edebiyatı: Sözlü ve yazılı dönem. İslamiyet Etkisinde Gelişen Türk Edebiyatı: Geçiş dönemi, divan edebiyatı, halk edebiyatı. Batı Etkisinde Gelişen Türk Edebiyatı: Tanzimat, Servet-i Fünun, Fecr-i Ati, Milli Edebiyat, Cumhuriyet Dönemi Türk edebiyatı. Edebi Akımlar: Başlıca dünya edebiyatı akımları. Metin Çözümleme: Anlama, yorumlama yeteneği. Söz Sanatları: Edebi sanatlar. Öğretici Metinler: Masal, fabl, destan, efsane. Tiyatro: Geleneksel Türk tiyatrosu, Tanzimat, Servetifünun ve Milli Edebiyat dönemi Türk tiyatrosu, Cumhuriyet dönemi Türk tiyatrosu. Ayrıca, 9. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı dersinde Türk dili ve edebiyatına giriş, hikaye, şiir, masal/fabl, roman, tiyatro, biyografi/otobiyografi, mektup/e-posta, günlük/blog gibi üniteler de yer almaktadır.

    Türkiye Yüzyili Maarif Modeli'nde Türk Dili ve Edebiyati dersi için neler değişti?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde Türk Dili ve Edebiyatı dersi için yapılan değişiklikler şunlardır: 1. Dil Becerilerine Odaklanma: Ders, sadece dil bilgisi kurallarını değil, okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini geliştirmeye odaklanır. 2. Tematik Yaklaşım: Her sınıf düzeyinde 4 zorunlu tema belirlenmiştir. 3. Metin Türleri: Hiper metin, infografik, grafik simge, vlog, belgesel gibi yeni metin türleri müfredata eklenmiştir. 4. Edebiyat Atölyesi: Öğrencilerin edebiyatla tanışmaları ve metinler aracılığıyla üst düzey düşünme becerilerini geliştirmeleri için edebiyat atölyeleri kurulmuştur. 5. Kademeli Sorumluluk Devri Modeli: Dil becerilerinin ölçme ve değerlendirilmesinde kullanılacak strateji, yöntem ve teknikler bu modele göre belirlenmiştir. 6. Aile Katılımı: Dersle ilişkili sınıf dışı etkinlik ve görevlerin tasarlanmasında ailelerin katılımı desteklenir.

    Türk Dili ve edebiyatı kazanımları kaç tane?

    Türk Dili ve Edebiyatı dersinin kazanımları üç ana başlık altında toplanmıştır: Okuma, Yazma ve Sözlü İletişim.

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli hangi belgeler zorunlu?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında zorunlu olan belgeler şunlardır: 1. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programı. 2. 5. sınıf yıllık ve günlük planları, Maarif Model şablonuna uygun olmalıdır. 3. Okul, ilçe ve il zümrelerinin gündem maddelerinde Maarif Modeline değinilmelidir. 4. 5. sınıfların şube öğretmenler kurulu tutanağında ve veli toplantı tutanaklarında Maarif Modeline yer verilmelidir. 5. Ders defterleri Maarif Modeline uygun olarak doldurulmalıdır. 6. Ders kitaplarındaki karekod etkinliklerinin ölçekleri sunulmalıdır. 7. Okul temelli planlama kapsamında sene boyunca en az 5 etkinlik (ders dışı etkinlik) yapılmalıdır. 8. Performans görevlerine ait örnekler sunulmalıdır. 9. Maarif Model ve ders kitapları ile ilgili istenen anket, görüş ve öneriler TTKB sistemine işlenmelidir.

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde gelişim raporları nasıl olacak?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde gelişim raporlarının nasıl olacağına dair kesin bir bilgi bulunmamaktadır. Ancak, bu modelde ölçme ve değerlendirme süreçlerinin süreç ve durum temelli yaklaşımlara dayandığı, öz değerlendirme ve geri bildirim mekanizmalarının önemli bir rol oynadığı belirtilmiştir. Bazı özellikler: Bireyselleştirilmiş geri bildirimler: Öğrencilerin hangi becerilerde gelişim gösterdikleri ve hangi süreçlerde zorlandıkları bireysel raporlarla sunulacaktır. Adil ve bilgilendirici raporlama: Raporların, öğrencilerin güçlü ve zayıf yönlerini, gelişim gösterdikleri alanları ve potansiyellerini yansıtması hedeflenmektedir. Modelin pilot uygulaması 2024-2025 eğitim öğretim yılında yapılacaktır.

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli değerlendirme anketi nasıl yapılır?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli değerlendirme anketinin nasıl yapılacağına dair bilgi bulunamadı. Ancak, bu modelle ilgili değerlendirme çalışmalarının şu şekillerde yürütüldüğü bilinmektedir: Öğretmen anketleri. EBSAM anketi. Anadolu Eğitim Sendikası anketi.

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli hangi müfredat?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, Millî Eğitim Bakanlığı tarafından 2024 yılında yayımlanan ve 2025-2026 eğitim yılında kademeli olarak uygulamaya konulacak olan yeni müfredat taslağıdır. Modelin uygulanacağı sınıflar: Anaokulu: Anasınıfı ve uygulama sınıfları. İlkokul: 1. ve 2. sınıflar. Ortaokul: 5. ve 6. sınıflar. Lise: Hazırlık, 9. ve 10. sınıflar.