Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Yetki devri yapmak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir:
- İhtiyacın Ortaya Çıkması: Yetki devrinin gerekli olduğu durumun belirlenmesi 1.
- Devredilecek İşlerin Belirlenmesi: Hangi işlerin devredileceğinin net bir şekilde belirlenmesi 12.
- Devredilecek Kişinin Belirlenmesi: Yetki devredilecek kişinin bilgi, beceri ve iş yükünün değerlendirilmesi 12.
- Yetki Devrinin Kullanılması: Yetkinin asta devredilmesi ve işlerin yürütülmesi 12.
- İzleme ve Denetim: Yetki devreden yöneticinin, astını takip etmesi ve gerektiğinde yönlendirmesi 12.
- Sonuçların Değerlendirilmesi: Yetki devri sürecinin ve astın performansının değerlendirilmesi 1.
Yetki devrinde ayrıca, devredilen yetkinin sorumlulukla orantılı olması ve yazılı olarak tebliğ edilmesi gibi ilkelere de dikkat edilmelidir 5.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: