• Buradasın

    Yönetim kurulu karar defterinin ara onayı nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Yönetim kurulu karar defterinin ara onayı (tasdik yenileme) şu şekilde yapılır:
    1. Yeterli yaprakları varsa: Yevmiye defteri, defteri kebir, envanter defteri, damga vergisi defteri, yönetim kurulu karar defteri gibi defterler, yeterli yaprakları bulunduğu sürece yeni hesap döneminin ilk ayı (Ocak 2024) içinde noter tasdiki yenilenerek kullanılmaya devam edilebilir 14.
    2. Kapanış onayı: Ara tasdik yapılmadan önce, yönetim kurulu karar defteri için kapanış onayı yaptırılmalıdır 24.
    Önemli tarihler:
    • Kapanış onayı: İzleyen faaliyet döneminin birinci ayının sonuna kadar yapılmalıdır (Ocak ayı) 135.
    • Ara tasdik ücreti: Sabit ücret olarak 7,16 TL uygulanır 2.
    Not: Elektronik ortamda tutulan yönetim kurulu karar defterlerinin kapanışı için noter tasdiki gerekmez 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Dernek yönetim kurulu karar defteri genel kurul evrakı yerine geçer mi?

    Hayır, dernek yönetim kurulu karar defteri genel kurul evrakı yerine geçmez. Genel kurul toplantı tutanağı, toplantıda görüşülen konular ve alınan kararları içerir ve divan başkanı ile yazmanlar tarafından imzalanır. Dolayısıyla, genel kurul evrakı olarak kabul edilebilmesi için, yönetim kurulu karar defterinin yetersiz olduğu değerlendirilebilir.

    Apartman yönetim toplantısında olmayan bir konu karar defterine yazılmışsa ne olur?

    Apartman yönetim toplantısında olmayan bir konunun karar defterine yazılması durumunda, kararın geçerliliği tartışmalı hale gelir. Eğer yazım hatası veya maddi hata varsa, Divan Heyeti veya Yönetici ile görüşülerek karar tutanağında düzeltme yapılabilir. Kat Mülkiyeti Kanunu'na göre, toplantıya katılan bir kat maliki, kararın iptali için en geç bir ay içinde Sulh Hukuk Mahkemesi'ne başvurabilir.

    Yönetim kurulu karar defteri nasıl tutulur?

    Yönetim kurulu karar defteri şu şekilde tutulmalıdır: Toplantı sonrası kayıt: Alınan kararlar, her yönetim kurulu toplantısından sonra derhal deftere işlenmelidir. Gerekli bilgiler: Defterde toplantı tarihi ve saati, katılımcıların isimleri ve unvanları, gündem maddeleri, kararların detayları, oylama sonuçları ve muhalefet şerhleri (varsa), imzalar ve noter onay bilgileri (gerekli durumlarda) yer almalıdır. İmza ve onay: Kararlar, yönetim kurulu üyeleri tarafından imzalanmalı ve gerektiğinde noter onayı alınmalıdır. Fiziki ve elektronik belgelerin muhafazası: Elektronik ortamda tutulan kararların dayanağını oluşturan fiziki karar tutanakları ve diğer ilgili evraklar muhafaza edilmelidir. Noter tasdiki: Yönetim kurulu karar defterinin açılış ve kapanış tasdiki noter tarafından yapılmalıdır. 1 Ocak 2026 tarihinden itibaren kuruluşu ticaret siciline tescil edilen tüm şirketler, yönetim kurulu karar defterini elektronik ortamda tutmak zorundadır.

    Yönetim Kurulu Karar Defteri kaç yıl saklanır?

    Yönetim Kurulu Karar Defteri, son kayıt tarihinden itibaren on yıl boyunca saklanmalıdır.

    Kooperatif yönetim kurulu karar defteri tutmak zorunda mı?

    Evet, kooperatif yönetim kurulu karar defteri tutmak zorundadır. Yönetim kurulu karar defteri, şirketin yönetim süreçlerinin şeffaflığı ve hesap verilebilirliği açısından kritik bir rol oynar. Limited şirketlerde müdürler tarafından alınan önemli kararlar genel kurul toplantı ve müzakere defterine kaydedilebileceği gibi ayrı bir müdürler kurulu karar defteri de tutulabilir.

    Müdürler kurulu karar defteri ara tasdik ne zaman yapılır?

    Müdürler kurulu karar defteri ara tasdiki, yeterli yaprakları bulunması halinde, yeni hesap döneminin ilk ayı (Ocak/2025) içerisinde onay (ara tasdik) yenilemek suretiyle yapılabilir. Ancak, müdürler kurulu karar defteri yalnızca tutulması zorunlu olmayan durumlarda kullanılır.

    Anonim şirketlerde genel kurul ve yönetim kurulu nedir?

    Anonim şirketlerde genel kurul ve yönetim kurulu şu şekilde açıklanabilir: Genel Kurul: Anonim şirketin zorunlu organlarından biridir. Şirketin organlarının seçimi, finansal tablolar, yönetim kurulunun yıllık faaliyet raporu, kârın kullanım şekli gibi konularda karar alır. Genel kurul toplantılarında murahhas üyeler ile en az bir yönetim kurulu üyesinin hazır bulunması şarttır. Genel kurul toplantısına yönetim kurulu tarafından hazırlanan genel kurula katılabilecekler listesinde yer alan bütün pay sahiplerinin katılma hakkı vardır. Yönetim Kurulu: Şirketin en üst düzeydeki yönetim organıdır. Şirketi yönetme ve temsil etme görev ve yetkisi altındadır. Şirketin iç yönetimini düzenler, organizasyon yapısını belirler. Şirketin finansal ve operasyonel süreçlerini yönetirken aynı zamanda pay sahiplerinin çıkarlarını korumakla yükümlüdür. Yönetim kurulu üyelerinin görev süresi en fazla 3 yıldır. Yönetim kurulu üyeleri, genel kurul tarafından seçilir.