Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Algıda seçicilik, insanın algı sürecinde etkili olduğu kabul edilmiş psikolojik bir kavramdır 1.
Algıda seçicilik şu anlamlara gelebilir:
- Seçici maruz kalma 2. Kişinin görmek veya duymak istediği şeyi algılaması 2.
- Seçici dikkat 2. Uyaranın sağladığı diğer bilgileri göz ardı ederek yalnızca ilgi çekici taraflarına odaklanma 2.
- Algısal savunma 2. Tehdit eden, saldırgan ve nahoş uyaranları göz ardı etme 2.
Algıda seçicilik şu durumlarda ortaya çıkabilir:
- Dış etmenler 14. Uyarıcının şiddeti, aşırı zıtlık, hareketlilik, süreklilik, tekrar, alışılmışın dışındaki uyarıcılar ve tanışıklık 14.
- İç etmenler 14. Beklenti, ilgi, gereksinim ve inanç 14.
Algıda seçicilik, objektif ve doğru bilgiye ulaşımı kısıtlar 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: