Algıda çarpıtma, kişinin beklentileri, önyargıları, duyguları ve inançları doğrultusunda gerçekliğin taraflı ve kısmi bir şekilde algılanmasıdır. Algıda seçicilik ise, uyaranların (olan bitenin), bu uyaranları algılayan kimsenin beklentileri çerçevesinde görülmesine, dinlenilmesine veya odaklanılmasına sebep olan bir bilişsel çarpıtmadır. Algıda seçicilik, üç ana mekanizma üzerinden gerçekleşir: Seçici maruz kalma: Yalnızca görmek veya duymak istenilen şeyin algılanması. Seçici dikkat: Uyaranın sağladığı diğer bilgileri göz ardı ederek yalnızca ilgi çekici taraflarına odaklanma. Algısal savunma: Tehdit eden, saldırgan ve nahoş uyaranların göz ardı edilmesi. Algıda seçicilik, dikkat dağıtıcı bilgileri filtreleyerek kişinin odaklanmak istediği şeye daha rahat odaklanmasını sağlar.